سفر به مارماریس و بازدید از روستای تورونچ

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
سفر به مارماریس و بازدید از روستای تورونچ

روستای Turunc یک تفرجگاه ساحلی باشکوه و زیبا در مارماریس است که در خلیج فوق العاده‌ای در ساحل جنوبی مارماریس، در کنار تفرجگاه ساحلی محبوب ایچملر پنهان شده است. این منطقه به شدت زیبا جایی است که در تور مارماریس حتما باید از آن بازدید کنید. خوبی رفتن به تورونج این است که می‌توانید ضمن استفاده از زیبایی مارماریس مکانی دنج‌تر برای گردش داشته باشید بنابراین اگر می‌خواهید فضای خلوت‌تری برای خودتان داشته باشید اینجا برای شما پیشنهاداتی داریم.

 

تورونج چگونه است؟

این روستای زیبا و توریستی در فاصله ۲۰ کیلومتری در جنوب تفریحگاه بزرگ گردشگری مارماریس و ۱۲۰ کیلومتر فرودگاه دالامان واقع شده است. اگرچه تورونچ روستایی توریستی است که مدام میزبان گردشگران می‌شود اما همچنان محیطی آرام و لذتبخش دارد. این ساحل دارای پرچم آبی (از نظر زیست محیطی) است و بین تپه‌های جنگلی و کوه‌ها قرار گرفته و دارای دریایی نیلگون و آرام است. از اینجا تپه‌های بیشتری را در طرف دیگر خلیج خواهید دید که منظره‌ای بی‌نظیر دارند. جاده کج با رمپ و سرازیری به تورونچ که با منطقه جنگلی، تپه‌ها و چشم انداز زیبا در امتداد خلیج مارماریس همراه شده نمایی به غایت دیدنی و سحرانگیر دارد. بعد از نیم ساعت سفر ناگهان Turunc را در پشت تپه‌های کنار دریا با چشم اندازی فوق‌العاده خواهید دید. همچنین این توقفگاه بسیار محبوب برای قایق‌های تفریحی و مسافران ساحل دوست است. ممکن است در شب تعداد زیادی قایق بادبانی و قایق‌های بزرگ‌تر و رستوران‌های مملو از بازدیدکنندگان را خواهید دید.

راهنمای بهترین فعالیت‌ها در تورونج

روستای تورونچ: افرادی که به تورونچ می‌رفتند به دنبال ساحل و شنا هستند اما خود روستا هم ارزش دیدن دارد. این روستایی کوچک است که به راحتی می‌توان ظرف نیم ساعت از این طرف آن به طرف دیگر رفت بستگی دارد چقدر بین راه توقف کنید، مغازه‌ها را ببینید و مشغول صحبت کردن شوید. شب‌ها خیابان‌های این روستا برای تردد ماشین‌ها بسته بوده و زمان خوبی برای تفریح و پیاده‌روی آرام فراهم می‌آورد.

 

آشنایی با بهترین سواحل مارماریس

ساحل: تورونچ به طور کاملا واضحی به سواحل تمیز پرچم آبی خود افتخار می‌کند. ساحل رو به شرق، از انتهای نسبتا توسعه نیافته شمالی تا بندرگاه جنوبی ادامه دارد. تختخواب آفتابی با کوسن‌های رنگی بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس هستند و بخش عمده‌ای از ساحل دارای بارها و رستوران‌هایی است که در طول روز به شما غذاهای تازه و غذا می‌دهد.

بازار هفتگی: مطمئن شوید وقتی اینجا هستید بازار هفتگی را از دست نمی‌دهید. این بازار هر دوشنبه از حدود ساعت ۸ صبح تا حدود ۴ بعد از ظهر برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان تورونچ، مسافران سفر یک روزه از ایچملر و مارماریس را به خود جذب می‌کند. غرفه‌های متنوعی وجود دارد که میوه و سبزیجات تازه، پنیر، میوه خشک و آجیل، عسل و سایر محصولات محلی را ارائه می‌دهند. برای کسانی که به دنبال خرید سوغاتی‌های ترکیه هستند، انتخاب گسترده‌ای از لباس، کالاهای چرمی، حوله‌های ترکی، روکش میز و کوسن و سایر زیورآلات وجود دارد. بعد یک خرید حسابی و پر پیمان به یکی از کافه‌ها بروید و چیزی بنوشید.

گردش با قایق

برای بسیاری از مردم سفر با قایق از ضروری تعطیلات تورونچ است. هیچ چیز لذتبخش‌تر از گشت و گذار در آب‌های شفاف و فیروزه‌ای اژه و خط ساحلی ترکیه نیست. سفرهای قایقی به مکان‌های محلی مورد علاقه در بیشتر روزها از بندر انجام می‌شود که می‌توان از قبل در آنجا از طریق یکی از آژانس‌های مسافرتی روستا رزرو کرد یا فقط می‌توانید بدون رزرو بروید و شانس خود را استفاده کنید. سفرهای آبی از سفرهای نیم روزه تا یک روز کامل زمانی که بتوانید به جاهای دورتر سفر کنید، متفاوت هستند.

 

بهترین هتل‌های ۴ ستاره مارماریس

باغ چای

مانند هر روستای ترکی، باغ چای یک نقطه کانونی برای مردم محلی و بازدیدکنندگان در تورونچ است. باغ چای که در خیابان اصلی، کنار پل رودخانه و ایستگاه اصلی دولموش واقع شده، مکانی سایه‌دار برای استراحت، گوش سپردن و تماشای محیط روستا را فراهم می‌کند.

جاذبه‌های روستا

زمانی تورونچ تکه‌ای از مزارع کوچک پر از محصولات زراعی و دام بود، که هنوز هم تا حد زیادی به یادگار مانده است. فقط چند دقیقه از مرکز روستا فاصله بگیرید و با مناظر و صداهای حومه روبرو شوید. مزارع کوچک با گاو، گوسفند، بز و مرغ به راحتی در کنار توسعه ملک جدید قرار گرفته و تضادی دیدنی به وجود آورده‌اند. همچنین در اینجا شما نیز با غرفه‌های کوچک مردم محلی مواجه می‌شوید که محصولات تازه باغ، تخم مرغ و عسل را در خارج از خانه ساکنان روستا به فروش می‌رسانند.

 

خریدی متفاوت در بازار بزرگ مارماریس

۰۴ آبان ۱۴۰۰

نظرات کاربران