۹ نکته که قبل از تاکسی گرفتن در بانکوک

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۹ نکته که قبل از تاکسی گرفتن در بانکوک

رفت و آمد در بانکوک به وسیله‌ی تاکسی، راحت‌ترین راه نسبت به اتوبوس، BTS یا هر وسیله‌ی نقلیه عمومی دیگری خواهد بود. البته این روش گران‌تر نیز برایتان تمام می‌شود اما خیلی راحت می‌توانید به مقصد مورد نظر خود برسید.  بیشتر تاکسی‌های ماشین‌های نو و به روزی بوده و عموما به رنگ‌های سبز-زرد یا آبی-قرمز هستند، اما خب بعضی مدل‌ها نیز به رنگ نارنجی، قرمز یا صورتی هم وجود دارند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. پیدا کردن تاکسی در شهر راحت بوده و عموما آنقدری از آن‌ها را نزدیک خود می‌بینید که نیازی به صبر کردن نداشته باشید.

تاکسی‌متر تاکسی‌های بانکوک از ۳۵ بات آغاز شده و تا ۲ کیلومتر اول با همان قیمت خواهد بود اما بعد از آن به ازای هر کیلومتر، ۲ بات به قیمت تمام شده اضافه می‌شود، مضاف این که اگر در ترافیک بمانید هم بابت زمانی که در ماشین هستید، باز هم تاکسی‌متر کار خواهد کرد. در مجموع چیزهای زیادی هست که در مورد تاکسی گرفتن در تور بانکوک باید بدانید و ما سعی کرده‌اید ۹ مورد مهم از آن‌ها را در نوشته‌ی امروزمان بگنجانیم.

 

کد رنگی تاکسی‌ها در بانکوک

تاکسی‌های بانکوک به رنگ‌های شاد و متنوعشان معروف هستند. اما این رنگ‌ها آیا معنی خاصی می‌دهند و آیا شما باید برای مسیرهای مختلف، تاکسی‌هایی به رنگ خاص سوار شوید؟ خیر! این رنگ‌ها فقط به خاطر این است که کمپانی‌های مختلفی در بانکوک فعالیت می‌کنند و خیلی مهم نیست که کدام را سوار می‌شوید.

 

کرایه موتور سیکلت در پوکت

چطور تاکسی فعال را بشناسیم

تاکسی‌های بانکوک یک نمایشگر کنار پنجره‌ی جلو دارند که وقتی به رنگ قرمز در می‌آید، یعنی در حال فعالیت بوده و مسافری نیز ندارد. برای این تاکسی‌ها دست تکان دهید تا شما را به مقصد موردنظرتان برسانند.

تاکسی‌متر

دیگر نیاز نیست که از قبل بر سر مبلغی که باید به تاکسی بدهید چانه بزنید، در حال حاضر تمامی تاکسی‌ها، تاکسی‌متر دارند و حتما از ابتدای مسیر باید روشن شوند. حتما موقع سوار شدن ببینید که تاکسی‌متر فعال شده است و اگر هر کدام از راننده‌ها به شما مبلغ مشخصی را برای مقصد اعلام کرد، به جای نشستن در آن ماشین، تاکسی دیگری پیدا کنید. خوشبختانه در بانکوک تاکسی زیاد پیدا می‌شود. همچنین توجه کنید که قیمت تاکسی‌متر به بات است.

رانندگانی که شما را به مقصد نمی‌برند!

همچون ایران، بعضی از تاکسی‌ها وقتی مقصد شما در مسیرشان نباشد، شما را به آن‌جا نمی‌برند، به همین دلیل است که ابتدا از شما مقصد را می‌پرسند. البته این کار خیلی قانونی نیست و شما می‌توانید با گرفتن شماره ۱۵۸۴ آن‌ها را گذارش کنید و کد آن‌ها را اعلام نمایید.

 

راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در پاتایا

هر جایی که بخواهید، می‌توانید سوار ماشین شوید

هر جایی که برای تاکسی‌ها دست تکان دهید، آن‌ها برایتان نگه می‌دارند. حتی اگر در ایستگاه اتوبوس باشید و اتوبوسی در آن نزدیکی نباشد، تاکسی در ایستگاه نیز شما را سوار خواهد کرد.

مراقب دغلکاران باشید

روش‌هایی وجود دارد که بعضی از رانندگان بد سیستم حمل و نقل عمومی بانکوک به کار می‌برند تا به نحوی سر شما را کلاه بگذارند. یکی از روش‌ها معمول روشن نکردن تاکسی متر است که قبلا گفتیم. دیگر روش این است که به شما می‌گویند، جایی که می‌خواهید بروید بسته است و در عوض شما را به جای بهتری می‌برند. در این جور مواقع عموما شما به جایی می‌روید که به راننده پورسانت می‌رسد و اغلب هم اجناس تقلبی به فروش می‌رسانند. پس روی مقصد خود پافشاری کنید.

تاکسی‌هایی که راه را بلد نیستند

انتظار نداشته باشید که تمام تاکسی‌های شهر، بانکوک را مثل کف دست بشناسیند. این شهر بزرگ هر لحظه در حال تغییر است و راه بلدی از جمله چیزهایی نیست که رانندگان در زمان استخدام باید در رزومه خود داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، همیشه لوکیشن جایی که قصد رفتن دارید را روی نقشه نشان دهید یا این که آدرس آن را به تایلندی جایی یادداشت کرده باشید تا به راننده نشان دهید.

زمان پیاده شدن مراقب باشید

شلوغی خیابان‌ها و موتور سیکلت‌هایی که هر آن از طرفی به سمت ماشین می‌آیند، کمی مشکل ساز است، به همین خاطر زمان پیاده شدن خوب به خیابان نگاه کنید تا به یکی از آن‌ها نزنید یا آن‌ها به شما نزنند.

 

بهترین شهرها و روستاهای پوکت

انعام؟ بقیه پول؟

به هیچ وجه نیازی نیست که به راننده تاکسی انعام دهید و این رویه کلا در بانکوک باب نیست. همچنین بسیاری از مواقع مبلغی که باید از شما گرفته شود به سمت ۵ یا حتی ۱۰ بات بالاتر رند می‌شود که این هم خیلی مسئله خارج از عرفی نیست، اما بهتر است همیشه مبلغی پول خورد داشته باشید تا به راحتی بتوانید از پس رانندگان بهانه گیر که پول خورد نداشتن را بهانه‌ی گرفتن پول بیشتر می‌کنند، بر بیایید.

۰۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران