بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

سال‌ها پیش مسافران ایرانی تنها شهرهای استانبول و آنتالیا را به عنوان مقصد گردشگری در ترکیه می‌شناختند. اما امروزه با توجه به بالا رفتن آگاهی و شناخت افراد تعداد این مقاصد گردشگری نیز بیشتر شده است. تور مارماریس از جمله یکی از مکان‌هایی است که در سال‌های اخیر توانسته محبوبیت بالایی بین گردشگران ایرانی و دیگر کشورها در ترکیه پیدا کند. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی گوناگونی است که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بهترین هستند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس بپردازیم. برای شناخت بیشتر این مکان زیبا قبل از سفر به مارماریس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

آرامگاه صخره‌ای ساریان از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری مارماریس محسوب می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر قصد سفر با تور مارماریس را دارید بازدید از این مکان بی‌نظیر را هرگز فراموش نکنید. آرامگاه صخره‌ای ساریان دارای قدمتی بسیار طولانی بوده و آنچه سبب شهرت آن شده شکوه و عظمت این بنای تاریخی است. از دیگر جنبه‌های قابل توجه این مکان می‌توان به استحکام بسیار بالا و ساخت کاملا مهندسی آن اشاره کرد. چرا که در طول سالیان بدون هیچ آسیبی باقی مانده و امروزه به یکی از مکان‌های تاریخی برای بازدید توریست‌ها در مارماریس تبدیل شده است.

صخره‌های آرامگاه ساریان با زاویه ۸۰ درجه به سمت دریا قرار گرفته‌اند و این موضوع خود سبب به وجود آمدن چشم‌اندازی بی‌نظیر در این مکان گشته است. اگر تصمیم به بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان در سفر خود به مارماریس گرفتید به همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چرا که می‌توانید تصاویری بسیار زیبا و منظره‌ای از صخره‌های جذاب و دیدنی را برای خود ثبت کنید.

 

تاریخچه آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

تاریخ ساخت آرامگاه ساریان در شهر مارماریس به دوران حکومت عثمانی در کشور ترکیه برمی‌گردد. در آن دوران که کشور مدام مورد حمله دشمنان قرار می‌گرفت پادشاه عثمانی دستور ساخت این آرامگاه صخره‌ای را می‌دهد. آرامگاه صخره‌ای ساریان به بانو ساریان که در حکومت عثمانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود تعلق دارد. به طوری که پادشاه وقت عثمانی با هدف زنده نگه‌ داشتن نام بانو ساریان دستور ساخت این آرامگاه را بعد از مرگ وی می‌دهد. موقعیت جغرافیایی و معماری این آرامگاه به نحوی می‌باشد که در طول سال‌ها و تاریخ پرفراز و نشیب عثمانی توانسته جان سالم به در ببرد و امروزه نیز بدون هیچ تخریب و آسیبی مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

 

طریقه دستیابی به آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

آرامگاه صخره‌ای ساریان از لحاظ جغرافیایی در سمت شمال شرقی شهر مارماریس واقع شده است. با رفتن به این مکان می‌توانید از صخره‌ها، چشم‌اندازی زیبا از شهر مارماریس و مسجدی که در این حوالی قرار دارد دیدن کنید. آرامگاه ساریان در دوران حکومت عثمانی برای زنده نگه‌ داشتن نام بانو ساریانا که ارزش و اهمیت بالایی داشت، بنا شد و از همان تاریخ دارای شهرت بسیاری در این منطقه است. به دلیل موقعیت جغرافیایی امکان دسترسی افراد ناآشنا به این مکان کمی دشوار است. به همین دلیل توصیه می شود برای بازدید از آن از تورهای گردشگری که در سطح شهر مارماریس برگزار می‌شوند کمک بگیرید. در غیر این صورت بهتر است از نقشه‌های کمکی استفاده کرده و با احتیاط کامل مسیر رسیدن به این آرامگاه صخره‌ای را بپیمایید.

 

نکات جالب در خصوص آرامگاه صخره‌ای ساریان مارماریس

آرامگاه صخره‌ای ساریان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد توانسته توجه بسیاری از توریست‌ها را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جلب کند. از جمله جالب‌ترین ویژگی‌ها و نکات آرامگاه ساریان عبارتند از:

  • بازدید از آرامگاه صخره‌ای ساریان توسط قایق‌های مسافربری امکان‌پذیر است. برای این منظور قایق‌هایی به صورت رفت و برگشت تعبیه شده‌اند. با قایق‌سواری فرصت بازدید از تمامی سمت‌های این آرامگاه صخره‌ای فراهم خواهد شد.
  • با بازدید از این مکان تصور خواهید کرد که سفری در زمان انجام داده‌اید. چرا که هر قسمت از این آرامگاه نشانه‌ای از تاریخ و قدمت بسیار زیاد آن است.
  • از جمله باشکوه‌ترین بخش‌های این ارامگاه متعلق به ستون‌هایی است که با سبک معماری متعلق به یونانیان طراحی و ساخته شده است.
  • سنگ‌های مقبره‌ای از جلوه و شکوه بسیار زیادی برخوردار هستند. چرا که در ساخت این سنگ‌ها قالب پناهگاه یونیا گنجانده شده است. تعداد این سنگ‌ها سه عدد است و این نشان دهنده دفن شدن سه شخص در این آرامگاه است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از راهنماهای توریستی این مکان کمک بگیرید.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مارماریس

۱۶ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران