روستاهای زیبا و باورنکردنی چین

جاذبه‌های گردشگری چین
روستاهای زیبا و باورنکردنی چین

چین کشوری بسیار وسیع درست در وسط آسیا قرار گرفته و نواحی طبیعی متنوع و گسترده و زیبایی را در کنار زندگی مدرن و شهرهای پیشرفته‌اش حفظ کرده است. اگر چه همه جای چین مدرن و امروزی نیست و بافت سنتی فراوانی در سراسر این کشور گسترده شده، اما شهرهای بزرگی همچون شانگهای، پکن و گوانجو چهره بین‌المللی این کشور را می‌سازند. با پیشرفت روزافزون در چین شرهای کوچک‌تر مرتبا در حال رشد و گسترش هستند این در حالی است که نواحی روستایی آن به قوت خود دست نخورده و بکر باقی مانده‌اند و فرهنگ اصیل مردم بومی را در بطن خود حفظ کرده‌اند. شما می‌توانید بخشی از زمان خود در تور چین را به گشت و گذار در روستاهای زیبا سپری کنید.

 

استان جیانگژی، وویوان، روستای لیکنگ

شهرستان وویوان در جنوب شرقی استان جیانگشی چین به خاطر برخی از بهترین معماری‌ های باستانی این کشور شناخته شده و مشهور است. بیشتر وویوان روستایی با روستاهای عجیب و غریب متصل است.  یکی از این روستاها لیکنگ است. این دهکده در سال ۱۰۱۰ ساخته شده و تواسته معماری منحصر به فرد منطقه هوئی را که با دیوارهای سفید و پشت بام‌های آبی فیروزه‌ای شناخته می‌شود، حفظ کند. اگر برای ورود به روستا و دیدن آن از توریست‌ها ورودی دریافت می‌شود اما بی‌شک این نقطه کوچک دنیا ارزش بازدید و کمی هزینه را دارد. درختان به خط شده زیبا و محیط بکر و سنتی این روستا شما را مجذوب خود خواهد کرد.

 

لذت بردن از اجرای زنده در ۷ مکان در پکن

استان یون‌آن، لوپینگ، روستای نیوجی

یکی دیگر از نقاطی که باید در تور روستاهای چین از آن دیدن کنید لوپینگ در استان یون‌آن است که به خاطر تپه‌های کارستی منحصر به فرد و مزارع بی‌پایان شناخته می‌شود. دهکده کوچک نیوجی در بین این تپه‌ها و در محاصره شکوفه‌های ریز و چمنزارهای قرار گرفته و نمایی بی‌نهایت دیدنی و رویایی را ارائه داده است. این شکوفه‌های زیبا و یکدست یادآور تراس‌های برنج هستند. بهترین زمان سفر به نیوجی از فوریه تا مارس است که حال و هوای بهاری بر منطقه حکفرما می‌‌شود.

استان گوانچژی، ژئوپینگ، شهر تاریخی هوانگیائو

اگر از طرفدارای گویلین و یانگشو هستید اما ترجیح می‌دهید در جمعیت و ازدحام نباشید شهر تاریخی هوانگیائو را به شما پیشنهاد می‌دهیم. هوانگیائو در پایین دست رود لی و حدود سه ساعت و نیم رانندگی از گویلین واقع شده است و از همه جذابیت شهرها همجوار خود بدون کم و کاستی برخوردار است. خانواده‌هایی که امروزه در این روستا زندگی می‌کنند و بیشتر آن‌ها هوانگ یا یائو نامیده می‌شوند، همان خانواده‌هایی هستند که اجداد آن‌ها ۹۰۰ سال پیش این شهر را تأسیس کرده‌اند. این شهر تاریخی صحنه‌هایی از قدیم چین را به نمایش می‌گذارد.

 

تم پارک‌ اسمورف‌های دنیا در شانگهای

استان سیچوان، منطقه خودگردان Garzê Tibetan، دهکده‌های دانبا

از توریست‌هایی که به استان سیچوان سفر می‌کنند تنها عده کمی این منطقه خودگردان را می‌شناسند. این در حالی است که با ۶ ساعت سفر جاده‌ای از چنگدو شما می‌توانید برخی از زیباترین مناظر بکر چین را به تماشا بنشینید. در قلب این استان، به دور از شهرهای آلوده، دهکده‌های دانبا واقع شده‌اند، که به عنوان زیباترین روستاهای کل چین شناخته می‌شوند. هر دهکده در این خوشه از خانه‌های محلی منحصر به فرد به سبک تبتی تشکیل شده است که در دامنه کوه‌های رو به آفتاب ساخته شده‌اند. آنها به طور معمول با رنگ‌های قرمز، زرد و سیاه رنگ آمیزی می‌شوند و با دیوار نگاره‌های مذهبی تزئین می‌شوند. در بالای خانه‌ها چهار برج سفید قرار دارد که به ترتیب خدایان تپه‌ها، درختان، رودخانه‌ها و مزارع را نشان می‌دهند.

استان یون‌نان، یوآنگیانگ، روستای Shengcun

شاید تراس‌های برنج لنگجی از نمادهای چین باشند اما تراس‌های برنج Yuanyang بی‌شک زیباترین تراس‌های برنج در چین محسوب می‌شوند. روزهای مختص بازار مردم محلی منطقه با محصولات مزارع خود به دور هم چشم می‌شوند و به خرید و فروش محصولات تازه، دام، کالاهای فرهنگی و غیره می‌پردازند. برخلاف سایر روستاهای قومی منطقه، شنگکون هزینه ورودی از توریست‌ها دریافت نمی‌کند.

 

بهترین نقاط پکن برای صبحانه و برانچ

آنهوئی، شهرستان یی (Yi)، روستای تاریخی هونگکون

اگرچه Hongcun یکی از شناخته شده‌ترین دهکده‌های باستانی چین محسوب می‌شود، اما محبوبیت آن باعث نشده تا هجوم توریست‌ها منحصر به فرد و خاص بودن آن را از بین ببرد. بعد از صعود از میان کوه‌های خیره کننده به مناظری باورنکردنی می‌رسید که در بسیاری از فیلم‌ها از آن استفاده شده و محل فیلم‌برداری بوده‌اند. این دهکده به دلیل حفظ معماری دوران مینگ و چینگ در سال ۲۰۰۰ به ثبت فهرست میراث جهانی یونسکو رسید.

استان جیانگسو، منطقه ووجیانگ، تنگلی

این روستا که در نزدیکی شانگهای واقع شده در تمام ساعات روز شلوغ است. تونگلی یکی از کوچک‌ترین شهرهای آبی منطقه و یکی از آرام‌ترین آنهاست. از ویژگی‌های برجسته این شهر تاریخی می‌توان به ۱۵ کانال آبی و ۴۰ پل اشاره کرد. ورودی این شهر ۱۵ دلار است. در سفر با تور شانگهای با قدم زدن در این منطقه تجربه بی‌نظیری را کسب کنید.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران