راهنمای سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای سفر به دبی

حالا که تصمیم دارید به دبی سفر کنید، بهتر است، پیش از سفر، کمی در مورد شرایط این شهر زیبا در خط ساحلی خلیج فارس بدانید. شهری امن و فوق‌العاده جذاب که با ساخت مراکز توریستی مدرن طی دو دهه اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان بدل شده و تعطیلاتی خاطره‌انگیز را برایتان خواهد ساخت. بر همین اساس ما یک راهنمای سفر به دبی برایتان گردآوری کرده‌ایم که در آن سعی داریم، به صورت خلاصه به تمامی مواردی که باید قبل از سفر بدانید، پرداخته‌ایم.

 

سفر به دبی، تجربه‌ای فراموش نشدنی

دبی شهری‌ست که در طول ۵۰ سال اخیر توسعه پیدا کرده و حالا دارای بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان، بلندترین بنای جهان و لاکچری‌ترین هتل جهان است و این تنها تعداد انگشت‌شماری از صدها مرکز توریستی متنوع و جذاب در این شهر است که می‌توانید در تور دبی به دیدنشان بروید. روزهایی شاد و مفرح در دبی انتظار شما را می‌کشد، طوری که بعضا به آن‌جا لقب وگاس در صحرا را داده‌اند!

این شهر برای هر سلیقه‌ای و هر سنی چیزی برای ارائه دارد. از موزه‌هایی بزرگ که آثاری از سراسر جهان را در آن‌جا به نمایش می‌گذارند تا مراکز خرید جذاب برای کسانی که به دنبال خرید از بهترین برندها هستند تا پارک‌های آبی و تم‌پارک‌های بزرگی که نمونه‌شان را در کم‌تر جایی از جهان مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید تا در راهنمای سفر به دبی، به جزییات بیشتری بپردازیم.

 

دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

عکس: visitdubaishoppingfestival.com

 

بهترین زمان برای سفر به دبی

دبی دارای آب و هوایی گرم و خشک است و در طول سال، هیچ گاه در آن‌جا با هوایی مرطوب مواجه نخواهید شد. در بیشتر روزهای سال هوا در دبی آفتابی بوده و به همین دلیل، به ندرت در طول سفر خود با بارندگی مواجه خواهید شد. بر همین اساس تابستان‌های بسیار گمی را در دبی شاهدید که گردش در هوای آزاد را بسیار سخت می‌کند. به همین دلیل، اغلب گردشگران، ترجیح می‌دهند تا در روزهای سرد سال به دبی سفر کنند. شرایط آب و هوایی در دبی باعث می‌شود تا دمای هوا در تابستان به بیش از ۴۵ درجه نیز برسد اما از همان طرف، زمستان‌های معتدل و دلچسبی در این شهر جاری خواهد بود و با دمای حدودا ۲۳ درجه در روز و بدون بارندگی، شرایطی ایده‌آل برای سفر دارد و جز بهترین زمان سفر به دبی به شمار می‌رود.

با این حساب، اگر بخواهیم در راهنمای سفر به دبی امروز، زمانی خاص را برای سفر به این شهر پیشنهاد کنیم، از نظر آب و هوایی بهتر است زمستان به تور دبی بروید. البته هزینه‌ها در روزهای زمستانی بالاست و اگر در نظر دارید، کم‌تر خرج کنید، اواسط پاییز یا اواسط بهار نیز گزینه‌های خوبی هستند. البته از طرفی دیگر، بعضی روزهای سال به واسطه‌ی برگزاری فستیوال‌های جذاب دبی، زمان مناسبی برای سفر به دبی خواهد بود. برای مثال، عاشقان خرید حتما در زمان برگزاری فستیوال خرید دبی یا همان DSF باید به این شهر بروند. این فستیوال هر ساله در اواخر آذر آغاز به کار کرده و عموما بیش از یک ماه به طول می‌انجامد و بیش از ۶ هزار فروشگاه مختلف در آن شرکت کرده و تخفیف‌هایی عالی عرضه می‌کنند. عید فطر، کریسمس و جشنواره‌های موسیقیایی نیز زمان خوبی برای سفر به دبی است.

عکس: inspiration.rehlat.com

 

نکاتی که پیش از سفر باید بدانید

دبی شهری بسیار امن است. در واقع یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا برای سفر به حساب آمده که حتی بانوان نیز با خیال راحت می‌توانند تنها به آن‌جا بروند. از طرفی، رعایت قوانین دبی بسیار جدی گرفته می‌شود و بهتر است شما نیز در طول سفر حتما به قوانین این کشور احترام بگذارید. برای مثال، از پوشیدن لباس‌های بیش از حد باز در محیط شهری خود داری کرده، نوشیدنی‌های غیر مجاز را خارج از رستوران و مکان‌های مشخص شده مصرف نکنید و از ریختن آشغال در محیط‌های عمومی پرهیز کنید. همچنین به هیچ وجه به عکاسی از مراکز دولتی، بندرگاه‌ها و فرودگاه نپردازید و به تابلوهای عکاسی ممنوع توجه نمایید.

یکی دیگر از مسائلی که در راهنمای سفر به دبی به آن باید اشاره کنیم، قیمت محصولات و خدماتی است که دریافت می‌کنید. تمامی هزینه‌های شما شامل ۱۰ درصد مالیات می‌شود که عموما در قیمت اعلام شده به شما، لحاظ شده است. این مسئله در هتل‌ها و دیگر مراکز شهری نیز وجود دارد. دبی دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی عالی است اما اگر به جای استفاده از مترو و اتوبوس، بخواهید همه جا با تاکسی بروید، حتما باید مبلغ قابل توجهی به این منظور کنار بگذارید. از دیگر نکات عمومی در مورد دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • واحد پولی: درهم (در مرداد ماه ۱۴۰۲ هر 5 درهم ۱.۳۶ دلار قیمت دارد)
  • زمان محلی: ساعت رسمی دبی نیم ساعت از ایران جلوتر است و آن‌ها هم ساعت خود را در طول سال جلو نمی‌برند
  • زبان رسمی: عربی

 

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی برای عروسی در دبی

عکس: matadornetwork.com

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در تور دبی

در حال حاضر برای سفر به دبی، نیاز به دریافت ویزا دارید، اما اصلا نگران نباشید. ویزا دبی به صورت الکترونیک صادر می‌شود و اگر در تور دبی مقتدرسیر تابان شرکت کنید، با ارائه مدارک مورد نیاز، کارشناسان ما مراحل دریافت ویزا را برای شما طی خواهند کرد. این مدارک شامل اسکن صفحه اول پاسپورت، اسکن تمامی صفحات شناسنامه، اسکن پشت و روی کارت ملی و اسکن عکس ۳×۴ می‌شود. در حال حاضر ویزای یک بار ورود ۳۰ روزه دبی، ۳۳۰ درهم هزینه دارد.

عکس :  bayut.com

 

۱۰ فعالیتی که حتما در دبی باید به سراغشان بروید

یکی از بخش‌های مهم راهنمای سفر به دبی، بازدید از جاهای دیدنی دبی است. در پایین به صورت لیست وار به ۱۰ مورد از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در دبی، حتما باید انجام دهید، اشاره کرده‌ایم:

  • بازدید از برج خلیفه

بلند‌ترین برج جهان، یکی از مهم‌ترین جاهایی است که در طول تور دبی باید به دیدنش بروید. البته این امکان برای گردشگران مهیاست تا با خرید بلیط به بالاترین طبقات برج خلیفه هم بروند یا با رزرو میز، در رستورانی که در ارتفاعی باور نکردنی قرار گرفته، غذایی میل کنند.

  • تفریح و خرید در دهکده جهانی

دهکده جهانی دبی یک مجموعه بزرگ از مراکز تفریحی و غرفه‌هایی از کشورهای مختلف و فروشگاه‌های متنوع است که در ماه‌هایی از سال در دبی فعالیت می‌کند و بازدید از آن‌جا مخصوصا برای کسانی که به صورت خانوادگی به دبی سفر کرده‌اند، شدیدا پیشنهاد می‌شود.

  • گشت و گذر در دبی مال

بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا که در خود، بزرگ‌ترین آکواریوم جهان و یکی از بهترین پارک‌های بازی واقعیت مجازی را دارد، حتما یکی از جاهایی باید باشد که در طول سفر باید به سراغش بروید دبی مال است.

  • سواحل دبی

اگر خارج از روزهای گرم سال به تور دبی می‌روید، حتما از سواحل دبی همچون ساحل کایت دیدن کرده و در آن‌جا به انجام تفریحات آبی بپردازید. تفریحات آبی هیجان انگیز دبی، آن‌قدر جذاب و مفرح هستند که حتما باید در راهنمای سفر به دبی به آن‌ها اشاره می‌کردیم!

  • شرکت در سافاری صحرا

یکی دیگر از فعالیت‌هایی که حتما در روزهای خنک سال باید به سراغش بروید، سافاری صحرا است. در این فعالیت شما با ماشین‌های چهار محوره به دل طبیعت زیبای صحرای دبی رفته و به انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف می‌پردازید.

  • تماشای نمایش فواره دبی

فواره دبی در مقابلی برج خلیفه واقع شده و بازدید از آن کاملا رایگان است. هر شب نمایشی بزرگ همراه با رقص آب و نور و پخش موسیقی در این محل برگزار می‌شود.

  • اسکی در دل صحرا

مجموعه اسکی دبی که در مرکز خرید امارات واقع شده، تجربه انجام فعالیت‌های برفی در یک شهر گرم‌سیر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • بازدید از میراکل گاردن

باغ گل دبی، بزرگ‌ترین باغ گل جهان است که کمی دورتر از مرکز شهر واقع شده و در آن‌جا میلیون گل رنگارنگ به نمایش گذاشته شده‌اند. دکورهای مختلفی برای آن‌جا در نظر گرفته شده که شامل یک هواپیمای بزرگ مسافربری پوشیده از گل است. این مرکز در ماه‌هایی از سال برای آسیب ندیدن باغ، بسته می‌شود.

  • تماشای برج‌العرب

یکی دیگر از برج‌های معروف دبی که پیش از برج خلیفه ساخته شده، برج‌العرب است که طراحی آن به شکل بادبان کشتی‌های قدیمی‌ست و یکی از نمادهای مهم این شهر به حساب می‌آید.

  • موزه آینده دبی

می‌توان جاهای بسیار زیادی را لیست کرد اما در آخرین گزینه، به سراغ یکی از جدیدترین جاذبه‌های دبی می‌روید. موزه آینده دبی که با ساختمان فوق‌العاده زیبا و نمایشگاه‌های آینده‌نگرانه‌اش، در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در تور دبی به حساب می‌آید.

عکس: thelittlebackpacker.com

 

تهیه سیم کارت و اینترنت همراه در دبی

گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند، می‌توانند با ارائه پاسپورت خود، سیم‌کارت‌های اعتباری و بسته‌های اینترنت همراه تهیه کنند. معروف‌ترین اپراتور دبی اتصالات است که سیم کارت‌ دبی با قیمت مناسب و بسته‌های متنوع اینترنت ارائه می‌کند. در حال حاضر سیم کارت‌های اتصالات با قیمت‌های زیر ارائه می‌شوند که همگی برای ۴ هفته فعال خواهند بود:

  • 45 درهم: 2 گیگ اینترنت و 30 دقیقه مکالمه
  • 79 درهم: 4 گیگ اینترنت و 30 دقیقه مکالمه
  • 125 درهم: 10گیگ اینترنت و 120 دقیقه مکالمه
  • 200 درهم: 20 گیگ اینترنت و 525 دقیقه مکالمه
  • 319 درهم: اینترنت بدون محدودیت و 100 دقیقه مکالمه

شرکت‌های دیگری هم در دبی هستند که می‌توانستیم در راهنمای سفر به دبی به آن‌ها اشاره کنیم، اما اتصالات قیمت‌های بهتری داشته و پوشش کامل‌تری هم دارد.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس: skyspirit.com

 

اپلیکیشن‌هایی که پیش از سفر به دبی باید نصب کنید

به غیر از نقشه گوگل و پیام‌رسان‌هایی که برای ارتباط با ایران احتیاج دارید و از قبل روی موبایلتان نصب هستند، سه برنامه مهم را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما روی گوشی خود پیش از سفر نصب داشته باشید:

  • Uber: اوبر نرم‌افزار تاکسی آنلاین است و به وسیله‌ی آن و تنها با آدرس دادن، می‌توانید ماشین بگیرید و درگیر آدرس دادن به تاکسی‌ها نخواهید شد. همچنین هزینه اوبر کم‌تر از تاکسی‌های شهری دبی است. (اندروید |  iOS)
  • RTA Dubai: این برنامه تمامی مسیرهای شهری و سیستم حمل و نقل عمومی در دبی را به شما نشان می‌دهد که شامل مترو نیز می‌شود. (اندروید |  iOS)
  • The Dubai Mall: دبی مال این قدر بزرگ است که هم ممکن است در آن گم شوید و هم نیاز است که بدانید، دقیقا محلی که می‌خواهید به آن‌جا مراجعه کنید، کجا قرار دارد. این برنامه را نصب کنید تا یک راهنمای کامل برای این مرکز خرید، در جیبتان باشد.
  • ناگفته پیداست که بسیاری از امکانات برنامه‌هایی که در راهنمای سفر به دبی به آن‌ها اشاره کردیم، به صورت آنلاین کار می‌کنند و باید حتما اینترنت همراه داشته باشید.

عکس: mappedin.com

 

حمل و نقل عمومی در دبی

دبی شهری کوچک است و با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی که دارد، به راحتی می‌توانید با استفاده از مترو و اتوبوس در این شهر تردد کنید. مترو دبی بین ساعات ۶:۳۰ تا ۱۱:۳۰ فعالیت کرده و دارای دو خط و ۲۹ ایستگاه است که تقریبا تمامی محل‌های توریستی را پوشش می‌دهد. ایستگاه‌های اتوبوس نیز تقریبا در همه جا هستند. در راهنمای سفر به دبی قبلا یک برنامه به شما معرفی کردیم که نقشه تمامی مسیرها را برایتان مشخص کرده است، از RTA Dubai استفاده کنید تا با قیمتی پایین و با مترو و اتوبوس، در شهر تردد کنید.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: arabianbusiness.com

۰۶ فروردین ۱۴۰۲ (به‌روز رسانی شده در: 21 شهریور 1402)

نظرات کاربران