تجربه‌ای جدید در آینه آسمانی، کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
تجربه‌ای جدید در آینه آسمانی، کوالالامپور

یکی از شهرهای بسیار پرطرفدار در مالزی برای سفر، پایتخت زیبای این کشور است. گردشگران تور کوالالامپور را برای مراکز تفریحی متعدد و جاذبه‌های گردشگری بسیار این شهر انتخاب می‌کنند. اما ما همیشه در نوشته‌هایمان به شما گفته‌ایم که جاذبه‌های اطراف کوالالامپور نیز به اندازه‌ی داخل شهر فوق‌العاده هستند.

اگر به فکر یک گردش یک روزه هستید، رفتن به کوالا سلنگور که تنها یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارد، ایده‌ی بسیار خوبی است. جایی که می‌توانید در آینه آسمانی یکی از متفاوت‌ترین زیبایی‌های طبیعی مالزی قدم بزنید.

 

گردش در آینه آسمانی، مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کوالا سلنگور

اگر قبلا در مورد "سالار دیونی" بولیوی خوانده باشید، باید بگوییم که این منطقه‌ی زیبا در مالزی، درست شبیه به سالار دیونی است اما در وسعتی کم‌تر. با توجه به فاصله‌ی بسیار کمی که "آینه آسمانی" تا کوالالامپور دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به این شهر از این مکان بازدید کنید.

این مکان در واقع یک دریاچه‌ی بزرگ با عمقی بسیار کم است که به خاطر نمکی بودنش، همچون یک آینه عمل می‌کند. به همین دلیل است که همچون یک آینه‌ی بزرگ عمل کرده و تصویر آسمان را در خود انعکاس می‌دهد. این مکان رویایی بدون شک یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای شما در سفرهایتان خواهد بود و همچنین می‌توانید عکس‌هایی فوق‌‌العاده زیبا بگیرید.

 

طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی

کمی درباره آینه آسمانی

اسم این محل به خاطر انعکاس تصویر آسمان در آب به این نام گذاشته شده است. متاسفانه این مکان آنقدر که باید و شاید شناخته شده نیست و به همین دلیل اگر به آن‌جا بروید، احتمالا جمعیت زیادی را نخواهید دید که برای دیدن این آینه‌ی بزرگ طبیعی، به این نقطه آمده‌اند.

وضعیت این دریاچه بیشتر از صد زمین فوتبال است و با توجه به سطح صاف و نرمی که زمین زیر آب دارد، می‌توانید کفش‌های خود را کنده و به راحتی درون آب قدم بزنید. عمق آب در کم‌تر جایی از این دریاچه زیاد می‌شود و به همین دلیل است که این اجازه به شما داده می‌شود تا صدها متر پیاده به داخل زمین‌های آینه آسمانی قدم بگذارید. البته خرچنگ‌های گوچک و چند آبزی خاک نیز در این دریاچه زندگی می‌کنند.

راهنمای بازدید از این منطقه

متاسفانه این طور هم نیست که شما هر زمان که خواستید از این محل بازدید کنید. تنها چند روز در طول ماه آینه آسمانی به این شکل کم عمق خواهد بود که از زمان بندی در طول ماه‌های مختلف متفاوت است. مسیر راه هم اینقدر خاص است که حتی از روی GPS نیز به سختی بتوانید آن‌ را پیدا کنید و حتما باید در تورهای گردشگری شرکت نمایید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌های زمانی خود را برای بازدید از این محل، پیش از سفر از طریق شرکت‌های تور داخلی مالزی بچینید. این برنامه‌ ریزی البته بر روی سایت‌های این شرکت‌ها نیز نشان داده می‌شوند که یکی از نمونه‌های آن‌ها را در این لینک می‌بینید.

برنامه‌ی تورها عموما بین ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ صبح برگزار می‌شود که اگر تورهای صبح زود را رزرو کنید بهتر است، چون در هوایی بهتر و البته نور بهتر برای عکاسی به این محل خواهید رسید. این تورها هم از خود کوالاسلنگور انجام خواهد شد و هم می‌توانید از کوالالامپور در آن‌ها شرکت کنید.

 

بهترین تجارب اکوتوریسم در نزدیکی کوالالامپور

دیگر دیدنی‌های کوالا سلنگور

اما حالا که به کوالا سلنگور آمده‌اید، پیشنهاد می‌کنید از جاذبه‌های گردشگری دیگر این محل نیز دیدن کنید که البته اصلا کم نیستند. قبل از هر چیز باید بگوییم که این شهر از نظر فرهنگی برای مالزی بسیار ارزشمند است و به همین دلیل چندین موزه در آن می‌بینید. یکی ازموزه‌های متفاوت، موزه بازی‌های بومی است که خیلی برای گردشگران جالب توجه بوده. مراکز تاریخی متعدد از جمله قلعه  Tanjong Keramat یا فانوس دریایی نیز از دیگر چیزهایی است که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها دیدن کنید.

اما چیزی که بیشتر سلنگور به آن معروف است، طبیعت این شهر بوده که بهترینشان را می‌توانید در پارک ملی کوالا سلنگور مشاهده کنید. همچنین نباید فراموش کرد که یکی از گونه‌های بسیار زیبا از میمون‌ها با نام میمون نقره‌ای در این طبیعت زندگی می‌کند که از دیدنش واقعا لذت خواهید برد. همچنین نباید از غذاهای دریایی کوالا سلنگور به راحتی گذشت که خود یکی از جاذبه‌های مهم در این شهر محسوب می‌شود. غذاهایی که نه تنها در بین گردشگران، بلکه حتی در بین مردم محلی دیگر نقاط مالزی نیز معروف هستند.

 

۸ مکان عالی برای لذت بردن از طبیعت در پنانگ

۳۱ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران