منطقه توریستی بادالینگ چین

جاذبه‌های گردشگری چین
منطقه توریستی بادالینگ چین

وقتی صحبت از سفر به کشور پهناور چین می‌شود، دیوار بزرگ چین به عنوان اولین و مهم‌ترین جاذبه گردشگری این کشور به دهن می‌رسد. به طوری که می‌توان آن را اصلی‌ترین عامل جذب توریست‌ها برای سفر به چین دانست. البته همان طور که عیان است این دیوار امتدادی بسیار طولانی داشته و بازدید از کل آن برای هیچ کسی مقدور نخواهد بود. از همین رو توصیه می‌شود مسافران بازدیدهای خود را تنها به بخش‌های خاص و مهم آن محدود کنند. بنابراین در ادامه این صحبت‌ها می‌توان منطقه توریستی بادالینگ چین را معرفی کرد که در کنار فراهم کردن فرصت بازدید از دیوار بزرگ جاذبه‌های متنوع دیگری را نیز در اختیار توریست‌ها قرار می‌دهد. چنانچه مشتاق به آشنایی با این منطقه توریستی پرطرفدار در سفر خود به چین هستید تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

 

آشنایی با منطقه بادالینگ چین

همان طور که گفته شد بادالینگ یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دیوار چین است که این روزها با محبوبیت بسیار زیاد مسافران روبرو شده است. به طوری که اگر شما نیز قصد سفر با تور چین را داشته و به دلیل محدودیت زمانی به دنبال بهترین بخش آن برای بازدید از دیوار بزرگ هستید، بدون شک منطقه بادالینگ را باید انتخاب کنید. Badaling که به عنوان بخش برجسته دیوار بزرگ و البته یک مکان تاریخی مهم در چین شناخته می شود از شهرت بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار است. به طوری که هزاران گردشگر هر ماه به منطقه بادالینگ می روند تا شکوه و عظمت آن را از نزدیک ببینند. از جمله ویژگی‌های این محدوده که حاکی از اهمیت بالای آن هستند، عبارتند از:

  • قرار گرفتن در فهرست میراث فرهنگی جهانی UESCO
  • شناخته شده به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان
  • برترین بخش دیوار بزرگ مینگ
  • اولین بخش افتتاح شده در دیوار بزرگ چین برای بازدید گردشگران
  • پربازدیدترین منطقه دیوار بزرگ چین توسط چهره‌های مشهور بین‌المللی

ناگفته نماند که این منطقه در چین باستان نیز نقش تاریخی بسیار مهمی داشته و از همین رو در بین مسافران داخلی و خارجی کشور بسیار محبوب است. این منطقه دسترسی بسیار آسانی برای مسافران تور پکن دارد.

عکس: english.beijing.gov.cn

 

تاریخچه منطقه بادالینگ چین

سوابق تاریخی و تحقیقات گسترده‌ای که باستان شناسان انجام داده‌اند نشان دهنده قدمت بیش از ۱۵۰۰ ساله منطقه بادالینگ چین هستند. بادالینگ که اصلی‌ترین و اولین بخش از دیوار بزرگ چین به شمار می‌آید در آن دوران با هدف محافظت از ورود دشمنان به کشور ساخته شد. بعدها سلسله مینگ در زمان سلطنت امپراتور یونگ پایتخت کشور را به پکن منتقل کرد و برای جلوگیری از فرار و محافظت از پایتخت پکن بیش از ۸۰ سال را صرف بازسازیBadaling  به عنوان بخش مهمی از دیوار بزرگ کرد که از گذرگاه Jiayuguan در غرب چین تا رودخانه یالو ادامه داشت. ناگفته نماند که برخلاف سلسله‌های سابق، مینگ به این پروژه اهمیت زیادی می‌داد و در مورد هر جزئیات از جمله ساختار دیوار، مصالح و غیره بسیار سخت‌گیر بود. از همین رو دیوارهای ساخته شده در سلسله مینگ بسیار محکم‌تر و باشکوه‌تر از دیوارهای سایر دوره‌ها بودند که منطقه بادالینگ اصلی‌ترین گواه بر این موضوع است.

 

معبد یونگگئونگ لاما پکن

عکس: got2globe.com

 

جاذبه‌های توریستی منطقه بادالینگ چین

از آنجایی که بادالینگ اصلی‌ترین بخش از دیوار بزرگ چین به شمار می‌آید، مهم‌ترین چیزی که در این بازدید با آن روبرو خواهید شد، شکوه و عظمت دیوار است. به طوری که اگر می‌خواهید بر روی دیوار بزرگ بادالینگ پیاده‌روی کنید، می‌توانید از قلعه به محل اتصال بخش جنوبی و بخش شمالی شروع کرده و سپس به همان روش به بخش دیگری برگردید. بخش جنوبی دارای ۴ برج کوتاه و بخش شمالی دارای ۸ برج است. همچنین برای صرفه‌جویی در انرژی و زمان می‌توانید مستقیماً با تله کابین‌های تعبیه شده به برج‌های شماره ۷ در بخش شمالی و سپس به سمت قسمت جنوبی بروید.

به علاوه برای کسانی که دوست دارند به گشت و گذار در مناطق اطراف بادالینگ بپردازند نیز مکان‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند به بازدید از موزه دیوار در محدوده بادالینگ چین رفته و سپس از یک فیلم مستند در مورد دیوار بزرگ در تئاتر آن لذت ببرند. همچنین یک باغ وحش جذاب در همین حوالی وجود دارد که با نمایش فوق‌العاده  تماشایی توسط خرس‌های سیاه قطعا مورد توجه علاقه‌مندان خواهد بود.

عکس: rutaschile.com

 

مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه بادالینگ چین

منطقه Badaling  در دیوار بزرگ به طور بارزی نقش استراتژیکی آن را در دفاع نظامی از کشور نشان می‌دهد. به طوری که دیوارها بر روی رشته کوه‌های صخره‌ای بدون وقفه ساخته شده‌اند. همچنین برج‌های دفاعی، برج‌های تماشا و برج‌های فانوس دریایی دیوارها را به هم متصل می‌کنند که تا دوردست‌ها کشیده می‌شوند. به عنوان نکته جالب گفته می‌شود در دوران باستان، دیوار بزرگ Badaling دفاع بیرونی گذرگاه Juyongguan بود. در زیر به بررسی بیشتر جزئیات این محدوده می‌پردازیم:

  • دیوارهای باداالینگ

در مقایسه با بخش‌های دیگر دیوار بزرگ مانند موتیانیو و جین‌شانلینگ، دیوار بزرگ بادالینگ در دیوارهای عریض‌تر و بالاتری که معمولاً ۶ تا ۹ متر ارتفاع و ۶.۵ تا ۷.۵ متر عرض دارند ساخته شده‌اند.

  • دژ بادالینگ

قلعه بادالینگ چین در مقایسه با دیگر قلعه‌های دیوار یعنی Jiayuguan و Juyongguan به شکل ذوزنقه در اندازه متوسط طراحی شده است. به طوری که دیوارهای آن بلند و مستحکم (تقریباً ۲۰ متر عرض و ۸ متر ارتفاع) بوده و برای سربازان برای مبارزه با مهاجمان طراحی شده‌اند. این دژ امکان تسلط بالا به نگهبانان را می‌داد تا بر دشمنان را از فاصله دور اشراف داشته باشند. همچنین این قلعه دارای دو دروازه (دروازه شرقی Ju Yong Wai Zhen و دروازه غربی Bei Men Suo Yue) است که به دلیل کتیبه‌های تاریخی خود مشهور هستند.

  • برج‌های باداالینگ

بیش از ۴۳ برج بر روی دیوار بزرگ Badaling وجود دارد که نقش‌های مختلفی را با نمای بیرونی و داخلی متفاوت اعم از نگهبانی و تماشا، علامت‌گذاری، نبرد، کمپینگ و غیره بر عهده دارند.

 

معرفی سیرک جهانی شانگهای

عکس: en.wikipedia.org

 

زمان بازدید از منطقه بادالینگ چین

علاقه‌مندان به بازدید از منطقه بادالینگ چین می‌توانند در تمامی فصول سال از آن دیدن کنند. البته ماه‌های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر بهترین زمان برای بازدید از این مکان هستند. چرا که در فصل بهار شرایط آب و هوایی مناسب بوده و از طرفی با جمعیت کمتری که به گشت و گذار در این منطقه آمده‌اند روبرو خواهید شد. از طرفی دیگر  پاییز با چشم‌اندازی از برگ‌های قرمز و طلایی در اطراف دیوار بزرگ چین همراه بوده و این باعث به وجود آمدن منظره‌ای زیبا و تماشایی در منطقه می‌شود. همچنین اگر در روزهای زمستانی که با بارش برف همراه هستند از این منطقه دیدن کنید با جلوه‌ای دیگر از دیوار چین روبرو خواهید شد که می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب و دوست داشتنی باشد. پس هر فصل و زمانی برای بازدید از منطقه بادالینگ جذابیت خاص خود را دارد.

به علاوه از لحاظ ساعات کاری باید بگوییم که گردشگران باید بین ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در آن حاضر شوند. زمان توصیه شده برای بازدید نیز که باید در برنامه‌ریزی خود برای این محدوده در نظر بگیرید چیزی در حدود نیم روز است.

عکس: huckleberrytravel.com

 

هزینه بازدید از منطقه بادالینگ چین

برای اینکه گردشگران بتوانند اجازه ورود به محدوده بادالینگ را داشته باشند، باید هزینه آن را پرداخته و بلیط تهیه کنند. قیمت بلیط ورودی برای ماه‌های آوریل تا اکتبر ۴۰ پوند و برای ماه‌های نوامبر تا مارس ۳۵ پوند است. همچنین در صورت تمایل برای سوار شدن به تله کابین تعبیه شده در مسیر به صورت یک طرفه باید مبلغ ۸۰ پوند و برای مسیر دوطرفه رفت و برگشت ۱۰۰ پوند پرداخت کنید.

 

چک لیست سفر به چین

عکس: discoverbeijingtour.com

 

نحوه دسترسی به منطقه بادالینگ چین

منطقه Badaling در شهرستان Yanqing در حدود ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر پکن واقع شده است. این منطقه به دلیل موقعیت استراتژیک و دسترسی دشوار، قبلاً گذرگاه دفاعی حیاتی برای پایتخت یعنی پکن بود. مسافرانی که در شهر پکن اقامت دارند می‌توانند با گزینه‌های حمل و نقل متفاوتی این منطقه دسترسی پیدا کنند. بهترین روش برای این منظور سوار شدن به اتوبوس‌های عمومی خط ۹۹۸ در Deshengmen است. انتقال از شهر پکن به بادالینگ حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد. همچنین قطارهای سریع‌السیری نیز با برنامه‌ریزی دقیق به این محدوده حرکت می‌کنند که به عنوان گزینه دیگر می‌توان انتخاب کرد. این قطار معمولاً از ایستگاه راه آهن شمال پکن به شهرستان Yanqing حرکت می‌کند. مسافران می توانند در ایستگاه قطار Badaling که ایستگاه ماقبل آخر خط S2 است، پیاده شوند.

گزینه دیگر همراه شدن با تورهای گردشگری است که به عنوان یک انتخاب بسیار پرطرفدار در بین توریست‌ها معرفی می‌شود. به این صورت که تنها کاری که باید انجام داد رزرو تورهای گردشگری به مقصد منطقه بادالینگ چین و همراه شدن با آن‌ها برای سفری یک روزه است. در این روش توریست‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای و طبق برنامه از قبل تنظیم شده به بازدید از این منطقه رفته و دوباره به هتل خود بازگردانده می‌شوند. در این گشت نیم روزه فرصت بازدید از مقبره امپراتوری سلسله مینگ، مقبره دینگ، دهکده المپیک و چند گزینه جذاب دیگر را نیز خواهید داشت.

عکس: doppelmayr.com

 

منبع

 

۰۷ مرداد ۱۴۰۳

نظرات کاربران