بهترین جاذبه‌های شگفت انگیز مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بهترین جاذبه‌های شگفت انگیز مشهد

مشهد از شهرهای توریستی و بسیار محبوب ایران است که نقش مهمی در جذب سرمایه و صنعت توریستی کشور ایفا می‌کند. مشهد با جاذبه‌های مذهبی و مهم‌ترین ویژگی آن یعنی حرم مطهر رضوی توانست به مقصدی چند منظوره طی سال‌های اخیر تبدیل شود که در کنار جاذبه‌های مذهبی، طیف گسترده‌ای از نقاط سرگرمی و تفریحی و دیدنی را در خود جای دهد. اگرچه سابقا تور مشهد تنها به حرم اما رضا (ع)، بازار رضا، سوغاتی و بعضا شهربازی و آرامگاه فردوسی شناخته می‌شد حالا چیزهای خیلی بیشتری برای ارائه دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بوستان مینیاتوری مشهد

حتما پیش‌تر در نقاط دیگر دنیا از پارک‌های مینیاتوری شنیده‌اید. بوستان مینیاتوری مشهد نیز ایرانی کوچک را با جاذبه‌های برجسته‌اش در مقیاس بسیار کوچکی گرد هم آورده است. در این مجموعه شما می‌توانید ۵۸ نشانه سرزمینی نقاط مختلف سراسر ایران چه فرهنگی و تاریخی را در این مجموعه بیابید. در مدت کوتاهی شما می‌توانید از آرامگاه فردوسی، تخت جمشید، ۳۳ پل مشهد، سد کارون و باغ شاهزاده ماهان کرمان  خیلی جاذبه‌های دیگر دیدن کرده و در مدت کوتاهی سراسر ایران را مورد بازدید قرار دهید.

 

سفر به مشهد با قطار بهتر است یا هواپیما

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار سجادیه

 

موزه‌های آستان قدس رضوی

مشهد در اصل و از ابتدا مقصدی مذهبی بوده و هست. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آن موزه‌های آستان قدس رضوی است که در مجموعه حرم مطهر امام رضا واقع شده و در رده موزه‌های محبوب و پربازدید ایران قرار گرفته است. در این موزه مجموعه‌های بسیار گران‌بها و دیدنی مثل اسکناس‌ها، ابزار جنگی و سلاح‌ها، مدال‌ها و یافته‌های تاریخی به نمایش عموم درآمده است. اغلب گردشگران به صحن می‌روند و به دیگر جاذبه‌های حرم را از قلم می‌اندازند. در تور مشهد حتما رفتن به این موزه‌های رضوی را در لیست کارهای خود قرار دهید.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، حرم مقدس امام رضا (ع)

 

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما در مساحتی حدود ۲۴۰۰ متر مربعی درست در طبقه چهارم مجتمع وصال و در منطقه گردشگری سپاد واقع شده و محیطی جالب را برای خانواده‌های دارای فرزند فراهم آورده است. با رفتن به این پارک علمی گویی با ماشین زمان به ابتدای جهان و لحظه آفرینش رفته‌اید. این پارک به همین اندازه که می‌گوییم منحصربه فرد و شگفت‌انگیز است. در این مجموعه تلاش شده تا ضمن این که فرزندن کودک و نوجوان شما چیزهای مفیدی بیاموزند و ذهن خلاقشان را به چالش بکشند، و هم این که اوقات سرگرم کننده‌ای را سپری کنند.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، فتح آباد، میدان بهارستان، طبقه 4 مرکز خریو وصال

 

باغ گیاه‌شناسی مشهد

مانند تمامی باغ‌های گیاه شناسی سراسر دنیا، باغ گیاه شناسی مشهد نیز از بخش‌های مختلف و مجموعه‌ای از گل و گیاهان بومی و غیربومی تشکیل شده است. این مجموعه وسیع در ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۲ در مساحتی حدودی ۲۵ هکتاری افتتاح شد. این مجموعه با هزینه ۱۵ میلیاردی در ۱.۵ سال احداث شد که ثمره آن کاشت و نگه داری ۱۴۹۵۰ اصله درخت و درختچه از نقاط مختلف ایران و دنیا، ۲۶ هزار متر مربع منطقه گل کاری دائمی و بخش‌هایی برای گل‌های فصلی، چمنزار و امکانات دیگر شد. در این مجموعه از نقاط مختلف دیدن کنید و تا می‌توانید عکس‌های زیبا بگیرید.

 

ماه عسلی رویایی در بهترین هتل‌های مشهد

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، بلوار جمهوری

 

کلیسای مسروپ مقدس

این کلیسا در دوره پهلوی توسط ارامنه ساکن مشهد در سال ۱۹۴۱ ساخته شد. از آنجایی که این کلیسای زیبا در ۱۰ دی افتتاح شده مردم آن را به کلیسا ۱۰ دی می‌شناسند. این کلیسای سنگی با برج‌های مخروطی و طلیب بزرگ آهنی‌اش از دور توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. با توجه به معماری منحصر به کلیسا، در سال ۸۴ به ثبت میراث ملی ایران رسید.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، میدان دهم دی

 

خانه توکلی

اگر علاقه مند به کشف آثار تاریخی هستید خانه توکلی با معماری سنتی و کاشی کاری چشمگیر از جاهایی است که باید بعد از زیارت حرم مطهر در فاصله از آن دیدن کنید. قدمت این خانه اعیانی به دوره قاجار باز می‌گردد و به ثبت میراث ملی رسیده است. این خانه زیبا که فضای داخلی آن با ارسی از هم جدا شده دارای اتاق‌های متعدد با پنجره‌های نورگیر و حیاطی باصفا است.

 

۷ مرکز خرید نزدیک‌ به حرم امام رضا (ع)

آدرس: ایران، خراسان رضوی، مشهد، خیابان نواب صفوی

 

موزه نان مشهد

نان یکی از مهم‌ترین اکتشافات بشر از ابتدای شکل گیری تمدن بوده و تاثیر بسیار مهمی در تمامی فرهنگ‌های سراسر دنیا داشته و دارد. اولین موزه آن در سال ۱۹۵۵ در آلمان افتتاح شد و پس از آن در نقاط دیگر دنیا همچون برزیل، اسپانیا، روسیه، لیتوانی و فرانسه و چند جای دیگر ساخته شد. در همین راستا موزه نان مشهد در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد که در آن بخش‌های مختلفی از تهیه گندم، آرد و پخت نان با معرفی نان‌های سنتی ایرانی و خاورمیانه به نمایش عموم گذاشته شده است.

آدرس: خراسان رضوی، مشهد، کیلومتر ۱۷ بزرگراه آسیایی، بعد از سه راه فردوسی، کوچه شهید یزدی کارخانه گندم دشت

۱۷ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران