۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

گوا یکی از بهترین جزیره‌های رمانتیک جهان است که برای سپری کردن روزهای عاشقانه‌ی عمرتان می‌توانید به آن سفر کنید. جزیره‌ای آبی که در پناه سرسبزی‌ها آرامش و امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد. جزیره‌ای که هرکدام از اقامتگاه‌های آن به نوعی یک جاذبه‌ی گردشگری به شمار می‌آیند. جزیره‌ای که در آن می‌توانید نقاط بکر و کمتر شناخته شده‌ی هستی را کشف کنید. در سفرتان با تور گوا اگر به دنبال نوش جان کردن غذاهای بومی معروف هستید همراه ما باشید تا ۱۰ غذای مشهور رستوران‌های این جزیره را خدمتتان معرفی کنیم.


۱- Xitti Kodi

این غذا یکی از غذاهای دریایی مشهور در گوا به شمار می‌آید که می‌توانید در بیشتر رستوران‌های این جزیره نشانی‌اش را بگیرید. غذایی تشکیل شده از ماهی حلوا و انبه. غذایی بسیار خوشمزه که در آن ماهی با طبع سرد را با انبه‌ی با طبع گرم ترکیب می‌کنند و بعد از نارگیل به عنوان ادویه در آن استفاده می‌کنند تا مزه‌ای جاودانه پیدا کند. غذایی که در بعضی رستوران‌ها به همراه برنج سرو می‌شود. این غذا همچنین به جای ماهی حلوا با شاه ماهی نیز طبخ می‌شود. در سفرتان با تور هند به گوا اگر به دنبال یک غذای مقوی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذا را نوش جان کنید.

 

خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا


۲- Shark Ambot Tik


این غذا یک خورشت ماهی است که غذای بومی برای هندی‌ها محسوب نمی‌شود. این غذا، غذایی است که پرتغالی‌ها در این جزیره طبخ کرده‌اند و برای این جزیره به یادگار مانده است. غذایی که از ماهی با ادویه‌های تند و گوجه فرنگی تشکیل شده است و جزو غذاهای خوش خوراک در گوا محسوب می‌شود.

 


۳- Chicken Xacuti

این غذا نیز یادگاری پرتغالی‌ها در گوا است. غذایی که از مرغ به همراه پیاز و نارگیل و سیب زمینی و فلفل کشمیری طبخ می‌شود و طرفداران زیادی دارد. غذایی خوش رنگ و همینطور خوش عطر که اشتهای شما را باز می‌کند. این غذا با برنج سرو می‌شود و به راحتی شما را سیر می‌کند.

 

۷ نکته ضروری که پیش از سفر به گوا باید بدانید


۴- Sorpotel

این غذا یک غذای عالی است که برای صرف هر سه وعده‌ی اصلی غذایی می‌توانید آن را نوش جان کنید. غذایی که از جگر گوسفند طبخ می‌شود که به همراه پیاز و سیر طعم‌دار شده است. غذایی که با نان آن را نوش جان می‌کنند و جزو غذاهای آبدار به شمار می‌آید. اگر جگر دوست دارید نوش جان کردن این غذا می‌تواند شما را با یک روش جدید طبخ جگر آشنا کند.

 


۵- Chicken cafreal

این غذا از آن غذاهای تند است که سرتان را به باد می‌دهد. غذایی که سرخ‌تان می‌کند و اگر اهل غذاهای تند نیستید و یا معده‌های حساسی دارید نوش جان کردن این غذا به شما پیشنهاد نمی‌شود. غذایی که از مرغ طعم دار شده با فلفل سبز تهیه می‌شود و به همراه سالاد سبزیجات آن را سرو می‌کنند. برای نوش جان کردن این غذا به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما نوشیدنی خنک کنارتان داشته باشید.

 

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی گوا


۶- Sorak

این غذا مخصوص گیاهخواران است. غذایی که از ادویه ماسالا، پیاز، گوجه فرنگی و برنج تهیه می‌شود و طرفداران خاص خودش را دارد. غذایی ساده اما مقوی و خوشمزه. غذایی نسبتا ارزان قیمت که نوش جان کردن آن برایتان گران تمام نمی‌شود.

 

 معرفی بهترین غذاهای گیاهی هندی


۷- Samarachi Kodi

نارگیل، پیاز و گوجه را به همراه گوشت اردک می‌پزند تا در روزهایی که گوا شاهد باران‌های موسمی است یکی از غذاهای گرم و خوشمزه‌ی این شهر باشد. غذایی که طرفداران زیادی در میان مردم بومی دارد و گردشگران نیز به آن علاقه‌مند هستند. غذایی که به همراه برنج و ترشی سرو می‌شود و گاهی اوقات به جای گوشت اردک در آن از میگو استفاده می‌کنند.

 

گوا؛ مقصدی فوق‌العاده برای ماجراجویی در طبیعت


۸- Prawns Xeque xeque

اگر در میان غذاهای دریایی به میگو علاقه‌مند هستید باید خدمتتان عرض کنیم این غذا یکی از متفاوت‌ترین غذاهایی است که از میگو طبخ می‌شود. غذایی که در آن میگو را با شیر نارگیل طبخ می‌کنند و به آن فلفل و سیر و گوجه فرنگی نیز اضافه می‌کنند. غذایی که به همراه برنج سرو می‌شود و بسیار مقوی است.

 


۹- Patoleo

این غذا یکی از غذاهای خوشمزه‌ی هندی است که همراه با چای به عنوان یک مزه می‌توانید آن را نوش جان کنید. غذایی تشکیل شده از برگ تمبر هندی به همراه نارگیل، شکر زرد و هل. غذایی مقوی و شیرین که آن را غالبا بخار پز می‌کنند.

 

بازارچه‌های معروف و سنتی گوا را بشناسید


۱۰- Crab Xacuti

این غذا از خرچنگ تهیه می‌شود و جزو غذاهای دریایی مقوی و اندکی گران به شمار می‌آید. غذایی تشکیل شده از خرچنگ، تخم مرغ و ادویه‌های تند.

 

۲۱ اسفند ۱۳۹۸

نظرات کاربران