تجربه ۹ فعالیت برتر در KLCC کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
تجربه ۹ فعالیت برتر در KLCC کوالالامپور

تور کوالالامپور جاهای زیادی دارد که در سفرهایتان باید از آن‌ها بازدید کرده و فعالیت‌هایی هستند که نباید بدون انجام دادنشان، پایتخت مالزی را ترک کنید. اما یکی از معروف‌ترین جاهای شهر و از جمله مناطقی که حتما باید در صدر لیستتان باشد، KLCC است که فعالیت‌های متنوعی در آن‌جا می‌توانید انجام دهید. فعالیت‌هایی که امروز بعضی از بهترین‌هایشان را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بازدید از برج‌های پتروناس

سفر به کوالالامپور، بدون بازدید از برج‌های پتروناس که از نمادهای مهم شهر به حساب می‌آید، کامل نخواهد بود. این برج‌ها که با ۴۵۲ متر ارتفاع، زمانی بلند‌ترین برج‌های جهان به شمار می‌رفتند، امروزه به جاذبه‌ی گردشگری مهمی در پایتخت بدل شده‌اند. بازدید شما از این برج‌ها می‌تواند تنها در حد دیدنش از نزدیک و گرفتن عکس از آن‌جا باشد و هم این که می‌توانید واردش شوید، از پل بین دو برج عبور کنید و یا در طبقات مخصوص بازدیدکنندگان به تماشای شهر بپردازید.

برج کوالالامپور

دومین برج زیبای پایتخت و یکی دیگر از نمادهای این شهر، برج کوالالامپور است که ۴۲۱ متر بلندی داشته و از رستوران اختصاصی‌اش می‌توانید نمایی ۳۶۰ درجه از کوالالامپور را در زمان صرف غذا تماشا کنید.

 

گردش در حیات وحش زیبای کوالالامپور

Suria KLCC

درست پای برج‌های پتروناس، یکی از بهترین مراکز خرید کوالالامپور واقع شده است. Suria KLCC 6 طبقه داشته و منزلگاه چندین برند مهم جهانی و انبوهی از فروشگاه‌های متنوع است. البته این مرکز خرید تنها به فروشگاه‌هایش خلاصه نبوده و شامل مجموعه‌ای سینمایی با ۱۲ سالن، گالری هنری و یک نمایشگاه علمی می‌شود.

Aquaria KLCC

بازدید از بزرگ‌ترین آکواریوم مالزی نیز دیگر فعالیتی است که باید در KLCC تجربه نمایید.‌ این آکواریوم با وسعت بیش از ۴۶۴ هزار متر مربع، منزلگاه ۱۵۰ گونه مختلف از آبزیان است و یک تونل آبی جذاب دارد که گذشتن از زیرش واقعا لذت‌بخش خواهد بود. در این آکواریوم با شبیه سازی اکوسیستم‌های مختلف، ماهیانی از سراسر جهان را در یک مجموعه گرد هم آورده‌اند. برای بازدید از این محل باید به سیتی سنتر کوالالامپور در KLCC بروید.

 

تجربه‌ای جدید در پارک‌های آبی مالزی

Petrosains

Petrosains یک مجموعه علمی تفریحی است که ساعاتی واقعا متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. این محل در سال ۱۹۹۹ با وسعت ۷ هزار متر مربع ساخته شد و در آن جدا از نمایش فسیل‌های واقعی از جانوران مختلف، بخش‌های تفریحی خاصی همچون تجربه‌ی یک ماشین فرمول یک، بازی‌های علمی و ... را نیز شامل می‌شود. همچنین یک سینمای IMAX سه بعدی نیز در این محل وجود دارد که در آن فیلم‌های مختلف روز دنیا به نمایش گذاشته می‌شود.

پارک KLCC

اما فارغ از تمام شلوغی‌ها و کارهای هیجان انگیزی که در KLCC انجام می‌دهید، بهتر است برای آرامش، قدم زدن و لذت بردن از هوایی تمیز و عالی، به این پارک زیبا بروید. پارک KLCC با وسعت بیش از ۲۰۲ هزار متر مربع، فضای سبزی زیبا و بزرگ به وجود آورده که واقعا برای چنین کلان‌شهری ایده‌آل است. همچنین یک فواره‌ی معروف در پارک KLCC واقع شده که در آن می‌توانید، نمایش موزیکال آب را تماشا کنید. بهتر است شب به دیدن این نمایش بروید که با نورپردازی زیبا، جلوه‌ای متفاوت و جذاب‌تر دارد.

 

بهترین سالن‌های کنسرت کوالالامپور

Jalan P Ramlee

اما بازار تفریحات شبانه نیز در KLCC به خوبی داغ است. برای چنین فعالیت‌هایی، هیچ جا بهتر است Jalan P Ramlee نیست که در آن چندین کلاب عالی وجود دارد که با موسیقی جذاب و جشن‌های شلوغ، ساعاتی شاد را برایتان رقم خواهند زد. برای آن‌ها که اهل موسیقی هستند، کلاب‌های موسیقی زنده و موسیقی جاز نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را برای خود انتخاب نمایید.

گالری هنری پتروناس

این گالری هنری در Suria KLCC واقع شده و منزلگاه بیش از هزار اثر هنری از هنرمندان محلی و بین‌المللی بوده و بسیاری از نمایشگاه‌های مهم کشور نیز در آن‌جا برگزار می‌شود. البته اغلب نمایشگاه‌های دوره‌ای برای آثار نقاشی و عکاسی هستند. این گالری هنری از سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را آغار کرده و یک مرکز غیر انتفاعی به حساب می‌آید.

Dewan Filharmonik PETRONAS

آخرین گزینه لیست ما نیز بیشتر به درد علاقه‌مندان به موسیقی کلاسیک می‌خورد. سالن بزرگ موسیقی ارکسترال پتروناس با گنجایش ۹۲۰ نفری خود، یکی از بهترین سالن‌های موسیقی در منطقه به شمار می‌رود و بسیاری از کنسرت‌های موسیقی کلاسیک برگزار شده در آن، به هنرمندان بزرگ بین‌امللی اختصاصی دارد. البته کنسرت‌های موسیقی جاز و بعضی ژانرهای دیگر نیز در آن برگزار می‌شود. حتما تحقیق کنید که در زمان حضور شما در کوالالامپور، اگر برنامه‌ای در Dewan Filharmonik PETRONAS برگزار می‌شد، حتما شما هم در آن شرکت نمایید.

 

۶ ایده‌ی عالی برای سفر به مالزی در کریسمس

۳۰ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران