محبوب‌ترین شهرهای توریستی هند در نوروز ۱۴۰۱

جاذبه‌های گردشگری هند
محبوب‌ترین شهرهای توریستی هند در نوروز ۱۴۰۱

بازدید از تور هند برای بسیاری از مسافران تجربه سفری بی‌نظیری است. چرا که در این سفر با طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها، غذاها، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و مدرن متعدد و بسیاری موارد دیگر روبرو خواهید شد. سرزمین گسترده هند مملو از مکان‌های جذاب برای توریست‌ها از سرتاسر جهان است. اما چند مورد از شهرها بیشتر از دیگر با استقبال گردشگران روبرو بوده است. این موضوع سبب شده تا در تور هند نوروز ۱۴۰۱ نیز سفر به برخی شهرهای توریستی هند نقش پررنگ‌تری را داشته باشند. با فرارسیدن تعطیلات نوروزی و علاقه زیاد افراد برای سفر با تور هند در این مقاله به معرفی محبوب‌ترین شهرهای توریستی هند پرداخته‌ایم.

 

سفر به دهلی در تور هند نوروز ۱۴۰۱

دهلی به عنوان پایتخت کشور هندوستان بیش از هر مقصد دیگری می‌تواند برای توریست‌ها جذاب باشد. چرا که در این شهر توریستی می‌توانید هر آنچه را که از سفر خود انتظار دارید را برآورده کنید. از جمله تفریحات دهلی می‌توان به تفریحات شبانه، خرید کردن، گشت و گزار و پیاده روی در خیابان‌ها، بازدید از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، بازدید از معابد مجلل و قلعه‌های باشکوه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. از آنجایی که در ایام نوروز کشور ایران در تعطیلات سراسری و رسمی به سر می‌رود فرصت برای رفتن به شهری مملو از تفریحات و سرگرمی‌های گوناگون فراهم خواهد بود. در ادامه به چند مورد از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دهلی می‌پردازیم:

 

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری آگرا

قلعه سرخ (Red Fort)

قلعه سرخ دهلی یکی از میراث جهانی یونسکو است، که به سبک معماری مغالی بنا شده است. این قلعه در اواسط دهه ۱۶۰۰ تکمیل شد.

مقبره همایون (Humayun's Tomb)

مقبره همایون از دیگر میراث جهانی یونسکو است. این مقبره خیره کننده به رنگ گلی طراحی شده و متعلق به سال ۱۵۷۰ می‌باشد.

معبد نیلوفر آبی (Lotus Temple)

بهائیان به خاطر باغ‌های زیبا و برپایی مکان‌های عبادت زیبا معروف هستند. معبد نیلوفر آبی در ۲۶ هکتار زمین، پذیرای بازدیدکنندگان از هر دین و مذهب است که توسط بهائیان ساخته شده است.

 

زیباترین آبشارهای گوا را بشناسید

باغ های لودی (Lodhi Gardens)

باغ‌های لودی با مساحت ۹۰ هکتار، شبیه پارک مرکزی نیویورک و هاید پارک لندن هستند. در این باغ‌ها دو مقبره و بیش از ۱۰۰ گونه درخت پیدا خواهید کرد.

موزه ملی (National Museum)

موزه ملی دهلی بیش از ۲ میلیون اثر باستانی را در خود جای داده است. از اکتشافات باستان شناسی گرفته تا عکاسی‌های هرگز دیده نشده در دهه‌های گذشته در این موزه نگه‌داری می‌شوند.

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی باوان (Rashtrapati Bhavan)

این کاخ در واقع اقامتگاه رسمی رئیس جمهور هند است که در سال ۱۹۲۹ تکمیل شد. علاقه‌مندان می‌توانند از ساختمان اصلی، موزه موجود در آن و باغ‌های دیدنی موجود در محوطه کاخ را بازدید کنند.

 

سفر به آگرا در تور هند نوروز ۱۴۰۱

آگرا از دیگر محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند است که در ایام نوروزی می‌توانید به آن سفر کنید. این شهر به دلیل داشتن یکی از عجایب هفتگانه جهان، تاج محل، مشهور است. این شهر همواره نقش مهمی در شکل دادن تاریخ غنی سرزمین هند داشته است. این شهر در طول تاریخ بارها به عنوان محل حکومت پادشاهان و امپراطوری‌ها انتخاب شده است. تمامی این اتفاق‌ها سبب شده تا امروزه توریست‌ها در سفر به این شهر فرصت بازدید از بناهای تاریخی و مذهبی متنوع بسیاری را داشته باشند. بسیاری از این بناها در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند که در ادامه به معرفی معروف‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

تاج محل (Taj Mahal)

اولین کاری که هر توریستی با رسیدن به آگرا باید انجام دهد بازدید از تاج محل است. تاج محل بدون شک اصلی‌ترین جاذبه‌ای است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به آگرا می‌کشاند. این بنا که مظهر عشق نامیده می‌شود، توسط شاه جهان برای همسر محبوبش ممتاز محل که آرامگاهش درست زیر گنبد مرکزی بنای تاریخی قرار دارد، ساخته شد. ساخت این معجزه ۲۲ سال طول کشید.

قلعه آگرا (Agra Fort)

یکی دیگر از جواهرات معماری در این شهر قلعه آگرا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این قلعه توسط امپراتور مغول اکبر با کمک ۴ هزار کارگر در هشت سال ساخته شد. قلعه آگرا از ماسه سنگ قرمز ساخته شده که مقر امپراتوری مغول بوده است. برخی از جاذبه‌های اصلی قلعه آگرا که شما را مسحور می‌کنند، سازه‌هایی مانند شیش محل، موتی محل، کاخ جهانگیر و خاص محل هستند. این قلعه دارای چهار دروازه بزرگ است که از دروازه دهلی برای ورود رسمی پادشاه استفاده میشده است. دیوان خاص و دیوان عام به ترتیب مختص تماشاگران سلطنتی و عموم مردم بودند.

فاتح پور سیکری (Fatehpur Sikri)

یکی از پروژه‌های امپراطور اکبر در هند، ساخت شهری محصور کمی دورتر از آگرا بود. او آن را فاتح پور سیکری نامید و حتی مدتی در اینجا حکومت کرد تا اینکه به دلیل کمبود آب مجبور به ترک خانه شد. با این وجود، بناهای تاریخی بازمانده حکایتی از شجاعت و کار بزرگ او دارند. فاتح در فارسی به معنای پیروزی است. گفته می‌شود طراحی و ساخت کامل آن حدود ۱۵ سال طول کشید.

آرامگاه اکبر (Akbar’s Tomb)

اکبر بزرگ در زمان حیات خود بناهای باشکوهی ساخت که یکی از آنها آرامگاه خودش بود. این آرامگاه به زیباترین شکل حکاکی شده و از ماسه سنگ قرمز در ساخته آن استفاده کرده‌اند. تنها در یک کیلومتری آرامگاه اکبر، آرامگاه مریم قرار دارد که همسر اکبر و مادر جهانگیر بودند. این بنا در تمام روزهای هفته پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد.

 

سفری به پانجی مرکز ایالت گوا

مهتاب باغ (Mehtab Bagh)

مهتاب باغ که به معنای باغ مهتابی است، مکان مناسبی برای تحسین زیبایی تاج محل است. این باغ که توسط بابر ساخته شده، باغی مربع شکل است که زمانی پر از استخر، فواره و درخت بود. امروزه به یک نقطه گردشگری تفریحی تبدیل شده است. مهتاب باغ یک باغ مغول است که کاملاً با تاج محل در امتداد رودخانه یامونا همسو است و شاه جهان آن را مکانی ایده آل برای تماشای تاج محل توصیف کرده است.

منکامشوار ماندیر (Mankameshwar Mandir)

منکامشوار ماندیر یکی از معابد باستانی شیوا در آگرا است که از اهمیت مذهبی زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا طبق افسانه، شیوا به تنهایی یک لینگام را در اینجا نصب کرده است. این معبد به قلعه آگرا و نزدیکی بناهای گردشگری دیگری مانند تاج محل قرار دارد.

 

سفر به جیپور در تور هند نوروز ۱۴۰۱

جیپور بزرگترین شهر راجستان و پایتخت آن است. این شهر به دلیل رنگ متمایز ساختمان‌هایش به شهر صورتی معروف است. ناگفته نماند که جیپور به همان اندازه که به خاطر بناهای تاریخی جذاب و بازارهای رنگارنگش شهرت دارد، به خاطر لباس‌های دست‌ساز و باغ‌های زیبایش نیز توانسته توجه هر بیننده‌ای را برانگیزد. جیپور نه تنها مسافران داخلی را مجذوب خود می‌کند، بلکه اغلب یک شهر توریستی مهم برای گردشگران خارجی نیز به شمار می‌آید. هم از لحاظ شرایط آب و هوایی و هم از لحاظ فرصت گردشگری سفر به جیپور در تور هند نوروز ۱۴۰۱ توصیه ما به شما گردشگران است. در ادامه شما را با جاذبه‌های گردشگری که در تور نوروز و سفر به جیپور در انتظار شما خواهند بود، آشنا می‌کنیم:

 

بهترین مقاصد پاییزی برای سفر به هند

هاوا محل (Hawa Mahal)

هاوا محل یا کاخ بادها که توسط ساوای پراتاپ سینگ در سال ۱۷۹۹ ساخته شد، نمادین‌ترین مکان دیدنی جیپور است. هاوا محل که به عنوان یک محافظ برای زنان خاندان سلطنتی ساخته شده بود، از ماسه سنگ قرمز و صورتی در طراحی و ساخت آن کمک گرفته‌اند. با تماشای نمای این ساختمان مبهوت سبک معماری و هزاران پنجره کوچک آن خواهید شد.

سیتی پالاس (City Palace)

درست در کنار هاوا محل، کاخ شهر جیپور یا همان سیتی پالاس قرار دارد که از شاهکار‌های مشبک کاری در جهان است. ساخت و ساز کاخ شهر در سال ۱۷۳۲ به پایان رسید و به عنوان مقر قدرت مهاراجه جیپور شناخته می‌شد. کاخ شهر جیپور توسط جی سینگ دوم ساخته شد که پایتخت را از قلعه آمبر به دشت منتقل کرد زیرا آب کافی برای جمعیت رو به رشد او وجود نداشت. همچنین کاخ شهر دارای موزه‌ای است که مجموعه وسیعی از لباس‌های سلطنتی، شال‌های پشمینه بسیار نفیس و گران‌بها، ساری‌های ابریشمی بنارس، چاپ سنگانری و گلدوزی‌های عامیانه و همچنین سلاح‌های مورد استفاده راجپوت‌ها و سایر ظرافت‌ها را به نمایش می‌گذارد.

جانتار مانتار (Jantar Mantar)

جانتار مانتار جیپور یکی از پنج رصدخانه‌ای است که توسط جی سینگ دوم ساخته شد. در میان بسیاری از ابزارهایی که بخشی از این رصدخانه هستند، بزرگترین ساعت آفتابی جهان از شهرت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است. جانتار مانتار دارای سازهایی از سنگ و برنج است که با استفاده از متون باستانی حکاکی شده است. در مجموع ۱۹ ابزار در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند که هر کدام در زمانی برای مشاهده موقعیت‌های نجومی با چشم غیر مسلح استفاده می‌شدند. جانتار مانتار در فهرست میراث جهانی یونسکو گنجانده شده است و به عنوان جواهری از آن مراقبت می‌شود.

 

مهم‌ترین نکات برای سفر به هند با کودکان

موزه آلبرت هال (Albert Hall Museum)

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های راجستان، موزه آلبرت هال می‌باشد که در میان باغ‌های وسیع رام نیواس درست در منطقه بازار سنتی جیپور واقع شده است. موزه آلبرت هال نه تنها مجموعه‌ای از نقاشی‌های کمیاب را در خود جای داده، بلکه قطعات نفیس جواهرات، ظروف برنجی تراشیده شده، سفال و سنگ‌های طبیعی، کالاهای عاج، مجسمه‌های فلزی و آثار کریستالی گوناگونی را نیز به نمایش می‌گذارد.

آمبر فورت (Amber Fort)

آمبر فورت یا قلعه کهربایی در حومه جیپور و در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. مانند تقریبا تمام سازه‌های دیگر مربوط به آن دوران، قلعه آمبر به سبک معماری هندو و مغول طراحی و ساخته شده است. قلعه آمبر بیشتر از یک قلعه نظامی یک قصر تفریحی بود. در ابتدا از سنگ‌های قیمتی در دیوارها و سقف کهربا استفاده میشد که این سنگ‌ها مدت‌ها است که از بین رفته‌اند، اما کنده‌کاری‌های پیچیده و آینه‌کاری‌های آن باقی مانده‌اند.  

 

شرایط آب و هوایی تور هند نوروز ۱۴۰۱

در حالت کلی هند جز مقصدهای گردشگری گرمسیری دنیا می‌باشد. بنابراین در هیچ روزی از سال شاهد هوای سرد و سوزناک در آن نخواهید بود. بنابراین کسانی که تحمل گرمای شدید را ندارند فصل بهار که مصادف با تورهای نوروزی می‌باشد، بهترین زمان برای سفر خواهد بود. در بهار هنوز باران‌های موسمی تابستانی آغاز نشده و دمای هوا برای پیاده‌روی و بازدید از تمامی جاذبه‌های گردشگری ایده‌آل خواهد بود.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران