۶ ساحل زیبا اما کم‌تر شناخته شده در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
۶ ساحل زیبا اما کم‌تر شناخته شده در مالزی

با داشتن حدود ۹۰۰ جزیره‌ی کوچک و بزرگ و چیزی نزدیک به ۵ هزار کیلومتر خط ساحلی، مالزی یکی از جذاب‌ترین مقاصد دنیا برای کسانی است که می‌خواهند تعطیلات خود را در کنار ساحل سر کنند. از نکات بسیار جذاب سفر با تور مالزی این است که نسبت به بسیاری از مقاصد ساحلی دیگر همچون مالدیو یا جزایر سیشل و ...، هزینه‌ی کم‌تری برای مسافران در بر خواهد داشت.
اگر قصد سفر به مالزی را دارید و می‌خواهید از نقاط ساحلی آن دیدن کنید، ما لیستی از بهترین سواحل این کشور برایتان در نظر گرفته‌ایم که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.


۱- جزیره پانگکور، لوموت

سواحل غربی خلیج تلوک، مکانی مملو از سواحل آرام و زیبا قرار دارد که بخش زیادی از آن‌ها با درختان نخل در بر گرفته شده‌اند. جزیره پانگور چند ساحل بسیار دیدنی دارد که جدا کردن یکی از آن‌ها و گفتن از آن کاری غیر ممکن است. در واقع این مکان برای هر سلیقه‌ای چیزی برای عرضه دارد. آب کریستالی و زیبای بخشی از پانگکور مناسب غواصان است، بخشی با اقامتگاه‌های لوکس برای مسافران مهیا شده و بخشی دیگر با آرامشی کم‌نظیر، انتظار کسانی را می‌کشد که می‌خواهند در گوشه‌ای از ساحل شنی دراز کشیده و از زیبایی‌های این مکان لذت ببرند.

 

 راهنمای گردشگری مسافران تور مالزی

 جزیره پانگکور


۲- ساحل پاسیر تنگکوراک، لنکاوی

سفر به لنکاوی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن تعطیلات در خط ساحلی مالزی است. این مکان پر شده از اقامتگاه‌های لاکچری و سواحل زیبا. اما کم‌تر کسی شکی در این دارد که بهترین ساحل لنکاوی جایی بهتر از تنگکوراک باشد. اگر چه بسیاری از گردشگران سریعا به دنبال ساحل سنانگ می‌روند، اما این ساحل بسیار زیبا با آبی شفاف و فوق‌العاده و پوششی گیاهی است که تا خط ساحلی کشیده شده. تنها کافی است کمی از ساحل فاصله بگیرید تا به آبشاری زیبا برسید و از محیط طبیعی اطراف این مکان نیز بیشترین استفاده را ببرید.

 

 ساحل پاسیر تنگکوراک


۳- تلوک پاندان، پارک ملی باکو، ساراواک

پارک ملی باکو نیز یکی از پرطرفدارترین مقاصد در مالزی به حساب می‌آید که در آن چند ساحل زیبا نیز واقع شده است. ساحل تلوک با پوشش جنگلی زیبایی که دارد از جمله بهترین سواحل مالزی به حساب می‌آید. در واقع منظره‌ی این ساحل که نفس را در سینه‌ی شما حبس می‌کند، تنها یکی از ویژگی‌های خاص آن است. این ساحل به واسطه‌ی غنای حیات وحشی که دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا از زیبایی‌های طبیعی، ساحل جذاب و همچنین جانوارانی همچون میمون‌های زیبا، یک جا لذت ببرید. البته برای بازدید از این ساحل بهتر است بین ماه‌های آوریل تا اکتبر مراجعه کنید، زیرا در ماه‌های بارندگی مخصوصا ماه‌های نوامبر تا مارس، میزان بارندگی و رطوبت در کل پارک ملی بسیار بالا خواهد بود.

 

 طبیعت‌گردی در دل پارک‌های ملی مالزی 

 تلوک پاندان


۴- ساحل تلوک کمانگ، بندر دیکنسون

ساحل زیبای تلوک کمانگ، مکانی آرام و رویایی است که منظره‌ی غروب آفتاب کم‌نظیری نیز دارد. این ساحل به واسطه‌ی وجود بندر دیکنسون و دهکده‌ی کاملا سنتی که در کنارش واقع شده است، یکی از تجارب ارزشمند و جذاب شما در سفر به مالزی خواهد بود. این مکان از جمله جاهای بسیار پرطرفدار در میان کوله‌گردها به شمار می‌آید و خانواده‌های محلی با رفتار گرمشان، جوی بسیار دوست داشتنی در آن فراهم کرده‌اند.

 

 بهترین تم پارک‌های کوالالامپور؛ شهر گردش‌ها و تفریحات

ساحل تلوک کمانگ


۵- ساحل باتو فرینگی، جورج تاون، پنانگ

کم‌تر کسی است که حتی در مورد سفر به مالزی تحقیق کرده باشد و از پنانگ و جورج تاون معروف چیزی نداند. سفر به پنانگ بسیار پرطرفدار است و این نه تنها مختص آسیایی‌ها، بلکه در بین مردم کل جهان است. در میان تمام سواحلی که در پنانگ وجود دارد،ساحل باتو فرینگی جایگاه ویژه‌ای دارد. اول این که مثل خیلی از سواحل معروف پنانگ شلوغ و پر ازدحام نیست و دوم این که زیبایی آن کاملا با سواحل دیگر قابل رقابت است. پس توصیه ما به شما این است که گاها به جای ساحل میمون یا سواحل معروف دیگر، سری به این مکان زیبا و رویایی بزنید.

 

 ساحل باتو فرینگی


۶- ساحل تانجونگ آرو، کوتا کینابالو، صباح

سفر به صباح نیز با توجه به زیبایی‌های طبیعی خیره کننده این منطقه، از جمله پر درخواست‌ترین سفرها به مالزی است و از همین جهت شما با سواحل معروف زیادی در آن مواجه هستید که مملو از جمعیت می‌شود. اما اگر می‌خواهید لذت واقعی بودن در ساحلی استثنایی با منظره‌ای زیبا را داشته باشید و همینطور از شلوغی نیز فاصله بگیرید، کافی است تنها ۱۰ دقیقا از مرکز صباح خارج شده تا به این ساحل برسید. ساحل به خودی خود بسیار جذاب است و در افق نیز منظره‌ی زیبای جزیره گاها را برایتان به تصویر می‌کشد.

 

 کینابالوی مالزی؛ کوهی که حرکت می‌کند

ساحل تانجونگ آرو

۳۰ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران