سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا

تور آنتالیا یکی از بهترین گزینه‌های مسافرتی برای طرفداران سفرهای ساحلی است. به طوری که سالانه گردشگران بسیار زیادی از جای جای دنیا شهر آنتالیا را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. از آنجایی که به منظور سفر به این شهر ساحلی آنتالیا نیازمند صرف زمان و هزینه هستید بهتر است با تمامی بایدها و نبایدهای این سفر آشنا شوید. ما نیز به نوبه خود شما را در داشتن سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا کمک خواهیم کرد. پس در این مقاله ما را همراهی کنید تا با ریز و بم‌ها و نکات مهمی که در تور آنتالیا باید به آن توجه داشته باشید آشنا شوید.

 

تفریحات آبی را به خرید کردن ترجیح دهید

اصلی‌ترین دلیلی که اغلب مسافران آنتالیا را برای سفر ترجیح می‌دهند تفریحات آبی در آنتالیا است. بنابراین رفتن به ساحل و استفاده از آب‌های زلال و فیروزه‌ای آن را در الویت خود در این سفر قرار دهید. به خصوص اگر مشغله فکری بسیار زیادی در طول سال داشته‌اید این کار شما را به نهایت آرامش خواهد رساند. شما در این سفر می‌توانید صبح‌ها به لب ساحل رفته و از آفتاب و شنا کردن در سواحل آن لحظات به یادمادنی و لذت بخشی را برای خود رقم بزنید. خرید کردن و رفتن به مراکز خرید یکی دیگر از تفریحات و سرگرمی‌هایی است که توریست‌ها دوست دارند در سفر به آنتالیا آن را انجام دهند. اما پیشنهاد ما به شما این است که خود را زیاد درگیر خرید نکرده و بیشتر از موقعیت جغرافیایی و سواحل این شهر استفاده کنید.

 

گردش در شهر تاریخی آسپندوس آنتالیا

بازدید از آثار تاریخی شهر آنتالیا

بسیاری از گردشگرانی که تور آنتالیا را انتخاب می‌کنند از وجود جاذبه‌های گردشگری تاریخی آنتالیا بی‌خبر هستند. به همین دلیل توصیه ما به شما مسافران این است که حتما قبل از سفر با مکان‌های تاریخی آن آشنا شده و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در این گردش‌ها به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. آنتالیا شهر بسیار بزرگی محسوب نشده و در عرض چند روز می‌توانید تمامی مکان‌های دیدنی آن را بازدید کنید. به طوری که انتخاب تورهای یک هفته‌ای گزینه ایده‌آلی برای گردشگران خواهد بود.

در رزرو بلیط هواپیمایی خود به آنتالیا دقت کنید

توصیه‌ دیگری که در سفر به آنتالیا می‌توانیم داشته باشیم دقت کردن حین رزرو بلیط هواپیمایی است. چرا که خطوط هوایی ایرانی در برنامه‌های سفری خود پرواز مستقیم به شهر آنتالیا ندارد. در نتیجه مسافران باید در نزدیکی‌های شهر آنتالیا از هواپیما پیاده شده و با سوار شدن به اتوبوس‌های مخصوص خود را به درون شهر برسانند. اما خطوط هوایی ترکیه به مقصد خود آنتالیا پرواز کرده و مستقیما شما را به فرودگاه این شهر خواهد رساند. در عوض برای خرید بلیط‌های آن باید هزینه خیلی بیشتری را پرداخت کنید. انتخاب خطوط هوایی ایران یا ترکیه کاملا سلیقه‌ای بوده و با توجه به بودجه و راحتی خود باید تصمیم بگیرید.

 

معرفی ۶ بازار سنتی و خیابانی آنتالیا

به همراه داشتن لباس مخصوص شنا

آنتالیا با سواحل زیبایی که دارد در بین گردشگران به شهرت رسیده است. در نتیجه اگر فصل‌های گرم سال را برای سفر به ان انتخاب کرده‌اید به همراه داشتن لباس مخصوص شنا جز ضروریات سفر شما خواهد بود. اگر دوست دارید تا از زمان خود در طول سفر نهایت استفاده را بکنید و سفری به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید بهتر است هر آنچه را ه فکر می‌کنید برای شنا و تفریحات آبی نیاز دارید را در چمدان خود قرار دهید. از جمله این وسیله‌های می‌توان به دمپای، شلوارک، مایو، عینک شنا، کرم ضد آفتاب و ... اشاره کرد.

در انتخاب هتل‌های آنتالیا دقت کنید

در شهر آنتالیا به دلیل توریستی بودن آن هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی تاسیس شده است. اگر قصد شما از سفر کاری نبوده و با هدف تفریح به این شهر ساحلی سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم حتما در انتخاب هتل مناسب دقت کنید. انتخاب هتل مناسب با توجه به فصلی که در آن قصد سفر دارید نیز می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در فصل تابستان بهتر است هتلی در نزدیکی ساحل را رزرو کنید. با این کار مسافت کمی را برای استفاده از ساحل و شنا خواهید پیمود. اما اگر در فصل سرد سال تور آنتالیا را ترجیح دادید بهتر است هتل‌هایی که استخر پوشیده دارند را انتخاب کنید. در نتیجه باز هم می‌توانید از تفریح شنا کردن لذت ببرید.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

۱۹ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران