جذاب‌ترین کارها در تور چین

جاذبه‌های گردشگری چین
جذاب‌ترین کارها در تور چین

کشور چین با فرهنگ، تمدنی غنی و طبیعتی زیبا  یکی از جاذبه‌های گردشگری برای توریست‌های سراسر دنیا است. این کشور به واسطه نزدیکی مکانی و فرهنگی که با کشورهای آسیایی از جمله کشور ما دارد، سالانه مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی می‌باشد. البته باید ذکر کرد که اقتصاد قوی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان نیز در جذب گردشگران بی‌تاثیر نیست. چرا که افراد زیادی با هدف تجارت به چین می‌آیند و سفری تجاری-تفریحی را تجربه می‌کنند. در کل با هر هدفی که با تور چین سفر کرده‌اید، از این فرصت استفاده کرده و از جاذبه‌های زیبا و دیدینی آن، غافل نباشید تا سفری خاطره انگیز، برای خود رقم بزنید. در این مقاله قصد داریم جذاب‌ترین کارهایی را که باید در تور چین انجام داد را برای شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید نهایت استفاده از سفر به چین را داشته باشید و خاطره خوش آن همیشه در خاطر شما بماند.

 

پیاده‌روی بر روی دیوار بزرگ چین

امکان ندارد تا به حال شهرت دیوار بزرگ چین به گوشتان نخورده باشد. پس همین دیوار می‌تواند دلیل اصلی بسیاری از گردشگران به کشور چین باشد. در نتیجه جذاب‌ترین کاری که در صدر جدول ما در این مقاله قرار گرفته پیاده‌روی بر روی دیوار بزرگ چین است. بدون اغراق بزرگترین جاذبه توریستی کشور چین، دیوار بزرگ آن است و حتی جز عجایب هفتگانه هم به حساب می‌آید. این دیوار در حدود ۵۵۰۰  مایل (۷۰۰۰ کیلومتر) طول دارد و در گذشته دورتادور چین برای دفاع از کشور در برابر حملات دشمنان، ساخته شده است.

با توجه به طول زیاد این دیوار، دیدن همه آن در بازه زمانی کم امکان پذیر نیست. همچنین برخی از قسمت‌های آن نیز در نتیجه گذر زمان تخریب شده و مسیری صعب‌العبور دارد. بنابراین گردشگران معمولا به دیدن بخش‌های محدودی از آن می‌روند. در این محل مردم پیاده روی می‌کنند و از فضای دیدنی محیط لذت می‌برند. البته در بخش‌هایی از این دیوار که از نزدیکی شهرها می‌گذرد، مغازه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها و ... به چشم می‌خورند که در سرگرم شدن شما نقش ویژه‌ای خواهند داشت. شما می‌توانید در این فضای دل انگیز یک نوشیدنی میل کنید و یا برای عزیزانتان سوغاتی بگیرید.

 

چرا باید چین مقصد بعدی گردشگری شما باشد

 

بازدید از معبد بهشت

معبد بهشت (Temple of Heaven) که با نام پارک تیانتان هم شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی است که شما در شهر پکن می‌توانید، از آنجا دیدن کنید. دسترسی به این معبد بسیار راحت بوده و در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد. بنابراین گردشگران می‌توانند به راحتی از طریق مترو به آن دسترسی پیدا کنند. معبد بهشت تجلی‌گر معماری سنتی و مذهبی چین بوده و به عنوان میراث یونسکو ثبت شده است. برای دیدن  معبد بهشت باید ورودی در حدود ۲۸ دلار بپردازید. البته این معبد بخش‌های دیدنی دیگری همچون کاخ عباسینس و پل دانبی را هم شامل می‌شود که توصیه می‌کنیم از بازدید آن‌ها غافل نشوید.

 

تماشای قصر تابستانی چین

قصر تابستانی چین (Summer Palace) مجموعه‌ای از باغ‌ها، دریاچه، تپه‌ها و قصرهای زیبا است که این مجموعه در کنار هم منظره‌ای شگفت انگیز ایجاد کرده‌اند. قصر تابستانی در سال ۱۷۵۰ میلادی بنا شد و جز میراث جهانی یونسکو به شمار می‌آید. این مجموعه با حدود ۳ کیلومتر مربع مساحت، در شهر پکن قرار دارد و از جاذبه‌های فوق‌العاده زیبای این شهر محسوب می‌شود. در طراحی مجموعه قصر تابستانی بسیاری از چیره دست‌ترین معماران و هنرمندان دست به دست هم داده‌اند تا بتوانند این مجموعه توصیف ناپذیر را طراحی کنند. در زمان‌های قدیم قصر تابستانی به عنوان قصر تفریحی خانواده سلطنتی کاربرد داشته و میزبان افراد بسیار مهمی بوده است.

 

بازدید از ۷ پایتخت باستانی در چین

 

گشت و گذار در شهر ممنوعه چین

اگر می‌خواهید نماینده‌ای تمام عیار از تاریخ کشور چین را ببینید و با معماری پادشاهان کاخ نشین این کشور آشنا شوید، حتما به شهر ممنوعه چین (Forbidden City) سر بزنید. شهر ممنوعه از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی است که یک گردشگر در هنگام اقامت در پکن، می‌تواند از آن دیدن کند. شهر ممنوعه مجموعه‌ای از کاخ‌ها و قصرهای سلطنتی است که سال‌ها محل اقامت امپراطوران چینی بوده است. این مجموعه درواقع عالی‌ترین و کامل‌ترین معماری چوبی جهان به شمار می‌رود. این شهر دارای دروازه‌هایی است که در گذشته ورود افراد معمولی به این شهر را ممنوع می‌کردند. اما به تدریج این شهر به عنوان یک موزه ملی و تاریخی درآمد و بازدید از آن برای عموم آزاد شد.

 

تفریح در حوالی رودخانه لی

اگر می‌خواهید در یک رودخانه با منظره زیبا و دلنشین قایقرانی کنید و یا لب رودخانه بنشینید و از منظره تماشایی آن لذت ببرید، حتما بازدید از رودخانه لی (Li River) را جز اولویت‌های سفر به چین، قرار دهید. این رودخانه در حدود ۲۷۰ مایل طول داشته و بدون شک یکی از ۱۰ مکان دیدنی و گردشگری برتر در کشور پهناور چین و یکی از زیباترین رودخانه‌های چین از نظر گردشگران است. اینجا یک مکان مناسب و زیبا برای گرفتن عکس‌های خاطره انگیز شما خواهد بود. بنابراین هنگام رفتن به رودخانه، دوربین خود را فراموش نکنید.

 

تفریح و سرگرمی خانوادگی در پارک بیهای

اگر می‌خواهید قدری استراحت کنید و از همهمه و درگیری‌های سفر راحت شوید، حتما چند ساعتی را در پارک زیبا بیهای (Beihai Park) بگذرانید. این پارک با محیطی آرام، چشم نواز و درختانی زیبا که پیاده روی در زیر این درختان، می‌تواند روح انسان را نوازش دهد گزینه‌ای بسیار ایده‌آل برای لذت بردن از سفر شما در تور چین خواهد بود. در پارک بیهای یک دریاچه زیبا هم قرار دارد که می‌توانید قایق سواری با قایق‌های بادی را تجربه کنید. البته در فصل‌های سرد قایق سواری توصیه نمی‌شود. زیرا سرمای هوا شما را اذیت خواهد کرد.

 

بهترین کارها در سفری عاشقانه به شانگهای

 

کوهنوردی در کوه‌های کارست

یکی از کارهای جذابی که شما در تورچین می‌توانید انجام دهید، کوهنوردی در کوه‌های کارست (Karst mountains) است. رشته کوه کارست پوشیده از درختان سرسبز و انبوه است و به نوعی جنگل به حساب می‌آید. اگر قادر به کوهنوردی نیستید، می‌توانید به سمت رودخانه لی که در همین حوالی قرار دارد رفته و از منظره زیبای این رشته کوه لذت ببرید. در پایین کوه‌ها هم می‌توان دوچرخه‌ای اجاره کرد و تا مسیری که قابل عبور با دچرخه است، بالا رفت.

 

لذت بردن از جذابیت‌های میدان تیان‌آنمن

میدان تیان‌آنمن (Tiananmen Square) از جمله جاهای دیدنی کشور چین در شهر پکن است که شما برای دیدن آن، نیازی نیست هزینه‌ای بپردازید. این میدان بزرگترین میدان کشور چین بوده که وسعت زیادی دارد و به زیبایی تزیین شده است. دیدن این میدان برای عموم آزاد است، اما به یاد داشته باشید که اجازه عکس برداری و فیلمبرداری در این مکان به گردشگران داده نمی‌شود! بسیاری از رویدادهای بزرگ آسیایی مانند مراسم تاسیس جمهوری خلق چین در این مکان انجام می‌گیرد. دسترسی به میدان تیان‌آنمن راحت بوده و شما می‌توانید با متروی شهری به این مکان بروید.

 

بازدید از شهر شی آن

شهر شی آن (Xi An) یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور چین است که گزینه‌های تفریحی و گردشگری متعددی را در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. در شهر شی آن شما می‌توانید مجموعه‌ای از تاریخ و فرهنگ غنی کشور چین را ببینید. همچنین در این شهر شما فرصت بازدید از جاذبه‌های ارتش سفالین چین با ۲۰۰۰ سال قدمت، برج بل و درام، محله مسلمانان، معبد فامن، معبد شی مینگ را خواهید داشت که اوج زیبایی و هنر قدیمی چینی را به نمایش می‌گذارند.

 

ماه عسلی رویایی در چین

 

گشت و گذار در محله نان لوگو زیانگ

بدون شک یکی از جذاب‌ترین کارهایی که باید در تور چین انجام داد، گشت و گذار در محله نان لوگو زیانگ (Nanluoguxiang) است. به خصوص اگر می‌خواهید به بازاری با بافت قدیمی و مغازه‌های مختلف سر بزنید، هرگز فرصت رفتن به این محله را از دست ندهید. در این محله که در بخش شمالی شهر ممنوعه پکن قرار دارد، فروشگاه‌های زیادی در کوچه‌هایی باریک وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنید. دوچرخه سواری در این محله و لذت بردن از بافت زیبا و قدیمی آن، از جمله فعالیت‌های محبوب بین گردشگران است.

                            

تماشای منطقه هنر ۷۹۸

اگر اهل هنر هستید و دوست دارید هنرهای چینی را از نزدیک ببینید و با آن آشنا شوید حتما در طول سفر خود سفری به منطقه هنر ۷۹۸ (Art District 798) بزنید. این مرکز با فضایی کاملا هنری دارای نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری زیادی است. همچنین بازدیدگنندگان می‌توانید در کافی شاپ‌های این مجموعه نشسته و با خوردن نوشیدنی مورد علاقه‌ از تماشای این محیط هنری لذت دوچندانی ببرند.

 

راهنمای سفر به گوانجو در تور چین

 

امتحان کردن غذاهای متنوع چینی

همه ما هنگام رفتن به جایی جدید به خصوص کشورهای دیگر، تمایل داریم که غذاهای مشهور آن منطقه را امتحان کنیم. البته رژیم غذایی کشورهای شرقی آسیا مانند چین، متفاوت از سایر کشور‌ها است و احتمالا بسیاری از غذاهای آن به میل ما خوش نمی‌آید. اما با این حال گزینه‌های مختلفی هستند که توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را امتحان کرده و به تجربیات خود اضافه کنید. در بین گزینه‌های غذایی متنوع چین خوردن اردک کبابی، Baozi  و دمبلینگ را پیشنهاد می‌کنیم. مطمئن باشید که از امتحان این غذاها پشیمان نخواهید شد. در بسیاری از رستوران‌های بزرگ چینی، می‌توانید این غذاها را پیدا کنید. از ویژگی‌های مهم غذاهای چینی، قیمت مناسب آن‌ها است.

 

کلام آخر

کشور چین می‌تواند با ارائه گزینه‌های تفریحی و جاذبه‌های گردشگری متنوع مقصدی مناسب برای سفر شما باشد. این کشور که از نظر اقتصادی و روابط بین المللی با ایران رابطه نزدیکی دارد، از جمله سفرهای خارجی ایده‌آل برای ایرانیان است. همچنین قیمت تور آن به نسبت کشورهای اروپایی پایین‌تر بوده و شما می‌توانید از جاهای دیدنی این کشور که دارای طبیعتی بسیار زیبا و تاریخ غنی در کنار پیشرفت‌های زیاد است، با هزینه‌ای نسبتا مناسب، لذت ببرید. کشور چین علاوه بر مقصد گردشگران، مقصد بسیاری از تاجران کوچک و بزرگ کشورمان هم می‌باشد. توصیه می‌کنیم حتی اگر برای تجارت به کشور چین سفر می‌کنید، از مناطق توریستی و دیدنی آن هم دیدن کنید و در واقع با یک تیر دو هدف بزنید.

 

زیباترین نقاط چین از نظر CNN

۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران