آتلانتیس آکواونچر، بزرگ‌ترین پارک آبی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آتلانتیس آکواونچر، بزرگ‌ترین پارک آبی دبی

در تور دبی، جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید ببینید یا تفریحاتی که امکان انجام آن‌ها را دارید، تمامی ندارند. از اسکی روی پیست برفی در این شهر گرم گرفته تا انواع پارک‌های آبی یا تم‌پارک‌هایی با برندهای بزرگ، همه چیز در دبی فراهم است. یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی دبی اما، پارک آبی آتلانتیس آکواونچر است که بزرگ‌ترین پارک آبی دبی و از بزرگ‌ترین‌ها در دنیا به حساب می‌آید و با دکور زیبا و بازی‌های متنوعش، ساعاتی فوق‌العاده را در سفر برایتان خواهد ساخت. در ادامه همراه ما باشید تا با جزییات کامل، درباره آتلانتیس آکواونچر برایتان بگوییم.

 

آتلانتیس آکواونچر شما را متحیر خواهد کرد

آتلانتیس آکواونچر که آن را به صورت مخفف آتلانتیس نیز می‌خوانند، شاید بزرگ‌ترین پارک آبی جهان نباشد، اما بدون شک از منحصر به فردترین و جذاب‌ترین‌هاست. سواری‌هایی در این مجموعه وجود دارد که رکوردها را در دنیا شکسته و بازی‌های متنوع آن برای سنین مختلف در نظر گرفته شده‌اند. البته آتلانتیس‌ تنها به پارک آبی ختم نشده و آکواریوم بسیار بزرگ "گنجینه‌ی گم شده" (Lost Chambers) و همچنین دلفیناریوم "خلیج دلفین" (Dolphin Bay) را نیز در کنار خود می‌بینید که همه‌ی این‌ها به جذابیت این محل اضافه می‌کند.

بزرگ‌ترین پارک آبی دبی در جزیره نخل دبی و در فاصله‌ی نسبتا کم از هتل معروف آتلانتیس قرار دارد و یک ساحل اختصاصی نیز برای آن‌جا در نظر گرفته شده که برای انجام تفریحات آبی می‌توانید به این محل مراجعه کنید. مساحت کلی آتلانتیس آکواونچر حدود ۱۷ هزار هکتار است و چندین جایزه بین‌المللی را در سال‌های فعالیتش به دست آورده است. ۱۰۵ سرسره، تونل و بازی آبی بزرگ در آن‌جا تعبیه شده و مطمئن باشید در یک نوبت مراجعه به این پارک آبی، نمی‌توانید تمامی بازی‌های آن را امتحان کنید. از خوبی‌های آتلانتیس آکواونچر این است که استخرها‌ی متنوع داشته و برای سنین متفاوت و سلایق مختلف، بازی‌های مخصوصی تدارک دیده است و امکانات مختلفی نیز در ساحل اختصاصی‌اش تدارک دیده است.

بازی‌هایی که تمامی ندارند

این پارک آبی بزرگ به چند بخش تقسیم می‌شود و همانطور که گفتیم، ۱۰۵ بازی اصلی در آن وجود دارد. معروف‌ترین سرسره آبی آتلانتیس "برج نپتون" (Tower Of Neptune) نام دارد که شما از فاصله‌ای به اندازه یک ساختمان ۹ طبقه تقریبا به صورت عمودی به پایین حرکت کرده و در نهایت از میان یک فضای شیشه‌ای از دل آکواریوم کوسه‌ها گذر می‌کنید. این سواری چیزی است که تقریبا تمامی شرکت کنندگان در پارک، ابتدا به سراغش می‌روند.

اما بازی‌های آتلانتیس بسیار متنوع‌تر از این حرف‌ها هستند. برای مثال چنیدن سرسره آبی بزرگ گروهی در آن وجود دارد که می‌تواند، همراه خانواده سوارشان شوید. سواری‌های مثل Zoomerango، Aquaconda یا Odyssey of Terror که البته آخری بلندترین سرسره آبی دنیا به حساب می‌آید و بیشتر به درد جمع‌های دوستانه می‌خورد و خیلی به درد کم سن و سال‌ها نمی‌خورد.

 

زیباترین سواحل‌ دبی با ورودی رایگان

سرسره‌ها و تونل‌های تک نفره بسیار خوبی نیز در مجموعه وجود دارد که حسابی در آن‌ها خوش خواهید گذراند. Blackout، Vortex، Hydra Racer و Leap Of Faith از جمله آن‌ها بوده که البته تعدادشان بسیار بیشتر است. این بازی‌ها هر کدام درجه هیجان متفاوتی داشته و دکور مخصوص به خود را دارند. Hydra Racer یک سرسره بزرگ آبی است که چند لاین دارد و سواری در آن شبیه به یک مسابقه خواهد بود.

البته همه‌ی بازی‌های پارک هیجان انگیز و پر دلهره نیستند و رودهای مصنوعی در آن‌جا گنجانده شده تا دقایقی در آرامش به سواری بپردازید یا در میان استخرهای متعدد آتلانتیس، بعضی‌ها فضای آرامش بخشی دارند و در همان حوالی می‌توانید نوشیدنی برای خود سفارش دهید.

همانطور که گفتیم، بچه‌ها فضای بازی مخصوص به خود را دارند که با نام Splashers مشخص شده و محیطی امن و در عین حال متنوع و عالی را برایشان به وجود آورده است. همین محیط بازی کودکان، خود یک پارک آبی مجزا و بزرگ به حساب می‌آید که بخش‌های مختلف داشته و چندین سرسره آبی، بازی‌های رقابتی، دکورهای بزرگ که بچه‌ها می‌توانند در میانشان بازی کنند و خیلی چیزهای دیگر در آن‌جا گنجانده شده است.

چنین پارک بزرگی حتما یک یک استخر موج مصنوعی دارد که در آتلانتیس، Surf's Up نام دارد. این استخر از جدیدترین تکنولوژی‌های روز استفاده کرده و موج‌هایی در سطح‌های مختلف سختی ایجاد می‌کند. خوشبختانه، برخلاف خیلی دیگر از پارک‌های آبی، استفاده از استخر موج مصنوعی هیچ هزینه اضافی برای شما در بر نداشته و امکانات لازم نیز در اختیارتان گذاشته می‌شود.

 

بهترین مراکز خرید دبی

ساحل اختصاصی آتلانتیس

ساحل بزرگ مجموعه پارک آبی به ساحل اختصاصی هتل متصل است و بدون شک از جمله زیباترین سواحل در دبی به حساب می‌آید. این مکان دارای امکانات رفاهی خوبی بوده و برای آفتاب گرفتن و استراحت، تخت‌ها و سایه‌بان‌های زیادی دارد.

اما احتمالا شما که برای تفریح و خوشگذرانی به پارک آبی رفته‌اید، این ساحل را برای تجربه‌ی بازی‌ای آبی می‌خواهید. خب خوشبختانه انواع این بازی‌ها را می‌توانید در ساحل آتلانتیس تجربه کنید اما در نظر بگیرید که تمامی آن‌ها، هزینه‌های جداگانه داشته و این هزینه تقریبا از جاهای دیگر دبی بیشتر است. از جت اسکی تا پاراسیلینگ و پدل برد، همه چیز در این محل برای شما تدارک دیده شده  حتی می‌توانید در تورهای غواصی نیز شرکت کنید.

رستوران‌هایی که در پارک آبی قرار دارند

چند گزینه در پارک آبی آتلانتیس وجود دارد که می‌توانید در آن‌جاها، به صرف غذا بپردازید. با توجه به این که ساعت‌ها وقت لازم است تا بتوانید، حداقل نیمی از بازی‌های پارک را انجام دهید، حتما به صرف یک وعده غذایی احتیاج پیدا خواهید کرد. Sharkbites یکی از انتخاب‌های شماست که هم سالن سرپوشیده دارد و هم میزهایی در فضای باز و انواع غذاهای بین‌المللی و فست فود از جمله پیتزا، مرغ، هات داگ و ... در آن به فروش می‌رسند.

Barracudas یکی دیگر از انتخاب‌های شماست که سالن آن دارای سیستم تهویه هوای مطبوع بوده و هنگام صرف غذا در فصل‌های گرم دبی، شمار ا خنک هم خواهد کرد. این رستوران آسیایی بوده و غذاهایی از کشورهای مختلف را برایتان به روی میز می‌برد. Snappers هم دیگر فست فود جذاب مجموعه بوده که انواع پیتزاها، برگرها، مرغ سوخاری و ... را می‌توانید از این محل سفارش دهید.

 

راهنمای کامل کمپ زدن در تور دبی

برنامه‌های جانبی در آتلانتیس

دو مورد برنامه‌ی جانبی در پارک وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت کنید. یکی برای سنین نوجوان به بالا بوده و سافاری کوسه نام دارد. در این فعالیت شما با کلاه‌های مخصوص تنفسی، برای پیاده روی به دل آکواریوم کوسه‌ها خواهید زد و از آن‌جا می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ و موجودات زیبای زیر آب را ببینید. دیگر برنامه‌ی محبوب آتلانتیس برای کودکان ۳ تا ۶ سال بوده و زیست شناس کوچک نام دارد. جایی که مربیان با استفاده از مثال‌های عینی و بازی با کودکان، آن‌ها را با حیوانات مختلف آشنا کرده و بچه‌ها می‌توانند به حیواناتی همچون بچه‌ کوسه‌ها یا ستاره‌های دریایی دست بزنند.

نکات دیگری که باید در مورد پارک آبی آتلانتیس آکواونچر بدانید

بچه‌های زیر ۳ سال با بلیط رایگان می‌توانند وارد شوند اما هیچ کودک و نوجوانی بدون همراه بزرگسال نمی‌تواند وارد پارک شود. بعضی از بازی‌ها محدودیت داشته و تنها برای افراد بالای ۱.۲ متر در نظر گرفته شده که این مسئله به خاطر موارد امنیتی است و حتما باید رعایت شود. دقت کنید تا بازی‌هایی که انتخاب می‌کنید، برای سن فرندتان مناسب باشد، چون بعضی از سواری‌ها هیجان بالایی داشته و ممکن است برای هر کس مناسب نباشد.

همچنین یکی دیگر از فعالیت‌هایی که در مجموعه می‌توانید انجام دهید، Atlantean Flyer‌ بوده که در واقع یک زیپلاین جذاب و طولانی بر فراز پارک است. Atlantean Flyer‌طولانی‌ترین زیپلاین خاور میانه به حساب می‌آید و سرعت شما در بالاترین حد به ۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و از آن بالا حسابی می‌توانید، دیدنی‌های پارک، جزیره نخل و سواحل دبی را مرور کنید.

 

تجربه سفر متفاوت بهاری در دبی

بلیط آتلانتیس آکواونچر، هزینه‌های داخل پارک و ساعات فعالیت

پکیج‌های مختلفی برای ورود به آکواونچر در نظر گرفته شده است. معمول‌ترین آن‌ها بلیط‌های ورودی روزانه است که برای افراد بزرگسال ۲۹ درهم و برای کودکان و نوجوانان ۲۴۹ درهم قیمت دارد. با این بلیط‌ها شما می‌توانید یک روز کامل را در پارک سر کنید، چند بار به آن‌جا ورود کرده، همه‌ی بازی‌ها را انجام دهید و همچنین از استخر موج مصنوعی Surf’s Up استفاده کرده و به ساحل اختصاصی بروید و از امکانات آن‌جا نیز بهره ببرید.. مدل گران‌تر این بلیط‌های یک روزه،  بلیط‌های سوپر پس (Super Pass) است که برای بزرگسالان ۳۴۹ درهم و برای کودکان و نوجوانان ۲۹۹ درهم است. با این بلیط‌ها شما می‌توانید از تمامی امکانات استفاده کرده و همچنین به آکواریوم نیز بدون پرداخت پول اضافی دسترسی داشته باشید. بلیط‌های یک ساله یا فصلی هم هستند که به درد گردشگران نمی‌خورند.

ورودی آکواریوم "گنجینه گمشده" برای بزرگسالان ۱۳۵ درهم و برای کودکان و نوجوانان ۹۵ درهم است و همچنین اگر بخواهید کابانا در پارک رزرو کنید، قیمت آن‌ها از ۱۰۹۵ درهم برای یک روز به بالا خواهد بود. همانطور که گفتیم، تمامی بازی‌ها در پارک آبی با همان قیمت بلیط محاسبه می‌شود اما برای بعضی از فعالیت‌ها باید مبلغی پرداخت کنید. مثل سافاری کوسه که ۳۹۰ درهم قیمت دارد یا برنامه زیست شناس کوچک که برای بچه‌های ۳ تا ۶ سال است و شرکت در آن‌ها به ازای هر نفر ۱۷۵ درهم هزینه دارد. این پارک روزهای دوشنبه تا شنبه بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر فعال است و البته آکواریوم تا ساعت ۹ شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بعضی دیگر از هزینه‌های پارک آبی به شرح زیر است:

  • اجاره‌ی حوله ۳۵ درهم (می‌توانید حوله همراه داشته باشید)
  • اجاره‌ی صندوق امانات کوچک ۵۵ درهم و بزرگ ۸۵ درهم
  • حوله و صندوق کوچک با هم ۸۵ درهم

 

فستیوال خرید دبی در سال ۲۰۲۲

۰۱ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران