راهنمای بازدید از آکایاکا مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
راهنمای بازدید از آکایاکا مارماریس

در سفر به مارماریس، می‌توانید به دهکده‌ها و مناطق تفریحی مختلف در اطراف شهر بروید که یکی از آن‌ها، آکایاکا است که منطقه‌ای فوق‌العاده زیباست که در خلیج گوکوا قرار داشته و تنها حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر مارماریس دور است. با توجه به محبوبیت بالای آکایاکا، بهتر دیدیم یک نوشته‌ای برای شما آماده کنیم و از خصوصیات این محل، چگونگی رفتن به آن‌جا در سفر با تور مارماریس و جاذبه‌های گردشگری‌اش برایتان بگوییم.

 

درباره آکایاکا مارماریس (Akyaka Marmaris)

آکایاکا در گذشته یک دهکده ماهیگیری به حساب می‌آمده اما حالا به یکی از مراکز توریستی در نزدیکی مارماریس بدل شده است و این را مدیون زیبایی کم‌نظیریست که طبیعت اطرافش برای آن‌جا به همراه آورده است. موقعیت جغرافیایی خاص این محل، آکایاکا را در میان جنگلی از درختان کاج، رودخانه‌ای زیبا و ساحلی فوق‌العاده با ماسه‌های روشن و آبی کریستالی همچون آکواریوم قرار داده است و همه‌ی این‌ها در کنار هم، یکی از جذاب‌ترین نقاط مارماریس را برای اقامت شکل داده اما شما اگر در خود مارماریس اقامت دارید، می‌توانید یک روز خود را به رفتن به آکایاکا و بازدید از این زیبایی‌ها اختصاص دهید.

این دهکده کوچک اما زیبا، چند ساحل زیبا را در خود داشته که برای شنا و انجام تفریحات آبی در مارماریس مناسب هستند و برای طبیعت گردی هم می‌توانید به سراغ تپه‌های جنگلی اطراف آکایاکا بروید. وقتی به بالای این تپه‌ها می‌رسید، از آن‌جا می‌توانید خلیج گوکووا (Gulf of Gokova) را دیده و به عکاسی از رودخانه آزماک (Azmak River) بپردازید. چیزی که در آکایاکا می‌بینید، ترکیبی از رنگ‌ها و زیبایی‌های مختلف است و از طرفی برای آن‌ها که برای تفریح به آن‌جا می‌آیند نیز، گزینه‌های متنوعی را تدارک دیده است.  همچنین وجود چند هتل، خیال شما برای اقامت در این منطقه را نیز راحت می‌کند.

چطور به آکایاکا مارماریس برویم

این دهکده همان طور که گفتیم حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر مارماریس و ۷۱ کیلومتر از فرودگاه دالامان (Dalaman airport) دور است. اگر بخواهید مستقیما از فرودگاه به آکایاکا بروید، اتوبوس‌های مخصوص وجود دارد که با هزینه‌ای نسبتا پایین شما را در عرض یک ساعت به آن‌جا می‌رسانند. همین اتوبوس‌ها هم برای برگشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته اگر همراه بچه و با چمدان‌های زیاد سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم، ون‌های فرودگاهی را برای رفت و آمد بگیرید که در نهایت با توجه به هزینه‌ای که باید برای تک تک افراد جهت سوار شدن به اتوبوس پرداخت می‌کردید، آن‌قدرها هم گران نخواهد بود.

 

اطلاعات کلی درباره سفر به مارماریس

در راه رفتن به آکایاکا شماره تماس ماشینی که با آن می‌روید را بگیرید تا برای بگرشت هم با او هماهنگ کنید. همچنین اگر از خود مارماریس بخواهید به آکایاکا بروید هم اتوبوس‌هایی از مرکز شهر به آن‌جا حرکت می‌کنند و تاکسی‌های شهری نیز شما را به آن‌جا خواهند برد.

فعالیت‌هایی که در آکایاکا مارماریس می‌توانید انجام دهید

زیبایی‌های آکایاکا به گونه‌ای است که یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شما در این دهکده، قدم زدن در ساحل، گشتن میان درختان کاج و بودن در کنار رودخانه خواهد بود، اما خب تفریحات مختلفی هم برای توریست‌های تور مارماریس تدارک دیده شده و یک سری فعالیت‌ها هستند که می‌توانید در آن‌جا انجام دهید که در ادامه آن‌ها را برایتان لیست کرده‌ایم:

قایق سواری در رودخانه آزماک (Azmak River)

رودخانه آزماک آبراهه‌ای بسیار زیباست که آبی شفاف دارد به گونه‌ای که خیلی راحت می‌توانید کف آن را تماشا کنید. به خاطر این که این منطقه یک مکان محافظت شده به حساب می‌آید، هیچ گونه آلودگی به رودخانه راه پیدا نمی‌کند و پرندگانی مختلفی از جمله فلامینگو اردک به آن‌جا می‌آیند و حتی لاکپشت‌ها در کنارش زندگی می‌کنند. این رودخانه طولی به اندازه ۲.۵ کیلومتر دارد و از کنار دهکده گذشته به دریا می‌ریزد. در واقع بخش‌هایی از این رودخانه چسبیده به دهکده است و خیلی راحت برای تماشای آن می‌توانید به کنارش بروید.

در این رودخانه می‌وانید قایق سواری هم کنید. انواع قایق‌ها مثل کانو و کایاک در آن‌‌جا کرایه داده می‌شود و همچنین یک سری قایق‌های رودخانه‌ای وجود دارد که شما را به گردش نیم ساعته می‌برند. در کنار رودخانه نیز چند رستوران مختلف قرار گرفته که از صبحانه تا شام غذا سرو می‌کنند و به جز غذاهای ترکی مختلف، می‌توانید، غذاهای دریایی با ماهی‌های تازه صید شده را نیز برای خود سفارش دهید. در واقع خود این رودخانه به اندازه سواحل محبوب آکایاکا، جذابیت دارد.

 

آشنایی با موزه و قلعه تاریخی مارماریس

ویندسورفینگ و کایت سورفینگ در آکایاکا مارماریس

دو تا از تفریحات خیلی محبوب در سواحل آکایاکا که امکانات و مربیان خوبی نیز برایش در نظر گرفته شده، یکی ویندسورفینگ (Windsurfing) و دیگری کایت سورفینگ (Kitesurfing) است. جالب است بدانید که آکایاکا یکی از مقاصد محبوب در دنیا برای کایت سورفینگ محسوب شده و جمعیت زیادی را در جاهای مشخص شده برای این ورزش می‌بینید که با کایت‌های خود روی آب پیش می‌روند. همچنین یک مدرسه برای این ورزش هم در آکایاکا وجود دارد که اگر چند روزی در آن‌جا اقامت داشتید، می‌توانید در آن‌جا آموزش هم ببینید.

دوچرخه سواری و طبیعت گردی در آکایاکا مارماریس

برای دیدن طبیعت جنگلی و تپه‌های سرسبز آکایاکا دو راه پیش رو دارید. یا این که دوچرخه اجاره کنید یا این که پیاده به بالای این تپه‌ها بروید. البته در هر حال پیشنهاد می‌کنیم که حتما این کار را انجام دهید چون همان‌قدر که دیدن ساحل و رودخانه را در آکایاکا پیشنهاد می‌کنیم، دیدن آن‌ها از بالای تپه‌ هم حتما باید در اولیت شما باشد. این تپه‌های سرسبز جنگلی به هیچ وجه آفتابی نیستند و در بیشتر طول راه سایه شما را از نور آفتاب محافظت می‌کند. همچنین مسیر نیز خیلی طولانی نخواهد بود و تقریبا همه امکان رفتن به بالای تپه را دارند. فراموش نکنید که اگر به آن‌جا رفتید، حتما دوربین  عکاسی خود را هم همراه داشته باشید.

 

برترین کلاب‌های شبانه مارماریس

کمپ جنگلی در آکایاکا مارماریس

کمپ زدن در مناطق جنگلی آکایکا فعالیتی محبوب بین توریست‌ها و جوانان محلی ترکیه است. شما می‌توانید یک روز از تور مارماریس خود را به این کار اختصاص دهید و بعد از انجام تفریحات مختلف، شب را هم در آن‌جا کمپ بزنید. بخشی از این جنگل امکانات کمپ زدن فراهم شده و در آن‌جا سرویس بهداشتی، فروشگاه، برق، محل کباب زدن و ... وجود دارد. کمپ زدن هم شما را به طبیعت نزدیک‌تر خواهد کرد و هم هزینه‌ی کم‌تری نسبت به حضور در هتل‌های آکایاکا برایتان در پی خواهد داشت.

بازدید از جزیره و ساحل کلئوپاترا از آکایاکا مارماریس

در ادامه ماجراجویی خود خارج از مارماریس، می‌توانید به دیدن جزیره کلئوپاترا (Cleopatra Island) در فاصله‌ی بسیار نزدیک از آکایاکا بروید. برای رفتن به آن‌جا باید سوار قایق‌های مخصوص اسکله کاملی (Camli port) شده و در نهایت به ساحل کلئوپاترا در جزیره برسید. ساحل معروف جزیره کلئوپاترا جزو زیباترین‌ها در ترکیه بوده و همچنین ویرانه‌های باستانی هم در آن‌جا وجود دارد که امکان بازدید از آن‌جاها نیز برایتان فراهم است.

 

بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌ها در مارماریس

سواحل معروف آکایاکا مارماریس

اما مسلما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های آکایاکا سواحل این دهکده است. چند ساحل ماسه‌ای بسیار عالی در این منطقه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

ساحل آکایاکا، مارماریس

ساحل آکایاکا (Akyaka beach)، ساحل اصلی دهکده به حساب می‌آید و دارای پرچم آبی هم هست که یعنی می‌توانید با خیال راحت در آن‌جا شنا کنید. ماسه‌های طلایی این ساحل برای آفتاب گرفتن عالی هستند و آب دریا نیز مثل دیگر جاهای آکایاکا کریستالی و تمیز است. یکی از جذابیت‌های این ساحل این است که آب تا ۲۰۰ متر کم عمق بوده و به راحتی می‌توانید همراه بچه‌ها در آن‌جا به آبتنی بپردازید. البته ساحل آکایاکا شلوغ‌ترین ساحل این منطقه نیز به حساب می‌آید و به همین دلیل اگر به دنبال آرامش هستید، بهتر است به دیگر سواحل نزدیک مراجعه کنید.

ساحل سینار، مارماریس

ساحل سینار (Cinar beach) حدودا ۳ کیلومتر از خود دهکده فاصله دارد و با ۴۵ دقیقه پیاده روی یا گرفتن تاکسی می‌توانید به آن‌جا بروید. این ساحل کوچک اما دنج، فضایی به مراتب آرامش‌بخش‌تر دارد و البته فوق‌العاده زیبا هم هست. نیزاری تا نزدیکی ساحلپیش رفته و آب هم فوق‌العاده تمیز و شفاف است و به راحتی‌ ماهی‌های ریز را می‌بینید که در آب به این سو و آن سو شنا می‌کنند. این ساحل نیز امکانات رفاهی خیلی خوبی را برای توریست‌ها فراهم آورده است.

 

تورهای دریایی محبوب در مارماریس

ساحل آکاپینار، مارماریس

اگر به دنبال کایت سورفینگ یا ویندسورفینگ هستید، بهتر است در سفر به مارماریس، خود را به ساحل آکاپینار (Akcapinar beach)  برسانید. جایی که امکانت عالی برای این ورزش‌ها در اختیارتان گذاشته می‌شود و همه چیز برای یک روز شاد و عالی فراهم است.

ساحل آکبوک، مارماریس

این ساحل البته کمی از خود دهکده دور است و در ۲۴ کیلومتر آن‌جا قرار دارد اما دنج و عالی بوده و بیشتر مورد توجه آن‌هاست که با قایق‌های تفریحی به این منطقه می‌روند. ساحل آکبوک (Akbuk beach) حالت خلیجی داشته و دارای امکانات مختلفی از جمله رستوران، محل کمپ زدن، سرویس بهداشتی و ... نیز هست.

 

بهترین هتل‌های اطراف مارینای مارماریس

تفریحات شبانه در آکایاکا مارماریس

نکته پایانی که درباره آکایکا باید به شما بگوییم این است که بر خلاف خود مارماریس، خیلی از آن‌ها که به آکایاکا می‌آیند، روزهایی شلوغ و پر از فعالیت را می‌گذرانند و شب‌ها را به استراحت پرداخته و به دنبال کسب آرامش هستند. پس اگر دنبال تفریحات شبانه، بودن در کلاب‌های بزرگ و پارتی‌های شلوغ هستید، بهتر است در تور مارماریس، شب‌ها را در خود شهر بمانید و تنها برای تفریحات آبی و لذت بردن از طبیعت، سفری یک روزه به آکایاکا را تجربه کنید.

منبع

 

۱۳ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران