حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش دوم)

جاذبه‌های گردشگری مالزی
حیات وحش مالزی در ۱۱ مکان استثنایی (بخش دوم)

بعد از مرور ۵ پارک جنگلی و مناطق محافظت شده در مقاله قبل، به دیگر نقاط مالزی خواهیم رفت تا جاهای خیلی بیشتری را به شما معرفی کنیم. جاهایی که می‌توانید حیات وحش متنوع و هیجان انگیز این کشور را مشاهده کنید.

 

اکو پارک جنگلی KL (KL Forest Eco Park)

یکی از در دسترس‌ترین جاهایی که در سفر به تور کوالالامپور می‌توانید به آن‌جا مراجعه کرده و بیش از ۲۰۰ نوع درخت مختلف و چندین و چند گونه پرنده‌ی زیبا را روی شاخه‌هایشان مشاهده کنید. این محل یک پارک جنگلی باستانی با عمری طول و دراز است و با این حال در مرزهای شهر کوالالامپور واقع شده، چیزی که هیچ شهر دیگری نمونه‌اش را در خود ندارد.

در کنار پرندگان یاد شده، حیات وحش اکوپارک جنگلی KL  شامل سنجاب‌ها، گربه‌های جنگلی و چند نوع میمون می‌شود. گردش در آن‌جا نیز خیلی راحت بوده و شما به راحتی می‌توانید، هر زمان از سال به این پارک جنگلی مراجعه نمایید.

 

رودخانه کیناباتانگان (Kinabatangan)

دومین رودخانه بلند مالزی، از جنگل‌های بارانی گذشته به مرداب‌های صباح و جنگل‌های مانگرو می‌رسد. در تمام طول مسیر این رودخانه، حیات وحشی بسیار متنوع و جذاب شکل می‌گیرد که در هر بخش حیوانات مختلف را شامل می‌شود.

در مناطق جنگلی می‌توانید حیواناتی همچون گیبون‌ها، پرندگان هورنبیل، یا انواع میمون‌ها و اورانگوتان‌ها را ببینید، در دشت‌ها فیل‌ها را مشاهده کرده و در مرداب نیز شناکردن تمساح‌ها را مشاهده کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای بازدید از این حیات وحش دیدنی در مالزی، تورهای قایق سواری به این منطقه است که بین ماه‌های آوریل تا اکتبر برگزار می‌شوند.

 

معبد سین سیز شی یه کوالالامپور

مجمع‌الجزایر لنکاوی (Langkawi)

همانطور که در نوشته‌ی قبل به آن اشاره کردیم، مالزی نه تنها حیات وحشی دیدنی در خشکی دارد، بلکه دنیایی رنگارنگ را نیز در زیر آب میزبان می‌کند. مجمع‌الجزایر لنکاوی بهترین مکان در این کشور برای مشاهده‌ی دنیای زیر آب مالزی است. منطقه‌ای متشکل از ۹۹ جزیره که ۵۰ گونه مرجان دریایی مختلف در آن شناسایی شده است.

تنوع حیات وحش زیر آبی لنکاوی به شکلی است که شما در هر بار غواصی یا حتی اسنورکلینگ، می‌توانید ده‌ها گونه‌ی مختلف از ماهیان متفاوت را تماشا کنید. به همین دلیل است که به هر مسافری که تور لنکاوی را برای سفر خود انتخاب می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم، اینجا که یکی از بهترین نقاط مالزی برای غواصی است را از دست ندهید.

پارک ملی کینابالو (Kinabalu)

کوه کینابالو با ارتفاع ۴۰۹۵ متر، بلندترین نقطه در جزیره‌ی بورنئو به حساب می‌آید. پارک ملی این منطقه نیز اولین منطقه مالزی به شمار می‌رود که به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.تنوع زیستی در این پارک ملی، یکی از پرتعدادترین‌ها در کل جهان محسوب می‌شود.

با توجه به دارا بودن چهار منطقه آب و هوایی مختلف، گونه‌های مختلف گیاهی و پستانداران در آن‌ا زندگی می‌کنند و بالای سرشان می‌توانید، صدای بیش از ۳۰۰ گونه‌ی مختلف را بشنوید. بازدید از پارک ملی کینابالو شاید به سادگی خیلی جاهای دیگری که در لیستمان به آن‌ها اشاره کردیم نباشد، با این حال رفتن به این پارک یکی از خاطرات ماندگار شما در طول سفرهایتان خواهد بود.

 

نقاط دیدنی محله چو کیت، کوالالامپور

پارک دولتی رویال بلوم (Royal Belum)

این پارک بزرگ دورتادور دریاچه تِمِنگور واقع شده و بزرگ‌ترین دریاچه در این منطقه از مالزی و نزدیک به مرز تایلند محسوب می‌شود. رویال بلوم از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک منطقه محافظت شده در نظر گرفته شده و خوشبختانه مسیر رسیدن به آن اصلا سخت نیست.

جایی که بیش از ۳۰۰ گونه مختلف از پرندگان در آن‌جا زندگی کرده و یکی از بهترین نقاط کشور مالزی برای علاقه‌مندان به تماشای پرندگان خواهد بود. البته در میان درختان این جنگل زیبا و در درون آب، حیوانات و آبزی‌های مختلفی زندگی می‌کنند. از میان آن‌ها کرگردن‌های سوماتران و لنگ مالایان از خاص‌ترین‌ها به حساب آمده و البته بر روی درختان انواع میمون‌ها را نیز می‌توانید مشاهده کنید. با توجه به وضعیت آب و هوایی این منطقه از مالزی، پیشنهاد می‌کنیم بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر برای دیدن پارک دولتی رویال بلوم اقدام نمایید.

پارک ملی گونونگ مولو (Gunung Mulu)

گونونگ مولو یکی از مناطق به شدت محبوب در میان جاهایی است که برای طبیعت گردی در مالزی مناسب هستند. جایی که بیش از ۳۰۰ کیلومتر غارهای مختلف در آن کاوش شده و بزرگ‌ترین مسیر غاری دنیا نیز در آن‌جا واقع شده است.

البته غارهایی که از آن‌ها یاد کردیم، در میان یک جنگل بارانی با عمری دراز مخفی شده‌اند که بیش از ۳۵۰۰ گونه‌ گیاهی مختلف در آن‌جا رشد کرده است. با این حال متفاوت‌ترین بخش از حیات وحش پارک ملی گونونگ مولو، حیوانات و پرندگان پرتعداد این جنگل بارانی نیست، بلکه ۲۸ گونه خفاش مختلفی است که در غارهایش زندگی می‌کنند و برای دیدنشان باید ماجراجویی و زدن به دل تاریک‌ترین بخش‌ها غارهای گونونگ مولو را به جان بخرید.

 

روزی به یادماندنی در دهکده اورینتال لنکاوی

۲۵ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران