بهترین سفرهای یک روزه از مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
بهترین سفرهای یک روزه از مارماریس

مارماریس شهری ساحلی و بزرگ است که در خود سواحل دیدنی، ریزورت‌های بزرگ، پارک‌های آبی و خیلی جاذبه‌های گردشگری متنوع دارد. با این حال کسانی که چند بار با تور مارماریس شهر سفر کرده‌اند یا می‌خواهند فعالیت‌های هیجان انگیز دیگری را نیز تجربه کنند، عموما به سراغ سفرهای یک روزه از مقصد این شهر به نقاط زیبای اطراف می‌روند. از گشت‌های دریایی تا بازدید از پاموکاله و افسوس می‌تواند در این برنامه گنجانده شود. در زیر لیستی از بهترین تورهای یک روزه که به نقاط مختلف اطراف مارماریس برگزرا می‌شود، برایتان گردآوری کرده‌ایم.

 

پاموکاله و هیراپولیس

پاموکاله یکی از متفاوت‌ترین و البته زیباترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری در ترکیه است که به ندرت در تمام دنیا جایی مثل آن‌ پیدا می‌کنید. این مکان در واقع به خاطر رسوب مواد معدنی موجود در آبی که از چشمه‌ی بالادست به پاینن طبیعت می‌ریزد، به این شکل در آمده است. استخرهای طبیعی سفید رنگ که به صورت پلکانی زیر هم شکل گرفته‌اند و از دور که به آن‌ها نگاه می‌کنید، شبیه به یک نمای برفی زیبا است. همچنین هیزاپولیس شهری باستانی نزدیک به پاموکاله است که با توجه به هم جوار بودن این دو مکان، تورهایی که از ماراماریس برگزار می‌شود، بیشتر اوقات شما را به هر دوی این محل‌ها می‌برد.

این تور عموما چیزی حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت به طول می‌‌انجامد و شما به دیدن این دو میراث جهانی یونسکو برده می‌شود. جایی که حدودا ۲۰ کیلومتر از دنیزلی فاصله داشته و شما می‌توانید در این استخرهای طبیعی شنا هم کنید، پس حتما لباس شنا و حوله و وسایل مورد نیاز را همراه داشته باشید. نکته دیگر این که یک ویلای باستانی در بالای پاموکاله واقع شده که یک استخر باستانی زیبا نیز در خود دارد و دیدن از آن‌جا نیز بسیار پیشنهاد می‌شود. تورهای پاموکاله شامل نهار، راهنما و ... بوده و بدون هزینه ورودی عموما چیزی حدود ۲۵ یورو برایتان هزینه در پی خواهد داشت.

 

اطلاعات کلی درباره سفر به مارماریس

افسوس

افسوس از آن جاذبه‌های مهم گردشگری در ترکیه بوده که بازدید از آن‌جا را در تور آنتالیا، مارماریس، کوش آداسی و خیلی دیگر از شهرهای نزدیک به این محل پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه تاریخی فوق‌العاده که دوران شکوه خود را از قرن یازدهم میلادی آغاز کرد و تا اواخر قرن سوم میلادی نیز، یکی از باشکوه‌ترین شهرهای منطقه بود اما به تدریج رو به افول گذاشت. هم اکنون که به افسوس بروید، می‌توانید بازمانده‌های آن شکوه سابق را مشاهده کرده و هنوز بخش‌های بسیار زیادی از بناهای قدیمی همچون کتابخانه سلسیوس، تئاتر بزرگ یا معبد آرتمیس را ببینید.

افسوس نسبتا از مارماریس دور است و تورهایی که به این مقصد انجام می‌شود، تورهای روز کامل محسوب می‌شود. شما در این گردش یک روزه از بخش‌های مختلف افسوس بازدید به عمل خواهید آورد. این تورها شامل وعده‌های غذایی، ورودی‌ها و رفت و آمد می‌شود و شما چیز خاصی نباید همراه داشته باشید. تنها چیزی که بهتر است با خود ببرید، هدفون است تا از دستگاه‌های راهنمای انگلیسی زبان استفاده نمایید. تورهای افسوس برای هر نفر حدود ۴۵ یورو خواهد بود و این مبلغ بسته به توری که در آن شرکت می‌کنید، کمی بالاتر یا کمی پایین‌تر قیمت خواهد داشت.

جزیره کلئوپاترا

اگر به فکر یک گردش دریایی از مارماریس هستید، حتما رفتن به جزیره کلئوپاترا را در صدر لیست خود قرار دهید. این جزیره کوچک با داشتن سواحل زیبا با شنی نرم و آبی شفاف و کریستالی در بین مارماریس و آکیاکا واقع شده و به راحتی از این شهرها قابل دسترسی است. این مکان از نظر تاریخی و اساطیری هم جایاه ویژه‌ای دارد و نشانه‌های تاریخی متعددی از جمله معبد آپولو در آن‌جا یافت می‌شود. با این حال، مهم‌ترین دلیلی که گردشگران به خاطرش به این سفر دریایی می‌روند، بودن در ساحل زیبا و استثنایی جزیره است.

سفر به جزیره کلئوپاترا ابتدا با رفتن به خلیج گوکاوا آغاز شده و سپس به این جزیره برده خواهید شد. مسیر دریایی تا کلئوپاترا نیز خود بسیار زیباست و بسته به توری که در آن شرکت می‌کنید، گاها به جایی برای شنا خواهید رفت که تنها با قایق به آن‌جاها دسترسی خواهید داشت. نهار باربیکیو، شنا در سواحل کریستالی جزیره، بازدید از مراکز تاریخی همچون ویرانه‌های آمفی‌تئاتر بزرگ رومی و ... از جمله فعالیت‌هایی هستند که در چنین توری تجربه خواهید کرد. این سفر ۸ ساعت به طول خواهد انجامید، حدودا ۲۵ یورو هزینه دارد و حتما باید لباس شنا و لباس اضافه به همراه کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید.

 

معرفی هتل Labranda Mares مارماریس

سافاری جیپ

یکی از سفرهای تفریحی جذاب برای گشت و گذار در اطراف مارماریس، شرکت در سافاری‌های جیپ سواری است که یک گردش ۶-۷ ساعته عالی و گروهی با دیگر گردشگران را برایتان به همراه خواهد داشت و هزینه‌ی آن‌ نیز کم‌تر از ۲۰ یورو برای هر نفر است. در این سفر عموما گروه‌هایی با ۵ تا ۱۵ جیپ بسیار خوب، ابتدا ۲۰ دقیقه سواری را تجربه کرده تا به محیط طبیعی که می‌خواهند می‌رسند.

در این مسیرهای طبیعی که اطراف مارماریس کم نیستند، شما از جایی به جای دیگر برده خواهید شد و در هر ایستگاه توقفی مناسب با فضای آن‌جا خواهید داشت. از سواحل خاص و دست نخورده مارمایس دیدن می‌کنید و به پای آبشارها می‌روید و حتی امکان شنا در زیر یکی دو مورد از آبشارها را نیز خواهید داشت. پس حتما همراه خود لباس شنا و لباس اضافه همراه داشته باشید و با توجه به هوای آفتابی مارماریس، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه را فراموش نکنید. در این تورها همیشه توفقی برای نهار هم دارید که توسط گروه ترتیب داده می‌شود و هزینه‌ی آن در پول تور گنجانده شده است.

تور غواصی

مارماریس یکی از مقاصد عالی در ترکیه برای انواع تورهای غواصی است. چند سایت مختلف غواصی در نزدیکی این شهر وجود دارد که در یک تور نیم روزه به مدت حدودا ۸ ساعت و بعد از آموزش مناسب، به سراغ آن‌ها خواهید رفت. هزینه‌ای که شما برای این تور پرداخت می‌کنید، چیزی حدود ۳۵ یورو خواهد بود و شامل سفر دریایی، دو شیرجه در سایت‌های مختلف غواصی، آموزش ابتدایی در حد نیم ساعت و همچنین غذایی است که در فاصله‌ی بین دو شیرجه سرو می‌شود.

این تورها عموما از ساعت ۸ صبح و با آموزش کوتاه در خشکی آغاز می‌شود. در نظر داشته باشید که شما برای تجربه‌ی این فعالیت، نیاز نیست حتی شنا بلد باشید و خیلی راحت‌ می‌توانید همراه با مربی و گروه تن به آب بزنید. سایت اول ساده‌تر و در عمق کم‌تر خواهد بود و سایت دوم به عمق بیشتری رفته و ماهی‌ها و دنیای جذابی را در زیر آب تماشا خواهید کرد. در مجموع این فعالیت اگر چه به نظر خیلی‌ها ترسناک یا دور از دسترس می‌رسد اما ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و همچنین تجربه‌ای بی‌نظیر از دنیای زیر آب را برایتان به همراه خواهد داشت.

سفر دریایی به رودِس

رودس یکی دیگر از سفرهای دریایی جذاب در نزدیکی مارماریس است که با کشتی‌های مخصوص، حدودا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا به آن‌جا برسید. این جزیره‌ی یونانی زیبا با سواحل زیبا و آب کریستالی، جایی عالی برای یک نیم روز دلنشین در تور مارماریس خواهد بود. جالب است بدانید این جزیره در قرن‌های ۴ و ۳ قبل از میلاد از اهمیت بسیار بالایی در امپراطوری بیزانتینیوم جای داشت و از همین رو، جاذبه‌های تاریخی نیز در آن‌جا وجود دارد که می‌توانید برای بازدید از آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید. جاهایی همچون معبد آفرودیت، موزه باستان شناسی رودس، کوه اسمیت و ... از جمله این مراکز هستند.

برای حرکت به سمت رودس، کشتی‌ها از اسکله ماندراکی حرکت می‌کنند و بعد از طی کردن یک مسیر دریایی زیبا، به این مکان خواهید رسید. اگر همراه با تور بروید و خود به صورت آزاد سوار کشتی نشوید، راهنمای انگلیسی زبان شما را به مکان‌های تاریخی مختلف خواهد برد و زمان کافی برای بودن در سواحل این جزیره و شنا کردن در آب را نیز خواهید داشت. در مجموع سفر دریایی به رودس را همیشه جزو انتخاب‌های اول خود قرار دهید، مخصوصا اگر قبلا به جزیره کلئوپاترا رفته‌اید، این بار در سفر به مارماریس، به این گوشه از دریا رفته و زیبایی‌های رودس را نیز از نزدیک ببینید.

 

از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

دالیان

دالیان از جمله مناطق بسیار زیبا و خاص در اطراف مارماریس بوده که البته حدود ۸۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد. این مکان به واقع یکی از شگفتی‌های طبیعی در ترکیه به شمار می‌رود که زیبایی‌های آن‌جا را تنها باید از نزدیک ببینید تا به این نکته پی ببرید. مکانی با مرداب‌های خاص به هم پیوسته، سواحلی بسیار زیبا و البته مناطق کوهستانی جذاب که مشرف به دریا و مسیرهای آبی دالیان هستند.

دلایل زیادی هستند که به خاطرشان می‌توانید این سفر نیم روزه را به جان بخرید. شاید با بودن در مارماریس، سواحل دالیان آخرین دلیل برای شما باشند، اما قایق سواری در رودخانه‌های پرآب، بودن در استخرهای گلی طبیعی و معروف مارماریس که می‌گویند برای بدن خوب هستند، بازدید از شهر تاریخی کائونوس و طبیعت گردی، دلایل مهم‌تری برای رفتن به دالیان هستند. شما می‌توانید با استفاده از مسیرهای جاده‌ای به دالیان بروید و یا این که سفرهای دریایی را به این منطقه تجربه کنید. پیشنهاد ما مسلما مسیر دریایی است که اگر چه کمی گران‌تر برایتان در می‌آید، اما لذت بیشتری داشته و خود مسیر نیز جذابیتی مضاعف به گردش نیم روزه‌ی شما خواهد داد.

۰۲ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران