سفری به پانجی مرکز ایالت گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفری به پانجی مرکز ایالت گوا

بیشتر توریست‌هایی که با تور هند سفر می‌کنند از گوا دیدن کرده‌اند یا آن در فهرست خود دارند. تور گوا همیشه در لیست کارهای محبوب گردشگران قرار دارد. با این حال، گوا تنها مربوط به سواحل و مهمانی نیست و چیزهای دیگری نیز مانند روستاهای گوان، بازارها، معابد و کلیساها، آثار تاریخی و پناهگاه‌های حیات وحش را کشف کنید. در پانجیم که در قلب گوا و همچنین پایتخت گوا قرار دارد کارهای زیادی انجام می‌شود. پانجیم که همچنین به عنوان پانجی شناخته می‌شود مرکز اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایالت است با خیابان‌های رنگارنگ که یادآور ۴۰۰ سال نفوذ پرتغالی‌ها است پر شده است.

 

چگونه به پانجیم برویم؟

از طریق هوایی: نزدیک‌ترین فرودگاه Dabolim است که ۳۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد. این سریع‌ترین راه برای رسیدن به پانجیم است که روزانه بسیاری از پروازها به این فرودگاه انجام می‌شود.

با قطار: نزدیک‌ترین ایستگاه راه آهن، ایستگاه راه آهن مارگائو است که ۳۹ کیلومتر با شهر فاصله دارد که محل اتصال اصلی نیز است. اگر قطار شما در کارمالی توقف می‌کند، می توانید همانجا پیاده شوید زیرا تنها ۱۰ کیلومتر با شما فاصله دارد. بسیاری از قطارها در ایستگاه مارگائو تردد می‌کنند. با این که زمان زیادی طول می‌کشد اما بسیاری ترجیح می‌دهند با قطار از طریق منطقه کنکان به خاطر مناظر طبیعی زیبا به ویژه در دوران بارندگی سفر کنند.

 

معرفی قلعه باشکوه آمبر در جیپور

با اتوبوس: این ارزان‌ترین روش سفر به پانجیم است که بیشتر توسط مسافران تنها و کوله‌گردها ترجیح داده می‌شود. پایانه اتوبوس کادامبا در شهر از طریق بزرگراه‌ها با ایالت‌های ماهاراشترا و کارناتاکا به خوبی ارتباط دارد و بسیاری از اتوبوس‌های حمل و نقل دولتی در اینجا کار می‌کنند.

با ماشین: اگر عاشق سفر طولانی مدت هستید در این بین توقف‌های کوچکی داشته باشید و همچنین از زیبایی سفرهای جاده‌ای لذت ببرید. NH-4A بزرگراه اصلی است که کارناتاکا را متصل می‌کند در حالی که NH-17 ماهاراشترا را متصل می‌کند. اگر از بمبئی یا شهری در نزدیکی می‌آیید مسیر NH-17 بسیار دیدنی است، اما جاده‌ها پیچ در پیچ و باریک هستند بنابراین اگر در این مسیر می‌رانید مراقب باشید.

 

فونتاینهاس

این شهرک پرتغالی که به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده و قدمتی به تاریخ استعمار پرتغال دارد یکی از مکان‌های ارزشمند پانجیم برای بازدید است و اگر عاشق عکاسی یا گرفتن عکس‌های سلفی هستید، این محله باید در لیست مکان‌های شما برای بازدید در گوا باشد زیرا معماری زیبایی را به نمایش می‌گذارد. به علاوه در اینجا می‌توانید تأثیر زبان پرتغالی را در زبان، غذا، موسیقی و غیره احساس کنید.

 

گردشی دور از ساحل در گوا

دونا پائولو

دونا پائولو یک مقصد گردشگری با هتل‌های زیادی از جمله تفریحگاه لوکس Cidade de Goa است. این ساحل که به خاطر تپه‌ای رو به اقیانوس معروف است، نام خود را از یک داستان عاشقانه غم انگیز گرفته است. شما می‌توانید مجسمه دونا پائولا را در اینجا پیدا کنید. این ساحل به دلیل محیط آرامش برای استراحت مناسب است و با این همه اگر علاقه دارید می‌توانید فعالیت‌های آبی مانند قایقرانی و بسیاری دیگر از فعالیت‌های آبی را امتحان کنید. در بسته تور گوا، این مکان باید حتماً بازدید شود زیرا برای خرید از رستوران‌ها با ارائه غذاهای خوشمزه ایده‌آل است.

تپه آلتینهو

آلتینیو در پرتغالی به معنی بالا است. این مستعمره مسکونی با کاخ اسقف اعظم، محل اقامت رئیس وزیر، خانه سیاستمداران و ایستگاه رادیویی All India است. در کنار این‌ها منظره زیبا، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در اینجا وجود دارد که فرصتی مناسب برای گردش را فراهم می‌کنند.

کروز رودخانه پانجیم

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید در پانجیم انجام دهید، سفر دریایی در امتداد رودخانه Mondovi است. به طور معمول کشتی یا قایق‌ها از سانتا مونیکا بوارت جت یا Panaji Jetty حرکت می کنند تا به سفر دریایی یک ساعته جذابی بروند. در این سفرهای تفریحی با میان وعده‌های سبک نیز پذیرایی می‌شوید اما محبوب‌ترین آنها سفرهای غروب آفتاب است که شامل نوشیدنی، شام، موسیقی و سرگرمی با رقص محلی گوان است.

 

معرفی بهترین هاستل‌های دهلی

ورزش‌های آبی در ساحل کوکو

تا به حال ما درباره دوستداران مهمانی، کافه‌ها و نقاط تاریخی صحبت کردیم اما نمی‌توانیم عاشقان ماجراجویی را نادیده بگیریم. با تنها ۱۰ کیلومتر فاصله از ایستگاه اتوبوس Panjim Kadamba می‌توانید فعالیت‌های آبی مانند غواصی، شنا، قایقرانی، چتربازی، بانانا سواری و چیزهای دیگری را انجام دهید. حتی قایق سواری برای مشاهده دلفین‌ها نیز در این ساحل سازماندهی شده است.

ساحل میرامار

اگر در سفری خانوادگی هستید اینجا برای پیکنیک مقصدی عالی است. می‌توانید در ساحل شنا کنید، عصرها از پیاده روی لذت ببرید و غذاهای خیابانی را امتحان کنید.

 

سفر به هند در ماه‌های مختلف سال

۰۵ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران