راهنمای جامع تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
راهنمای جامع تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

بسیاری از افراد در طول سال به دلیل مشغله کاری خود و مدرسه کودکان یا هر دلیل دیگری فرصتی برای مسافرت پیدا نمی‌کنند. بنابراین با نزدیک شدن به روزهای تعطیل ایام نوروزی عده بسیاری برنامه‌ریزی‌های خود را برای یک سفر خود انجام می‌دهند تا خستگی کل یک سال را از خود دور کنند. آژانس‌های مسافرتی نیز برنامه‌های خود را برای عید نوروز از اوایل بهمن ماه ارائه می‌دهند. در بین تورهای مسافرتی سفرهایی که به مقصد کشورهای خارجی نزدیک ایران انجام می‌شوند از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. از آنجایی که تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱ یکی از این موارد است در این مقاله قصد داریم تا شما را با هر آنچه که قبل از برنامه‌ریزی و رزرو آن باید بدانید آشنا کنیم.

 

علت محبوبیت تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

پیشنهاد اغلب آژانس‌های مسافرتی به گردشگران در تور نوروز ۱۴۰۱ سفر به کوش آداسی است. اما علت این موضوع چیست و تور کوش آداسی چه مزایایی را برای توریست‌ها به دنبال خواهد داشت. قبل از هر چیزی بهتر است بگوییم که کوش آداسی از جمله شهرهای ساحلی ترکیه است. بنابراین در نزدیکی‌های ایران بوده و نیازی به اختصاص دادن زمان و هزینه زیادی در مقایسه با دیگر سفرهای خارجی نخواهد بود. از طرفی دیگر به دلیل ساحلی بودن آن مسافران این امکان را خواهند داشت تا از چشم‌انداز زیبای دریای کوش آداسی و پیاده‌روی در امتداد آن به همراه خانواده نهایت لذت را ببرند. پس با یک تیر دو نشان زده و در عین حال که به یک کشور خارجی در ایام نوروزی سفر می‌کنید می‌توانید از جذابیت‌های دریا و سواحل نیلگون آن نیز بهره ببرید.

در مرحله بعدی می‌توان گفت که شرایط آب و هوایی ترکیه تقریبا مشابه با ایران است. بنابراین با فرا رسیدن فصل بهار شاهد گرم شدن هوا در کوش آداسی نیز خواهیم بود. در نتیجه مسافران می‌توانند بدون اذیت شدن از گرما و سرمای هوا به تفریح و گشت و گزار در سطح کوش آداسی بپردازند. بنابراین بهترین فرصت برای لذت بردن از سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی خواهد بود. اگر این موارد دلایل کافی برای قانع کردن شما جهت انتخاب تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱ است می‌توانید از همین حالا برای رزرو تور خود با مناسب‌ترین قیمت اقدام کنید.

 

زمان آغاز تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

با فرا رسیدن اواخر اسفند ماه و آغاز سال نو تور نورزو کوش آداسی ۱۴۰۱ نیز آغاز می‌شوند. اگر بخواهیم تاریخ دقیقی را ارائه دهیم می‌توان گفت که از روزهای ۲۶ اسفند تورهای نورزی به مقصد این شهر ساحلی ترکیه آغاز شده و تا نیمه فروردین ادامه می‌یابد. معمولا تورهای نوروز کوش آداسی به صورت ۶ شب و ۷ روز برگزار می‌شوند. در صورت تمایل گردشگران تعداد روزهای سفر می‌توانند بیشتر یا کمتر شوند. البته رزرو این تورها از ۱ الی ۲ ماه قبل آغاز می‌شوند. برای اینکه با ترافیک خرید در لحظه آخر روبرو نشوید و در نتیجه بتوانید خریدی با قیمت مناسب داشته باشید توصیه می‌کنیم از بهمن ماه لغایت اواسط اسفند اقدامات لازم برای رزرو تور مورد نظر خود را انجام دهید. در غیر این صورت احتمال انتخاب هتل و پرواز دلخواه با قیمت ایده‌آل کمی دشوار خواهد بود.

 

معرفی هتل Suhan360 در کوش آداسی

 

پرطرفدارترین هتل‌های تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی و ساحلی ترکیه است. بنابراین سالانه با سیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی روبرو می‌باشد. این موضوع سبب شده تا در سال‌های اخیر اقامتگاه‌ها و هتل‌های متعددی در آن بنا شوند. این اتفاق هر چند سبب ایجاد رفاه بیشتر توریست‌ها شده اما کار آن‌ها را در انتخاب هتل مناسب کمی دشوار کرده است. در رزرو تور کوش آداسی در ایام نوروز توصیه می‌کنیم اگر بودجه کافی دارید هتل‌های ۵ ستاره و لوکس کوش آداسی را رزرو کنید که در صورت سرد بودن هوا بتوانید از استخرهای سرپوشیده آن‌ها برای تفریحات آبی بهره ببرید. در غیر این صورت با گزینه‌های بسیار متعدد و قیمت مناسبی روبرو خواهید بود. به منظور تصمیم‌گیری آسان‌تر در ادامه چند مورد از پرطرفدارترین هتل‌های تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱ را گردآوری و معرفی کرده‌ایم:

  • هتل سه ستاره Surtel
  • هتل سه ستاره Asene
  • هتل چهار ستاره Dabaklar
  • هتل پنج ستاره Le Bleu Resort
  • هتل پنج ستاره Charisma De Luxe Hotel
  • هتل پنج ستاره Ramada Hotel and Suit
  • هتل پنج ستاره Korumar Deluxe
  • هتل پنج ستاره Aqua Fantasy Aquapark
  • هتل پنج ستاره Tusan Beach Resort
  • هتل پنج ستاره Palm Wings Ephesus Beach Resort
  • هتل پنج ستاره Korumar Ephesus Beach

 

خدمات تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

تورهای نوروزی کوش آداسی بسته به تقاضای گردشگران خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. البته توجه داشته باشید که بسته به خدمات و امکانات تورها قیمت‌ آن‌ها نیز متغیر خواهد بود. اما در حالت کلی اغلب تورها خدمات زیر را برای توریست‌ها عرضه می‌کنند:

  • رزرو هتل به تعداد شب‌های درخواستی (غالبا ۶ شب و ۷ روز)
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • ترانسفر فرودگاهی رایگان بسته به هتل انتخابی
  • بیمه مسافرتی
  • لیدر فارسی زبان

توجه داشته باشید که در صورت تمایل برای رزرو این تور باید مدارک لازم که شامل پاسپورت با حداقل ۶ ماه تاریخ اعتبار، تست پی سی آر نهایت ۷۲ ساعت قبل از سفر و کارت واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشید.

 

سفری پاییزه با تور کوش آداسی در ترکیه

 

آب و هوای کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۱

شهر کوش آداسی به دلیل موقعیت جغرافیایی خود آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد. به این معنا که در فصل تابستان شاهد دمای بالا و هوای گرم و در زمستان‌ها شاهد هوای سرد و دمای پایین خواهد بود. بنابراین یکی از بهترین فرصت‌ها از نظر شرایط آب و هوایی تور کوش آداسی در نوروز ۱۴۰۱ است. چرا که به هیچ وجه از لحاظ دمایی اذیت نخواهید شد و همیشه در حالت متعادل به سر خواهید برد. البته توجه داشته باشید که با فرا رسیدن ایام نوروز که آغاز فصل بهار در کوش آداسی می‌باشد آب دریا هنوز به قدر کافی گرم نشده است. بنابراین اگر انتظار یک سفر دریایی و تفریحات آبی را دارید بهتر است سفر خود را به تابستان موکول کنید. اما اگر علاقه زیادی به پیاده‌روی در سطح شهر و فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری و گشت و گزار در جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی را دارید تور نوروز گزینه‌ای فوق‌العاده مناسب است.

 

تفریحات تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱

می‌توان ادعا کرد که در سفر با تور نوروز کوش آداسی از تمامی تفریحات ممکن در این شهر زیبا می‌توانید نهایت بهره را ببرید. چرا که همه لحاظ‌ها اعم از دما و شرایط اب و هوایی فرصت برای انواع تفریحات مهیا خواهد بود. از جمله جذاب‌ترین این موارد را در زیر عنوان کرده‌ایم:

بازدید از شهر باستانی افسوس

برای اکثر بازدیدکنندگان کوش آداسی، بازدید از شهر باستانی افسوس تنوعی برای دور شدن از تفریحات دریایی و ساحلی است. این مکان میراث جهانی یونسکو می‌باشد که تنها ۱۸ کیلومتر از شهر فاصله دارد. تاریخ این شهر به قرن دهم قبل از میلاد بازمی‌گردد. سبک معماری اغلب چیزهایی که در این مکان می‌بینید مربوط به دوران کلاسیک یونانی و رومی است.

پیاده‌روی در جزیره کبوتر

درست در نزدیکی بندر کوش آداسی، گذرگاهی به طول ۳۵۰ متر وجود دارد که به جزیره کوچک کبوتر (Güvercin Ada) منتهی می‌شود. در بازدید از این جزیره شاهد بقایایی از قلعه بیزانسی متعلق به قرن سیزدهم روی صخره‌ها خواهید بود. این جزیره مکان مورد علاقه اغلب توریست‌ها برای قدم زدن در کنار دریا است.

 

دانستنی‌هایی درباره سواحل کوش‌آداسی

به ساحل بانوان بروید

ساحل بانوان کوش آداسی که در زبان ترکی کادینلار دنیزی شناخته می‌شود از دیگر مکان‌های جذاب کوش آداسی است که در تور نوروزی فرصت بازدید از آن را خواهید یافت. ساحل بانوان، در دو کیلومتری شهر، محبوب‌ترین نوار شنی عمومی در این منطقه است و در ماه‌های تابستان مملو از مسافران می‌شود. ورزش‌های آبی فراوانی برای شاد نگه‌داشتن افراد در این مکان وجود دارند. همچنین کافه‌های فراوانی در این حوالی به چشم می‌خورند.

به گشت و گزار در شهر قدیمی کوش آداسی مشغول شوید

بیشتر جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی در منطقه بندری به نام محله کالیچی (شهر قدیمی) قرار دارند. بنابراین اگر به دنبال بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصلی کوش آداسی هستید رفتن به این منطقه و کاوش در دل آن را در تور نوروزی کوش آداسی فراموش نکنید.

 

معرفی بهترین کلاب‌های کوش آداسی

به سفر با قایق در دل دریا بروید

از آنجایی که کوش آداسی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است پس قایق‌سواری نیز از جمله تفریحات محبوب در آن خواهد بود. به خصوص اگر دریا آرام باشد این سفر دریایی یکی از بهترین تجربه‌های شما در سفر به کوش آداسی می‌شود.

تجربه سفر یک روزه به پرین را در کوش آداسی از دست ندهید

پرین با داشتن مناظر کوهستانی و ویرانه‌های باستانی یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در کوش آداسی است. این مکان در فاصله تقریبا ۴۰ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار گرفته و یک سفر یک روزه به حساب می‌آید. در این سفر یک روزه در روزهای خوش آب و هوای نوروز فرصت بازدید از ویرانه‌های میلتوس را خواهید داشت.

به بازدید از بقایای میلتوس بروید

مانند پرین، میلتوس یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوره هلنیستی بود. به دلیل تاریخ پر فراز و نشیب این منطقه امروزه خرابه‌های تاریخی و ارزشمند بسیاری در آن واقع شده‌اند. تماشای تئاتر وسیع با ۱۵ هزار صندلی و مناظر عالی از طبقات بالا، حمام‌های فاستینا، موزه و ... از جمله جاذبه‌های این شهر تاریخی کوش آداسی هستند.

از دیدیما دیدن کنید

دیدیما مرکز مذهبی هلنیستی بود که در حدود ۷۷ کیلومتری جنوب کوش آداسی قرار دارد. این مکان محل استقرار اوراکل افسانه‌ای دیدیما و سومین معبد بزرگ جهان هلنیستی باستان بود. به همین دلیل هنوز هم در بین توریست‌ها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

راه‌های رسیدن به کوش آداسی از فرودگاه عدنان

۲۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران