از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
از فرودگاه دالامان تا مرکز شهر مارماریس

فرودگاه دالامان در شمال شهر مارماریس واقع شده و فاصله‌ی آن تا مرکز شهر حدود ۹۶ کیلومتر است. با توجه به این که بسیاری از هتل‌های مارماریس در این بخش از شهر واقع شده‌اند، اولین کاری که باید بکنید این است که از فرودگاه به هتل بروید. در نوشته‌ی امروز ما هم به شما می‌گوییم که چطور این راه را طی کنید و اگر خواستید در سفر با تور مارماریس به ایکملر بروید نیز، کدام مسیر را باید در نظر بگیرید.

 

اطلاعات کلی درباره فرودگاه و مسیر رفت و آمد به مرکز شهر

با توجه به فاصله‌ی فرودگاه تا مرکز شهر، چیزی حدود ۹۰ دقیقه طول می‌کشد تا این مسیر را طی کنید و اگر قرار است در ایکملر اقامت داشته باشید، ۱۵ دقیقه‌ بیشتر باید در راه بمانید. این مسیر را هم می‌توانید با تاکسی و هم شاتل فرودگاه بروید، از طرفی شاتل‌های اشتراکی و اتوبوس نیز برای رفت و آمد هستند که قیمت کم‌تری دارند. بسیاری از گردشگران تور ترکیه از شاتل‌های خصوصی HAVAS برای طی این مسیر استفاده می‌کنند.

اگر از طریق اتوبوس به مرکز شهر رفتید، می‌توانید با استفاده از مینی‌بوس‌هایی که در ترمینال هستند، به جاهای مختلف مارماریس از جمله ایکملر، تورونک، داتکا، سلیمیه و ... بروید که نهایتا مسیر شما بین ۱۵ دقیقه تا نیم ساعت خواهد بود.

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

چطور از فرودگاه به مرکز مارماریس برویم

اتوبوس‌: اتوبوس‌های عمومی با نام MUTTAS‌ در مسیر فرودگاه دالامان مارماریس تا مرکز شهر فعالیت می‌کنند و به داخل ترمینال شهری می‌روند. این اتوبوس‌ها به صورت منظم از ساعت ۴ صبح در این مسیر فعال هستند و عموما زمانی که هواپیمایی به زمین می‌نشیند، بعد از پر شدن به راه می‌افتند. هزینه‌ی این اتوبوس‌ها به ازای هر نفر ۲۵ لیر است و حداقل ۱۱۰ دقیقه در راه خواهید بود. برای این که از آن‌جا به ایکملر بروید باید تاکسی بگیرید. همان جایی که پیاده می‌شوید، تاکسی برای کرایه موجود خواهد بود. برای پرداخت پول نیز به تاکسی متر نگاه بیندازید و دقیقا همان مبلغ را پرداخت کنید، نیازی به طی کردن با راننده ندارید.

 

شاتل فرودگاهی: شاتل‌های فرودگاهی HAVAS مسیر فرودگاه تا چند نقطه از شهر را بدون توقف طی می‌کنند و سریع‌تر از اتوبوس‌ها به مقصد می‌رسند. شما می‌توانید این شاتل‌ها را در مقابل در خروجی پروازهای خارجی ببینید. مقاصد این شاتل‌ها شامل دالامان سنتر، اورتاکا، کویچگیز، مارماریس و گولکوا خواهد بود. هزینه این شاتل‌ها نیز ۲۵ لیر است. مسیر مرکز شهر HAVAS همان جایی خواهد بود که اتوبوس‌ها می‌روند و از آن‌جا برای هر جایی که خواستید، می‌توانید تاکسی بگیرید.

 

جذاب‌ترین تفریح‌ها در مارماریس

 

تاکسی: تاکسی‌ها بیرون ترمینال هستند، پس اگر می‌خواهید سوار آن‌ها شوید، حتما باید کمی پیاده از خروجی بروید تا به آن‌جا برسید. بعد از آن، مسلما تاکسی راحت‌ترین روش برای رفتن به شهر خواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه‌ی تاکسی برا اساس تاکسی‌متر محاسبه شده و اصلا ارزان نخواهد بود. در شروع به حرکت تاکسی، ۵.۵ لیر لحاظ شده و به ازای مسافت و معطلی، تاکسی‌متر هزینه‌ی مسیر را محاسبه می‌کند که برای چنین مسیری چیزی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ لیر خواهد بود!

 

شاتل خصوصی: در بسیاری موارد، این شاتل‌های خصوصی بهترین گزینه برای رفتن به مرکز شهر هستند. چون اگر به صورت گروهی به سفر رفته باشید و همچنین اگر بار زیادی همراه دارید، خیلی راحت می‌توانید سوار این شاتل‌ها شده و به هتل برسید. البته بعضی از هتل‌ها، شاتل‌های خصوصی خود را دارند که اگر در قرارداد شما با هتل باشد یا هزینه‌ی اضافی آن را پرداخت کرده باشید، آن‌ها در فرودگاه منتظر شما خواهند بود.

در غیر این صورت می‌توانید از شاتل‌های خصوصی فرودگاه استفاده کنید. این شاتل‌ها از ۶ تا ۱۹ نفر ظرفیت داشته که بر اساس ظرفیت و مسیر، قیمت تمام شده شما متفاوت خواهد بود.

 

۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

نکات مهمی که باید در نظر داشته باشید:

  • حتما با خود لیر ترکیه همراه داشته باشید. عموما اگر مجبور شوید با ارزهای خارجی پولی به راننده بدهید، در نهایت مبلغ بسیار بیشتری را پرداخت خواهید کرد. تا جای ممکن پول‌های خرد مثل ۱۰ لیری و ۵ لیری همراه داشته باشید.
  • آدرس هتل خود را به ترکی همراه ببرید تا بتوانید راحت‌تر به محل مورد نظر خود برسید. متاسفانه تقریبا تمامی رانندگان تاکسی و مینی بوس در ترکیه، انگلیسی بلد نیستند.
  • به خاطر وضعیت کرونا، حتما باید در طول مسیر هر کدام از این گزینه‌ها، ماسک به صورت داشته باشید.

۳۰ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران