راهنمای کامل سفر به چین

جاذبه‌های گردشگری چین
راهنمای کامل سفر به چین

جهانگردان زیادی در دنیا هستند که سفر به چین را به هر کشور دیگری ترجیح می‌دهند. یکی از کهن‌ترین کشور‌های جهان که به دیدنی‌های منحصر به فرد، فرهنگی متفاوت و مقاصد متنوع و منحصر به فرد معروف است. تور چین یکی از تورهای بسیار پرطرفدار در میان ایرانی‌ها نیز به حساب می‌آید به همین دلیل ما یک راهنمای سفر به چین در مقتدرسیر تابان برایتان تدارک دیده‌ایم و سعی کرده‌ایم تا حد امکان، نکات مهم درباره سفر به این کشور پهناور را در آن قید کنیم.  

 

چرا باید چین مقصد بعدی سفر شما باشد؟

چین کشوری پهناور و بسیار زیبایی‌ست که یک تجربه کاملا منحصر به فرد از سفر را برایتان رقم خواهد زد. کشوری که جدا از شهرهای بزرگ و مدرن، دارای مناطق تاریخی مهم و مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی است که نمونه‌ش را در هیچ جای دیگری در دنیا پیدا نخواهید کرد. بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی جهان همچون دیوار بزرگ چین، شهر ممنوعه پکن، رود یانگ تسه و ... در این کشور واقع شده‌اند. اما دلایل شرکت در تور چین بسیار بیشتر از این موارد هستند:

  • طبیعت شگفت انگیز: از کوه‌های سر به فلک کشیده تا پارک‌های ملی چین، از سواحل زیبا تا مناطق جنگلی، چین مملو از شگفتی‌های طبیعی است.
  • فرهنگ و تاریخ ۵ هزار ساله: تمدن چین از هزاران سال قبل شکل گرفته است و این را می‌توان در جاذبه‌های باستانی متعدد این کشور تماشا کرد.
  • غذاهای محلی: رستوران‌های متعدد چینی در سراسر جهان، مشخص می‌کنند که غذاهای چینی تا چه حد محبوب هستند و ما هم در راهنمای سفر به چین، بخشی مجزا برای معرفی مهم‌ترینِ این غذاها در نظر گرفته‌ایم.
  • هزینه‌های کم سفر به چین: در نگاه کلی، چین نسبت به بسیاری از مقاصد توریستی، مقصدی ارزان به نظر می‌آید.
  • امکانات عالی: هم از نظر هتل و هم از نظر وسایل نقلیه عمومی، چین امکانات گسترده‌ای دارد که امکان استفاده از آن‌ها را دارید.
  • مناسب برای انواع سفرها: شما هم می‌توانید، تنها به چین رفته و هم همراه خانواده به این کشور بروید، کوله‌گردی در چین را تجربه کنید یا سفری لاکچری را از سر بگذرانید، در هر حال از حضور در چین لذت خواهید برد.

عکس: wallpaperaccess.com

 

مدارک مورد نیاز برای سفر به چین

برای سفر به چین شما نیاز به ویزای این کشور خواهید داشت. این ویزا به صورت عادی، فوری و غیر فوری صادر می‌شود که هزینه‌ی آن‌ها به ترتیب ۱۱۰ ، ۱۳۰ و ۱۵۰  دلار است و مدارک مورد نیاز برای اخذ آن شامل ۲ قطعه عکس، پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار از زمان سفر و سند تمکن مالی می‌شود. البته اگر از تورهای چین مقتدرسیر تابان استفاده می‌کنید، تنها کافی‌ست مدارک خود را به کارشناسان ما در مجموعه ارائه کرده و آن‌ها مراحل اخذ ویزا را برای شما به انجام خواهند رساند.

 

۶ کتاب معروف که قبل از سفر به چین باید بخوانید

عکس: amchamchina.org

 

محبوب‌ترین شهرهای توریستی چین

در راهنمای سفر به چین حتما باید به محبوب‌ترین و مهم‌ترین مقاصد توریستی چین نیز اشاره کنیم. شهرهایی که طرفداران بسیاری دارند و بیشترین جاذبه‌های گردشگری در آن مناطق واقع شده‌اند.

  • پکن: پایتخت چین محبوب‌ترین مقصد گردشگری در چین است و دلایل زیادی برای این حجم از گردشگرانی که به آن‌جا می‌روند وجود دارد. در سفر به پکن می‌توانید از نمادهای مهم چین همچون شهر ممنوعه، دیوار بزرگ و ... بازدید کنید. پکن یک کلان شهر بسیار بزرگ و مدرن با کلی مراکز خرید و پارک‌های تفریحی است و سفری فوق‌العاده را برایتان رقم می‌زند.
  • شانگهای: یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای چین که با داشتن مراکز خرید پر تعداد، هتل‌های پر زرق و برق و خیلی چیزهای دیگر، بخش‌های تاریخی مهم، یک دهکده آبی باستانی، باغات پر تعداد، پارک‌های تفریحی و ... از دیگر مقاصد مهم گردشگری کشور به حساب می‌آید.
  • گوانجو: سومین شهر بزرگ چین و از قطب‌های اقتصادی این کشور که حتما در نوشته‌ی امروز ما با مضمون راهنمای سفر به چین باید از آن‌جا نیز یاد می‌کردیم. این شهر نیز دارای مراکز خرید و تفریحی زیادی است اما در عوض مناطق کوهستانی سرسبز دارد و همچنین تور گوانجو مقاصد جذاب چین برای شکم‌گردی نیز به حساب می‌آید.
  • گویلین: گویلین از نقاط خاص چین و از زیباترین مناطق کشور است که سالانه میلیون‌ها نفر از آن‌جا بازدید می‌کنند. سواری بر کروز روی رودخانه "لی"، گشت و گذار و گرفتن عکس در مزارع پلکانی برنج لونگجیو گشت و گذار در بخش‌های تاریخی، تنها گوشه‌ای کوچک از تفریحاتی است که می‌توانید در گویلین تجربه کنید.

مقاصد بسیار بیشتری هستند که در سفر به چین می‌توانید به سراغشان بروید اما این‌ها، مهم‌ترین و پربازدیدترین مناطق چین به حساب می‌آیند.

عکس: abercrombiekent.co.uk

 

بهترین زمان برای سفر به چین

به طور خلاصه، بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به چین محسوب می‌شود. آب و هوای شهرهایی همچون پکن در طول تابستان گرم و خشک است و زمستان‌های سردی نیز از سر می‌گذارند. به همین دلیل بهار و تابستان، هوای مطبوعی در کشور جاری‌ست که باعث می‌شود آن موقع را برای سفر پیشنهاد کنیم. با این حال در نظر بگیرید که چین کشوری بسیار بزرگ است و مسلما هر گوشه از آن شرایط آب و هوایی مختص به خود را دارد و باید در کنار راهنمای سفر به چین، شرایط آب و هوایی هر منطقه را نیز، قبل از سفر مد نظر بگیرید.

 

۱۰ گالری هنری برتر پکن

عکس: pinterest.com

 

هزینه‌های سفر به چین

قبلا از هزینه‌های ویزای چین برایتان گفتیم و هزینه‌های مربوط به هتل وپرواز و همچنین خدمات سفر را در صفحه‌ تور چین می‌توانید مشاهده کنید. اما نکته بسیار خوب در مورد سفر به چین، این است که در خود این کشور تا حد زیادی، هزینه‌های کمی خواهید داشت. در زمینه غذا، دکه‌های غذاهای خیابانی، با هزینه‌ای بسیار پایین، غذاهایی خوشمزه سرو می‌کنند و رستوران‌های بزرگ نیز عموما نسبت به همتایاشان در شهرهای اروپایی، خیلی ارزان‌تر هستند. هزینه‌ی بازدید از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف نهایتا ۴۰ یوآن بوده اما خیلی از موزه‌ها و مراکز تاریخی، هزینه‌ی بسیار پایین‌تر دریافت می‌کنند. هزینه‌ی حمل و نقل درون شهری نیز برای اتوبوس یا قطار حدودا ۲ یوآن بوده و تاکسی‌ها نیز در مسافت‌های معقول چیزی بین ۸ تا ۱۵ یوان دریافت می‌کنند.

عکس: jingdaily.com

 

وسایل نقلیه عمومی در چین

شهرهایی همچون پکن، هنگ کنگ یا شانگهای همگی دارای سیستم مترو بسیار عالی‌ هستند که به مناطق مختلف شهر می‌روند و سیستم اتوبوسرانی این شهرها نیز کامل و بسیار مدرن است. همچنین تاکسی‌های شهری نیز به وفور در نقاط مختلف دیده می‌شوند. البته با توجه به ترافیک سنگین مخصوصا در پکن، پیشنهاد می‌شوند، حتما به سراغ مترو بروید تا با خیال راحت بتوانید در شهر جا به جا شوید.

اما برای سفرهای بین شهری باید چه کنید؟ قطارهای سریع السیر شما را با سرعتی باورنکردنی و با کابین‌های مدرن به شهرهای مختلف توریستی می‌برند و جالب این که هزینه‌ی زیادی نیز برای این سفرها نباید پرداخت نمایید.

 

راهنمای سفر به هنگ کنگ از چین

عکس: chinadaily.com.cn

 

تهیه سیم کارت در چین

از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به چین، تهیه سیم کارت در این کشور است. چین دارای سه اوپراتور بزرگ به نام‌های China Unicom‌، China Telecom و China Mobile است که همه‌ی آن‌ها به ارائه سیم کارت‌های اعتباری می‌پردازند که مناسب گردشگران خواهد بود. شما می‌توانید سیم کارت‌های چینی را با قیمت ۱۰۰  تا ۲۵۰  یوان بسته به اپراتور و همچنین شارژ اولیه تهیه کرده و بسته‌ی اینترنت نیز خریداری نمایید. این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در کشور چین نیز مسدود هستند!

عکس: cryptonews.com

 

آیا چین کشوری امن برای سفر است؟

با توجه به قوانین سخت گیرانه، چین کشوری  امن به حساب آمده و درصد جرائم در آن‌جا بسیار پایین است. وجود دوربین‌های مدار بسته، جرایم سنگین و خیلی چیزهای دیگر، در نهایت به یک فضای بسته اما امن منجر شده است. به همین دلیل، در راهنمای سفر به چین باید بگوییم که اصلا نباید نگران باشید و خیلی راحت می‌توانید به نقاط مختلف این کشور رفته و از امنیت موجود لذت ببرید. تنها معضلاتی که ممکن است به عنوان گردشگر با آن مواجه شوید، روشن نکردن تاکسی متر، گرفتن پول بیشتر برای محصولات و این چیزهاست که حواستان را در این امور باید جمع کنید.

 

معرفی زیباترین جزایر چین

عکس: traveldailymedia.com

 

غذاهای چینی که نباید از دست بدهید

خوردن غذاهای چینی یکی از مهم‌ترین تجربه‌های سفر به این کشور به حساب می‌آید که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید. در راهنمای سفر به چین باید گفت برای مثال اردک رست شده یکی از مهم‌ترین و از نمادهای غذایی در چین است که بدون امتحان کردنش نباید از این کشور خارج شوید! بعضی از دیگر غذاهای محبوب چین شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مرغ کونگ پائو
  • هوگو (هات پات)
  • دیم سام
  • انواع دامپلینگ چینی
  • ما پو توفو
  • چار سیو

عکس: antonio-carluccio.com

 

راهنمای سفر به چین:‌ نکاتی که حتما باید بدانید

حتما قبل از سفر یک مترجم خوب نصب کنید، چون خیلی از چینی‌ها انگلیسی بلد نیستند. دانستن چند اصطلاح رایج نیز به شما کمک زیادی می‌کند. حریم شخصی افراد را رعایت کنید و به عکاسی از مردم نپردازید. اگر در بازارها به خرید می‌پردازید، حتما سر قیمت چانه بزنید. همه جا پاسپورت خود را همراه داشته باشید و هر جا که پلیس از شما مدرکی خواست، آن را نشان دهید. از رفتن در مواقع شلوغ سال مخصوصا در جشن سال نو چینی پرهیز کنید که چین در این ایام، مملو از جمعیت می‌شود.

عکس: stanford.edu

 

اطلاعات ضروری درباره کشور چین:

  • زبان رسمی: چینی، ماندارین
  • واحد پولی: یوان
  • اختلاف ساعت: ۴ ساعت و نیم جلوتر از تهران
  • شماره‌های اضطراری: پلیس ۱۱۰ ، آتش نشانی ۱۱۹ ، آمبولانس ۱۲۰ 
۰۷ آذر ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 18 آذر 1402)

نظرات کاربران