بهترین سواحل ساتون در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بهترین سواحل ساتون در تایلند

ایالت ساتون دارای سواحل زیبا و جذابی است که متاسفانه در بیشتر مواقع از فهرست مقاصد گردشگری تایلند جا می‌ماند. بر خلاف تفرجگاه‌های پر رفت و آمد کشور، گردشگری در این استان جنوبی در مراحل ابتدایی باقی مانده و این یعنی سواحل آن هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. اگر تمایل دارید تعطیلاتی آرام و به دور از شلوغی در تور تایلند داشته باشید و به مقصدی بکر بروید ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

کوه لیپ، ساحل غروب

همانطور که از نام این ساحل پیداست (Sunset Beach) ساحل غروب، جایی عالی برای تماشای غروب خورشید است. البته با تمام شهرت این ساحل، نباید انتظار امکانات عالی داشته باشید. خانه‌های ییلاقی و چند رستوران ساده و بی حاشیه تنها چیزهایی هستند که در فاصله نیم کیلومتری ساحل پیدا خواهید کرد. در فاصله ۱۰ دقیقه‌ای این ساحل، ساحل طلوع (Sunrise Beach) قرار گرفته که برخلاف ساحل غروب پر سرو صدا و هیاهو است. بنابراین سان‌ست مکانی عالی برای فرار از شلوغی ساحل سان‌رایز است. این ساحل جذاب نه تنها نقطه‌ای فوق‌العاده برای غواصی است بلکه یکی از ارزان‌ترین مکان‌ها برای گردش با قایق دم بلند در مسیر کوه آدانگ تایلند است.

 

 ۴ شهر زیبای تایلند برای سفرهای عاشقانه

کوه لیپ، ساحل طلوع

همانطور که از اسم این ساحل پیداست Sunrise Beach بهترین مکان کوه لیپ برای تماشای طلوع آفتاب است. این ساحل که از سواحل زیبا و پنهان تایلند می‌باشد، تمام بخش گسترده شن و ماسه بخش شرقی ساحل را به تصرف خود دارد و مجموعه‌ای به ظاهر بی‌پایان از اقامتگاه‌های ساحلی را در خود جای داده است. شما در این ساحل قدرت انتخاب برای ماندن در اقامتگاه باب میل‌تان را خواهید داشت. همچنین سان‌رایز در فاصله کوتاهی از واکینگ استریت (Walking Street) واقع شده که باعث می‌شود تا مورد بازدید مسافران و افراد محلی قرار بگیرد و از همسایه خود ساحل سان‌ست به مراتب شلوغ‌تر باشد. در فاصله این ساحل دو جزیره کوچک بکر به نام‌های کرا و اوسن وجود دارد که می‌توانید تا آن‌ها غواصی کنید اما از آنجایی که ممکن است جریان‌های آبی برای شما به عنوان یک غیربومی شدید باشد بهتر است مسیر را با قایق طی کنید. همچنین چند رستوران ساحلی برای استراحت کردن و لذت بردن از مناظر ساحل نیز وجود دارد.

کوه هین نگام، ساحل سیاه

این ساحل دارای لایه‌ای ضخیم از شن و سنگریزه‌های سیاه است که برای نواحی جنوب شرقی آسیا غیرمعمول و عجیب محسوب می‌شود به طوری که در اینجا حس می‌کنید به سواحل جایی مثل انگلستان رفته‌اید. ساحل ماسه سیاه به کل در جنوب شرقی آسیا جایی ندارد. ساحل سیاه در جزیره کوچک کوه هین نگام که از بهترین جزایر ایالت ساتون در تایلند است قرار دارد و بخشی از تور کلاسیک کوهپایه جزیره لیپ به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم به عنوان ساحلی غیرمعمول، سنگ آن را برای یادگاری برندارید زیرا طبق افسانه‌های محلی کسی که این کار می‌کند خودش را گرفتار نفرین کرده است.

 

هفت شهر محبوب گردشگران تور تایلند

کوه خائی، ساحل اگشل (Eggshell Beach)

این ساحل فقط به خاطر رنگ خاص بژ و کرم آن به این اسم در نیامده است بلکه این ساحل محل مورد علاقه لاک پشت‌ها برای تخم‌گذاری هم است. اواسط ماه نوامبر تا اواسط ژانویه بهترین زمان برای دیدن این حیوانات باستانی هنگام لانه کردن در ساحل است. به علاوه این ساحل میزبان تشکیلات سنگ آهکی زیبایی است که گفته می‌شود به افرادی که از مسیر آن‌ها عبور کند عشق ابدی اعطا می‌کند به همین دلیل این ساحل بین زوج‌ها محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است. در نهایت اگشل با کنتراست زیبا از شن و ماسه به رنگ پوسته تخم مرغ و دریایی فیروزه‌ای شفاف، برای عکاسی نیز یک نقطه ایده آل شناخته می‌شود.

تانیونگ پو، Hat San Lang Mangkon

این ساحلی بسیار کوچک در ساتون است که در نهایت شگقتی تنها برای دقایقی زودگذر و هنگام جذر و مد دریا نمایان می‌شود. در واقع وقتی آب عقب می‌رود یک سری تپه‌های شنی بلند و باریک با پوسته براق صدف و خرچنگ‌های دریایی، از میان امواج بالا می‌آیند. مخصوصا زیر انوار طلایی خورشید عصرگاهی، انعکاس این پوسته‌ها شبیه به اژدهایی سحرانگیز و عظیم میان امواج به نظر می‌رسد. سطح کم آب این خط ساحلی احساس منحصر به فردی از راه رفتن روی آب ایجاد می‌کند، پدیده‌ای جذاب که فقط در چند مکان منتخب در سراسر جهان رخ می‌دهد. تورهای سفر به سان لانگ مانگکن از بان باکان خویی، نزدیک مرکز استان ساتون حرکت می‌کند.

 

۱۰ عکس برتر از زیباترین حیوانات تایلند

جزیره تاروتائو، ساحل آئو سُن

ساحل Ao Son خط مستقیمی در لبه غربی کوه تاروتائو، بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر را در بر می‌گیرد. این ساحل دنج و خلوت که توسط جنگل درخت خرما محاصره شده چیزی بیشتر از یک رستوران تایلندی انفرادی ارائه نمی‌دهد. یک دوچرخه کوهستان اجاره کنید و در یک مسیر جنگلی ۴۰ دقیقه‌ای سواری کنید حتی می‌توانید وقت بگذارید و در این مسیر از آبشارهای لو دو نیز دیدن کنید. وقتی سرانجام به ساحل Ao Son رسیدید این مکان دنج و خلوت تماما از آن شما خواهد شد.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران