سفری جذاب در نوروز ۱۴۰۱ به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفری جذاب در نوروز ۱۴۰۱ به آنتالیا

تعطیلات نوروز بهانه خوبی برای سفر به نقاط مختلف دنیاست. معمولا یک سال کار می‌کنیم تا بتوانیم چند روزی را در آرامش به سر ببریم. تور آنتالیا ما را به یکی بهترین و زیباترین مقاصد نزدیک به ایران می‌برد که بتوانیم در سواحل ساکت و منحصر به فردش کمی استراحت کنیم. ممکن است دلمان بخواهد در طبیعت گشتی بزنیم و یا از آثار باستانی این شهر دیدن کنیم. تمام این موارد در شهر آنتالیا برای ما مهیا خواهد بود. در این میان خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه ترکی حسابی ما را در تور نوروز ۱۴۰۱ آنتالیا سر حال می‌آورد.


نوروز

نوروز، کلمه‌ای برگرفته از زبان اوستایی، به مرور زمان از نوروژ به نوروز تغییر پیدا کرده است. نوروز نخستین روز سال خورشیدی، یکم فروردین ماه، آغاز بهار و سال نوی ایرانی می‌باشد که یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایران باستان است. تمام اقوام ایرانی و برخی ملیت‌های دیگر همچون آذربایجان، ترکیه و کشورهای همسایه نیز سیزده روز فروردین را جشن می‌گیرند. به همین دلیل زمان مناسبی برای سفر به کشورهای همسایه ایران است تا در مراسم و جشن آنها نیز شرکت و تبادل فرهنگ کنیم.

 

پرطرفدارترین مراکز خرید آنتالیا در سال ۲۰۲۰

 

آب و هوای نوروزی آنتالیا

برخی آنتالیا را دروازه Reviera ترکیه در نظر می‌گیرند. آنتالیا که بزرگترین شهر ساحل غربی مدیترانه در ترکیه به شمار می‌رود، در همه فصول زیبا و دیدنی است. این شهر که یکی از مقاصد محبوب گردشگری در فصل بهار و نوروز محسوب می‌شود، جاذبه‌های دیدنی بسیار دارد. طبیعت منحصر به فرد و تاریخ آنتالیا، هر ساله گردشگر زیادی را به خود جذب می‌کند. خورشید ملایم و آب‌های زلال دریا با چشم‌انداز کوه‌های سرسبز دلیل خوبی برای سفر به این شهر است. آنتالیا در بیشتر روزهای سال آفتابی است. به همین خاطر منطقه مناسبی برای انجام تفریحات آبی همچون اسکی روی آب، موج‌سواری و قایقرانی است. در مجموع آنتالیا آب و هوای مدیترانه‌ای و معتدلی دارد. مخصوصا در ماه فروردین که روزهای سرد رو به گرمی می‌روند، بارندگی کمتر است. اما اگر می‌خواهید شنا کنید و بیشتر از تفریحات ساحلی و آبی بهره ببرید، بهتر است از اردیبهشت ماه تا اوایل پاییز به این شهر سفر کنید.
مهمترین شهرهای آنتالیا، لارا، کِمر، بِلک، آلانیا و سیده هستند. در فروردین ماه هوای منطقه لارا حدود سیزده درجه و دمای آب دریا شانزده درجه سانتی‌گراد است. در روزهای نوروزی، منطقه بلک دارای شب‌های سردتری نسبت به مناطق دیگر آنتالیا بوده و بهتر است اگر در بلک اقامت می‌کنید، لباس‌های گرم‌تری به همراه داشته باشید. از طرفی ممکن است بارندگی بیشتری ببینید. آب و هوای منطقه بلک دراین مدت به طور میانگین سیزده درجه سانتی‌گراد و دمای آب هفده درجه سانتی‌گراد می‌باشد. هوای نوروزی در منطقه سیده در روزهای گرم گاهی به هجده درجه هم می‌رسد. اگر دلتان بخواهد در دریا شنا کنید، آب کمی سرد خواهد بود. شاید بهتر باشد برای شنا به منطقه کمر بروید. به همین دلیل اگر در سیده وقت می‌گذرانید، بهتر است در نوروز بیشتر زمان خود را برای دیدن آثار باستانی و گشت و گذار در بازار و رستوران‌ها بگذارید. در منطقه کمر معمولا هوا گرم‌تر از دیگر مناطق آنتالیا است. در نوروز تور کشتی گزینه مناسبی برای سپری کردن وقتتان خواهد بود. همچنین در سواحل این منطقه می‌توانید حمام آفتاب بگیرید.
در مجموع آنتالیا مقصدی ایده‌آل و مناسب برای سفری بهاره یا نوروزی است. قدم زدن در کنار سواحل زیبا، خوردن غذاهای محلی، لذت بردن از آفتاب ملایم آنتالیا، پیک‌نیک در پارک‌ها و طبیعتی بکر، بازدید از باغ‌وحش و شرکت کردن در فستیوال‌هایی که با غروب آفتاب شروع می‌شوند، برای شما لذت‌بخش‌تر خواهد بود و در کنار خانواده سرگرمتان می‌کند. یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها، برگزاری نوروز در اولین روز فروردین، مصاف با بیست و یکم مارس است که مردم آن را به عنوان بیداری زمین جشن می‌گیرند، غذاهای خوشمزه درست می‌کنند، بازی‌های مختلفی انجام می‌دهند و تخم‌مرغ‌های رنگی می‌خورند.

غذاهای ترکی در نوروز

رستوران‌گردی و وقت گذرانی در کافه‌های رو باز با چشم‌انداز دریا یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های گردشگرانی است که به شهرهای مختلف سفر می‌کنند. آنتالیا یکی از بهترین مقاصد برای نوشیدن یک فنجان قهوه ترک و مزه کردن غذاهای لذیذ ترکی است. برای شروع می‌توانید یک صبحانه مفصل و عالی را در هتل خود میل کنید و پس از گشت و گذار در شهر و بازدید از آثار باستانی نزدیک به آنتالیا، برای ناهار به یکی از رستوران‌های شیک بروید و غذاهای ویژه‌ای همچون کباب تنوری Tandir Kebab ، خوراک گوشت Sac kavurma، Kolle و Tomato cive و یا از غذاهای محلی ترکیه بخورید. در بیشتر رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی هم سرو می‌شود. علاوه بر این‌ها، سفارش غذاهای دریایی را فراموش نکنید. از آنجایی که آنتالیا کنار دریاست، می‌توانید تازه‌ترین و بهترین غذاها را در آب و هوای مدیترانه‌ای میل کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

 

اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا

آنتالیا پر از جاهای دیدنی است. اما قبل از هر جایی بهتر است شهر قدیم آنتالیا Kaleici را ببینید که در طول زمان به خوبی از آن محافظت شده است. شهر قدیمی در نزدیکی یک خلیج باشکوه دوران رومی، چشم‌انداز زیبایی از کوه کبود را پیش چشمانتان قرار می‌دهد. این منطقه تاریخی به راحتی می‌تواند یک ساعت یا بیشتر از وقت شما را بگیرد. پرسه زدن در خیابان‌های باریک و تماشای خانه‌های دوره عثمانی برای شما جذاب خواهد بود. منطقه‌ای که از میدان اصلی به نام Kale Kapisi شروع می‌شود. در بخش شمالی بازار سر پوشیده بزرگ Iki Kapilar Hani وجود دارد که مربوط به قرن پانزدهم است. به سمت جنوب که بروید، در امتداد خیابان Uzum Carsi Sokak ، درست مقابل برج ساعت پیاده‌روی لذت بخش خواهد بود. با گردش بیشتر در شرق این منطقه قدیمی بنای یادبود Hadrian’s Gate را می‌بینید که به Uckapilar به معنی سه دروازه شناخته می‌شود که ۱۳۰ سال بعد از میلاد برای بازدید امپراتور روم ساخته شده است. موزه آنتالیا نیز یکی دیگر از جاهایی است که بهتر است از آن دیدن کنید. در این موزه همه چیز از دوران سنگی و برنز تا بیزانتین به نمایش درآمده است. پس از بازدید از این موزه جامع به بندر رومی بروید. این بندر شاهراه اصلی آنتالیا از قرن دوم قبل از میلاد تا قرن بیستم بوده است. بعد از آن یک بندر دیگر در غرب شهر ساخته شد که در حال حاضر یک تفریحگاه برای قایق‌های تفریحی به شمار می‌رود. این بندر با باغ‌های چای، رستوران‌ها و کافه‌هایش گردشگران زیادی به خود می‌بیند.
گذشته از این‌ها، شما در سفر خود به این شهر می‌توانید از جاذبه‌های دیگر شهر همچون شهر تاریخی و آمفی‌تئاتر آسپندوس Aspendos، آبشار دودن Duden ، آبشار ماناوگات Manavgat، ییولی مناره Yivli Minare، کسیک مناره Kesik Minare، دروازه هادرین Hadrian's Gate، موزه باستان شناسی و غارهای آنتالیا دیدن کنید.

سواحل آنتالیا

آنتالیا سواحل بسیاری دارد که در تمام فصول سال جذابیت خود را برای گردشگران دارد. اما در نوروز و آب و هوای بهاری، آرامش بیشتری را می‌توان در آنها یافت. ساحل المپوس Olympos یکی از مشهورترین مناطقی است که در آنتالیا می‌توانید بروید. در این ساحل نیازی ندارید که راهنما به همراه خود ببرید. با جستجو در گوگل و خواندن تاریخ این دوران از ترکیه برای بازدید از باقیمانده‌های آن کافی است. ۲۳۰۰ سال پیش، المپوس یکی از بندرهای مهم ایالت لیکیه Lycia و یکی از ثروتمندترین شهرهای این ایالت بوده است. به طوری که به جای یک نماینده، سه نماینده در فدراسیون لیکیه داشت. گفته می‌شود در این دوران دزدان دریایی به آنجا حمله کردند و آسیب رساندند. اما فرماندهی رومی به نام Isauricus شهر را نجات داد و به بازرگانی از طریق این بندر به رشد آن کمک کرد. بعد از قرن هفدهم، مردم آنتالیا الیمپوس را به محیطی آرام برای گردشگران تبدیل کردند. آب‌های زلال مدیترانه به ساحل الیمپوس جذابیت بیشتری بخشید. اگر آب به اندازه‌ای گرم باشد که بتوانید شنا کنید، مقبره‌ای از کاپیتان Eudomos را به نشانی از کشتی و نوشته‌ای به عنوان یادبود از او خواهید دید. ساحل شنی آلانیا یکی دیگر از سواحل جذاب بخش شرقی مرکز شهر آنتالیاست که یک کیلومتر طول دارد و عرض آن گاهی به ۱۰۰ متر هم می‌رسد. ورود به این ساحل رایگان است. در صورتی که بخواهید از امکانات آنجا استفاده کنید می‌بایست هزینه خدمات را پرداخت کنید. ساحل Alanya Damlatas و ساحل Damlatas واقع در بخش غربی شهر نیز یکی از سواحل آرام شنی آنتالیاست. ساحل کنیالتی، ساحل لارا و ساحل پاتارا هم سواحل محبوب آنتالیا محسوب می‌شوند. مخصوصا در نوروز که می‌توانید هر کدام از آنها که خلوت‌تر و دنج‌تر هستند را انتخاب کرده و اوقات خود را در آرامشی بی‌انتها سپری کنید.

 

جذابیت‌های منطقه kemer آنتالیا برای کودکان

خرید در سال جدید

خرید یکی از علاقه‌مندی‌های گردشگران ایرانی است و یکی از بهترین فصل‌ها برای خرید در آنتالیا فصل بهار است. شما می‌توانید با خرید از کالکشن‌های بهار و تابستان جدید برندهای مختلف خارجی و داخلی ترکیه، شیک‌ترین پوشاک را داشته باشید. با گشت و گذار در بوتیک‌ها حال و هوایتان عوض می‌شود و خریدهای سال جدید و بهاری خود را با بهترین کیفیت در آنتالیا انجام می‌دهید. کفش و لباس، لوازم چوبی سنتی، فرش، چرم، زیورآلات و انواع خوراکی‌های ترکی را به صورت بسته‌بندی شده می‌توانید بخرید و برای عزیزانتان سوغات ببرید. لوازم الکترونیکی را هم در صورتی که آشنا باشید، می‌توانید به قیمت مناسب و خوب بخرید. از معروف‌ترین مراکز خرید و فروشگاه‌های آنتالیا می‌توان به مرکز خرید Laura، G-Mall، Real، Deepo، Migros و TerraCity اشاره کرد.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران