مکان‌هایی زیبا و خاص در مالزی که باعث می‌شود کوالالامپور را فراموش کنید

جاذبه‌های گردشگری مالزی
مکان‌هایی زیبا و خاص در مالزی که باعث می‌شود کوالالامپور را فراموش کنید

مالزی کشوری شگفت‌انگیز است. سرزمینی مملو از زیبایی‌های طبیعی با تنوع جغرافیایی کم‌نظیر که در طول سال همیشه آماده‌ی پذیرش گردشگران است. کوالالامپور پایتخت این کشور دارای جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای است و به همین دلیل تعداد مسافران بسیار زیادی را در طول سال میزبانی می‌کند، با این حال این کشور چیزهای بسیار بیشتری برای کشف دارد. چیزهایی که ما تنها ۸ نمونه از آن‌ها را در مقاله‌ی پیش‌رو برایتان لیست می‌کنیم تا شاید تصمیم بگیرید در سفر با تور مالزی، این بار به دیگر نقاط این کشور زیبا نیز سری بزنید.

 


۱- پارک ملی گونونگ مولو


پارک ملی گونگ مولو بیشتر به خاطر جنگلی از صخره‌های آهکی خاصش معروف است که در عکس مربوط به این بند برایتان آورده‌ایم. اما این بهشت کوچک، دیدنی‌های بسیار بیشتری از این بخشش دارد و در دل جنگل‌های گرم‌سیری‌اش می‌توان زیبایی‌های خاصی همچون آبشارهای پنهان در دل درخت‌ها را دید که در کم‌تر جایی بر روی این کره خاکی می‌توانید مشاهده‌شان کنید. تورهای بسیار زیادی برای این منطقه برگزار می‌شود که حتی در زمان سفر به کولالامپور نیز می‌توانید از طریق همان شهر به دیدن این پارک ملی بروید.

 

  تور مالزی فرصتی برای بازدید از باغ‌وحش مالاکا و مزرعه کروکودیل‌ها 

 

 

پارک ملی گونونگ مولو

 


۲- کوالا سلانگور


این منطقه تنها یک ساعت از کوالالامپور فاصله داشته و در واقع یک دهکده ماهیگیری محسوب می‌شود. جایی خاص در دل شب‌های تاریک کوالا سلانگور وجود دارد که به پارک کرم‌های شب‌تاب معروف است و همین پارک است که تعداد بسیار زیادی از مسافران کوالالامپور را به سمت خود جلب می‌کند. جایی که بزرگ‌ترین کلونی کرم‌های شب‌تاب در تمام دنیا در آن زندگی کرده و این میلیون‌ها میلیون کرم زیبا در دل جنگل‌های مانگرو، زیبایی‌ خیره‌کننده‌ای را در این مکان پدید می‌آورند که دیدنش یکی از بهترین خاطرات سفر شما را خواهد ساخت.

 

 

کوالا سلانگور

 


۳- ایپو


ایپو به خاطر ظاهر خاصش بسیار معروف است. این شهر ساختار قدیمی خود را حفظ کرده و در آن تعداد زیادی جاهای دیدنی، رستوران‌هایی در ابنیه تاریخی و خیابان‌های سنگ‌فرشی مشاهده می‌کنید که کلیاتی بی‌نظیر را ساخته‌اند. این شهر به غذاهای خوشمزه و البته فعالیت‌های متنوعی که برایتان پدید آورده معروف است. اگر با بچه‌های خود سفر می‌کنید، در این منطقه پارک آبی بزرگ "جهان گمشده" را پیدا خواهید کرد و برای بزرگ‌ترها هم موزه‌ها و معابد زیادی هستند که باید از آن‌ها دیدن نمایند.

 

 بیشترین‌ سفرها به کدام مقاصد مالزی صورت می‌گیرد؟ 

 

 

 ایپو

 


۴- چشمه‌ی آب گرم بانجاران


کمی دورتر از ایپو در میان تپه‌های آهکی ۲۶۰ میلیون ساله این منطقه و در میان جنگل‌های بارانی و آبشارها یک اقامتگاه کوچک اما رویایی وجود دارد با نام "چشمه‌ی آب گرم بانجاران". این اقامتگاه بسیار لوکس در جلوی یک چشمه‌ی آب گرم بسیار قدیمی واقع شده که درون غاری زیباست و آب‌ کریستالی گرمش از چشمه‌ای می‌آید که روزانه ۳ میلیون لیتر آب را به بالا پمپ می‌کند. جایی رویایی که با در اختیار گذاشتن امکانات بسیار عالی و درمان‌های خاص، یکی از نقاطی است که به برای رفتن به آن مسیر زیادی را باید طی کنید، اما بودن در آن را هر گز فراموش نمی‌کنید.

 

 

 چشمه‌ی آب گرم بانجاران

 


۵- لنکاوی


اگر با دیدن عکس‌های مالدیو آرزو داشتید که به جزایر آن کشور سفر کنید، کافی است چند عکس از لنکاوی ببینید تا متوجه شوید نیازی به آن هزینه‌های سنگین برای رفتن به مالدیو ندارید. لنکاوی یکی از زیباترین نقاط مالزی است که در کنار پایتخت، یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگرپذیر این کشور نیز محسوب می‌شود.

 

گردش‌های شبانه در لنکاوی؛ جزیره‌ی راز و رمز در مالزی

 

 

 لنکاوی

 


۶- بلندی‌های کامرون


در این منطه تا چشم کار می‌کند سبزی بی‌پایان است. چه بخش‌هایی که پوشیده از جنگل هستند و چه باغات چای که تمامی ندارند و گاهی تا دوردست‌ها ادامه پیدا می‌کنند. این محل دارای باغ‌های میوه متعدد و مزارع پر تعداد است و به هر سمتش که بروید زیبایی‌های اینچنینی را خواهید یافت. شب هم در محیط شهری، بازارهای شبانه و غذاهای خیابانی فوق‌العاده‌ی مردم بلندی‌های کامرون انتظار شما را می‌کشند.

 

 

 بلندی‌های کامرون

 


۷- بوکیت تینگی


وقتی وارد این شهر می‌شوید، انگار به یکی از محله‌های فرانسه رفته‌اید. این دهکده کوچک در دل یک منطقه جنگلی در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. هوای خنک این ناحیه اولین تفاوت بوکیت تینگی با دیگر نقاط مالزی است که به همین خاطر اقامتگاه‌های آن همیشه مملو از مسافران می‌شود. سفر به این دهکده بیشتر شبیه به بودن در کشورهای اروپایی در بهترین فصل سال است تا سفر به کشوری در جنوب شرق آسیا.

 

۸ جزیره‌ی دیدنی و بی‌نظیر مالزی که باید ببینید

 

 

 بوکیت تینگی

 


۸- کوتا کینابالو


با توجه به نزدیکی این شهر به چندین جزیره‌ی پرطرفدار مالزی، کوتا کینابالو به مرور یه شهری گردشگرپذیر تبدیل شده است. اما این شهر به خودی خود نیز یکی از زیباترین نقاط مالزی است. جایی با ابنیه بسیار زیبا، کوهستان‌های با شکوه و جاذبه‌های بسیتر زیادی که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

 

 

کوتا کینابالو

۲۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران

siminfaroughi@yahoo.com

Pls send for me for 1persal با ماهان هتل 3ستاره سانی چند لطفا 091237530710