راهنمای فرودگاه دالامان مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
راهنمای فرودگاه دالامان مارماریس

بهترین و راحت‌ترین راه رسیدن به مارماریس و بازدید از دیدنی‌ترین نقاط مارماریس، سفر هوایی است که به پایانه هوایی دالامان مارماریس انجام می‌شود. البته فرودگاه میلاس بدروم هم در دسترس قرار دارد که در فاصله دورتری تا دالامان قرار گرفته است. این فرودگاه که در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر دالامان و ۱۰۰ کیلومتری مارماریس و ۸۰ کیلومتری فتیه واقع شده در تمام طول سال مسافران تور مارماریس را سازمان‌دهی می‌کند. اگر قصد سفر به مارماریس و یا فتیه را دارید می‌توانید از طریق این فرودگاه و ظرف کم‌تر از ۲ دقیقه خودتان را به مقصد مورد نظرتان برسانید.

 

برخی اطلاعات مفید و نکات

فرودگاه دالامان (DLM) که اصلی‌ترین فرودگاه بین‌المللی در منطقه دالامان ترکیه است در حدود ۶ کیلومتری مرکز شهر دالامان، و ۹۶ کیلومتری مرکز شهر مارماریس واقع شده که حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد تا با تاکسی یا شاتل شخصی از DLM به مرکز شهر مارماریس برسید، ایکملر نیز حدود ۱۵ دقیقه با مارماریس فاصله دارد. همچنین کد این فرودگاه DLM است. توصیه می‌کنیم با شاتل فرودگاه HAVAS به مرکز شهر بروید در غیر این صورت با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانید با شاتل خصوصی به استراحتگاه‌های منطقه بروید که از هر لحاظ راحت‌تر و سریع‌تر هستند. به علاوه از ترمینال اتوبوس‌رانی بین شهری مارماریس به استراحتگاه‌های همسایه مانند اکملر، تورونس، سلیمیه، بزبورون، اورهانیه و آکیاکا هر ۱۵ تا ۳۰ دقیقه یک‌بار اتوبوس حرکت می‌کند. خوشبختانه در این فرودگاه امکان پارک ماشین کوتاه مدت و بلند مدت نیز پیدا خواهید کرد بنابراین اگر ماشین کرایه کرده‌اید نگران چیزی نباشید.

توجه داشته باشید که برای رفتن به فرودگاه دالامان (DLM) از مارماریس یا هر استراحتگاه در منطقه دالامان باید زمان‌تان را حداقل ۱.۵ ساعت برای پروازهای داخلی و ۲.۵ ساعت برای پروازهای بین‌المللی تنظیم کنید. در نتیجه حداقل زمان برای رسیدن به این فرودگاه با احتساب به طور متوسط ۹۰ دقیقه به علاوه ۱۵ دقیقه ترافیک ممکن از مارماریس، باید حداقل ۳.۵ تا ۴.۵ ساعت قبل از پرواز از جایی که هستید به سمت فرودگاه حرکت کنید.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

اقدامات Covid-19

لطفا yda.aero را بررسی کنید تا از آخرین اطلاعات COVID-19 برای مسافرانی که از فرودگاه دالامان (DLM) سفر می‌کنند، مطلع شوید.

راهنمای داخلی فرودگاه DLM

همانطور که گفتیم باید زمان خود را برای حضور در فرودگاه حداقل ۱.۵ ساعت برای پروازهای داخلی و ۲.۵ ساعت برای پروازهای بین المللی تنظیم کنید زیرا قبل از پرواز شما زمانی را در صف اصلی در ورودی فرودگاه، پیشخوان شرکت هواپیمایی و روند ورود انجام دهید که در صورت تاخیر احتمال دارد از پروازتان جا بمانید و متضرر شوید. حالا در نظر بگیرید در فصل اوج گردشگری در مارماریس و با وجود صدها مسافر چقدر مهم است که زودتر در فرودگاه باشید. همچنین باید حداقل ۱۰ دقیقه پیاده‌روی در داخل فرودگاه را در نظر داشته باشید. شما باید قبل از پرواز برای ورود به پروازهای بین‌المللی ۶۰ دقیقه و ۴۵ دقیقه برای پروازهای داخلی در فرودگاه اعلام حضور کنید در غیر این صورت ممکن است کلیه حقوق بلیط و پرواز را از دست بدهید.

 

معرفی بهترین رستوران های مارماریس

ترمینال‌های فرودگاه

فرودگاه دالامان به پایانه‌های ورود و خروج تقسیم شده و شامل مغازه‌ها، عوارض گمرکی، کافه‌ها، رستوران‌ها، صرافی‌ها، بانک‌ها، اجاره ماشین، پیشخوان اطلاعات، میز تحریر و امکانات چمدان می‌شود. همچنین این فرودگاه دارای یک ترمینال داخلی و یک ترمینال بین‌المللی می‌شود.

گزینه‌های دیگر حمل و نقل

در سفر با تور ترکیه، برای دسترسی به مارماریس و همه استراحتگاه‌های منطقه دالامان از فرودگاه دالامان، فرصت‌های مختلف حمل و نقل وجود دارد. شاتل‌های رسمی فرودگاه HAVAS & MUTTAS، مینی بوس، شرکت‌های ترانسفر فرودگاهی، کرایه اتومبیل و تاکسی از محبوب‌ترین گزینه‌ها هستند. عموما با این شاتل‌ها از فرودگاه تا مرکز مارماریس ۹۰ دقیقه طول می‌کشد که از بین همه آن‌ها با کمی هزینه بیشتر حمل و نقل خصوصی با تاکسی‌ها و شاتل‌های شخصی را توصیه می‌کنیم که به مراتب سریع‌تر حرکت می‌کنند و راحت‌تر هستند. هزینه سفر با اتوبوس‌های فرودگاهی هاواس ۲۰ لیر (۷ دلار) است در صورتی که سفر با تاکسی‌های شخصی همراه با ۲ تا ۳ چمدان سایز متوسط حدود ۱۸۰ دلار به بالا هزینه دارد.

 

جذاب‌ترین تفریح‌ها در مارماریس

اقدامات پیشگیری و ایمنی COVID-19 ویروس کرونا برای شاتل فرودگاه

ایمنی و سلامتی مهمانان و رانندگان در اولویت اصلی قرار داشته و آن‌ها تضمین می‌کنند که تمام وسایل نقلیه مطابق با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی در برابر COVID-19 تمیز و ضد عفونی می‌شوند.

جزئیات فرودگاه

  • نام فرودگاه: فرودگاه بین المللی دالامان
  • کد فرودگاه: DLM
  • عرض جغرافیایی: ۳۶.۷۱۶۶۶۶۶
  • طول جغرافیایی: ۲۸.۷۸۳۳۳۳۳
  • آدرس: ATM Dalaman International Airport, 48780 Dalaman, Mugla, Turkey
  • تلفن: ۵۵ ۵۵ ۷۹۲ ۲۵۲ ۹۰+

 

بازدید از یادگارهای باستانی رومی و یونانی مارماریس

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

نظرات کاربران