بهترین سفرهای روزانه از مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
بهترین سفرهای روزانه از مارماریس

مارماریس یک شهر ساحلی محبوب در تور ترکیه با خطه ساحلی بزرگ است که در کشورهای سراسر دنیا در رده مقاصد پرطرفدار ترکیه قرار دارد. اگر برنامه شرکت در تور مارماریس را دارید به شما توصیه می‌کنیم در کنار زیبایی‌ها و نقاط گردشی داخل مارماریس بازدید نواحی اطراف را از دست ندهید. شک نداشته باشید که مجذوب نقاط گردشی اطراف مارماریس خواهید شد. ما در ادامه بهترین جاهایی که نباید دیدن آن‌ها را در سفر به مارماریس از دست دهید معرفی می‌کنیم.

 

تور روستای سنتی

تور روستاهای سنتی در مارماریس تفریح روزانه جذابی است که پر از فعالیت‌های جدید و ماجراجویانه است. در واقع شما با پیوستن به این تورها به کشف روستاهای اطراف، دیدن زندگی مردم حومه، زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی خواهید رفت. این گردش به زندگی ساده و زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی می‌پردازند اما نباید آن را دست کم بگیرید زیرا ملاقات با مردم محلی بسیار جذاب است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

دالیان، Kaunos

دالیان یک منطقه استراحتگاهی محبوب در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهر است که رودخانه منحصر به فرد دالیان در مارماریس، ساحل شنی محافظت شده Iztuzu که به ساحل لاک پشت شناخته می‌شود، لاک پشت‌های دریایی، حمام‌های گل سلفوریک، مقبره‌های سنگ تراشیده شده پادشاهان لیکیان و شهر باستانی Kaunos در دنیا شهرت زیادی پیدا کرده است. همانطور که می‌بینید این منطقه دارای شگفتی‌های طبیعی و تاریخی متعددی برای کاوش و بازدید است. به علاوه دالیان دارای دریاچه‌های طبیعی زیبا، کانال‌های هزارتوی رویایی و سواحل درخشانی است که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. پیچ و خم کانال‌ها توسط قایق‌های کوچک رودخانه‌ای به راحتی قابل دسترسی و اکتشاف هستند.

پاموکاله

این مقصد گردشی و درمانی شناخته شده در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از مارماریس در استان دنیزلی، و در قسمت جنوب غربی ترکیه واقع شده است. پاموکاله به معنی قلعه پنبه‌ای اشاره به تشکیلات پلکانی سنگ آهکی و حوضچه‌های آب معدنی دارد که به دلیل رسوبات معدنی به رنگ سفید هستند. پاموکاله یکی از شگفتی‌های زمین شناسی ترکیه است که در تمام دنیا نام آن پیچیده است. توجه کنید که به دلیل حفاظت از این شگفتی عظیم طبیعی امکان عبور و مرور با کفش وجود ندارد و باید قبل‌تر در فاصله ای دورتر کفش‌تان را در بیاورید اما حتما به خاطر رعایت مسائل بهداشتی با خودتان حوله شخصی ببرید. با این همه پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی تنها به حوضچه‌های آب معدنی‌اش خلاصه نمی‌شود شما در اینجا می‌توانید تجربه بالن سواری را هم به دست آورید.

 

معرفی بهترین رستوران های مارماریس

افسوس

افسوس از شهرک‌های به شدت تاریخی و کهن ترکیه است که حتی با وجود گذشت صدها سال بعضی از بناهای آن توانسته‌اند قدمت‌شان را حفظ کنند. این یک شهر یونان باستان واقع در سلچوک-ازمیر است که در تمام طول سال از سراسر دنیا میزبان بازدیدکنندگان تاریخ دوست می‌شود. به نظر می‌رسد تمام آنچه از این شهرک باقی مانده هدفی جز سحر بازدیدکنندگان را ندارند. این شهر باستانی در فاصله ۲۱۵ کیلومتری از مارماریس واقع شده و یکی از مقاصد اصلی روزانه در مارماریس محسوب می‌شود.

کنیدوس

کنیدوس واقع در Tekirburnu، در فاصله ۳۵ کیلومتری Datca، و ۱۱۰ کیلومتری مرکز مارماریس در دورترین سمت غربی شبه جزیره Datca واقع شده است. گرچه کنیدوس از مرکز مارماریس بسیار دور است، اما سالانه تعداد زیادی بازدید روزانه به آن انجام می‌شود. کنیدوس یکی از بهترین مناطق تفرجگاهی در منطقه اتصال دریای اژه و دریای مدیترانه است. به علاوه شهر تاریخی آن حدود ۴ کیلومتر در امتداد دیوارهای شهر امتداد یافته که جایی عالی برای بازدید محسوب می‌شود. کنیدوس دارای دو سالن تئاتر با ظرفیت بیست هزار و ۵ هزار نفری است. دریا تمیز و چشم انداز منطقه به شدت چشمگیر است. کنیدوس مهم‌ترین شهر بندری کاریا بود که حالا آثار هلنیستی، رومی و بیزانس در آن دیده می‌شود.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

خلیج Gokova

این خلیج در فاصله ۳۰ کیلومتری از مارماریس واقع شده که به دلیل داشتن طبیعتی آسمانی با آبشارهای بسیار و نواحی تاریخی یکی از مقصدهای پرطرفدار سفرهای آبی است. این خلیج با تپه‌های بلند پوشیده از کاج منظره‌ای به شدت برجسته دارد. در کنار جاده Gokova Hill مناطق پارکینگ برای افرادی که می‌خواهند بایستند و از تماشای این منظره عالی لذت ببرند وجود دارد. شما در سواحل این منطقه می‌توانید به کایت سورفینگ و تفریحات مختلف هیجان‌انگیزی بپردازید.

Rhodes

رودس یک جزیره یونانی است که در جنوب غربی مارماریس و در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای از آن واقع شده است. بیشتر مسافرانی که به مارماریس سفر می‌کنند تمایل دارند که یک روز را در رودس سپری کنند. از مکان‌های دیدنی رودس می‌توان به معبد آفرودیت، موزه باستان شناسی رودس، کاخ استاد بزرگ، و موزه بیزانس نام برد. در اصل شهر قدیمی رودس، یکی از نقاط میراث جهانی یونسکو است و با مکان‌های تاریخی، خیابان‌های باریک و انواع مغازه‌های مارک فروشی معروف، کالاهای محلی، صنایع دستی و سوغاتی بسیار زیبا پر شده است.

 

سفرهای روزانه با قایق در مارماریس

۲۸ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران