۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

جاذبه‌های گردشگری دبی
۱۲ تم پارک مشهور دبی را بشناسید

دبی مملو از تم پارک‌های منحصر به فرد و باشکوه است. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک مقصد عالی برای گردش‌های خانوادگی باشید یا تفریحات هیجان‌انگیز را در یک شهر بازی ترجیح دهید. چرا که در تم پارک‌های دبی می‌توانید به هر دو خواسته خود دست یابید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از جذاب‌ترین تم پارک‌ها در تور دبی آشنا کنیم. با شناخت این پارک‌های موضوعی می‌توانید بلیط خود را تهیه کرده و نهایت لذت را از روز خود ببرید.

 

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

دقیقا در داخل مرکز خرید دبی، می‌توانید بیش از ۱۴۰ گونه آبزی و ۳۰۰ عدد کوسه را ببینید. این مکان با داشتن تونل آبی ۴۸ متری، منظره‌ای شگفت‌انگیز از گونه‌های ساکن در آکواریوم را ایجاد کرده است. همچنین با رفتن به این مکان می‌توانید در امتداد جنگل‌های بارانی، ساحل صخره‌ای و محیط‌های اقیانوس زنده در باغ‌ وحش زیر آب قدم بزنید و با پیراناهای خطرناک، سمورهای بازیگوش، پنگوئن‌های هومبولت و غیره روبرو شوید.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی دبی

ساعات بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب: ۱۰:۰۰ صبح تا ۵:۰۰ بعدازظهر

 

آی ام جی ورلد آف ادونچر (IMG Worlds of Adventure)

این مکان بزرگترین تم پارک‌ سرپوشیده جهان است. به طوری که دارای ۴ منطقه مختلف بوده و مساحتی در حدود ۱.۵ فوت مربع دارد. شما با رفتن به این تم پارک دبی می‌توانید از دایناسورها دیدن کنید. علاوه بر آن در این مکان شما می‌توانید تجربه تفریحات هیجان‌انگیز خاص و جذابی را داشته باشید. اگر دوست دارید در تور دبی به همراه خانواده تفریحات متنوع بسیاری را تجربه کرده و اوج هیجان را برای کودکان خود رقم بزنید توصیه می‌کنیم حتما رفتن به این پارک موضوعی را جز برنامه‌های خود در دبی قرار دهید. این تم پارک مکان مناسبی برای وارد شدن به دنیای جذاب تخیل و سرگرمی در دبی است.

ساعات بازدید از IMG Worlds of Adventure: یکشنبه تا چهارشنبه از ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۰:۰۰، پنجشنبه تا شنبه از ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۲:۰۰

 

گاردن گلو دبی (Dubai Garden Glow)

دبی گاردن گلو یک مقصد خانوادگی و بزرگترین تم پارک در جهان است. در این مکان می‌توانید برنامه‌های متنوعی را همراه با اجرای زنده توسط هنرمندان بین‌المللی و محلی تماشا کنید. همچنین برای کودکان یک منطقه اختصاصی در نظر گرفته شده است که می‌توانند در آن بازی کنند. صنعتگران ماهر از سرتاسر جهان در طراحی این مجموعه همکاری کرده‌اند. گاردن گلو دبی از ۴ قسمت اصلی تشکیل شده است:

 

  • گلو پارک

بزرگترین باغ درخشان در تاریکی است که از میلیون‌ها لامپ کم مصرف و یاردها پارچه درخشان بازیافتی ساخته شده است.

  • پارک دایناسورها

بزرگترین پارک دایناسورها بوده که بیش از ۱۲۰ دایناسور انیماترونیک را نمایش می‌دهد.

  • پارک یخی

در بازدید از این منطقه فرصت تماشای مجسمه‌های یخی در وسط بیابان را خواهید داشت که ایده بسیار جذابی می‌باشد.

  • پارک هنری

پارک هنری کاملا سازگار با محیط زیست بوده و برای طراحی و ساخت آن از هزاران بطری کوچک قابل بازیافت، ظروف سرامیکی و سی دی استفاده کرده‌اند.

 

فعالیت‌های سرگرم کننده در دبی (بخش اول)

ساعات بازدید از گاردن گلو دبی: شنبه‌ تا پنجشنبه از ۱۶:۰۰ الی ۲۳:۰۰، جمعه‌ها از ۱۶:۰۰ تا ۲۴:۰۰

 

پارک آبی لاگونا (Laguna Waterpark)

یکی از جذاب‌ترین تم پارک‌ها که آدرنالین شما را به اوج خواهد رساند پارک آبی لاگونا در دبی است. در این پارک می‌توانید تجربه سر خوردن از سرسره‌های طولانی و پر شیب را به همراه سقوط آزاد تجربه کنید. همچنین در میان حجم بزرگی از تفریحات هیجان‌انگیز فرصت شنا در رودخانه آرام را بر روی تیوب خود خواهید داشت.

ساعت بازدید از پارک آبی لاگونا: ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰

 

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر (Atlantis Aquaventure Waterpark)

اگر به دنبال مکانی برای گذراندن یک روز کامل در تور دبی هستید، پارک آبی آتلانتیس آکواونچر گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. در این مکان متنوع‌ترین سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز تعبیه شده‌اند. پارک آبی آکواونچر مساحتی در حدود ۱۷ هکتار داشته و مکانی برای تفریح خانوادگی محسوب می‌شود. بچه‌ها می‌توانند در سرسره‌های آبی و استخرهای کوچک‌تر که مخصوص آن‌ها است شنا کرده و مادران بدون نگرانی به تفریحات دیگری در این مجموعه مشغول شوند. در کنار تمامی این موارد می‌توانید تجربه یک استراحت آرام‌بخش را در ساحل خصوصی پارک داشته و از آن لذت ببرید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های عربی دبی

ساعت کاری پارک آبی آتلانتیس آکواونچر: از ۱۰:۰۰ صبح الی ۵:۳۰ بعدازظهر

 

دنیای فراری (Ferrari World)

از رانندگی‌های بسیار پرقدرت و سریع که مخصوص رانندگان فرمول یک است تا رانندگی‌های خانوادگی و خوردن غذاهای اصیل ایتالیایی را می‌توانید در فراری ورلد پیدا کرده و از تک تک آن‌ها لذت ببرید. فراری ورلد که در جزیره یاس در ابوظبی واقع شده، یک ساعت با ماشین از دبی فاصله دارد. با رفتن به این مکان می‌توانید از موزه پارک آن نیز دیدن کرده و از تماشای مجموعه چشمگیر خودروهای مسابقه‌ای کلاسیک و جدید فراری لذت ببرید. برخی از بلیط‌های بازدید از این تم پارک شامل ترانسفر از دبی می‌باشد.

ساعت کاری دنیای فراری: ۱۱:۰۰ صبح الی ۲۰:۰۰

 

پارک‌های بالیوود (Bollywood Parks)

یک روز عالی را در اولین تم پارک با مضمون بالیوود در تور دبی بگذرانید. در این مکان جشنی نمادین از صنعت فیلم بمبئی در ۵ منطقه با الهام از فیلم‌های پرفروش بالیوود را می‌توانید تماشا کنید. اجراهای این تم‌پارک بالیوودی در دبی شامل برنامه‌های زنده، اجراهای سینمایی پر زرق و برق هستند که تجربه‌ای منحصر به فرد را برای علاقه‌مندان رقم می‌زنند.

 

اوج هیجان با اسکای دایوینگ در دبی

ساعات بازدید از پارک‌های بالیوودی: تمامی روزهای هفته از ۱۳:۰۰ تا ۲۲:۰۰ شب؛ آخر هفته‌ها  از ۱:۰۰ بعد از ظهر تا ۲۳:۰۰ شب

 

موشن گیت (Motiongate)

مورد بعدی از جذاب‌ترین تم پارک‌های دبی، موشن گیت است. با رفتن به این پارک می‌توانید وارد دنیای فیلم‌ها شده و خود را عین واقعیت در آنجا احساس کنید. در این تم پارک ۲۷ دنیای متفاوت وجود دارد که شما می‌توانید به دلخواه خود یک یا چند مورد از آن‌ها را امتحان کنید. علاوه بر آن علاقه‌مندان فرصت لذت بردن از ترن هوایی مجازی، سفرهای خانوادگی هیجان‌انگیز مجازی، نمایش‌های تئاتر، بازی‌های فکری و ... را نیز خواهند داشت.

ساعات بازدید از موشن گیت: شنبه تا چهارشنبه ۱۲:۰۰ صبح تا ۲۱:۰۰؛ پنجشنبه و جمعه ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۲:۰۰

 

لگولند (LEGOLAND)

لگولند دبی مکانی برای لذت بردن از بازی‌های هیجان‌انگیز، نمایش‌های جذاب و جاذبه‌های دیگر است. همچنین این پارک دارای یک مینی‌لند است. به این معنا که می‌توانید نسخه مینیاتوری از بناهای معروف و جاذبه‌های گردشگری دبی و خاورمیانه را در آن مشاهده کنید. اگر به صورت خانوادگی سفری به دبی داشته‌اید توصیه می‌کنیم برای سرگرمی خود و کودکان حتما سری به لگولند بزنید.

 

اقامت در هتل‌های جمیرا لیکز تاورز دبی

ساعت بازدید از لگولند: همه روزه از ۱۰:۰۰ صبح الی ۱۸:۰۰

 

پارک واقعیت مجازی (VR park)

با رفتن به پارک واقعیت مجازی در دبی هدست‌های ترمیناتوری خود را ببندید و آماده شوید تا در دنیای مجازی و هیجان‌انگیز غرق شوید. در این مکان می‌توانید اوج هیجان را در قالب بازی‌های چند نفره و انفرادی، بازی‌های فکری و تجربه‌های جدید برای خود رقم بزنید. همچنین در پارک واقعیت مجازی فرصت استراحت کردن و نوشیدن یک فنجان قهوه را در کافه آن به نام PVRK خواهید داشت. همه چیز محدود به این موارد نبوده و شما می‌توانید سقوط آزاد را از بالای برج خلیفه دبی در برج دراپ تجربه کنید.

ساعات بازدید از پارک واقعیت مجازی: یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۳:۰۰؛ پنجشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰

 

هاب زیرو پارک (Hub Zero Park)

هاب زیرو از دیگر تم پارک‌های معروف دبی است که رفتن به آن را به علاقه‌مندان توصیه می‌کنیم. هاب زیرو دبی یک پارک موضوعی الهام گرفته از ۱۸ بازی مختلف برای گیمرهای با تجربه و معمولی است. این پارک میزبان جاذبه‌های همه‌جانبه‌ای مانند تیراندازی با عنکبوت، نبرد با زامبی‌ها، رانندگی با ماشین‌های مسابقه‌ای، طناب‌زنی، سینمای چهاربعدی و توپ‌های سافت‌بال است.

 

معروف‌ترین ساحل‌های دبی (قسمت اول)

ساعات بازدید از هاب زیرو پارک: شنبه تا چهارشنبه ۱۴:۰۰ تا ۲۲:۰۰، پنجشنبه تا جمعه ۱۴:۰۰ تا ۲۴:۰۰

 

شهر متال پلی (Mattel Play! Town)

بهترین راه برای برانگیختن خلاقیت کودکان از طریق بازی است. بنابراین اگر به کودکان خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید حین تفریح چیزهای جدیدی یاد بگیرند تم پارک متال پلی تاون را در دبی از دست ندهید. در شهر Mattel Play! بچه‌های شما می‌توانند در یک فضای امن که منحصراً برای بچه‌های ۲ تا ۱۰ ساله ساخته شده است، به بازی و تفریح مشغول شوند. این تم پارک دبی با فعالیت‌ها و تجربیات سرگرم‌کننده در ۵ منطقه مختلف با مضمون آتش‌نشانی سام و بارنی دایناسور، به بچه‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی ضروری مانند کار گروهی، نظم و انضباط و خیلی چیزهای دیگر را توسعه دهند. همچنین این مکان انواع گسترده‌ای از غذاهای سالم را برای کمک به ترویج عادات غذایی خوب ارائه به کودکان ارائه می‌دهد.

ساعات کاری شهر متال پلی: شنبه تا چهارشنبه ۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰، پنجشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۰:۰۰، جمعه ۱۱:۰۰ صبح تا ۲۰:۰۰

 

کیدزانیا (Kidzania)

کیدزانیا در دبی شهری کوچک برای تفریح و سرگرمی کودکان است که در آن می‌توانند زندگی بزرگسالان را از طریق نقش آفرینی تجربه کنند. به این صورت که فضایی برای کودکان فراهم شده است تا از میان ۸۰ حرفه از جمله دندانپزشکی، هوانوردی، مد، ساخت و ساز و ... یکی را انتخاب کرده و تجربه کنند. بازی به این صورت است که کودکان در نقشی که انتخاب کرده‌اند وارد کار شده، کسب درآمد داشته و آن را خرج خواهند کرد. در همین حین، مادران و پدران می‌توانند از غذا، نوشیدنی و وای فای رایگان در سالن بزرگسالان لذت ببرند و یا در مرکز خرید دبی به خرید مشغول شوند.

 

در سفر دبی کجا اقامت داشته باشیم؟

ساعات بازدید از کیدزانیا: یکشنبه تا چهارشنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۹:۰۰، پنجشنبه تا شنبه ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۳:۰۰

۰۸ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران