۸ نکته‌ی فرهنگی که در سفر به تایلند باید آنها را رعایت کنید

جاذبه‌های گردشگری تایلند
۸ نکته‌ی فرهنگی که در سفر به تایلند باید آنها را رعایت کنید

تایلند یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کشورهای جهان در میان گردشگران است. کشوری سبز از جنگل‌های گرمسیری و آبی روشن از دریاهای تمیز. کشوری با رویایی‌ترین امکانات جهت اقامت‌های عاشقانه و رمانتیک. کشوری با بهترین کافه‌های روزانه و شبانه برای انواع دورهمی‌ها و خوشگذرانی‌ها. در سفرتان با تور تایلند اگر به دنبال آشنایی فرهنگی بیشتر با آن هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۸ نکته‌ی مهم در تعاملاتتان با مردمان این کشور را یک به یک خدمتتان بازگو کنیم. نکاتی که دانستن آنها گشت و گذارتان در این کشور را دلچسب‌تر و بی‌دردسرتر می‌کند.

 


۱- فرهنگ مردمان کشور تایلند تاثیرپذیرفته از فرهنگ مردمان هند و چین است. مردمانی خونگرم و خوش برخورد که رفتارشان با گردشگران سبب شده است کشورشان در جهان با نام سرزمین هزار لبخند شناخته شود. بنابراین در سفرتان به این کشور خیالتان راحت باشد که هر دیدار رو در رو با لبخند همراه است و همین لبخند باعث می‌شود کمتر احساس غریبگی و غربت کنید.

 

سفری بهاری به شهرهای تایلند

 

 

تایلند

 


۲- دین بیش از ۹۰ درصد مردم تایلند بودایی است و مذهب در میان مردمان این کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. بنابراین به هنگام بازدید از اماکن مذهبی این کشور همواره اصول و قواعد خاص‌شان را رعایت کنید. برای مثال از بغل کردن راهبان به صورت جدی بپرهیزید و در مکان‌هایی که با کفش اجازه‌ی ورود ندارید و یا برای ورود باید بدن خود را پوشیده بدارید حتما این کار را انجام بدهید.
۳- تایلندی‌ها به سبب دین و آیین‌شان برای اعضای مختلف بدن احترامات خاصی قائل‌اند و مطابق با همین امر سر مهم‌ترین بخش معنوی بدن است. بنابراین شما در تعاملاتتان با تایلندی‌ها حق ندارید سر آنها را لمس کنید. چرا که این کار یک اهانت به حساب می‌آید. این نکته در مورد کودکان آنها نیز صادق است و شما در مهربانی کردن به آنها حق ندارید سرشان را نوازش کنید.

 

تصاویری رویایی از تایلند که شما را عاشق سفر به این کشور می‌کند

 

 

تایلند

 


۴- تایلندی‌ها میانه‌ی خوبی با لمس یکدیگر در فضاهای عمومی ندارند. در خیابان‌های این شهر کمتر افراد بومی را می‌توانید ببینید که دست یکدیگر را گرفته باشند و یا همدیگر را ببوسند. بنابراین در سفر رمانتیک‌تان به این کشور سعی کنید کمتر در فضاهای عمومی وارد تعاملات عاشقانه شوید.
۵- در صبحت کردنتان با تایلندی‌ها تا جاییکه ممکن است از یک انگشت برای اشاره به فرد یا چیزی استفاده نکنید. چرا که این کار در نظر آنها و در زبان بدن مورد فهم آنها یک نوع بی‌ادبی به حساب می‌آید. اگر خواستید به فرد یا چیزی اشاره کنید به جای انگشت از کل دستتان کمک بگیرید.

 

نکات ضروری برای کوله‌گردی در تایلند

 

 

تایلند

 


۶- تایلندی‌ها با یکدیگر زیاد با صدای بلند و یا فریاد حرف نمی‌زنند و شما نیز تلاش کنید در حرف زدن با آنها تن صدایتان را بالا نبرید و همچنین در فضاهای عمومی هرگز فریاد نزنید.
۷- پا از منظر تایلندی‌ها پایین‌ترین و کم ارج‌ترین بخش بدن است. بنابراین در تعامل با مردمانش خیلی‌ کارها را نباید با پایتان انجام بدهید. برای مثال شما حق ندارید در خیابان چیزی را با پایتان هل بدهید، در را با پایتان باز کنید و یا باز نگه دارید، با پایتان به چیزی اشاره کنید و همینطور پای یک تایلندی را لمس کنید. البته اگر این کار را انجام دادید زیاد نگران نباشید. به هرجهت آنها می‌دانند شما گردشگر هستید و ممکن است کمتر با فرهنگ و آداب آنها آشنایی داشته باشید اما تا جاییکه ممکن است سعی کنید با رفتارتان به آنها احترام بگذارید.

 

۶ کاری که باعث می‌شود مسافر مسئولیت‌پذیری در تایلند باشید

 

 

تایلند

 


۸- خاندان سلطنتی تایلند به شدت مورد احترام مردمان این کشور است. بنابراین در سفرتان با تور تایلند این نکته را مد نظر داشته باشید و تا جاییکه می‌توانید به خاندان سلطنتی این کشور احترام بگذارید. برای مثال حواستان باشد حق ندارید در خیابان یا هرکجای دیگر پا روی سکه‌ای بگذارید که عکس خاندان سلطنتی در آن حک شده است.

۲۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران