سفر نوروزی به جذاب‌ترین جزایر و سواحل تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
سفر نوروزی به جذاب‌ترین جزایر و سواحل تایلند

نم نم به نوروز ۱۴۰۱ نزدیک می‌شویم و با توجه به این که امسال بعد از مدتی طولانی، محدودیت‌های سفر به کشورهای مختلف تقریبا برداشته شده، انتخاب‌های ما برای تورهای نوروزی نیز تنوع خیلی بیشتری نسبت به سال قبل دارد. یکی از مقاصد محبوب و گرم دنیا که می‌توان اول بهار به آن‌جا سفر کرد، تایلند است. اما به جای بانکوک و شهرهای شلوغ این کشور بزرگ ما می‌خواهیم بهترین و جذاب‌ترین جزایر و مقاصد ساحلی را برای سفر نوروزی به شما پیشنهاد کنیم. جزایری که در ایام آب و هوایی عالی دارند و می‌توانید، حسابی در آن سرزمین‌های کوچک، خوش بگذرانید.

 

ساموئی

یکی از بهترین مقاصدی که برای تور تایلند نوروز ۱۴۰۱ می‌توانید انتخاب کنید، جزیره سامویی است. این جزیره با سواحل شنی فوق‌العاده زیبایش، مراکز تفریحی متنوع، تفریحات شبانه عالی و جاذبه‌های گردشگری متنوع، جایی عالی برای گذراندن تعطیلات شما خواهد بود. تفریحات زیادی هستند که در این سفر می‌توانید تجربه کنید. مخصوصا اگر اهل کارهای هیجان انگیز باشید، می‌توانید به سراغ غواصی، کایاک سواری و انواع تفریحات آبی بروید و اگر هم اهل کارهای تفریحی معمولی هستید هم برای شما انتخاب‌های زیادی وجود دارد.

تور سامویی چندین معبد بسیار زیبا نیز در خود دارد که حتما در طول سفر باید از آن‌ها بازدید کنید اما یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های سامویی، مجسمه‌ی بزرگ بودا است که بالای تپه جا خوش کرده است. رفتن به آبشار ناموانگ، تورهای سافاری جیپ به تپه‌های سرسبز و آبشارهای کوچک جزیره، بازدید از باغبودا و تماشای مجسمه‌های سنگی پرتعداد، و شرکت در جشن‌های بزرگ ساحلی، تنها بخشی از جاذبه‌های سفر به سامویی به حساب می‌آیند. این جزیره با محیط بسیار خوب و امکان انجام فعالیت‌های مختلف، یک مقصد خانوادگی خوب نیز به حساب می‌آید و می‌توانید همراه فرزندان خود به این مکان رفته و لذت یک سفر نوروزی جذاب را در خاطرات خود ثبت کنید.

جزیره فی فی

مگر می‌توان از جزایر تایلند گفت و اسمی از جزایر فی فی نیاورد؟ این خشکی فوق‌العاده زیبا حدود ۴۳ کیلومتر از ساحل کرابی دور است و حتی اگر نخواهید تمام طول تور نوروزی خود را در این مکان بگذرانید، می‌توانید در سفر به کرابی، یک یا دو روز خود را برای بودن در این سرزمین رویایی سر کنید. اوایل نوروز با این که هوا بسیار خوب است اما هنوز روزهای پیک سفر آغاز نشده و به همین دلیل شلوغی سرسام آوری را نیز در آن‌جا مشاهده نخواهید کرد.

اما چرا جزیره‌ی فی فی تا این حد بین گردشگران طرفدار دارد؟ اولین چیز زیبایی بی حد و حصر این جزیره است که همه را عاشق خود خواهد کرد. همچنین دنیای زیر آب آن مملو از ماهی‌های رنگارنگ بوده و محیط سواحل شنی آن هم جایی عالی برای آفتاب گرفتن و انجام تفریحات آبی است. فی فی در اطرف خود نیز چندین جزیره‌ی کوچک دارد که برای مثال با رفتن به فی فی له (Phi Phi Leh) می‌توانید در خلیج رویایی مایا شنا کنید یا در جزیره بامبو از جنگل زیبایی که در یک خشکی کوچک واقع شده دیدن نمایید. رفتن به ارتفاعات فی فی و تماشای منظره ی زیبای منطقه، رفتن به غار واکینگ‌ها، غواصی، طبیغت گردی، شیرجه از صخره‌های ساحلی، ماهیگیری و ... از جمله فعالیت‌هایی هستند که در فی فی می‌توانید انجام دهید.

 

بهترین غذاکده‌های خیابانی در پوکت

جزیره تائو

دو جزیره‌ی پیشین، مقاصدی عالی برای تورهای نوروزی خانوادگی به حساب می‌آمدند اما جزیره تائو بیشتر به درد زوج‌های جوانی می‌خورد که می‌خواهند تعطیلات خود را در یک بهشت گرم‌سیری سر کنند. این جزیره در غرب خلیج تایلند واقع شده و از جمله زیباترین جزایر این کشور به حساب می‌آید.

چیزهای زیادی برای دیدن و فعالیت‌های مختلفی برای انجام در جزیره تائو وجود دارد اما بدون شک در این سفر باید به سراغ جزایر کوچک در همان نزدیکی بروید. بازدید از نانگ یوان و ساحل معروفش که دو خشکی کوچک را به هم متصل کرده از واجبات این سفر به حساب می‌آید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به جاهای مرتفع و تپه‌های جزیره تائو بروید و نمایی زیبا از طلوع خورشید را در آن‌جاها تماشا کنید و از آب و هوای بسیار خوب این مناطق لذت ببرید. در این جزیره نیز برنامه‌ی جشن‌های شبانه ساحلی در این ایام برپاست و همچنین اگر اهل کارهای هیجان انگیز باشید، پیشنهاد می‌کنیم سری به Flying Trapeze Adventures بزنید.

کرابی

تور کرابی نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای نوروزی خواهد بود و البته که خیلی‌ها هم این شهر ساحلی زیبا را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. کرابی با سواحل عالی خود، مراکز گردشگری و جاذبه‌های متنوع و همچنین غذاهای محلی، همیشه گزینه‌ای عالی برای سفر به تایلند بوده و هست. گردشگران در این شهر گرم‌سیری زیبا، به سراغ محیط‌های شهری رفته، از فضای جذاب و محیط شاد آن‌جا لذت می‌برند، غذاهای محلی می‌خورند و از موزه‌ها بازدید به عمل می‌آورند و در نهایت برای تفریحات آبی به سواحل زیبای کرابی می‌روند.

در سواحل این شهر چندین اقامتگاه لاکچری و ریزورت‌های زیبا وجود داشته و انتخاب‌ متنوعی برای انجام تفریحات آبی خواهید داشت. می‌توانید به سراغ کشتی‌ها و قایق‌های مختلف رفته و از جزایر زیبای اطراف کرابی دیدن کنید یا حتی شامی عاشقانه را در رستوران‌های ساحلی تجربه نمایید. در مجموع با سفر به کرابی، تفریحات زیادی را می‌توانید تجربه کنید و روزهایی شاد را در طول تور نوروزی‌تان پشت سر بگذارید.

 

گشت و گذار در محله Ari در بانکوک

هوا هین

هوا هین یکی از قدیمی‌ترین مقاصد ساحلی در تایلند محسوب می‌شود که اول بهار آب و هوایی عالی داشته و همه چیز برای روزهایی عالی در آن‌جا فراهم خواهد بود.‌ هوا هین اگر چه در گذشته بسیار محبوب بوده اما این روزها نسبت به خیلی دیگر از مقاصد گردشگری تایلند گردشگر کم‌تری به خود می‌بیند.

همین خلوت‌تر بودن، سواحل زیبا و محیط شهری بسیار جذاب هوا هین است که باعث می‌شود این بخش از تایلند را  به یک مقصد گردشگری عالی برای سفر نوروزی معرفی کنیم . این را در نظر بگیرید که هوا هین حدودا ۴ ساعت از بانکوک دور است و به راحتی می‌توانید در تور بانکوک، برنامه‌ریزی کرده و یک یا دو روز از سفر خود را به این مکان و سواحل زیبایش اختصاص دهید.

پاتایا

این شهر ساحلی زیبا هم به عنوان یک مقصد اصلی و هم در تور ترکیبی بانکوک و پاتایا به عنوان جایی پرطرفدار در میان مسافران کل جهان به حساب  می‌آید. شهری که در تمام طول سال مملو از جمعیت بوده و با مراکز خرید و بازارهایش، سواحل متعدد، تفریحات شبانه و خیلی چیزهای دیگر، به محبوبیت بالایی در میان توریست‌ها رسیده است.

نباید فراموش کرد که پاتایا یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای طرفداران تفریحات آبی نیز هست. این شهر امکاناتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا هر ورزش آبی که دوست داشتید را امتحان کنید. البته پاتایا جاذبه‌های گردشگری جالب دیگری هم دارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به باغ گیاه شناسی فوق‌العاده زیبای نونگ نوچ، معبد پناهگاه حقیقت پاتایا، گالری هنرهای سه بعدی Art in Paradise و ... اشاره کرد. همچنین پاتایا دارای چند پارک آبی بسیار عالی است و همچنین چندین جزیره‌ی کوچک نیز در نزدیکی سواحل آن قرار دارند که در تورهای جزیره گردی می‌توانید به دیدنشان بروید.

جزیره لانتا

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به جزیره لانتا، همین اول بهار است که آب و هوا بسیار خوب بوده اما هنوز آن حجم بالای گردشگران به سمت تایلند سرازیر نشده‌اند. در واقع اگر چه آب دریا برای شنا و آبتنی مناسب است اما اصلا گرمای شدید را حس نخواهید کرد و گاهی ممکن است بارندگی را نیز در لانتا شاهد باشید. همه‌ی این‌ها به همراه مناظر فوق‌العاده زیبایی که در این جزیره خواهید دید، مهم‌ترین دلایلی هستند که به خاطرش باید این بخش از تایلند را برای سفر انتخاب کنید.

سواحل جزیره لانتا شن‌های نرم به رنگ روشن دارند و آبی کریستالی و شفاف را پیش رو خواهد داشت. همچنین در برخی از سواحل آن نیز هیچ گونه ساخت و سازی نشده و لذت بودن در یک ساحل دست نخورده را برای شما دارد. با این حال نباید نگران آفتاب باشید، چون می‌توانید زیر سایه درختانی که تا ساحل پیش رفته‌اند، بنشینید. بخشی از جزیره لانتا یک پارک ملی محسوب می‌شود که برای ورود به آن‌جا باید ورودی به ارزش تقریبا ۵ دلار پرداخت کنید. اما این بخش از جزیره را حتما باید ببینید و از جمله واجبات سفر به لانتا محسوب می‌شود. جزیره گردی، شرکت در کلاس‌های یوگا و همچنین اسنورکلینگ در جاهایی که مملو از ماهی‌های رنگارنگ است از دیگر موهبت‌های سفر به این جزیره خواهد بود.

 

آشنایی با ۱۱ کافه باغ در بانکوک

پوکت

تور پوکت نوروز ۱۴۰۱ آخرین پیشنهاد ما در این نوشته است. جایی که عاشقان طبیعت و سواحل زیبا، شیفته‌اش می‌شوند و آنقدر امکانات تفریحی دارد که برای تور نوروزی، انتخابی عالی محسوب می‌شود. همچنین نباید فراموش کرد که پوکت از جمله مقاصدی است که برای سفرهای خانوادگی نیز پیشنهاد می‌شود.

اما چرا باید سفر به پوکت را انتخاب کنیم؟ جواب این سوال ساده است، پوکت یکی از زیباترین شهرهای ساحلی تایلند بوده که طبیعتی شگفت انگیز و سواحلی فوق‌العاده زیبا با شن‌های سفید و آبی شفاف دارد. طبیعت این شهر دارای غارهای دریایی فوق‌العاده زیبایی بوده که می‌توانید با قایق در آن‌ها گردش کنید. معابد زیبایی در پوکت هستند که می‌توانید به بازدید از آن‌ها بپردازید و در بازارهای شلوغ این شهر خرید کنید. اما جذابیت‌های بیشتری نیز در پوکت وجود دارد و آن‌ هم مربوط به می‌شود به مراکز تفریحی همچون پارک‌های آبی، کلاب‌های بزرگ شبانه و محل بازی کودکان و خیلی جاهای دیگر که می‌توانید در آن‌جاها به خوش گذرانی بپردازید.

۲۴ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران