راهنمای کامل اسکی در چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای کامل اسکی در چین

شاید خیلی از توریست‌ها، اصلا به فکر یک سفر زمستانی برای تجربه تفریحات برفی در تور چین نباشند، اما کشوری که میزبان المپیک زمستانی بوده و بیش از ۷۰۰ ریزورت اسکی دارد، مسلما انتخابی عالی برای چنین سفری خواهد بود. جالب است بدانید که تعداد ریزورت‌های اسکی در این کشور بیش از تمام اروپا بوده و بعضی از آن‌ها، در کوهستان‌هایی بسیار زیبا قرار گرفته‌اند. تور چین و بازدید از مناطق برفی و انجام ورزش‌های زمستانی، تجربه‌ای ماندگار برای هر گردشگری خواهد بود و ما نیز در این نوشته، قصد داریم شما را برای چنین تجربه‌ای، راهنمایی کنیم.

 

انتظاری که از اسکی و تفریحات زمستانی در چین باید داشته باشید

چین برنامه دارد تا خیلی سریع به یکی از بهترین کشورهای جهان برای تفریحات زمستانی بدل شود و میزبانی المپیک، ساخت ریزورت‌های مهم و سهل کردن دسترسی به مناطق برفی، از جمله این برنامه‌ها بوده و چندین ریزورت خیلی خوب و با امکانات عالی نیز، همین الان در کشور فعال هستند. در یابولی (Yabuli) یکی از هیجان‌انگیز‌ترین مسیرهای اسکی کل آسیا قرار گرفته و در بعضی بسیاری از این محل‌ها، مسیرهای عالی برای تازه‌کارها تهیه دیده شده است و در مجموع همه، می‌توانند از انجام فعالیت‌‌های دلخواه خود لذت ببرند.

یکی از نکات بسیار مهم در مورد سفر به چین این است که برای اسکی در آن‌جا، مناطق مختلفی را می‌توانید انتخاب کنید. مناطقی که از جهات مختلف با هم متفاوت بوده و در ادامه هر کدام را به شما توضیح خواهیم داد. این مناطق کوهستانی و برفی، هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و انتظاراتتان نیز از آن‌ها باید متفاوت باشد. اما اگر بخواهیم یک نسخه کلی درباره ریزورت‌های اسکی در چین بپیچیم، باید بگوییم که این کشور، دارای ریزورت‌های مدرن، جذاب و بزرگی بوده و امکانات کامل و بسیار خوبی را برای مهمانانش ترتیب می‌دهد تا بتوانند، روزهایی شاد و مملو از تفریحات برفی را تجربه کنند.

انتخاب ریزورت مناسب برای اسکی در چین

بهترین ریزورت‌های اسکی در چین، عموما در چهار منطقه قرار گرفته‌اند. بین پکن (Beijing) و ژانگ جیا کو (Zhangjiakou) ، جی‌لین (Jilin) ، سین‌کیانگ (Xinjiang) و یابولی (Yabuli) که هر کدام ریزورت‌های فوق‌العاده‌ای را میزبانی می‌کنند اما به خاطر نزدیکی ریزورت‌هایی که در نزدیکی پکن قرار دارند، توریست‌های بیشتری به این ریزورت‌ها مراجعه می‌کنند. در کنار این چهار منطقه محبوب، تعداد بسیار زیادی ریزورت‌های مختلف در شمال، مرکز و شرق چین ساخته شده‌اند که اغلب آن‌ها، ریزورت‌های نسبتا کوچک هستند.

 

۸ شهر غذایی مهم چین را بشناسید

منطقه پکن به ژانگ جیا کو (Zhangjiakou) در چین

این منطقه، همان جایی است که المپیک زمستانی چین در سال ۲۰۲۲ در آن‌جا برگزار و غیر از مشکلات مربوط به همه گیری کرونا در آن زمان، همه چیز به بهترین شکل اجرا شد. از نظر امکانات و اقامتگاه‌های مدرن، این منطقه بهترین است و چنین و چند ریزورت عالی در خود دارد که می‌توانید برای اسکی و انجام انواع تفریحات زمستانی، در آن‌جاها اقامت داشته باشید.

ریزورت‌های پیشنهادی:

  • ریزورت اسکی ژانگ جیا کو گنتینگ (Zhangjiakou Genting Ski Resort): منطقه طلایی برای ورزش‌های زمستانی و مناسب برای افراد حرفه‌ای و نیمه آماتور تا بتوانند در بهترین پیست‌های آسیا، به اسکی بپردازند.
  • ریزورت اسکی ژانگ جیا کو تایوو (Zhangjiakou Thaiwoo Ski Resort): یکی از بهترین پارک‌های برفی جهان را در این ریزورت تجربه کنید. جایی مناسب خانواده‌ها و افرادی که قصد انجام ورزش‌های زمستانی را دارند. این مکان بازه‌ی متنوعی از تفریحات مختلف را برای شما گرد آورده است.
  • ریزورت اسکی پکن نانشان (eijing Nanshan Ski Resort): بزرگ‌ترین ریزورت اسکی چین و آسیا که بهترین انتخاب برای تازه‌کارها بوده اما دارای مسیرهای سخت برای حرفه‌ای‌ها نیز هست و یکی از بهترین مقاصد زمستانی چین نیز به شمار می‌رود.

 

اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری چین

منطقه جی‌لین (Jilin) در چین

اگر قصد رفتن به کوهستان فوق‌العاده زیبای چانگبای (Changbai) را دارید که یکی از زیباترین مناطق آتشفشانی چین با بارش برف عالی برای اسکی است، باید به سراغ ریزورت‌هایی بروید که در منطقه جی‌لین قرار گرفته‌اند. بهترین مکان برای تجربه‌ی برف طبیعی در تمام طول زمستان که در کنار تفریحات مختلف، مناظر برفی بی‌بدیلی را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.

ریزورت‌های پیشنهادی:

  • ریزورت اسکی بین‌المللی جی‌لین واندا چانگبایشان (Jilin Wanda Changbaishan International Ski Resort): تنها ریزورت اسکی آتشفشانی که از بهترین‌ها در کشور نیز به حساب می‌آید و مناظر فوق‌العاده‌ای در خود دارد. این مکان همچینین دارای پیست‌های اسکی متنوع نیز هست.
  • ریزورت اسکی بیداهو (Beidahu Ski Resort): به این مکان لقب "پادشاهی برف‌های پودری" داده‌اند. جایی که برف طبیعی بدون نیاز به هیچ گونه عملیاتی، پیست‌ها را به بهترین شکل در می‌آورد و البته طولانی‌ترین پیست اسکی چین نیز در آن‌جا قرار گرفته است. پیستی که به صورت عموی، فاصله‌ی ۹۳۰ متر کاهش ارتفاع داشته و مکانی بی‌نظیر برای تجربه‌ای اسکی و اسنوبرد به حساب می‌آید.

 

بهترین مقاصد پاییزی چین

منطقه سین‌کیانگ (Xinjiang) در چین

سین‌کیانگ را باید زادگاه ورزش اسکی در چین به حساب آورد. کوهستانی زیبا و برفی که از گذشته‌های دور مردم چین برای انجام ورزش‌های زمستانی به آن‌جا می‌رفتند و با ساخته شدن ریزورت‌های بسیار عالی و مدرن، حالا خیلی از خارجی‌ها هم برای دامنه‌های برفی آلپاین و اسکی و اسنوبوردینگ به این محل مراجعه می‌کنند. فراموش نکنید که منطقه سین‌کیانگ از بسیاری جهات، زیباترین منطقه برفی توریستیی در چین نیز به حساب می‌آید. در واقع، سین‌کیانگ می‌تواند، تنها به عنوان یک مقصد زمستانی نیز مطرح بوده و حتما نباید برای اسکی به آن‌جا بروید تا از بودن در این منطقه زیبا لذت ببرید.

ریزورت پیشنهادی:

  • ریزورت اسکی بین‌المللی سین‌کیانگ تیانشان (Xinjiang Tianshan International Ski Resort): مناظر فوق‌العاده زیبا که باعث می‌شود، هنگام اسکی کردن، خیلی بیشتر از یک پیست معمولی لذت ببرید. این ریزورت برای انواع تفریحات زمستانی عالی بوده و همچنین طرفداران اسنوبوردینگ نیز پیست‌هایی عالی برای انجام ورزش دلخواه خود پیدا خواهند کرد.

منطقه یابولی (Yabuli) در چین

اگر بخواهیم سین‌کیانگ را زادگاه اسکی در چین بنامیم، یابولی را باید آغاز‌گر اسکی مدرن و ریزورت‌های این چنینین در کشور چین قلمداد کنیم. شاید توریست‌ها بیشتر به ریزورت‌های نزدیک به پکن بروند اما مردم خود چین، یابولی را به عنوان منطقه‌ای با ریزورت‌های بزرگ و جذاب می‌شناسند.

 

سفر به شهر تاریخی شانتو در چین

ریزورت پیشنهادی:

  • ریزورت اسکی هاربین یابولی (Harbin Yabuli Ski Resort): معروف‌ترین و بزرگ‌ترین ریزورت اسکی در چین که با وجود آن، اصلا نیاز نیست به ریزورت دیگری در این منطقه حتی فکر کنید. تعداد توریست‌های خارجی و مسافران داخلی که به آن‌جا می‌روند، امکانات تفریحی و ورزشی و جشنواره‌های مختلفی که در هاربین یابولی تدارک دیده شده، به واقع یک مکان تفریحی محشر را ساخته است.

برنامه‌ریزی برای اسکی در چین

برای تمام مواردی که برای شما انتخاب کرده‌ایم، پکن بهترین نقطه شروع خواهد بود. اگر به مناطق اطراف پکن بخواهید بروید، از وسایل نقلیه عمومی که در این شهر تدارک دیده شده می‌توانید استفاده کنید. برای این کار، می‌توانید سوار قطارهای سریع‌السیر پکن به ژانگ جیا کو‌ شده و از آن‌جا با ماشین به محل ریزورت بروید. دیگر مناطق همچون جیلین یا یابولی نیز، با پروازها یا قطار از پکن در دسترس هستند. با توجه به این که پروازهای بین‌المللی به آن‌جاها کم بوده، به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طریق پکن برای رفتن به آن‌جاها برنامه‌ریزی کنید. برای رفتن به این دو منطقه، پرواز دو ساعته یا مسیر ۵-۶ ساعته با قطارهای پر سرعت را باید انتخاب نمایید.

حتما پیش از سفر، اقامتگاه خود را رزرو کنید چون امکان این که اتاق‌های یک ریزورت خاص در ایام زمستان پر باشد، بسیار است. قیمت‌ اتاق‌ها بسته به خدمات و جایی که می‌روید، بازه‌ی بزرگی را شامل می‌شود و به همین خاطر نمی‌توان یک عدد به خصوص اعلام کرد. به طور مثال یک اتاق در کابین‌های چوبی ریزورت پکن نانشان‌ ۵۸۰ یوان به ازای هر نفر است در حالی که برای یک اتاق لوکس در جی‌لین واندا چانگبایشان باید ۱۵۰۰ یوان به ازای هر شب بپردازید.

 

جذاب‌ترین کارها در تور چین

روند پرداخت‌ها در ریزورت‌های اسکی چین

بد نیست درباره پروسه پرداخت‌ها در ریزورت‌های اسکی چین بدانید. البته به طور کلی، مدیریت این ریزورت‌ها شبیه به مراکز اروپایی انجام می‌شود اما مراحل کار به صورت مختصر به شرح زیر است:

  • برای ورود به اکثر ریزورت‌های اسکی در تور چین باید یک بلیط خریداری کنید و این موضوع فارغ از این است که بخواهید در آن مرکز اسکی کنید یا خیر.
  • در اکثر جاها، برای پرداخت‌ها در ریزورت، باید یک کارت اعتباری مخصوص آن محل تهیه کرده و مبلغ مورد نظر خود را در آن‌جا شارژ کنید و از آن کارت برای پرداخت لیفت، هزینه‌های تجهیزات اسکی، غذا و یا چیزهایی از این دست استفاده کنید.
  • تجهیزات بر اساس همان کارت در اختیار شما قرار گرفته و شماره کمدی که به شما داده می‌شود نیز به همین منوال، بر اساس کارت است تا یک سیستم یک پارچه وجود داشته باشد.
  • برای گرفتن تجهیزات، می‌توانید از مربیان آن‌جا کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. این مورد برای شما هزینه‌ای نداشته اما کلاس‌های اسکی در همه جا، هزینه‌ای جداگانه برایتان به همراه خواهد داشت.
  • در نهایت اگر مبلغی اضافی در کارت اعتباری شما باقی ماند که ازش استفاده نکرده‌اید، این پول به شما برگردانده می‌شود.

برای اسکی در چین چه چیزهایی باید با خود ببرید؟

در تور چین، اگر خواستید برای اسکی به یکی از این ریزورت‌ها بروید، نیازی نیست حتما تجهیزات اسکی همراه داشته باشید، چون همه چیز در آن محل‌ها برایتان آماده است. اما لباس‌های گرم، عینک آفتابی، کلاه‌ و دستکش‌های ضد آب از جمله مهم‌ترین‌ها هستند. حتما چند دست لباس داشته باشید تا برای تفریح کردن، نیاز نباشد، منتظر خشک شدن لباس خود بوده و همچینن، بردن کرم ضد آفتاب با SPF بالا را هم حتما جدی بگیرید!

 

خطرناک‌ترین کوه‌پیمایی‌ دنیا در چین

منبع ۱

منبع ۲

۱۴ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران