تفریح در بهترین سواحل گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
تفریح در بهترین سواحل گوا

سواحل آفتابی، زمستان‌های گرم، طبیعت زیبا و مردم دوست داشتنی باعث شده تا به این فکر بیفتید، خدا هر آن چه که باید را در این شهر شگفت‌انگیز خلق کرده است. گوا شهری شاد که در یک دهه گذشته، به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در هند بدل شده و جوانان زیادی از سراسر دنیا برای لذت بردن از این سواحل، موج سواری، شرکت در پارتی‌های شلوغ و انجام فعالیت‌های مختلف به آن‌جا می‌روند. در نوشته‌ی امروز اما ما مروری خواهیم داشت به سواحل مهمی که در تور هند به مقصد گوا می‌توانید به سراغشان بروید و از ویژگی‌های آن‌جاها برایتان خواهیم گفت.

 

ساحل کوئریم گوا (Querim)، آرام‌بخش و زیبا

فرار از شلوغی‌های مرسوم گوا، آن‌قدرها که فکر می‌کنید ساده نیست و هر جا که بروید، جمعیت گردشگران را مشاهده خواهید کرد که به فعالیت‌های تفریحی مشغولند. اما در شمال ماهاراشترا (Maharashtra)، ساحل کوئریم قرار گرفته که به ساحل کِری (Keri) نیز معروف است. این ساحل زیبا و بزرگ با ماسه‌های روشن و آبی شفاف، گزینه‌ای عالی برای آفتاب گرفتن، عکاسی و آبتنی به حساب می‌آید و با توجه به این که یک بخش جنگلی کوچک را نزدیک خود می‌بینید، محلی برای فرار از آفتاب گرم گوا نیز در خود دارد.

با توجه به امکانات تفریحی نسبتا کمی که در این ساحل مهیا شده، جمعیت بسیار کم‌تری نسبت به دیگر سواحل گوا را در آن‌جا مشاهده خواهید کرد. البته آن‌قدری که فکر می‌کنید، ساحل کوئریم خلوت نیست. مخصوصا در اوج روزهای سفر، در آن‌جا نیز گردشگران را مشاهده خواهید کرد، اما فضای بزرگ ساحل، آرامش آن‌جا را حفظ می‌کند. در کنار ماسه‌ها، چند آلاچیق و چند غذاخوری نیز قرار گرفته و امکان استفاده از امکانات آن‌ها را نیز دارید، اما این امکانات محدود هستند و هیچ تضمینی نیست که حتما جای خالی در بین آلاچیق‌ها پیدا کنید. آب این منطقه تمیز و عالی‌ست و برای انجام شنا و آبتنی کاملا مناسب است.

 

گشتی در دریاچه زیبای من ساگر جیپور

سواحل آنجونا (Anjuna) یا واگاتور (Vagator) گوا، برای اهل پارتی

اگر دوست دارید در پارتی‌های معروف گوا در سواحل این شهر به تفریح و خوش گذرانی بپردازید، سواحل آنجونا یا واگاتور گزینه‌های فوق‌العاده‌ای خواهند بود. این سواحل جایی هستند که کلاب‌های ساحلی، جشن‌هایی بر روی ماسه به راه می‌اندازند و شما می‌توانید، با پاهای برهنه بر روی ماسه و با صدای آهنگی شاد در کنار دیگر مهمانان کلاب برقصید و انواع نوشیدنی‌ها را سفارش دهید. در هر دوی این سواحل، کلاب‌های شبانه بزرگی وجود دارد و جشن‌ها نیز اغلب در شب و بعضا در طول روز نیز انجام می‌شود.

اگر دوست دارید در جشن‌های معروف ماه کامل شرکت کنید، حتما بهتر است به سراغ کلاب‌های یاد شده در این سواحل رفته تا بهترین‌ها را تجربه نمایید. البته با یک جستجوی ساده، به شبکه‌های اجتماهی این کلاب‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد و می‌توانید، لیست دی‌جی‌هایی که در پارتی‌ها به اجرا می‌پردازند را پیدا کنید. البته از همین حالا بهتر است نکات مراقبتی را رعایت کرده و از کسی غیر از خود بار نوشیدنی نگیرید یا به سراغ قرص‌های که به فروش می‌رسند نروید. مشکلات مربوط به مواد مخدر، یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی هستند که ممکن است شما را در دردسر جدی در سفر به هند بی‌اندازد.

سواحل ماندارِم (Mandrem) و مورجیم (Morjim) گوا، برای انجام تفریحات آبی

با توجه به تعداد زیادی ریزورت‌های ساحلی که در گوا وجود دارد، تفریح و خوش گذرانی را در تمامی ساعات شبانه روز در سواحل این شهر در دسترس شما خواهد بود. اما انجام تفریحات آبی، لذت متفاوتی دارد و فعالیت‌های مختلفی هستند که در این بین می‌توانید انجام دهید. سواحل ماندارم و مورجیم، برای این منظور مناسب هستند اما باید در نظر بگیرید که بعضی از فعالیت‌ها در مدت زمان خاصی از سال قابل انجام هستند. مثلا برای وایند سورفینگ، بهتر است بین ماه‌های ژانویه تا مارس اقدامم کنید.

وجود مدارس موج سواری و همچنین مجموعه‌های ورزش‌های آبی، برای بهتر بهره بردن از چنین تفریحات مناسبند که البته در سواحل گفته شده، چندین مورد از این مراکز وجود دارد. همچنین مدرسه غواصی گوا نیز در آن‌جاها هست و تورهای غواصی در آب‌های اطراف گوا نیز طرفداران زیادی دارد. البته این فعالیت آن چنان که در تایلند یا فیلیپین محبوب است، در گوا پرطرفدار نیست، با این حال، ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دریایی زیبایی در آب‌های این شهر هستند که تور غواصی در آن‌جاها را به فعالیتی فراموش نشدنی بدل می‌کنند. از غواصی تا کایت سورفینگ، از جت اسکی تا اسکی روی آب و خیلی ورزش‌های آبی دیگر هستند که می‌توانید در گوا به انجام برسانید.

 

بهترین هتل‌های منطقه کلابا در بمبئی

ساحل آگوندا گوا (Agonda)، بهترین برای خانواده‌ها

بر خلاف آن چیزهایی که گفته می‌شود، گوا برای یک سفر خانوادگی در هند به حساب می‌آید و کوچک‌ترها و بزرگ‌ترها از بودن در آن‌جا لذت خواهند برد. اما ساحل پیشنهادی ما برای خانواده‌هایی که به تور گوا رفته‌اند، ساحل آگوندا است که امکانات رفاهی خیلی خوبی در اطرافش است، سرویس بهداشتی و غذا خوری‌های متعددی دارد و آلاچیق‌های زیادی هستند که برای اقامت می‌توانید اجاره کنید. همچنین امکانات خوبی برای انجام تفریحات آبی نیز در آن‌جا تعبیه شده است.

ساحل آگوندا به واقع زیبا و چشم نواز است و از طرفی برای موج سواری نیز محلی عالی بوده و در آب، موج سواران زیادی را می‌بینید که منظره‌ی جالبی را در ساحل می‌سازد. به طور کلی ساحل آگوندا به عنوان ساحلی خانوادگی معروف است و بچه‌های زیادی را روی ماسه‌ها هنگام ساختن قلعه‌های شنی می‌بینید. در این ساحل غریق نجات حاضر است، با این حال بهتر است توصیه‌های کلی در مورد ماندن در نزدیکی ساحل را به بچه‌ها انجام دهید، چون عمق آب در فاصله‌ی کمی از ساحل زیاد می‌شود و حتما باید حواستان به کوچک‌ترها باشد.

ساحل کاندولیم گوا (Candolim)، برای لذت بردن از ساحل و تماشای مراکز فرهنگی

اغلب گردشگرانی که سفر به گوا را انتخاب می‌کنند، تنها به خاطر سواحل به آن‌جا نمی‌روند، بلکه دوست دارند از مراکز فرهنگی و جاهای دیدنی این شهر نیز بازدید به عمل آورند. در ساحل کاندولیم چندین مرکز فرهنگی وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها نیز بروید. در واقع ساحل کاندولیم در منطقه شهر قدیم قرار گرفته و از خود ساحل نیز، ساختمان‌های قدیمی شهر که در زمان حضور پرتغالی‌های ساخته شده‌اند به خوبی پیداست.

البته خود ساحل کاندولیم نیز بسیار زیباست اما در روزهای شلوغ سال، هر روز جمعیت زیادی در آن‌جا حاضر می‌شوند. در حاشیه این ساحل امکانات رفاهی خیلی خوبی قرار گرفته و همچنین برای تفریحات آبی نیز ساحل کاندولیم، جای خوبی است. به طور کلی اگر اهل بازدید از مراکز قدیمی گوا هستید، پیشنهاد می‌کنیم، ریزورت ساحلی خود یا هتلتان را نزدیک به ساحل کاندولیم انتخاب نمایید. به این ترتیب هم به خیلی مراکز شهری و جاذبه‌های دیدنی نزدیک خواهید بود و هم این که یکی از سواحل خیلی معروف شهر نیز در فاصله‌ی کمی از شما قرار دارد.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در دهلی

ساحل باگا گوا (Baga)، برای آن‌ها که اهل غذاهای خوشمزه هستند

همه می‌دانیم که در گوا، انواع و اقسام غذاهای خوشمزه به فروش می‌رسد. از غذاهای محلی گوا تا غذاهای دریایی فوق‌العاده خوشمزه، انتخاب‌های شما در غذاخوری‌های ساحلی گوا نیز بسیار است و بهترین جا برای سفارش غذا در کنار ساحل، بدون شک ساحل باگا خواهد بود. اطراف این ساحل چندین رستوران و غذا خوری و البته هتل‌های متنوع وجود دارد و دکه‌های کوچک و بزرگ به فروش انواع غذاهای خوشمزه می‌پردازند که در میانشان، دکه‌های غذاهای دریایی زیادی نیز پیدا می‌کنید.

ساحل باگا، مکانی شلوغ و پر هیاهو است و البته امکانات رفاهی نیز در جای جای آن دیده می‌شود. اما از نظر خوراکی، هم انتخاب‌هایی مثل رستوران‌های لوکس با نمای دریا در کنار خود می‌بیند و هم بارها و کافه‌های ساحلی ارزان متعددی در اطراف آن‌جا واقع شده‌اند. ساحل باگا ترکیبی عالی از کلاب‌های کوچک و بزرگ، رستوران‌ها و هتل‌ها و مراکز تفریحی است و آن‌جا را نیز می‌توان به خانواده‌ها معرفی کرد. اگر اهل غذاهای دریایی هستید، به هیچ وجه یک روز بودن در ساحل باگا را در گوا از دست ندهید.

سواحل آساگائو (Arambol) و آرامبول (Assagao) گوا، برای انجام یوگا در کنار ساحل

برپایی کلاس‌های یوگای گروهی در گوا بسیار محبوب است و صبح‌ها، در سواحل این شهر، خیلی‌ها را می‌بینید که به انجام این ورزش می‌پردازند. البته شما می‌توانید یوگا را در جاهای مختلف تجربه کنید، اما یکی از محبوب‌ترین جاها برای انجام این کار، اقامتگاه دره بنفش یوگا (Purple Valley Yoga) و اقامتگاه قو یوگا (Swan Yoga) بوده که یکی در ساحل آساگائو و دیگری در ساحل آرامبول واقع شده‌اند و کلاس‌های گروهی بزرگ همراه با مربیان معروفی را برگزار می‌کنند.

 

تجربه بالن سواری در بهترین شهرهای هند

البته وجود این دو اقامتگاه، باعث شده تا کلاس‌های متعددی در مراکز مختلف در این منطقه برگزار شود و از همین رو، تعداد کلاس‌های گروهی و کارگاه‌های آموزشی در آن‌جاها، خیلی بیشتر از جاهای دیگر گوا باشد. البته اگر در سفر به گوا، در ریزورت ساحلی اقامت داشته باشید، احتمالا در همان هتل نیز کلاس یوگا صبحگاهی به صورت گروهی پیدا خواهید کرد که عموما به صورت رایگان برگزار می‌شوند. اما اگر در کلاس‌های خارج از هتل شرکت کنید، باید مبلغی را پرداخت نمایید.

دقت داشته باشید که هیچ ترتیب خاصی برای سواحلی که عنوان کردیم وجود ندارد و فقط سعی کرده‌ایم تا در دسته‌های مختلف، بهترین سواحل ممکن را در گوا به شما معرفی کنیم. البته فراموش نکنید، که همیشه سواحل کوچکی در اطراف شهر وجود دارند که با کشف آن‌ها و عکاسی و اقامت در این محل‌ها، سفری منحصر به فرد را به این شهر زیبا خواهید داشت.

 

بهترین مقاصد پاییزی برای سفر به هند

منبع

 

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران