سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا

حرکت در نوار ساحلی دریای مدیترانه و گشت و گذار در دوردست‌ترین سواحل و سایت‌های باستانی منطقه، گردشگران را به سفر با تور آنتالیا ترغیب می‌کند. این شهر به چهار منطقه اصلی به نام های کمر، بلک، لارا و سیده تقسیم می‌ شود و هر کدام از آنها برای هر بودجه و سلیقه‌ای هتل و تفریحات مناسب دارد. آنتالیا در حالی که شهری قدیمی با معماری تاریخی است، بسیار سریعتر از دیگر شهرهای ترکیه صورتی مدرن و جدید به خود گرفته است. در این متن سفری جذاب به مناطق ساحلی آنتالیا خواهیم داشت.

 

فعالیت‌های جذاب در آنتالیا

آنتالیا شهری زیبا دارای همه امکاناتی است که می تواند گردشگران را به سوی خود جلب کند. پارک‌های آبی بزرگ، موسیقی زنده، هتل‌های لوکس آنتالیا با سواحل اختصاصی و سرگرمی‌های شبانه که افراد بسیاری را مجذوب خود می‌کند. خرید نیز گزینه‌ای است که طرفداران زیادی دارد و آنتالیا با مراکز خرید فراوانی که دارد شهر مناسبی برای این موضوع است. به گونه‌ای می‌توان گفت معروف ‌ترین شهر ساحلی ترکیه آنتالیا، سالانه تعداد بالایی توریست را در دل خود جا می‌دهد. بسیاری از افراد برای گردش ساحلی خود آنتالیا را که در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده و شهرت زیادی دارد انتخاب می‌کنند و از آنجا به مناطق و شهرهای ساحلی کوچکتر و آرام‌تر اطراف آن، سفر می‌کنند.

مناطق ساحلی آنتالیا

یکی از ساحل‌های تاریخی این شهر، الیمپوس در جنوب آنتالیاست که قدمت آن به پیش از قرن هفدهم و دوران اتحادیه‌ لیکیا بازمی‌گردد این ساحل امن و آرام در گذشته بندری برای داد و ستد بوده که مورد حمله توسط دزدان دریایی قرار گرفته است. امروز با طبیعتی سرسبز، جاده‌ای قدیمی و آثار باستانی به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری برای گذراندن تفریحات و گشت و گذار محسوب می‌شود. این منطقه ساحلی فوق‌العاده به رنگ سفید رو به دریایی زلال و شفاف است که در پناه کوه الیمپوس قرار گرفته آسمانی آبی دارد. پاتارا یکی درگیر از مناطق مشهور آنتالیا، بزرگترین ساحل ترکیه است که بارها از سوی نشریات مختلف به عنوان زیباترین منطقه این کشور شناخته شده است. پاتارا به طول ۱۸ کیلومتر، زیستگاه اصلی گونه‌هایی از لاک‌پشت‌ می باشد که نسل آنها در حال انقراض است. یکی دیگر از سواحل خوب این شهر، لارا با امکانات و تجهیزات خوب است. اگر اهل مناطق و تفریحات لوکس هستید باید به لارا بروید. این ساحل پر از باشگاه‌های ساحلی شیک و امکاناتی از جمله زمین والیبال، گلف، فوتبال، پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری است. اگر از ساحل لارا به سمت شرق حرکت کنید، آبشار دودن کوتاه را مشاهده خواهید کرد که آب آن به دریا می‌ریزد و در کنار آن بازارچه‌ صنایع دستی کوچکی نیز همیشه برپاست که می‌توانید سوغاتی کوچکی برای عزیزانتان و علاوه بر خاطراتتان یک یادگاری برای خود بخرید. ساحل کنی آلتیی نیز بکی دیگر از سواحل معروف آنتالیاست که میان صخره‌ها و کوه‌های بیدگلرالی واقع شده است و منظره‌ای زیبا از کوه‌های سرسبز و بلند پدید آورده و محل بسیار خوبی برای عکاسی به شمار می‌رود.

 

بهترین حمام‌های ترکی در آنتالیا

تفریحات هیجان‌انگیز در مناطق ساحلی آنتالیا

در صورتی که به یک شهر ساحلی سفر می‌کنید، بهتر است خودتان را برای تفریحات آبی مثل شنا، جت اسکی و قایق‌سواری آماده کنید. علاوه بر این، تفریحات هیجان‌انگیز همچون پاراگلایدر افراد ماجراجو و اهل هیجان و آدرنالین را وسوسه می‌کند تا در منطقه اولودنیز، این پرش را تجربه کنند و مناظر بی‌نظیر و ساحلی ترکیه را از بالا تماشا کنند. به جز تفریحات ساحلی، آبشارهای دودن یکی دیگر از مکان‌های دیدنی آنتالیا است که فاصله‌ای ۱۲ کیلومتری از مرکز این شهر دارد. آب آبشارهای دودن از کوه‌های تاروس نشات گرفته و از مسیر حومه های کارست عبور کرده، قبل از اینکه به دریای مدیترانه بریزد از آبشارهای دودن پایین ریخته و زیبایی فوق‌العاده‌ای را به وجود می آورد. با اینکه آبشارهای پایینی دودن فقط از عرشه کشتی قابل دیدن است، آبشارهای بالایی دودن محل بسیار مناسبی برای پیک نیک به شمار می رود. همچنین یک غار صخره‌ای زیبا نیز در پشت این آبشار وجود دارد که بازدید از آن نیز تجربه‌ای جالب و پر هیجان خواهد بود.

 

تجربه خرید در محله kemer آنتالیا

۱۵ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران