سفر به گوا در هند در فصل بارندگی

جاذبه‌های گردشگری گوا
سفر به گوا در هند در فصل بارندگی

تور گوا تفاوت‌های بسیاری با سفرهای مختلفی که به مقصد هند برگزار می‌شود، دارد. این شهر به سواحل زیبا و آفتابی، جشن‌های بزرگ و شلوغ، فضای شاد و تفریحات آبی‌اش معروف است. شهری که به طور کلی زمستان را به خود نمی‌بیند و تنها دارای دو فصل خشک و بارانی است. با توجه به ماهیت ساحلی گوا، خیلی‌ها بر این باورند که فصل بارانی یا مانسون، به درد سفر با تور هند به این شهر نمی‌خورد اما ما در این نوشته، دلایلی را برای شما ذکر می‌کنیم، که خلاف این ادعا را نشان می‌دهد.

 

روزهایی که گوا مملو از جمعیت نیست

گوا به شدت در میان گردشگران تور هند محبوب است و از کشورهای مختلف به این بخش از هند سفر می‌کنند. به همین دلیل هر زمان از سال که به گوا سفر کنید، جمعیت زیادی را در سواحل این شهر مشاهده خواهید کرد که در زمان پیک سفر، تعداد توریست‌ها بسیار زیاد شده و گاهی لذت بردن از بعضی سواحل و جاذبه‌های گردشگری معروف در گوا را سخت می‌کند. به همین دلیل، فصل بارانی، به خاطر جمعیت کم‌تر گردشگران، می‌تواند فرصت خوبی برای بازدید از دو جزیره‌ی کوچک نزدیک شهر، جاذبه‌های تاریخی، کلیساهای پرتغالی و خیلی جاهای دیگر باشد.

 

سفر به بهترین مکان‌های گوا بعد از کرونا

طبیعت گوا در این فصل، در بهترین شرایط خود قرار دارد

همان‌طور که همیشه این موضوع را تاکید کرده‌ایم، گوا به هیچ وجه تنها یک شهر بندری با سواحل زیبا نیست و جاذبه‌های طبیعی آن فراتر از این حرف‌هاست. مناطق جنگلی و رودخانه‌های گوا زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند و طبیعت گردی از جمله فعالیت‌های پر طرفدار در این شهر به حساب می‌آید. اما این بهشت گرم‌سیری در ایام بارانی سال، در زیباترین شکل خود قرار گرفته و سافاری‌های طبیعت گردی، حال و هوای جذابی پیدا می‌کنند.

اگر در فصل بارانی به تور گوا می‌روید، حتما باید سری به پناهگاه طبیعی باگاوان ماهاویر (Bhagwan Mahavir) یا دیگر پناهگاه طبیعی معروف گوا، کوتیاگو(Cotigao) بزنید. البته بیشترین تغییر را در باغ ادویه‌جات خواهید دید. یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم گوا که بازدیدکنندگان کم‌تری را به خود می‌بیند و در فصل بارانی به واقع یکی از زیباترین نقاط هند را شکل می‌دهد. این جنگل گرم‌سیری زیبا و باغ‌های بزرگ، ترکیبی جذاب را شکل داده که به تنهایی، می‌توانند دلیلی برای سفر با تور هند به گوا باشند.

سواحل گوا در این فصل تنها به شما تعلق خواهد داشت

اگر با باران‌های گاه و بی‌گاه مشکلی ندارید و دوست دارید از منظره‌ی زیبای دریا لذت ببرید، در این فصل ساحل کلا به شما اختصاص خواهد داشت! چون خیلی از مسافرانی که در این روزها به گوا می‌آیند، به خاطر نبود امکانات زیاد برای تفریحات آبی در گوا، بیشتر به نقاط دیگر شهر خواهند رفت. در این روزها، منظره‌ی زیبای غروب آفتاب در سواحل گوا فوق‌العاده خواهد بود و با توجه به این که جمعیت کم‌تری را در آن‌جاها پیدا می‌کنید، به راحتی می‌توانید به عکاسی مشغول شوید.

خیلی روزهای سال در گوا، به خاطر جشن‌های شلوغ و پر سر و صدا، سواحل معروف این شهر آرامش ندارند و تنها در فصل بارانی است که می‌توانید در یک محیط آرام، روی ماسه‌ها قدم بزنید و از منظره لذت ببرید.

 

آشنایی با ۷ برکه‌ی رویایی در گوا

قایق سواری در رودخانه‌ها

شاید نتوانید خیلی از تفریحات دریایی را در این روزها انجام دهید اما در عوض، تورهای کروز سواری گوا در رودخانه را جایگزین کنید. شرکت در تورهای این کروزهای آرامش بخش و لاکچری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های گردشگری در فصل بارانی گوا به شمار می‌آیند که در رودخانه ماندووی (Mandovi) برگزار شده و بسته به سفری که انتخاب می‌کنید، بین دو تا چند ساعت به طول خواهند انجامید و شما را به دیدن زیبایی‌های طبیعی اطراف رودخانه خواهند برد.

یکی دیگر از فعالیت‌های جذاب و دوست داشتنی در رودخانه‌های گوا، سواری بر قایق‌های بادی است که به صورت دسته جمعی انجام می‌شود. فعالیت دلچسب و مفرح که حسابی در آن‌جا به شما خوش خواهد گذشت. سواری بر این قایق‌ها را هم در رودخانه ماندوی و هم در رودخانه مادِی (Mhadei) می‌توانید انجام دهید. هیچ پیش نیازی برای شرکت در این فعالیت نخواهید داشت و تنها در روزهایی که هوا خراب می‌شود، امکان انجام آن را ندارید.

سر زدن به جاذبه‌های تاریخی گوا و تماشای منظره‌ی دریا از بالای قلعه

جاذبه‌های تاریخی زیادی هستند که در طول سفر به گوا، باید سری به برخی از آن‌ها بزنید. برای مثال باسیلیکای بوم جیسوس (Basilica of Bom Jesus) یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی در گوا به حساب می‌آید که متعلق به ۴۰۰ سال پیش بوده و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به حساب می‌آید. کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای سن کاجتان و کلیسای Our Lady of Rosary از جمله دیگر بناهای مذهبی تاریخی و زیبا در گوا هستند که همگی در محیط شهر واقع شده و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جاها مراجعه نمایید.

بدون شک اما، قلعه آگوادا در گوا (Aguada) به خاطر شرایط خاصی که دارد، پر پازدیدترین بنای تاریخی در این شهر به حساب می‌آید. این قلعه زیبا در قرن ۱۷ میلادی و به دست پرتغالی‌ها درست شده و از سمتی نمای زیبای دریای عرب و در سمتی دیگر، رودخانه ماندووی را برایتان به تصویر می‌کشد. اگر در زمان طلوع یا غروب خورشید به این قلعه بروید، یکی از بهترین مناظر ممکن شهری در گوا را تماشا خواهید کرد و می‌توانید عکس‌هایی درخشان از این محل بگیرید. قلعه آگوادا در سال ۱۶۱۲ و برای دفاع در مقابل هلندی‌ها و امپراطوری ماراتا ساخته شده بود و دارای بخش‌های مختلفی است که همه‌ی آن‌ها سالم باقی مانده و می‌توانید، خیلی راحت در میانشان بگردید.

 

معرفی بهترین کافه‌های گوا در هند

گردش در جاده‌های جنگلی

همان طور که گفتیم، در روزهای بارانی سال، جنگل‌های گوا شکلی زیبا به خود می‌گیرند و یکی از بهترین کارهایی که در این زمان می‌توانید انجام دهید، اجاره‌ی ماشین یا موتور و رفتن به دل این جاده‌هاست. اجاره‌ی موتور در گوا خیلی سخت نیست اما برای ماشین باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. داشتن یک موتور -حتی موتورهای سبک- دسترسی به جاهای بکر گوا را برایتان ممکن کرده و همراه داشتن یک دوربین عکاسی، خاطرات جذابی را از سفر با تور هند برایتان به ثبت خواهد رساند.

تفریحات شبانه هیچ وقت در گوا تعطیل نمی‌شود

در کنار سواحل زیبای گوا، تفریحات شبانه و پارتی‌های شلوغ، یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به این شهر مفرح است و خب این جشن‌ها و تفریحات، هیچ وقت در گوا تعطیل نمی‌شود. تقریبا تمامی کلاب‌های شبانه گوا در ایام بارانی سال نیز فعال هستند و حتی بعضی از کلاب‌های ساحلی نیز به برگزار جشن‌های بزرگ خواهند پرداخت. جشن‌هایی با صدای موسیقی بلند، انواع نوشیدنی و نورپردازی جذاب که شب‌هایی شاد را برای شما رقم خواهد زد.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که امکان برنامه ریزی برای سفر در ایام فستیوال سائو جوائو (Sao Joao) را داشته باشید، خیلی بیشتر از آن‌چه که فکرش را کنید، به شما خوش خواهد گذشت. این فستیوال یک جشن محلی است که با لباس‌های شاد و برنامه‌های تفریحی مختلف برپا می‌شود و یکی سری مراسمات خاص نیز دارند که دیدنش خالی از لطف نیست. در کنار این برنامه‌های محلی، پارتی‌های شبانه و جشن‌های بزرگی نیز برگزار خواهد شد که در آن‌ها نیز باید شرکت کنید.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

بهترین زمان برای بازدید از آبشارهای گوا

اگر در فصل بارانی سال به گوا سفر خواهید کرد، حتما باید از آبشارهای این شهر مخصوصا آبشار دودساگار گوا (Dudhsagar) دیدن کنید. جایی که در هر صورت از جمله جاذبه‌هایی است که حتما باید به سراغش بروید اما در این روزها پر آب و خروشان شده و جذابیتی مضاعف پیدا می‌کند. این آبشار زیبا را فضای سبزی بزرگ احاطه کرده که آن‌جا را به محلی عالی برای طبیعت گردی و کوه‌پیمایی سبک بدل کرده است. مسیرهای مختلفی برای رسیدن به آن‌جا وجود دارد که یکی از آن‌ها خیلی راحت است و هر کس با هر آمادگی بدنی، به سادگی به آن‌جا می‌رسد.

اما تنها به دیدن این آبشار بسنده نکرده و به سراغ گزینه‌های دیگر در گوا نیز بروید. آبشار هیوره (Hivre)، آبشار تامبادی سورلا (Tambadi Surla) و آبشار نتراوالی (Netravali) از دیگر گزینه‌های دیدنی در نزدیکی این شهر به حساب می‌آیند. همچنین با توجه به طبیعت سرسبز این روزهای گوا، در روزهایی که هوا خوب است، پیک نیک زدن در محل‌های در دسترس، برنامه‌ای عالی برای یک روز خیلی خوب در سفر به گوا به حساب می‌آید.

خرید در گوا

خرید کردن در گوا را نباید دلایل اصلی برای سفر در فصل بارانی این شهر به حساب آورد. در واقع اگر به دلایلی که ذکر کردیم، در این روزها به گوا سفر کردید، در کنارش حتما می‌تونید به سراغ مراکز خرید این شهر رفته و از برندهای مختلف، اجناس مورد نظر خود را تهیه کنید. Mall De Goa معروف‌ترین مرکز تجاری این شهر است که دارای ۸۰ فروشگاه بزرگ بوده که بسیاری از آن‌ها برندهای مطرح جهان هستند، یک فود کورت بزرگ دارد و مجموعه سینمایی آن نیز در کنار پخش فیلم‌های هندی، فیلم روز دنیا را نیز پخش می‌کند.

یکی دیگر از مراکز خرید جذاب گوا Caculo Mall است که آن‌جا هم دارای چندین چند فروشگاه عالی، فود کورت و یک مجموعه سینمایی بوده که در خود، سالن سینمای ۷ بعدی نیز دارد. 1930 Vasco و Big G دیگر مراکز خرید معروف گوا به حساب می‌آیند که نه به بزرگی دو گزینه‌ی قبلی هستند و نه برندهای بین‌المللی زیادی در خود دارند، اما برای خرید مقرون به صرفه و عالی، گزینه‌های خیلی خوبی محسوب می‌شوند.

 

معرفی برترین موزه‌های گوا برای گشت وگذار در تاریخ این شهر زیبا

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران