راهنمای حمل داروهای مختلف در سفر به دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای حمل داروهای مختلف در سفر به دبی

دبی یکی از پرگردشگرترین شهرهای جهان است که در زمستان و تابستان خالی از مسافر نمی‎ماند. شهری با آسمان‌خراش‌ها و صحراها، شهری با بهترین و تمیزترین ساحل‌ها. شهری عالی برای انواع خریدها. شهری که بزرگترین و بهترین مرکزخریدهای دنیا را در خود جای داده است و در هر فصل انواع مختلف جشنواره‌های خرید را در آنها برگزار می‌کند. در سفرتان با تور دبی اگر بیماری دارید و دارو مصرف می‌کنید در این مطلب همراه ما باشید. همراه ما باشید تا شما را در حمل داروهای مختلف به این شهر راهنمایی کنیم.

 


حمل داروهای غیرمجاز در دبی


مطابق با نامه‌ی وزارت بهداشت امارات متحده عربی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمل برخی از داروهای مختلف به کشور امارت ممنوع است که تمامی مسافران باید به این موضوع توجه کنند و آن را رعایت نمایند. برای دسترسی به این فهرست می‎توانید از آژانس مسافرتی‌ای که قصد تهیه بلیت هواپیما و یا شرکت در تورهای گردشگری آن را دارید راهنمایی بگیرید و در غیر این صورت نیز می‌توانید با یک جستجوی اینترنتی به فهرست کامل این داروها دسترسی پیدا کنید. داروهایی که حمل و استفاده از برخی‌هاشان در کشور خودمان نیز بدون نسخه‌ی پزشک جرم محسوب می‌شوند و برخی‌های دیگر نیز متاسفانه در کشور ما به مقدار خیلی زیاد و راحت مصرف می‌شوند که در ادامه درباره‌ی حمل این داروها به دبی نکاتی را خدمتتان عرض خواهیم کرد. مهمترین داروهایی که حمل آن به دبی جرم محسوب می‌شوند داروهای روانگردان از جمله ترامادول هیدروکلراید، اوربیافن، تری هگزی فندیل و کیمادرین می‌باشند. همراه داشتن هرکدام از این داروها جرم محسوب می‌شوند و جدای از آنکه کشف آنها سبب می‌شود از دبی اخراج شوید، ممکن است محکومیت‌های غذایی از جمله بازداشت و زندان را نیز برای مسافران به همراه داشته باشند.

 

 ۷ چیز که قبل از برنامه‌ریزی برای سفر در ایام کریسمس به دبی باید بدانید 

 

 

حمل دارو در دبی

 


مواردی که باید در حمل دارو به دبی مد نظر داشته باشید:


۱- پیش از سفر به دبی، به فهرست داروهای ممنوعه نگاهی بیندازید و اگر دارویی که شما مصرف می‌کنید جزو این دسته هستند مراحل قانونی برای حمل داروهایتان را که در ادامه خدمتتان توضیح می‌دهیم رعایت کنید.
۲- حمل هرگونه داروی آرام‌بخش، اعصاب و خواب‌آور از جمله قرص‌ها و کپسول‌ها و شربت‌ها ممنوع است مگر از طریق مجاری قانونی. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم از همراه داشتن این داروها در سفر کوتاهتان به دبی خودداری کنید.
۳- اگر تمامی موارد قانونی برای حمل دارو به دبی را رعایت کرید اما باز هم با مشکل مواجه شدید، به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر مراجعه کنید و از آنها کمک بگیرید.

 

 

حمل دارو در دبی

 


موارد لازم برای حمل قانونی دارو به دبی


در سفرتان به دبی اگر احتیاج دارید داروی خاصی که جزو موارد ممنوعه هست همراه خود داشته باشید می‌توانید از طریق مجرای قانونی که ساز و کارش در ادامه آمده است این کار را انجام بدهیم.
۱- نسخه‌ی پزشکی خود را ترجمه‎ی رسمی کنید.
۲- نسخه را برای تایید به مراکزی همچون وزارت بهداشت‌‌، قوه‌قضائیه، وزارت امور خارجه ایران و سفارت امارات متحده عربی در تهران ببرید.
۳- مقدار مشخصی از دارو که در نسخه مشخص شده است را همراه خود داشته باشید.
۴- مدارک تایید شده خود به همراه داروهایی که با خود دارید در هنگام ورود به فرودگاه دبی به ماموران گمرکی و انتظامی امارات ارائه دهید.

 

 ۷ مکان فوق‌العاده در دبی برای دیدن و شنیدن موسیقی‌های زیرزمینی باحال

 

 

حمل دارو در دبی

 


راهنمای تهیه دارو از مراکز مجاز در دبی


حمل دارو به این شهر برای مسافران بیمار تنها راه ممکن نیست و مسافران بیمار می‌توانند با در دست داشتن مدارک پزشکی خود داروهایشان را از مراکز مجاز در این شهر تهیه کنند. چه بسا تهیه‌ی دارو در این شهر بسیار آسان‌تر از حمل آن از ایران است. با ورود به این شهر و در اختیار داشتن خلاصه‌ای از پرونده‌ی پزشکیان می‌توانید به بیمارستان هلال احمر ایرانیان مستقر در دبی مراجعه کنید و دارو دریافت کنید. بیمارستانی مناسب با کادری مجرب از پزشکان ایرانی که امکان تهیه بسیاری از داروهای ایرانی با تجویز پزشک را برایتان فراهم می‌آورد.

۱۰ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران