بهترین زمان برای سفر با تور گوا

جاذبه‌های گردشگری گوا
بهترین زمان برای سفر با تور گوا

شهر ساحلی گوا یکی از انتخاب‌های محبوب در تور هند محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی از این مکان دوست داشتنی بازدید می‌کنند. شهری که به سواحل زیبا و جشن‌های تمام نشدنی معروف است و همه از غذاهای خوشمزه‌ای که در آن‌جا می‌خورند، تعریف می‌کنند. اما چه زمانی برای سفر به گوا مناسب است؟ سوالی که خیلی‌ها آن را می‌پرسند و ما امروز جوابش را به صورت مفصل به شما خواهیم گفت.

 

آب و هوای گوا

آب و هوای گرم سیری در گوا، باعث شده تا شما هیچ زمانی از سال، آن‌جا را سرد نبینید. دمای هوا در طول روز همیشه بالای ۳۰ درجه خواهد بود و تنها رطوبت هوا و میزان بارش است که تفاوت فصل‌ها را مشخص می‌کند. زمستان عموما خشک بوده و تابستان‌ها بین ماه مارس تا مِی دمای هوا تا ۳۳ درجه می‌رسد و رطوبت بسیاری در آن جریان داشته که باعث می‌شود گشت و گذار در شهر و لذت بردن از سواحل گوا، سخت شود.

فصل بارانی در گوا هفته‌ اول جون آغاز شده و تا پایان سپتامبر پابرجا می‌ماند. در این مدت -مخصوصا ماه‌های جون و جولای- انتظار بارش‌های شدید را باید داشته باشید. گاهی این بارندگی‌ها ممکن است برای روزها بدون توقف جریان داشته باشد. در مجموع آب و هوای گوا را باید گرم و مرطوب توصیف کرد که البته برای یک شهر ساحلی و گرم‌سیری، یک مسئله طبیعی محسوب می‌شود و باعث می‌شود، شما در بیشتر طول سال، بتوانید از بودن در سواحل این شهر، لذت ببرید. در ادامه‌ی نوشته، ما هر فصل را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

گردشی دور از ساحل در گوا

فصل پیک گردشگری در گوا

اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه، بیشترین تعداد گردشگران با تور گوا سفر می‌کنند. نه تنها وضعیت آب و هوایی در این مدت به بهترین شکل ممکن خواهد بود، مضاف بر آن، گوا مقصدی عالی برای تعطیلات کریسمس نیز به شمار می‌رود و بسیاری از زوج‌ها و همسفران جوان، برای جشن‌های شبانه و فعالیت‌های آبی به این مکان سفر می‌کنند. البته همین باعث می‌شود تا هزینه‌های سفر به گوا در این مدت گاهی تا دو برابر یا حتی سه برابر بیشتر شود! همچنین جشن‌های شب کریسمس نیز به خوبی در گوا برپاست و برنامه‌های مختلفی برای گردشگران تهیه دیده می‌شود.

زمستان در گوا (دسامبر تا فوریه)

همه چیز در طول این مدت به بهترین شکل برپا است و شما می‌توانید از فعالیت‌های مختلف لذت ببرید. این مهم به خاطر هوای خوب است و همه‌ی جشن‌ها و مراکز تفریحی به راه هستند. گوا در این روزها به شکل دیوانه‌واری خواب ندارد و صبح و شب صدای موسیقی و گردشگرانی که از سراسر دنیا خود را به آن‌جا رسانده‌اند به گوش می‌رسد. همچنین شما می‌توانید انواع تفریحات آبی در گوا را نیز در این مدت تجربه کنید بدون این که نگران بارندگی باشد. برای این که هزینه‌های کم‌تری در سفر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های سفر خود را به ماه فوریه موکول کنید که جمعیت گردشگران کم‌تر می‌شود. این زمان یکی از بهترین موقع‌ها برای سفر با تور گوا بوده و شما می‌توانید تورهای لحظه آخری گوا را نیز برای خود دست و پا کنید.

 

اینستاگرامی‌ترین مکان‌ها در گوا

برنامه‌ها و فستیوال‌های مختلف در زمستان:

  • فستیوال موسیقی جاز (اوایل دسامبر)
  • فستیوال هنری سرندیپیتی (اواسط دسامبر)
  • جشن کریسمس و شب سال نو میلادی
  • فستیوال تتو گوا (فوریه)
  • کارناوال گوا (فوریه)
  • فستیوال غذا و فرهنگ گوا (فوریه)

تابستان (مارس تا می)

وقتی ماه مارس فرا می‌رسد، از تعداد گردشگران به شکل چشم‌گیری کاسته می‌شود. از ماه آوریل شما کاملا شاهد کم شدن جمعیت مشتریان هتل می‌شوید و بعضی از رستوران‌ها و بارهای ساحلی نیز بسته می‌شوند. در این مدت هزینه‌های سفر به گوا خیلی کاهش پیدا می‌کند اما از طرفی آب و هوا نیز بد خواهد شد. به همین دلیل ارزانی سفر به گوا، خیلی هم به صرفه نخواهد بود، چون گاهی هوا به شدت گرم می‌شود و باران‌های موسمی نیز گاه و بی‌گاه خواهند بارید.

برنامه‌ها و فستیوال‌های مختلف در تابستان:

  • فستیوال هولی (مارس)
  • فستیوال شیگمو که در واقع نسخه مردم گوا برای فستیوال هولی است (مارس)
  • فستیوال ماشین‌ها و موتورهای کلاسیک (آوریل)
  • فستیوال روح گوا (آوریل)
  • فستیوال میراث فرهنگی گوا (اوایل مِی)

فصل بارانی (جون تا سپتامبر)

روزهای بارانی گوا نیز بین این ماه‌ها خواهد بود. پروازها به مقصد گوا بسیار ارزان هستند، هتل‌ها همگی تخفیف‌های بزرگ ارائه می‌کنند و همه چیز برای شما ارزان تمام خواهد شد، اما ممکن است در طول سفر شما روزها باران ببارد و به هیچ وجه نتوانید جایی بروید.

 

خرید سوغاتی‌های جذاب از گوا

 فصل بعد از باران‌های موسمی (اکتبر تا نوامبر)

اگر چه در این مدت ممکن است گاه و بیگاه کمی باران ببارد، اما جمعیت گردشگران به مرور به شهر باز می‌گردند، فعالیت‌ها و ورزش‌های آبی دوباره به راه خواهند افتاد و خیلی از رستوران‌ها، بارها و کلاب‌های ساحلی دوباره فعالیت خواهند کرد. با این که در این مدت هزینه‌های سفر دوباره بالا می‌رود، امابا این حال می‌توانید تخفیف‌های خوبی برای تور گوا پیدا کنید.

۰۳ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران