بهترین جزایر ایالت ساتون در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین جزایر ایالت ساتون در تایلند

در تور تایلند شما می‌توانید جزایر گرمسیری زیادی در ساتون، استان ساحلی در حاشیه جنوب غربی این کشور پیدا کنید. جزایر و مقاصدی که هر کدام‌شان به طور واضحی دارای سواحل شگفت‌انگیز ماسه سفید و صخره‌های مرجانی بسیار زیبا هستند. این جزایر دلایل بسیاری برای صرف تعطیلاتی رویایی در منطقه را به شما ارائه می‌هند. یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های ساتون طبیعت حفظ شده آن است، در حالی که جاهای توریستی‌تر زیر سایه گردش‌گری انبوه صدمات زیادی دیده‌اند. در اینجا نگاهی به زیباترین جزایر ساتون می‌اندازیم.

 

کوه لیپ

کوه لیپ تاکنون توسعه یافته‌ترین جزیره استان ساتون است. سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای گرم و مرجان‌های سرشار از زندگی دریایی و همچنین دسترسی آسان به جزایر دور افتاده، بهانه خوبی برای گردش در اطراف فراهم می‌آورد. این جزیره کوچکی است که تنها چند کیلومتر طول داشته و پیاده‌روی در آن بسیار راحت است. در این جزیره طیفی از گزینه‌های اقامتی از ویلاهای ساحلی تا هاستل‌های مقرون به صرفه وجود دارد. به علاوه طیف گسترده‌ای از غذاهای بین‌المللی و زندگی شبانه در دسترس است که باعث شده هویت گردشی آن به خوبی حفظ شود.

 

برترین کلبه‌های جنگلی تایلند

کوه آدانگ

با این که لیپ و آدانگ در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند و نمی‌توان آن‌ها را جدا از هم دانست اما فضای متفاوتی دارند. در لیپ زندگی گردشی قابل لمس‌تر است ولی آدانگ بکر و کم توسعه یافته‌تر است. در آدانگ تنها یک هتل سه ستاره و ویلاهای محلی در دسترس هستند اما طبیعت آن بی‌نظیر است. از سواحل لیپ می‌توانید سوار قایق شده و ظرف مدت کوتاهی به آدانگ برسید. در اینجا به پیاده‌روی در امتداد دریا و بالا رفتن از تپه‌ها بپردازید و از تماشای مناظر بی‌نظیر گرمسیری وسیع لذت ببرید.

کوه راوی

کوه راوی را به عنوان خواهر جزیره آدانگ در نظر می‌گیرند. این جزیره غیرمسکونی دارای چندین نقطه اردو و اقامت است که وجه متفاوتی از اقامت گرمسیری را ارائه می‌دهد. البته بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند در کوه لیپ اقامت کنند و برای گردش‌های روزانه به راوی بروند. یکی از بهترین و جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید اینجا انجام دهید غواصی به سمت صخره‌ها و مرجان‌های زیبای زیر آب است.

 

۵ جزیره خالی از سکنه‌ و بکر تایلند برای طبیعت‌گردی

کوه هین نگام

کوه هین نگام جزیره‌ای کوچک در ساتون است که در فاصله چند دقیقه‌ای شمال غربی کوه لیپ واقع شده است. کوه هین نسبت به جزایر دیگر تایلندی کمی متفاوت است زیرا در آن خبری از ماسه‌های سفید و پودری خبری نیست بلکه از سنگ‌های ریز و درشت پر شده و منظره‌ای غیرمعمول را درست کرده است. شما می‌توانید با قایق از کوه لیپ به این جزیره بروید اما بیشتر گردشگران تمایل دارند در پکیج‌های گردشی از این جزیره دیدن کنند. توصیه می‌کنیم از قلوه سنگ‌ها برای سوغات به خانه نبرید زیرا محلی‌ها باور دارند افرادی که سنگ‌های ساحلی را برمی‌دارند دچار نفرین می‌شوند.

کوه تاروتائو

به عنوان بزرگ‌ترین جزیره استان ساتون باید بگوییم که کوه تاروتائو نام اصلی پارک ملی دریایی تاروتائو است. فضای جزیره با توسعه فاصله زیادی داشته و تنها خانه‌های بسیار ساده سنتی چوبی در اطراف اسکله Ao Phante Malacca Beach وجود دارد. این منطقه با برنامه‌ریزی از گزند توسعه دور مانده تا جایی خاص برای گردش و کاوش باشد. ماجراجویی‌های فضای باز در اینجا بسیار گسترده و جذاب است. مخصوصا اگر با خانواده هستید می‌توانید به دوچرخه‌سواری در ساحل Ao Son بروید، تا آبشار لودو پیاده‌روی کنید و به دیدن جنگل‌های مانگرو بروید.

 

محبوب‌ترین میوه‌های تایلندی با طعم و ظاهری عجیب

کوه خای

کوه خای یک جزیره سکونتگاهی کوچک بین کوه آدانگ و کوه راوی است. این جزیره علاوه بر ارائه مجموعه‌ای از سواحل زیبای سفید و موج‌های فیروزه‌ای، بیشتر به خاطر قوس سنگی طبیعی‌اش که در ساحل واقع شده مشهور است. برای تمامی افرادی که به این جزیره می‌روند این قوسی یک جاذبه واقعی محسوب می‌شود و تقریبا تمام تورهای جزیره‌گردی منطقه توفق کوتاهی جلوی این قوسی در برنامه‌شان دارند.

کوه کرا

کوه کرا جزیره‌ای کوچک مقابل ساحل کوه لیپ است که با یک قایق‌سواری جذاب در دسترس قرار دارد. توجه داشته باشید که گرچه غواصی در اینجا بسیار جذاب و لذتبخش است اما فشار جریانات آبی ممکن است خطرناک و فریبنده باشد. بنابراین خودتان به تنهایی اقدام نکنید. سوار کایاک شوید و حتما از راهنماهای محلی مشاوره بگیرید. اشاره کنیم که این جزیره از لحاظ امکانات مسکونی خالی از هر چیزی است بنابراین با خودتان تمام احتیاجات را ببرید. مرجان‌های دریایی این جزیره در حالت کاملا بکر و دست نخورده‌ای قرار دارند، بنابراین حتما از امکانات غواصی محلی استفاده کرده و برای شنا و بازدید از دنیای زیر آب برنامه‌ریزی کنید.

 

معرفی ۱۰ مکان خاص و رویایی در تایلند

۲۶ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران