معرفی برترین رستوران‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی برترین رستوران‌های استانبول

تور استانبول به معنای واقعی سفر به تضادهاست به طوری که در یک محله یا منطقه می‌توانید رستوران‌های بسیار ارزان‌قیمت را در کنار غذاخوری‌های شیک پیدا کنید. در استانبول همیشه بحث رستوران‌های خوب داغ است در حالی که اغلب درک درستی از آن‌ها وجود ندارد. بنابراین اول باید تعریف روشنی از رستوران‌های برتر و خوب داشته باشیم. معمولا منوی این رستوران‌ها شیک‌تر و متفاوت‌تر بوده و جوی رسمی‌تر دارند که با سبک رسمی‌ لباس همراه است. به علاوه منو گران و نوشیدنی‌های درجه یک نیز سرو می‌شود. به علاوه مختصصی حاضر است تا به افراد در انتخاب نوشیدنی کمک کند.

استانبول که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به حساب می‌آید، رستوران‌های بسیار خوبی دارد، اگر دوست دارید از عصری خاص با غذاهای درجه یک لذت ببرید، انتخاب‌های جذابی پیش روی شما می‌گذارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

رستوران Fine Dine Istanbul

به شما توصیه می‌کنیم از Fine Dine Istanbul که در هتل Arcadia Blue در محله سلطان احمد استانبول واقع شده دیدن کنید. اولین چیزی که نظر شما را جلب کرده و تاثیری منحصر به فرد می‌گذارد مناظر زیبای وصف ناپذیر استانبول و جاذبه‌های اصلی منطقه سلطان احمد است. این منظره نه تنها در عصر و هنگام غروب بلکه در طول روز که خورشید در اوج می‌درخشد بسیار باشکوه است. همه چیز در مورد این رستوران دلپذیر است، مخصوصا عصرها موسیقی ملایم زنده اجرا می‌شود و همه چیز در جهت لذت بیشتر از غذا پیش می‌رود. همچنین این رستوران دارای مجموعه‌ا‌ی عالی از نوشیدنی‌ها، خدمات سریع و با کیفیت است که از چنین گزینه سطح بالایی انتظار می‌رود. علاوه بر تمام چیزهای خوشایندی که در اینجا وجود دارد قیمت منو برای هر نفر ۳۰ دلار است که برای رستورانی در این حد معقول است. مخصوصا به شما توصیه می‌کنیم که Piliç Topkapı را امتحان کنید مرغی که طبق دستور پخت واقعی از کاخ توپکاپی در استانبول پخته شده و طبق گفته خود رستوران برای سلاطین امپراتوری عثمانی سرو می‌شده است. البته شاید این دقیقا همان نباشد.

 

معرفی زیباترین پارک‌های تور استانبول

آدرس: Binbirdirek, İmran Öktem Cd. No:1, 34440 Fatih/İstanbul, Turkey

 

Vogue Restaurant

غذاخوری درجه یک بعدی رستوران پانوراما ووگ است که در منطقه بشیکتاش استانبول واقع شده است. این واقعا یک مکان فوق‌العاده شیک و مدرن است که طراحی آن از اصول ووگ پیروی می‌کند و با ترکیبی از مدرنیته و ظرافت، به این رستوران سبک منحصر به فردی داده است. در اینجا شما می‌توانید هنگام خوردن غذا از نمای زیبای استانبول هم لذت ببرید. در مورد غذاها، در اینجا می‌توانید غذاهای اروپایی، بین‌المللی و شرقی، از جمله غذاهای معروفی مانند اسپرینگ رول، سوشی، تام یام و غیره هر چیزی که دوست داشتید را امتحان کنید. همچنین مجموعه خوبی از منوی تخصصی بدون گلوتن و بسیاری از گزینه‌های گیاهی وجود دارد. قیمت برای هر نفر در اینجا بین ۳۵ تا ۵۰ دلار است. علاوه بر این‌ها سرو غذا در ظروف نیز مستحق توجه ویژه است. همچنین اشاره کنیم که آن‌ها انتخاب‌های زیادی از نوشیدنی‌ها و کوکتل‌ها دارند. توصیه می‌کنیم سوشی و لطیف‌ترین ساق بره‌شان را امتحان کنید.

آدرس: Bjk Plaza, Vişnezade Süleyman Seba Caddesi No:134 A Blok, Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Frankie Istanbul

اگر از طرفداران مکان‌های شیک هستید، شاید Frankie Istanbul یک انتخاب عالی برای شما باشد. این رستوران در همان منطقه معروف و گران قیمت نیشانتاشی قرار دارد که علاوه بر کافه‌های شیک، به دلیل وجود فروشگاه‌های زیاد نیز شهرت دارد. علاوه بر این، خود رستوران در طبقه هشتم قرار دارد و مناظر زیبایی از استانبول معاصر را ارائه می‌دهد. با توجه به موقعیت مکانی این رستوران، قیمت‌های اینجا ارزان نیستند و میانگین هزینه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است. همچنین منو بسیار متنوع بوده و غذاهای بین‌المللی، مدیترانه‌ای و اروپایی را در اینجا خواهید یافت، همچنین مجموعه زیادی از پیش غذاها و سالادهای گیاهی وجود دارد. شایان ذکر است که محصولات اینجا تازه هستند و از مناطق ترکیه در اینجا عرضه می‌شوند که طعم فوق‌العاده‌ای به غذاها می‌دهد. توصیه می‌کنیم انواع مختلف ماهی‌های آن‌ها را امتحان کنید که تازه‌ترین و معطرترین ماهی‌ها را مستقیما از روی آتش می‌آورند. شک نکنید نمی‌توان از خوردن چنین غذای خوش طعمی خودداری کرد. این رستوران توجه زیادی به محصولات استفاده شده و همچنین کیفیت نوشیدنی‌های سرو شده روی میز دارد.

 

خوش‌مزه‌ترین غذاها و خوراکی‌های استانبول

آدرس: Harbiye, Teşvikiye Cd. 41-41 A, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

 

360 Istanbul

به صورت کلی، استانبول از نظر رستوران‌های سطح بالا که در سراسر شهر واقع شده‌اند و توجه گردشگران تور ترکیه و مردم محلی را به خود جلب می‌کنند، بسیار غنی است. یکی از رستوران‌های درجه یک که در ساختمانی قرن نوزدهمی واقع شده استانبول ۳۶۰ است. نام این رستوران از نمای ۳۶۰ درجه آن گرفته شده بنابراین در اینجا شما می‌توانید مناظر محلی مانند ایاصوفیه، مسجد آبی استانبول، تا دریای مرمره را تماشا کنید. این رستوران که محله قدیمی بی‌اوغلو و بسیار نزدیک به برج گالاتا واقع شده پیاده‌روی دلچسبی را برای بعد غذا به شما ارائه می‌دهد. ما این رستوران را همچنین برای جشن گرفتن رویدادهای خاص همراه با موسیقی زنده یا آهنگ‌های دی‌جی توصیه می‌کنیم. یک کورس کامل از غذا برای شما به ازای هر نفر ۲۵ دلار هزینه در برخواهد داشت.

آدرس: Tomtom Mah. İstiklal Cad. No:163 K: 8, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

1924 Istanbul

اگر از یک غذاخوری کلاسیک واقعی از ابتدای قرن بیستم صحبت کنیم، قطعا به استانبول ۱۹۲۴ اشاره خواهیم کرد که در نزدیکی هتل پرا پالاس واقع شده، جایی که افراد مشهور زیادی در آن اقامت داشتند و در نتیجه در همین رستوران شام می‌خوردند. استانبول که موج بزرگی از اولین مهاجران روسی، پناهندگان انقلاب و جنگ داخلی در دوره ۱۹۱۸-۱۹۲۵ را پذیرفت، به خاطر رستوران‌های اصیل روسی شهرت داشت. تعداد آن‌ها بسیار زیاد بود، اما از این دوره فقط یکی باقی ماند که در آن زمان Rejans نامیده می‌شد، اما بعدا در دوران مدرن‌تر به استانبول ۱۹۲۴ تغییر نام داد. فضای داخلی بسیار شیک با عکس‌ها، ظروف، کتاب‌ها و دیگر خاطرات روسی از مهاجرت روسی تزئین شده است. میز، صندلی، رومیزی، لامپ، پیانو، بار و ۲ بالکن برای ارکستر شما را با اصالت بسیار به فضای هنر دکو روسیه آشنا می‌کند. بر روی دیوارها می‌توانید نام بازدیدکنندگان رستوران از جمله خود مصطفی کمال آتاتورک، ماتا هاری، گرتا گاربو، آگاتا کریستی، پادشاه اسپانیا و غیره را مشاهده کنید. این مکان را می‌توان به نوعی «موزه» روس‌ها نامید. در مورد غذا، در اینجا می‌توانید غذاهای اروپایی، روسی، اروپای شرقی را امتحان کنید، شاید غذاهای کاملا اصیل روسی، اما جو یک تجربه واقعا خارجی را برای شما فراهم می‌کند. قیمت‌ها برای مکانی در این کلاس کاملا مناسب و از ۳۵ دلار برای هر نفر است.

 

نگین‌های پنهان استانبول برای گردشگران

آدرس: Asmalı Mescit, Olivya Gç. 7-A, 34435 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Tuğra Restaurant

اگر رویای غذاهای دربار سلاطین امپراتوری عثمانی را در همان فضای باستانی و چشمگیر دارید باید سری به رستوران توغرا بیاندازید. این رستوران در طبقه بالای کاخ تاریخی سیراگان در هتل سیراگان پالاس کمپینسکی تنها هتل استانبول که در قصر واقعی سلطان‌ها واقع شده قرار دارد. پنجره‌های رستوران منظره‌ای باورنکردنی از تنگه بسفر استانبول را ارائه می‌دهند و فضای رستوران واقعا باشکوه است. در اطراف ستون‌های مرمری زیادی وجود دارد، نقاشی‌های عجیب و غریب روی دیوارها، حتی ظروفی که در آن غذا سرو می‌شود سفارشی و تزئین شده‌اند. در اینجا طیف گسترده‌ای از غذاهای سنتی ترکیه وجود دارد و نکته برجسته منو غذاهای عثمانی است که طبق دستور العمل‌های کاخ توپکاپی تهیه می‌شود. سرآشپز رستوران توغرا، سزای اردوغان از آرشیو تاریخی سلاطین الهام گرفته و دستور پخت غذاها تهیه کرده است. قیمت یک کورس کامل غذا برای هر نفر در اینجا ۳۶ دلار تمام می‌شود.

آدرس: Ciragan Palace Kempinski Hotel, Ciragan Caddesi 32, Çiragan Cd, 34349 Besiktas/İstanbul, Turkey

 

Deraliye Restaurant

یکی دیگر از رستوران‌هایی که غذاهای عثمانی در استانبول سرو می‌کند درالیه است که در محله سلطان احمد واقع شده است. تفاوت آن با مکان قبلی در نحوه سرو ظروف و طراحی مدرن‌تر ساختمان است. در واقع به محض ورود در اینجا متوجه منوی سنتی آن‌ها نخواهید شد زیرا حس و حالی کاملا شیک و مدرن‌تر دارد. بهتر است بگوییم اینجا رستورانی چند وجهی است که غذاهای ترکی، فیوژن، خاورمیانه‌ای، آسیای مرکزی را نیز سرو می‌کند. در اینجا نه تنها کباب‌ها عالی و سرویس‌دهی درجه یک است بلکه می‌توانید در کلاس استاد آشپزی ترکی ثبت‌نام کنید تا تکه‌ای از استانبول را همیشه با خود داشته باشید و هر بار که یک غذای سنتی ترکی می‌پزید، سفرتان را به یاد بیاورید.

 

برترین مراکز خرید استانبول (بخش اول)

آدرس: Alemdar Mahallesi Ticaret Hane Sokak Giriş Kat No 10, 34122, Turkey

 

Sarnıç Restaurant

این رستوران که در آب انباری ۱۵۰۰ ساله واقع شده بازدیدکنندگان را با فضای داخلی اصلی خود تحت تاثیر قرار می‌دهد. جزئیات نورپردازی زیبای داخل رستوران احساس منحصر به فردی از بیزانس را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این رستوران در قلب منطقه سلطان احمد و مرکز تاریخی استانبول در کنار ایاصوفیه واقع شده است. تفاوت رستوران Sarnıç با سایر مکان‌ها، در کنار طراحی شگفت‌انگیز و منحصر به فرد، منوی آن است. منوی آن‌ها ساده است و شما می‌توانید از گزینه‌های ۲ کورسه انتخاب کنید که شامل ۴ مدل غذا می‌شوند. با وجود محدود بودن انتخاب، کیفیت عالی، تازگی و طعم بی نظیر ظروف همه چیز را پوشش می‌دهد. بنابراین این رستوران برای خوش خوراک‌ها و طرفداران دکوراسیون داخلی زیبا انتخابی شایسته است. قیمت‌ها در اینجا از متوسط رو به بالا و بسیاری از رستوران‌های خوب شهر گران‌تر بوده و از ۵۰ دلار شروع می‌شود. اگرچه قیمت‌ها بالاست اما به خاطر ترکیب بی‌نظیر غذاهای خوشمزه و فضای شهر قدیمی بازدید از آن در تور استانبول ارزشش را دارد.

آدرس: Cankurtaran, Soğuk Çeşme Sk. No:26, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

۲۳ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران