راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای گردش در دیوار بزرگ چین

چین کشوری بسیار وسیع است که مناطق طبیعی آن بی‌نهایت زیباست و فرقی نمی‌کند به شمال کشور می‌روید یا جنوب آن، هر سمتی که بچرخید در زیبایی‌های طبیعی و دیدنی‌اش غرق خواهید شد. در عین حال به دلیل تاریخ بسیار کهن این کشور، نقاط تاریخی زیادی وجود دارد که در دل طبیعت هم مناظر زیبایی را ارزانی می‌دارند و هم داستان‌هایی دارند تا برای شما روایت کنند. در این بین بازدید از دیوار بزرگ چین که از عجایب هفتگانه جهان هم هست بخشی جدا نشدنی در سفر با تور چین به حساب می‌آید.

 

 

مختصری از دیوار چین

این دیوار در ابتدا برای محافظت از تهاجمات نیروهای خارجی در اوایل قرن سوم قبل از میلاد مسیح ساخته شد. به مرور زمان که حکومت به ثروت رسید و قدرتمندتر شد برای گسترش و استحکام‌سازی دیوار همت گمارد. بسیاری از بخش‌های دیوار امروزه یا نابود شده و یا ناپایدار و متزلزل شده است. با این همه گردشگران از سراسر دنیا می‌آیند تا از این دیوار عظیم دیدن کنند.

 

معرفی ۶ باغ زیبای چین، شکوه در هم تنیدگی طبیعت و معماری

 

 

دیوار چین

 

 

بادالینگ

بادالینگ نزدیک‌ترین قسمت دیوار بزرگ است که به خاطر این ویژگی نسبتا بازدیدکنندگان بیشتری را هم به خود می‌بیند. به علاوه این قسمت اولین بخشی است که پس از بازسازی سال ۱۹۵۷ بر روی گردشگران باز شد. برای گردشگرانی که زمان محدودی برای کاوش چین دارند رفتن به بادالینگ می‌تواند بهترین راه باشد. تله کابین می‌تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها شما را در طول مسیر بالا و پایین ببرد و در وقت شما برای بالا رفتن از پله‌ها و سربالایی‌ها صرفه جویی کند. این بخش از دیوار به دلیل تعداد زیاد مسافرانی که به آن سرازیر می‌شوند همیسه شلوغ است، بنابراین اگر می‌خواهید از محیط و فضای اطراف لذت ببرید بادالینگ نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

بادالینگ

 

 

برای رسیدن: اتوبوس ۸۷۷ از ایستگاه اتوبوس Deshengmen را سوار شوید. آخرین حرکت از این ایستگاه ساعت ۱۲:۳۰ است و آخرین اتوبوس به ساعت ۱۷ از بادالینگ برمی‌گردد. به علاوه قطار ایستگاه Huangtudian نیز شما را در عرض ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به بادالینگ می‌رساند.

 

 

موتیانیو

موتیانیو بعد از بادالینگ قرار گرفته و چون به کل مورد بازسازی قرار گرفته است از امکانات تفریحی و رفاهی مثل تله کابین برخوردار است. حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد تا شما به این قسمت از دیوار برسید. بازدیدکنندگان زیادی به موتیانیو می‌روند تا از زیبایی‌های منطقه دیدن کنند و شانس بازدید از دیوار بزرگ را داشته باشند اما خوشبختانه این جمعیت آنقدر زیاد نیستند تا مانع لذت شما از گردش شوند.

 

پنج مکان زیبا که در سفر پاییزی به چین باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

موتیانیو

 

 

برای رسیدن: برای رسیدن به موتیانیو دو اتوبوس از ایستگاه Dongzhimen فعالیت می‌کنند. اتوبوس ۹۱۶ به مقصد Huairou Beidajie در حدود یک ساعتی به خط H۲۳، H۲۴، H۳۵ و یا H۳۶ می‌رسد، جایی که با خط بعدی به موتیانیو منتقل می‌شوید.

 

 

هوآنگهوآ چنگ

این بخش از دیوار را معمولا گردشگران نمی‌شناسند و یا در صدد بازدید از آن به هر دلیلی بر نمی‌آیند. البته مردم محلی عاشق این منطقه هستند. با این که بخشی از دیوار توسط سیل ویران شده اما هنوز منظره بی‌نهایت دیدنی و جذاب آن به قوت خود باقی مانده است. این قسمت از دیوار به صورت رسمی بر روی عموم باز نیست و تنها نگهبان با علامت اخطار در آن حضور دارد. به طور کلی چون هوآنگهوآ چنگ بازسازی نشده، در شرایط بد آب و هوایی نمی‌توان به آن صعود کرد. با این همه در جوی آرام مناظر آن به حدی زیباست که ارزش رفتن را دارد. راه رفتن در مسیرهای ناهوار دیوار آنقدرها هم سخت نیست که نتوانید از پس آن بر بیایید.

 

 

هوآنگهوآ چنگ

 

 

برای رسیدن: از ایستگاه اتوبوس Dongzhimen می‌توانید سوار اتوبوس ۹۱۶ به Huairou Beidajie شوید. سپس به سمت H۲۱ دریاچه غربی کوچک منتقل می‌شوید.

 

 

جیانکو

این بخش از دیوار به طور کامل بازسازی نشده، متزلزل و خطرناک است که البته هیجان بیشتری را هم در پی خواهد داشت. مطمئنا این بخش از دیوار اصلا نمی‌تواند گزینه خوبی برای گردشگران بی‌تجربه و دور از ورزش باشد. این قسمت از دیوار نه تنها بر روی عموم آزاد نیست بلکه رفت و آمدها نیز کنترل می‌شود تا از بروز مشکل تا حدالامکان جلوگیری به عمل بیاید. اگر سودای پیاده‌روی در این قسمت را دارید حتما کفش مناسب و لباس راحت به تن کنید.

 

۷ جاذبه‌ی گردشگری رایگان در پکن برای آشنایی با فرهنگ چین

 

 

جیانکو

 

 

برای رسیدن: رفتن به جیانکو خود به تنهایی سفری مستقل تلقی می‌شود. اتوبوس ۹۳۶ از ایستگاه Dongzhimen Wai حرکت می‌کند و به سمت ایستگاه Yujiayuan می‌روند. بعد از رسیدن به آنجا باید سوار اتوبوس H۲۵ شوید که به روستای ژیژازی می‌رود و یا سوار اتوبوس H۳۶ که به ویلای کوه فووو می‌رود شوید. مسیر اول به شمال این بخش از دیوار می‌رسد و مسیر دوم به جنوب آن.

۱۷ مهر ۱۳۹۷

نظرات کاربران