سفر به شهر تاریخی شانتو در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
سفر به شهر تاریخی شانتو در چین

به لطف وجود بندری عریض و قابل دسترس، شانتو زمانی یکی از مهم‌ترین شهرهای چین از نظر اقتصادی بود که تجارت سریعی را با بازرگانان از سراسر جهان انجام می‌داد. در قرن نوزدهم، شانتو یک شهر بندری شلوغ و بین‌المللی با جامعه بزرگ خارجی بود. در طول قرن‌های متلاطم بعدی، شانتو از بنادر دیگری مانند همسایه خود شنژن عقب افتاد، اما برخی از سبک‌های آن شهر قرن نوزدهمی هنوز حفظ شده است این شهر با سواحل جزیره‌ای زیبا، غذا و تئاتر منحصر به فرد برای کسانی که مایلند به زوایای جذاب آن نفوذ کنند سفری فراموش نشدنی در تور چین را رقم می‌زند.

 

جزیره نانآئو در چین (Nan’ao Island)

جزیره نانآئو یکی از بهترین مقاصد چین است که سواحل بسیار زیبایی برای ارائه دارد. برخی از زیباترین سواحل چین در استان گوانگدونگ را می‌توان در اینجا پیدا کرد با این همه نانآئو چیزی بیش از سواحل ماسه‌ای است. این جزیره در واقع یک جامعه ماهی‌گیری فعال و یک مزرعه صدف است، بنابراین می‌توانید تضمین کنید که همه چیزهایی که رستوران‌های غذاهای دریایی سرو می‌کنند تازه و خوشمزه است. همچنین مناطق حفاظت شده وسیعی برای پیاده‌روی و دوچرخه سواری دیدنی وجود دارد. شما می‌توانید با یک کشتی کوتاه یا با اتوبوس در امتداد پل اخیرا ساخته شده از سرزمین اصلی به اینجا برسید.

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

پارک ژونگشان در چین (Zhongshan Park)

پارک ژونگشان شانتو یکی از چهار باغ دست ساز معروفی است که در دهه ۱۹۲۰ برای نشان دادن تجربه هزاره‌های چین در باغبانی به جهان تاسیس شد. بیشتر باغ‌های دیگر از بین رفته‌اند، اما ژونگشان عظمت اولیه خود را حفظ کرده است. مهمانان از طریق دروازه قرمز شش ستونی و مرتفع وارد می‌شوند که با فانوس‌های قرمز تزئین شده و سان یات سن عبارت «تیان شیا وی گونگ» یا «کل جهان یک جامعه است» وارد می‌شوند. این یک شعار مناسب برای بسیاری از بازدیدکنندگان تور چین است که برای تحسین باغ‌ها، تفرجگاه‌ها و برکه‌های آرام پارک می‌آیند.

منطقه دیدنی قوشی در چین (Queshi Scenic Area)

این پارک سرسبز و زیبا با نوار باریکی از بندر شانتو از مرکز شهر شانتو جدا شده است، به اندازه‌ای فاصله دارد که پارک مانند دنیایی دور به نظر برسد و دروازه چینی با ابهت در ورودی منطقه دیدنی این توهم را کامل می‌کند. هنگامی که از این دروازه عبور کردید، می‌توانید وقت خود را به پرسه زدن در چندین معبد پر زرق و برق که در منطقه پراکنده‌اند یا پیاده روی به بالای قله‌های گرانیتی بگذرانید، جایی که می‌توانید منظره پرنده‌ای از شهر را ببینید. اگر هوا مناسب باشد، حتی چند ساحل شنی وجود دارد که می‌توانید پای خود را در آب بندر فرو ببرید.

 

معرفی ۱۰ دریاچه‌ی زیبای کشور چین

استراحتگاه چشمه‌های آب گرم کوه لوتوس در چین (Lotus Mountain Hot Springs Resort)

اگرچه چشمه‌های آب گرم و سونا در استان مرطوب گوانگدونگ به اندازه مناطق سردسیر شمالی محبوب نیستند، اما استراحتگاه‌ها هنوز در اطراف هر استخر آب گرم که از زمین در چین بیرون می‌آید، سر برآوردند. نمونه موردی تفریحگاه چشمه آب گرم لوتوس مونتین، اقامتگاهی مجلل است که تجربه‌ای متفاوت در سفر با تور چین به شما ارائه می‌دهد. در اینجا می‌توانید در استخری که با برج، آسیاب آبی به سبک هلندی یا چراغ‌های پری به شکل قلب تزئین شده است، حمام کنید. این اقامتگاه همچنین اتاق‌های هتلی مناسب و یک رستوران جذاب با غذاهای چینی را هم ارائه می‌دهد.

معبد لانگ کوان در چین (صخره اژدها) (Longquan (Dragon Rock) Temple)

معبد لانگ کوان از جمله معابد چین، در مقابل تپه‌های صخره‌ای صاف و خاکستری قرار دارد که بر پس‌زمینه شانتو مسلط هستند. خود تپه‌ها به قدری پیشگویانه هستند که جای تعجب نیست افسانه‌های محلی می‌گویند اژدها در غارهای آن‌ها زندگی می‌کنند. معبد دارای یک کپی گچی ترسناک از اژدهای افسانه‌ای است که گویی آماده است تا مستقیما روی مهمانان خود آتش بکشد. البته بیشتر بازدیدکنندگان معبد برای دعا به اینجا می‌آیند، اما مسیرهای اطراف معبد نیز بسیاری از افرادی که به دنبال پیاده‌روی با مناظر زیبا هستند را جذب می‌کند. همچنین حوضچه‌ای با یک شیر آب هم وجود دارد که ظاهرا همه بیماری‌ها را درمان می‌کند، اما ما ریسک کردن در این مورد را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

بهترین مراکز خرید چین از نظر گردشگران

عمارت چن چیهونگ در چین (Chen Cihong Mansion)

این مجتمع مجلل زمانی متعلق به چن چیهونگ، بازرگان قرن نوزدهمی متولد شانتو بود که چیزی شبیه یک افسانه محلی در شهر خود است. او ثروت خود را در شهرهای شلوغ هنگ کنگ و بانکوک جمع آوری کرد، اما به شانتو بازگشت تا برای تمام اعضای خانواده خود عمارت بسازد و محرکی را که بسیار مورد نیاز بود به اقتصاد محلی تزریق کند. بزرگ‌ترین این عمارت‌ها، خانه‌ خودش است که کمی قدیمی و خرابه به نظر می‌رسد، اما همچنان نگاهی جالب به سبک زندگی قدیمی‌تر دارد. اتاق‌ها با مبلمان همان دوره و پلاکاردهای اطلاعاتی درباره زندگی چن چیهونگ تجهیز شده‌اند.

کوه نیلوفر آبی هایمن در چین (Haimen Lotus Mountain)

کوه نیلوفر آبی یکی از بهترین نقاط نزدیک شانتو در چین برای گرفتن هوای تازه است. با ارتفاع قله ۵۰۰ متری، پیاده روی به بالای کوه مناظر زیبایی از شهر و اقیانوس فراتر از آن را ارائه می‌دهد. اگر ترجیح می‌دهید خیلی بالا نروید، پارک کوهستانی هایمن لوتوس همچنین شامل یک ساحل شگفت‌انگیز تمیز است که اگرچه تعداد کمی از مردم محلی در آن شنا می‌کنند اما برای پیاده‌روی صبح و عصر خود به آن می‌روند. برخی از صخره‌هایی که در میان امواج قرار گرفته‌اند با نقل قول‌هایی از اشعار دانشمند ژنرال Wen Tianxiang حکاکی شده‌اند که سطحی از ادبیات را به گردش ساحلی شما می‌افزاید.

 

۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

موزه شانتو در چین (Shantou Museum)

اگرچه سبک معماری این موزه استانی به‌طور مبهم آرت دکو است، اما در قرن بیست و یکم افتتاح شد و آن را به یکی از جدیدترین و با ظاهری تازه‌تر از ساختمان‌ها در منطقه قدیمی شهر قدیمی تبدیل کرد. فضای داخلی ساختمان به همان اندازه تمیز و مدرن است و بیش از ده هزار قطعه از آثار هنری در یک محیط پیشرفته و کنترل شده با آب و هوا به نمایش گذاشته شده است. برخی از قطعات نمایش داده شده را می‌توان گنجینه ملی به حساب آورد، از جمله تابلوی طوماری "غازهای وحشی و سرخابی‌ها در حال پرواز در نی‌ها" اثر هنرمند مشهور کانتونی لین لیانگ. حتی برخی از قطعات بسیار قدیمی‌تر مربوط به عصر حجر نیز وجود دارد.

موزه انقلاب فرهنگی در چین (Cultural Revolution Museum)

مسلما معروف‌ترین و بحث‌برانگیزترین موزه شهر، موزه انقلاب فرهنگی، روزنامه‌نگاران و گردشگران کنجکاوی را به خود جذب می‌کند که استان شانتو را نادیده می‌گرفتند. این موزه در ابتدا به عنوان یادبودی برای کسانی بود که در این دوره پرتلاطم تاریخ چین جان باختند. با این حال، مقامات محلی حزب از پیام ضد کمونیستی موزه خوششان نیامد. بناهای یادبود حکاکی شده با نام مردگان با خاکستری خالی پوشانده شده‌اند، در حالی که بنرهای برزنتی «ارزش‌های اصلی سوسیالیستی» در سراسر نمای سالن نمایشگاه کشیده شده‌اند. طبیعتا سالن دیگر پذیرای بازدیدکننده نیست، اما محوطه آن باز است.

 

۱۱ مورد از جذاب‌ترین تفریحات چین

فانتاوایلد ادونتور (Fantawild Adventure)

چین خانه کپی‌های بی‌شماری از دیزنی‌لند با سطوح مختلف کیفیت و نقض حق کپی رایت است. برخی از کپی‌های با کیفیت بالاتر این موضوع توسط زنجیره‌ای Fantawild انجام می‌شود که یکی از شعبه‌های آن دقیقا در شانتو ساخته شده است. پارک شانتو شامل ۱۵ منطقه موضوعی است که از غرب اسرارآمیز تا دینو را شامل می‌شود، که دومی ظاهرا بزرگ‌ترین منطقه با موضوع دایناسورها در چین است. هر منطقه دارای مجموعه‌ای از سواری، دیدنی‌ها و اجراهای زنده است. بازدید از این جاذبه گردشگری در چین، عالی برای روزی همراه بچه‌ها است و به همان اندازه برای زوج‌های جوان محبوب است که هر یکشنبه با لباس‌های کاپلی به پارک می‌روند.

باغ شانتو ژیتانگ لنداسکیپ در چین (Shantou Xitang Landscape Garden)

باغ چشم‌انداز ژیتانگ یکی از بهترین مکان‌ها در شانتو است که می‌توانید نگاهی اجمالی به زندگی در شهر در قرن‌ها پیش داشته باشید. این باغ در امتداد کانال باریکی قرار دارد که در کنار رودخانه بیکسی ساخته شده است، جایی که قایق‌های سرپوشیده مانند زمانی که کانال‌ها برای سفر در شانتو مورد استفاده قرار می‌گرفتند، از آنجا عبور می‌کنند. می‌توانید سوار یکی از این قایق‌ها شوید و خانه‌های سفیدرنگ قدیمی که در امتداد آن قرار گرفته‌اند را تحسین کنید. همچنین تعدادی از این خانه‌های قدیمی دارای مغازه‌ها و رستوران‌هایی هستند که غذاهای محلی شانتو و سوغاتی‌های چینی را می‌فروشند.

 

همه چیز در مورد دیوار بزرگ چین قبل از بازدید

ساحل بیشنوان در چین (Beishanwan Beach)

بیشانوان یکی از محبوب‌ترین سواحل چین در شانتو است و اغلب مملو از جمعیت شادی است که روی شن‌ها پیک نیک می‌کنند. این ساحل مناظر زیبایی از دریای آبی چین جنوبی را به ویژه در طلوع خورشید به رنگ بنفش ارائه می‌دهد که حتما باید از آن دیدن کنید. این منطقه به ‌ویژه برای ورزش‌های آبی مانند پاراسلینگ، جت اسکی، یا سوارکاری در قایق‌های بادبانی تک‌نفره محبوب است.

شهر قدیمی شانتو در چین (Shantou Old Town)

قلب شانتو، شهر قدیمی شلوغ آن است، جایی که بسیاری از بزرگ‌ترین ساختمان‌ها در آن متمرکز شده‌اند. بیشتر این ساختمان‌ها در قرن نوزدهم ساخته شدند، زمانی که بندر شانتو مملو از کشتی‌های باری از سراسر جهان بود و این شهر نقش مهم‌تری در تجارت جهانی چین داشت. مطابق با آن دوران جهان وطنی، سبک معماری شهر قدیمی ترکیبی التقاطی از سبک‌های اروپایی و سنتی چینی است. امروزه، بیشتر ساختمان‌ها به آرامی در حال پوسیدگی هستند و با درختان احاطه می‌شوند، اما به چشم حتی زیبایی‌شناختی آن را بیشتر می‌کند.

 

بهترین ریزورت‌های اسکی در چین (بخش اول)

میدان مردم در چین (People’s Square)

اکثر شهرهای چین دارای یک میدان وسیع و با منظره زیبا هستند که برای قدم زدن و هواخوری مناسب است. میدان شانتو به دلیل موقعیت مکانی آن درست در امتداد بندر، با تپه‌های متحرک منطقه دیدنی Queshi در دوردست، نسبت به سایرین حتی قابل توجهتر هم هست. مرکز این پارک فواره عظیم موزیکال است که با نورهای رنگی و فواره‌های آب و موسیقی منظره‌ای دیدنی خلق می‌کند. برای تماشای اجرای موسیقی سنتی‌تر، در حوالی غروب خورشید در میدان توقف کنید، زمانی که افراد مسن معمولا در پس‌زمینه‌ی آسمان سرخ‌شده، ارهوس تمرین می‌کنند.

۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران