گردش در پارک تفریحی شیجینگشان پکن

جاذبه‌های گردشگری چین
گردش در پارک تفریحی شیجینگشان پکن

شهر پکن یکی از شهرهای پرهیاهو و زنده کشور چین است. این شهر زیبا در نتیجه پیشینه تاریخی غنی جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری را در خود جای داده که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود برای توریست‌ها جذابیت بالایی دارند. به همین دلیل در طول سال این شهر زیبا شاهد سیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف دنیا می‌باشد. اگر شما نیز قصد سفر با تور چین و برنامه سفر به شهر پکن را به همراه خانواده خود در سر دارید، رفتن به پارک تفریحی شیجینگشان را پیشنهاد می‌دهیم. تا پایان این مقاله ما را دنبال کنید تا شما را با این پارک تفریحی برای گذراندن یک روز به یادماندنی به همراه خانواده خود در تور پکن آشنا کنیم.

 

آشنایی با پارک تفریحی شیجینگشان پکن

رفتن به شهربازی در کل دنیا می‌تواند برای افراد جذاب باشد. به خصوص اگر شهربازی باشکوه بوده و وسایل تفریحی متنوعی را در خود جای داده باشد لذت رفتن به آن دوچندان خواهد بود. پارک تفریحی شیجینگشان پکن دقیقا جایی است که در سفر خود به این شهر می‌توانید به آنجا رفته و از امکانات و تفریحات آن نهایت لذت را ببرید. این پارک تفریحی در منطقه غربی شهر پکن که با نام باجیااو (Bajiao) شناخته می‌شود قرار دارد. شیجینگشان دارای مساحتی در حدود ۳۵۰.۰۰۰ متر مربع بوده و از بخش‌های متنوع و جذاب گوناگونی تشکیل شده است.

در کنار تفریحات متنوع، خلوت بودن این پارک تفریحی مزیت بزرگی برای گردشگران تور پکن محسوب شده و افراد بدون نیاز به قرار گرفتن در صف‌های طولانی برای تهیه بلیط بازی‌ها می‌توانند از تک تک لحظات خود نهایت استفاده را بکنند. پس مهم نیست که چند ساله هستید اگر کودک درونتان هنوز زنده است رفتن به پارک تفریحی شیجینگشان را در سفر خود به پکن فراموش نکنید.

 

مرکزخرید معروف پلازای شرقی پکن

تاریخچه پارک تفریحی شیجینگشان پکن

مکان کنونی پارک تفریحی شیجینگشان در گذشته یک باغ امپراطوری باشکوه بود. به این صورت که در سال‌های ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۱ میلادی در آن چند قصر، پاویون، درختان میوه گوناگون و ... وجود داشته و پادشاهان برای خوشگذرانی به آنجا می‌رفتند. اما بعدها با گذر زمان و از بین رفتن امپراطوری‌ها در چین این مکان از حالت باغ خارج شده و امروزه به عنوان یک پارک تفریحی به بهره‌برداری رسیده است. اولین بار در سال ۱۹۲۸ استفاده عمومی از این منطقه تحت عنوان پارک آغاز شد. البته در طول سال‌ها این پارک مورد بازسازی قرار گرفته و امروزه شاهد وسیله‌های بازی جدید و جذابی در آن هستیم. تاریخچه و قدمت زیادی پارک تفریحی شیجینگشان سبب شده تا عنوان قدیمی‌ترین پارک تفریحی را در شهر پکن از آن خود کند.

امکانات پارک تفریحی شیجینگشان پکن

پارک تفریحی شیجینگشان پکن با داشتن بالغ بر ۱۰۰ نوع وسیله بازی و تفریحی توانسته در بین بومیان منطقه و البته توریست‌ها طرفداران بسیاری پیدا کند. به طوری که امروزه شاهد ورود بیش از ۲۰۰ میلیون گردشگر از سرتاسر جهان به آن است. از جمله امکانات و تفریحاتی که در این پارک تفریحی می‌توان از آن‌ها بهره برد عبارتند از:

  • سینما
  • شهر بازی با انواع وسیله‌های بازی جدید و قدیمی
  • رستوران‌های گوناگون با منو غذایی لذیذ
  • کافی شاپ‌های متعدد
  • مکان‌هایی برای نشستن و استراحت گردشگران

نکته بسیار جالبی که در مورد پارک تفریحی شیجینگشان وجود دارد، شباهت زیادی آن به دیزنی لند است. به طوری که حتی می‌توان برخی از شخصیت‌های معروف دیزنی لند را در آن مشاهده کرد. به همین دلیل آن را با نام دیزنی لند جعلی نیز می‌شناسند. البته امروزه صحبت‌هایی در مورد حذف برخی از بخش‌هایی که عینا شبیه دیزنی‌لند ساخته شده وجود دارد. چرا که دیزنی‌لند اصلی آن را نوعی کپی‌ برداری نامیده و از این موضوع ناراضی است.

 

۱۰ نقطه‌ی پنهان زیبا و استثنایی در پکن

طریقه دسترسی به پارک تفریحی شیجینگشان پکن

این پارک تقریبا در مرکز شهر پکن واقع شده است. بنابراین گردشگرانی که در سفر با تور چین علاقه‌مند به این پارک تفریحی و همچنین باغ سلطنتی پکن هستند می‌توانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند. شما در هر منطقه‌ای از شهر پکن که باشید می‌توانید از مترو برای دسترسی آسان، سریع و البته اقتصادی برای رفتن به پارک تفریحی شیجینگشان کمک بگیرید. برای این منظور کافی است سوار بر خط متروی شماره یک شهر شده و در ایستگاه Bajiao Amusement Park  پیاده شوید. سپس تنها با چند دقیقه رانندگی می‌توانید در ورودی پارک را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که برای اینکه بتوانید از تفریحات و امکانات پارک نهایت استفاده را بکنید باید در ساعات کاری آن در این منطقه حضور داشته باشید. ساعات کاری پارک تفریحی شیجینگشان در فصل تابستان از ۸:۳۰ صبح الی ۵ عصر و در فصل زمستان از ساعت ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر است.

۲۸ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران