۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
۶ جنگل بامبو زیبا و استثنایی در چین

جنگل‌های بامبو زیادی در چین وجود دارند. جنگل‌هایی سبز و منحصر به فرد که عموما با تپه‌های جنگلی احاطه شده و همچون نقاشی‌های باستانی به نظر می‌آیند. تور تابستانه چین بهترین زمان برای بازدید از این جنگل‌های خاص و زیباست که عموما رودخانه‌ای را در کنار خود دیده و انبوهی از جاذبه‌های گردشگری نیز در اطرافشان وجود دارد. در کرانه‌ی رودخانه یانگ تسه انبوهی از جنگل‌های کوچک و بزرگ بامبو وجود دارد که خود می‌توانست، مقاله‌ای جدا باشد اما ما در نوشته‌ی امروزمان، ۶ جنگل استثنایی و بسیار زیبا را به شما معرفی می‌کنیم که نمونه‌ی آن‌ها را به ندرت در جهان پیدا خواهید کرد.

 

جنگل بامبو شونان (Shunan)

شونان بزرگ‌ترین و پرتراکم‌ترین جنگل بامبو در تمام دنیا به حساب می‌آید و به خودی خود، یکی از ۱۰ جنگل زیبا در چین است که زیبایی‌های طبیعی آن اصلا کم نیستند. این جنگل در شهر ین بین در جنوب استان سیشوان قرار گرفته و مساحتی به اندازه ۱۲۰ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد. بیش از ۱۰ نقطه‌ی توریستی مهم برای بازدید در این محل قرار گرفته و بیش از ۱۳۰ جاذبه‌ی گردشگری در آن اطراف وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. ۵۰۰ قله‌ی زیبا برای تماشای مناظر دیدنی وجود ۴۰۰ نوع بامبو مختلف، همه‌ و همه مشخص می‌کنند که این محل تا چه حد خاص و متفاوت است.

با این که این محل بزرگ‌ترین جنگل بامبو در جهان به حساب می‌آید، اما در میان ابرهای کوهستانی پنهان شده و به آن لقب "دریای بامبو در ابرهای کوهستان بهشت و زمین" داده‌اند که البته به چینی بسیار کوتاه‌تر و آهنگین‌تر است! در این منطقه چندین رودخانه، دریاچه‌های مختلف، آبشارهای پرتعداد و معابد باستانی قرار گرفته و یک یا حتی دو روز زمان برای بازدید از زیبایی‌های این محل نیز اصلا کافی نیست.

جالب است بدانید که زیبایی‌های جنگل بامبو شونان باعث شده تا فیلم‌های زیادی -اغلب فیلم‌های شرقی- در این جنگل فیلم‌برداری شوند. نکته جذاب دیگر هم این است که شما تقریبا در تمام طول سال می‌توانید از آن‌جا بازدید کرده و از  زیبای‌هایش لذت ببرید. البته بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا، روزهای فوق‌العاده‌ی بهاری و پاییزهای طلایی است. البته در طول زمستان نیز جنگل خاموش و آرامش بخش می‌شود که برای بعضی لذت بخش خواهد بود.

نقاط دیدنی: دره‌ی وانگیو، خانه تابستانی گوایون، کوریدور زمردین، دریا در دریا، غار ژیانیو، آبشار رنگین کمان، دریاچه کینگلونگ و ...

 

راهنمای جامع سفر به چین

جنگل بامبو آنجی (Anji)

این پارک جنگلی را با نام "دریای بامبو آنجی" نیز می‌شناسند. این مکان در کناری شهری به همین نام در نزدیکی هوژو و در استان ژجیانگ قرار گرفته است. بخش زیادی از این محل، جنگلی صرفا با درختان بامبو بوده و همین باعث شده که یکی از توریستی‌ترین مناطق طبیعی در جنوب شرق چین به حساب بایید و بزرگ‌ترین ولید کننده بامبو در استان نیز باشد.

بخشی از این محل که به اکسپو پارک بامبو شناخته می‌شود، دارای فضایی فوق‌العاده برای گردش بوده و همه چیز نیز برای گردشگران فراهم شده است. از نظر منابع طبیعی این منطقه دارای رودخانه‌ها و دریاچه‌های مختلفی بوده و تپه‌های سرسبز نیز در هر گوشه به چشم می‌خورند. از طرفی محل‌های مختلف برای گردش و استراحت برای گردشگران در نظر گرفته شده و حتی ریزورت‌های زیبا و لوکسی هم هستند که می‌توانید در آن‌جاها اقامت داشته باشید. این محل نیز از جمله جاهایی است که میزبان تیم‌های تولید فیلم و سریال‌های زیادی بوده است.

آنجی در دلتای رودخانه یانگ تسه واقع شده و همین کافی‌ست که بدانید، دنیایی از جاذبه‌های طبیعی را در اطراف خود می‌بینید. رودخانه‌های پر تعدادی هستند که می‌توانید برای دیدنشان وارد جنگل شوید، تپه‌های زیادی هستند که از آن بالا می‌توانید به این دریای سبز از درختان بامبو نگاه کنید و البته خود بودن در این جنگل زیبا نیز به اندازه کافی لذت بخش و جذاب خواهد بود. بازدید از کارخانه بامبو را نیز از یاد نبرید که در آن‌جا می‌توانید صنایع دستی متنوعی که با بامبو ساخته می‌شوند را خریداری کنید.

نقاط دیدنی: کوریدور دریای بامیو، پادشاهی بامبو، اقامتگاه تابستانی یونگژو، برج گوانژو، چشمه آب گرم پنج دختر، دریاچه پنج دختر

 

فصول مختلف و بهترین زمان سفر شانگهای

جنگل بامبو یی چینگ (Yixing)

بهترین زمان برای رفتن به این جنگل بامبو بسیار زیبا در جنوب غربی شهر ییچینگ، بهار و تابستان است. جایی در استانی ژچیانگ که دارای مناظر بسیار زیبا و دالان‌های متعدد بامبو است که محلی رمانتیک و شاعرانه را رقم می‌زند. مخصوصا اگر بعد از یک باران بهاری به آن‌جا رسیده باشید بوی نم در هوا پیچیده باشد، همه چیز شکلی خارق‌العاده پیدا خواهد کرد. در روزهای گرم تابستان نیز می‌توانید در ریزورت‌های این جنگل بامبو اقامت داشته باشید و در کنار زیبایی این مکان، از هوای مطبوع و خنکش بهره ببرید.

دریاچه آینه یکی ازمهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این جنگل بابمو بزرگ است که دور تا دور آن را درختان بامبو احاطه کرده‌اند. در بخش غربی پارک نیز چند پل معلق وجود دارد که شما را به معابد باستانی در این منطقه می‌برد. این مکان دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی بوده که از غارهای بزرگ و کوچک، صخره‌های دیدنی و سرسبز، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد تشکیل می‌شوند. با این حال مثل دو گزینه‌ی بالا، جاذبه‌های تاریخی همچون معابدی که از آن‌ها سخن گفتیم نیز، ارزش دیدن دارند.

آبگیر مائولونگ و دریاچه تایهو از دیگر جاذبه‌های این منطقه بوده و همچنین پیشنهاد می‌کنیم از دریاچه کوچک جینگو نیز دیدن کنید که امکانات رفاهی خوبی نیز در نزدیکی آن‌ها قرار داده شده است.

 نقاط دیدنی: قله شمالی جیانگسو، دریاچه تایهو، کوریدور زمردین، پل‌های معلق، آبشار بامبو

 

گشت و گذار در محله کیانمن پکن

چاشان ژوهای (Chashan Zhuhai)

این مکان که در اصل با نام کوهستان جی از آن یاد می‌کنند، حالا با نام دیگری معروف است: "کوهستان چای و دریای بامبو" و دلیل این نام گذاری نیز وجود جنگلی بسیار زیبا و متراکم بامبو در کنار باغ‌های چای بزرگی است که در آن منطقه وجود دارد. این منطقه جنگل ملی محسوب شده و بهترین زمان برای بازدید از آن‌جا، بهار و تابستان است.

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه، دریای بامبو فان و بادائو لینگ هستند که در واقع بادائو لینگ یکی از قله‌های سرسبز و زیبای این مکان بوده که تصویری فوق‌العاده زیبا از جنگل بامبو و باغات چای را در کنار هم برایتان به نمایش می‌گذارد.

با رفتن به این مکان هم فرصت قدم زدن در میان بامبوهای سر به فلک کشیده را دارید که منظره‌ای دراماتیک و بسیار زیبا دارند و هم این که می‌توانید باغ‌های چای بزرگ آن‌جا را ببینید. این محل حدودا ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر از سطح دریا فاصله داشته و در روزهای گرم سال نیز خنک و مطبوع است.

 نقاط دیدنی: بادائو لینگ، خانه چای ژو دِ، جنگل بامبو فان، ویرانه‌های معبد "پسر بهشت"

جنگل چیشوی ژوهای (Chishui Zhuhai)

پارک جنگلی ملی چیشوی ژوهای حدودا ۴۰ کیلومتر از شرق شهر چیشوی در استان گویچو فاصله داشته و مساحت آن به ۱۰۶۶۶ هکتار می‌رسد. با مساحت بالای جنگل‌های بامبو که در این منطقه وجود دارد، چیشوی ژوهای یکی از بهترین جاهای چین برای دیدن چنین فضایی به شمار می‌رود.

این پارک جنگلی به سه بخش تقسیم شده است که یکی از آن‌ها مربوط به جنگل بزرگ بابموهای وحشی است. اما چیشوی ژوهای زیبایی‌های گسترده‌ای دارد که در سفر به این منطقه باید از آن‌ها دیدن کنید که جنگل بامبو تنها یکی از آن‌هاست. بهترین زمان برای سفر به آن‌جا بین ماه‌های مِی تا اکتبر است که همه چیز در زیباترین شکل ممکن قرار دارد.

 

معرفی ۸ غذای عجیب در چین

در کنار جنگل بامبو می‌توانید به سراغ چندین آبشار زیبا، جنگل‌های باستانی، دیدن پرندگان و جانوران مختلفی که در این محسل زندگی می‌کنند و رودخانه‌های بزرگ بروید و حتی قایق سواری در رودخانه را تجربه کنید. آبشار بزرگ دیپو یکی از این زیبایی‌ها بوده که حتما پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها بازدید کنید.

نقاط دیدنی: تیانلو، آبشار دیپو، ۸ درخت نامیرا، درخت زوج، آبشار چیشوی، قله پنج ستون، پارک ژوراسیک چین، دهکده باستانی بینانگ

جنگل بامبو ستاره جیانینگ (Xianning)

این محل را با نام "دریای بامبو هزار هکتار" نیز می‌شناسند. جایی در نزدیکی شهر باستانی تینسینگ که بزرگ‌ترین جنگل بامبو در استان هیوبی نیز به حساب می‌آید. این مکان در بالاترین نقطه ۷۰۰ متر از سطح دریا فاصله داشته و در رفتن به آن‌جا را تنها در فصل زمستان پیشنهاد نمی‌کنیم و در دیگر فصول سال، این مکان دیدنی و زیبا خواهد بود. جالب است بدانید که بیش از ۲۶۰ روز از سال، دمای هوا در این منطقه به طور متوسط ۱۵ درجه سنانتیگراد د رطول روز خواهد بود.

۹۰ درصد از این جنگل را درختان بامبو به خود اختصاص داده و در این بین درختان دیگری همچون کاج را نیز می‌بینید. همچنین گردشگران می‌توانند، روزهای خود در سفر به چین را در ریزورت‌هایی که در این جنگل بنا شده بگذرانند. ریزورت‌های تابستانه شیک و زیبا که اقامتی منحصر به فرد را برایتان رقم خواهند زد.

این مکان آرامشی خاص دارد و تعداد گردشگر نسبتا کم‌تری نسبت به دیگر جنگل‌هایی که معرفی کردیم به آن‌جا می‌روند. همچنین شما می‌توانید در بهار به آن‌جا رفته و شکوفه زدن گل‌های مگنولیا را از نزدیک ببینید. در هر زمان از سال که به آن‌جا بروید، صدای صدها گونه پرنده را از میان درختان خواهید شنید. اما در طول زمستان، این منطقه پوشیده از برف شده و دیگر خبری از آن سرزندگی نیز و سکوتی گیرا، این منطقه را در بر می‌گیرد.

نقاط دیدنی: خانه تابستانی بامبو، چشمه آب گرم بانشان، اژدهای سنگی، غار تیانشن، جنگل باستانی

 

۹ لوکیشین فیلم‌های سینمایی در چین

۱۵ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران