بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

جاذبه‌های گردشگری مالدیو
بهترین فعالیت‌های سرگرم کننده در مالدیو

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی اطراف شما را زیبایی احاطه کرده و وسعت سواحل شنی، آب‌های فیروزه‌ای و درمان‌های مجلل به شما داده می‌شود، چه خواهید کرد؟ خب، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که دیدن چنین مکانی غیرممکن است. اما تور مالدیو رویای چنین مکانی را با بیش از دو هزار جزیره کوچک مرجانی محقق کرده و بهشت روی زمین را در دسترس قرار داده است. در حالی که این مکانی شگفت‌انگیز برای استراحت و تجدید قوا است، اما عاشقان هیجان و ماجراجویان را نیز ناامید نخواهد کرد. بنابراین، چرا در یک مکان بنشینید، در حالی که کارهای سرگرم کننده مختلفی در مالدیو وجود دارد؟

 

کارهای سرگرم کننده در مالدیو

مالدیو چه ماه عسل باشد یا یک سفر خانوادگی یا یک تور ماجراجویی با دوستان، هرگز شما را ناامید نمی‌کند. در واقع تور مالدیو این نوید را می‌دهد که یک تجربه فراموش نشدنی برای باقی عمرتان را خواهید داشت. در اینجا لیستی از چند کار خارق العاده برای انجام دادن در مالدیو آورده شده که می‌تواند برای تعطیلاتی فراموش نشدنی در این مجمع‌الجزایر راهنمای شما باشد.

 

جالبترین حقایق درباره مالدیو

اسنورکلینگ

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های مالدیو، دریاهای زیبا و تنوع فوق‌العاده آن است. مالدیو به دلیل داشتن گیاهان و جانوران عالی، یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌ها برای غواصی است. مالدیو مجموعه ای از جزایر در جنوب هند در اقیانوس هند است که مقصدی خیره کننده برای غواصی محسوب می‌شود. صخره‌های آب‌های مالدیو عمدتا مرجان‌های سخت هستند، ترکیبی از مرجان‌های میز، انگشتی، صخره‌ای، تخته سنگ، لوب و مرجان‌های مغزی. همچنین می‌توان به تنوع باورنکردنی ماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی مانند شقایق‌ماهی، صدف‌های غول‌پیکر رنگارنگ، کوسه‌های صخره‌ای نوک سیاه و نوک سفید، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی، کوسه‌های نهنگی، سفره ماهی‌ها، دلقک ماهی و پروانه ماهی توجه کرد. اگر تصمیم به غواصی در مالدیو دارید بهترین زمان سفر برای شما ماه مارس است.

  • مکان: جزیره Maafushi
  • هزینه: از ۶۰۰ روفیه شروع می‌شود

 

Fun Tubing

تعطیلات بهترین زمان برای بیرون رفتن از منطقه راحتی و امتحان کردن چیزهای دیوانه کننده و روز دنیا در سراسر جهان است. فان تابینگ یکی از احمقانه‌ترین کارها در مالدیو است که می‌توانید انجام دهید. آیا دوست دارید سرعت بالایی داشته باشید و ماجراجویی کنید؟ پس حتما فان تابینگ را امتحان کنید. در این ورزش و یا تفریح هیجان‌انگیز و نشاط آورِ احمقانه شما با یک تیوپ محکم پر باد و یک بند بر روی امواج اقیانوسی با سرعت زیادی کشیده خواهید شد. تامبینگ به منزله یک ترن هوایی هیجان‌انگیز در پارک‌های آبی زیبا و طبیعی مالدیو است.

 

معرفی محبوب‌ترین غذاهای مالدیو

پاراسلینگ

اگرچه پاراسلینگ بر عکس تامبیگ و اسنورکلینگ در سراسر دنیا قابل انجام و رایج است اما باور کنید هیچ جایی مانند تجربه پاراسل در مالدیو نخواهد بود. تصورش را بکنید با سرعت زیادی بین زمین و هوا معلق هستید و باد به صورتتان می‌وزند در حالی که اطرافتان را مناظر خیره کننده سواحل ماسه سفید و آبی کریستالی اقیانوسی پر کرده است. در پاراسل چترباز یه صورت یک نفره یا دونفره توسط یک قایق سریع با سرعت زیادی روی آب کشیده می‌شود.

  • مکان: چندین جا برای این تجربه وجود دارد
  • هزینه: از ۱۴۰۰۰ روفیه برای ۲ نفر شروع می‌شود

 

اسکی روی آب

اسکی روی آب یکی از ساده‌ترین و لذت بخش‌ترین ورزش‌های آبی در سواحل مالدیو است. اسکی روی آب به دو صورت انجام می‌شود که در یک صورت فرد را پشت قایق می‌کشند و در روش دوم اسکی کابلی روی آب اقیانوس است. این ورزش ایمن است و در مواقع ضروری می‌توانید غریق نجات زیادی را در ساحل پیدا کنید. اسکی روی آب در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر گزینه خوبی نیست، زیرا فصل بارانی است و اسکی در بادهای شدید، باران و جریان‌های متلاطم اقیانوس دشوار و خطرناک می‌شود اما در ماه‌های خشک به شدت ورزشی جذاب و هیجان انگیز است که به عاشقان آدرنالین توصیه می‌شود.

 

۷ ویلای روی آب برای اقامت در مالدیو

  • مکان: چندین جا برای این تجربه وجود دارد
  • هزینه: از ۲۸۰۰ روفیه شروع می‌شود

 

کایت سواری یا کایت بردینگ

بادهای ثابت و محیط گرم از ماه ژوئن تا اکتبر، مالدیو را به مقصدی عالی برای کایت سواری یا Kind boarding تبدیل می‌کند. شرایط آب و هوایی مخصوصا برای کسانی که برای اولین بار به این تور می‌روند نیز بسیار مساعد است. در این ورزش، موج سوار (Kitesurfer یا Kite Border) قرار است خود را روی یک تخته بلند که سطح بیشتری در مقایسه با تخته موج سواری معمولی دارد، متعادل کند و همزمان چتری شبیه به چتر پاراگلایدینگ بین اقیانوس و هوا معلق شود. این ورزش نسبتا نیازمند بازوهایی قوی و سطحی از مهارت است زیرا از تلفیق چند ورزش مستقل دیگر مثل اسکی روی آب و چتری سواری و موج سواری به وجود آمده است.

  • هزینه: از ۲۱۰۰ روفیه شروع می‌شود

 

ماهیگیری

ماهیگیری در مالدیو به دلیل زندگی دریایی غنی در مالدیو از فعالیت‌های رایج و آرامشبخش محسوب می‌شود. دو نوع ماهیگیری در مالدیو وجود دارد، ماهیگیری صبحگاهی و ماهیگیری شبانه. ماهیگیری صبحگاهی ساده است زیرا می‌توان ماهی‌های عجیب و غریب بزرگ مانند Sailfish، مارلین، باراکودا، ماهی تن زردپر، واهو، شمشیر ماهی را در اطراف صخره های مرجانی یافت. ماهیگیری در شب اما یک ورزش مهیج است زیرا فضای طبیعی و آسمان پر ستاره این تجربه را غنی‌تر می‌کنند. می‌توان ماهی‌هایی مانند امپراتور، اسناپر، ماهی سنجاب، جک و دیگر ماهی‌های صخره‌ای را در ماهیگیری شبانه پیدا کرد.

 

زیباترین نقاط مالدیو (بخش اول)

غواصی اسکوبا

این ورزش بینشی عالی از زندگی در زیر اقیانوس هند به غواصان ارائه می دهد. اگر می خواهید شاهد تعداد بیشماری از موجودات آبزی باشید، غواصی بهترین گزینه است. تقریباً ۷۰ گونه مختلف از صخره‌های مرجانی رنگارنگ و بیش از ۷۰۰ گونه ماهی و دیگر موجودات آبی را می‌بینید. دمای گرم آب اقیانوس تجربه غواصی را در طبیعت بسیار خاص‌تر می کند. بهترین زمان برای غواصی در مالدیو بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر و دسامبر تا مارس است. در مالدیو چندین مکان برجسته و شناخته شده مثل Lions Head، Kudu Haa، Girifushi Thila، Middle Point، Nassimo Thila، Okobe Thila، Sunlight Thila، Maldives Victory و Banana Reef وجود دارند که می‌توانید به هر کدام خواستید بروید و برخی از موجودات دریایی بی‌نظیری همچون ناپلئون راس، طوطی ماهی، اسنپر، باراکودا، جک، شیرینی، سر چکشی، کوسه صخره خاکستری، کوسه صخره‌ای نوک سفید، سفره ماهی، عروس دریایی، لاک پشت، قورباغه ماهی، ماشه ماهی و جراح ماهی را از نزدیک ببینید.

  • مکان: چندین جا برای این تجربه وجود دارد
  • هزینه: از ۲۹۰۰ روفیه برای هر بار غواصی شروع می‌شود

 

تماشای کوسه نهنگ

این قطعا یک چیز شگفت‌انگیز است که می‌توانید در طول سفر خود به مالدیو امتحان کنید. سفرها و پکیج‌ها به شما فرصتی برای دیدن یکی از زیباترین و خیره کننده‌ترین ماهی‌ها، کوسه نهنگ، در محیط طبیعی آن را می‌دهد. کوسه نهنگ که یکی از گونه‌های ماهی در خطر انقراض است در آری آتول جنوبی در مالدیو، یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده، زندگی می‌کند. این ماهی‌ها بسیار بزرگ با دهان‌های بزرگ و هزاران دندان هستند اما این غول‌های مهربان هیچ خطری برای انسان ندارند. این موجودات مطیع به شنا کردن در کنار انسان‌ها عادت دارند و شما واقعا باید یک بار در زندگی خود این را تجربه کنید.

 

بهترین زمان برای سفر به مالدیو

تورهای پیاده‌روی

اگر با تور مالدیو سفر کرده‌اید و منتظر یک تجربه غنی هستید، این تمام چیزی است که نیاز دارید. یک تور نیم روزه پیاده روی در شهر ماله داشته باشید تا تاریخ و فرهنگ آن را کشف کنید. این سبک تورها در واقع تور گروهی کوچک با راهنما است که شما را به مکان‌های دیدنی مختلف راهنمایی می‌کند. تورهای پیاده‌روی برای زوج‌ها در مالدیو شامل تورهای پیاده‌روی مال هم می‌شوند.

  • مکان: ماله پایتخت مالدیو
  • هزینه: از ۲۹۰۰ روفیه برای هر تور شروع می‌شود

 

کروز غروب

در مالدیو بهترین راه برای تماشای زیبایی این جزیره باشکوه، کروز غروب است. با یک قایق یا یک dhoni محلی که قایق کوچک سنتی است و از چوب ساخته شده سفری یک ساعته را تجربه کرده و در طول سفر دریایی خود غروب خیره‌کننده خورشید را تماشا کنید. در کنار مناظر نفسگیر، فرصتی برای مشاهده موجودات محبوب دریایی یعنی دلفین‌ها نیز خواهید داشت. این یکی از بهترین کارها در مالدیو در شب یا درست قبل از غروب آفتاب است.

 

بهترین هتل‌های مالدیو (قسمت اول)

  • مکان: ماله پایتخت مالدیو
  • هزینه: از ۹۲۰۰ روفیه شروع می‌شود

 

تماشای دلفین‌ها

تماشای دلفین یکی دیگر از چیزهای هیجان‌انگیزی است که باید در تور مالدیو حتما در لیست کارهای انجام دادنی قرارش داد. Cinnamon Hakurra به دلیل میزبانی از گشت و گذارهای باورنکردنی دلفین‌ها در کل مالدیو شناخته شده و زبانزد مردم است. برای بازدید از غروب خورشید برنامه‌ریزی کنید تا شاهد موجودات بازیگوشی باشید که در پس‌زمینه‌های خیره کننده صورتی و نارنجی به شنا و شیرجه در هوا می‌پردازند. این یکی از سرگرمی‌های محبوب در مالدیو است، به خصوص اگر در تعطیلات با بچه ها هستید.

  • مکان: Cinnamon Hakurra
  • هزینه: از ۳۴۰۰ روفیه شروع می‌شود

 

تفریحات جزیره‌ای

چه اقامت در یک جزیره خصوصی و چه در یک هتل پر جنب و جوش در پایتخت، کاوش در جزایر عجیب و غریب مالدیو که هر یک به خودی خود چیزی منحصر به فرد دارند، تجربه شگفت‌انگیزی برای داشتن تعطیلات است. این یکی از بهترین فعالیت‌ها در مالدیو است. در هر کدام از این جزایر شما فرصت انجام کارهای مختلفی را خواهید داشت.

 

راهنمای گردش در ماله، پایتخت مالدیو

  • مکان: مالدیو
  • هزینه: ۸۷۰۰ روفیه

 

موج سواری

مالدیو مقصدی در سطح جهانی برای موج سواران است و علاقه‌مندان به ماجراجویی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این مکان به داشتن بهترین استراحتگاه‌ها در جهان شناخته شده و می‌توانید در حین اقامت در اینجا به ورزش نیز بپردازید که موج سواری قطعا یکی از پرماجراترین کارها در مالدیو است.

  • مکان: جزایر مرجانی شمالی، جزیره هیمافوشی، جزیره مرجانی کافو
  • هزینه: شروع از ۲۲۰۰۰ روفیه
۱۷ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران