۷ کتاب فروشی مشهور کوالالامپور

جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور
۷ کتاب فروشی مشهور کوالالامپور

خرید کتاب‌ به زبان‌های مختلف، به خودی خود می‌تواند یکی از لذت‌های سفر باشد، مخصوصا اگر به شهری مثل کوالالامپور سفر کنید که چندین کتاب‌ فروشی عالی در خود دارد و شما می‌توانید کتاب‌های روز دنیا و عناوین کلاسیک را به زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و ... خریداری کنید. در نوشته‌ی امروزی که برایتان تدارک دیده‌ایم، ما چند مورد از بهترین کتاب‌فروشی‌های این شهر را برای شما لیست کرده‌ایم تا در تور کوالالامپور سری به آن‌ها زده و چند عنوان عالی برای خود بخرید.

 

Lit Books

این کتاب فروشی مستقل توسط دو روزنامه‌نگار بازنشسته اداره می‌شود که کتاب‌ها را خود شخصا انتخاب کرده و برای فروش در قفسه‌های این فروشگاه قرار می‌دهند. هیچ کتابی در این مکان نیست که صاحبان آن، چیزی از آن‌ها ندانند، پس خیلی راحت می‌توانید برای راهنمایی بیشتر، سوالاتی که در ذهن دارید را ازشان بپرسید. کتاب‌ها در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار گرفته و مجموعه‌ای بزرگ از کتاب‌های انگلیسی زبان در آن‌جا پیدا می‌شود.

 

خرید در ۸ بازار جذاب کوالالامپور

آدرس: Tropicana Avenue 12 Jalan Persiaran Tropicana Petaling Jaya

 

Kinokuniya

طرفداران کتاب در کوالالامپور این فروشگاه بزرگ را به خوبی می‌شناسند، جایی که همیشه مملو از علاقمندان کتاب است و از هر دسته‌بندی و نویسنده‌ی بین‌المللی که فکرش را کنید، می‌توانید کتابی یافت کنید. حتی کتاب‌های کلاسیک و آثار فاخر نیز به راحتی در Kinokuniya برای خرید پیدا می‌شود. در کنار کتاب‌، این مکان جایی برای خرید مجلات مختلف نیز بوده و آن‌ها که به دنبال چنین محصولاتی نیز هستند، می‌توانند به راحتی چیزی که می‌خواهند را پیدا کنند. هچنین فراموش نکنید که Kinokuniya در Suria KLCC – یکی از مراکز خرید معروف کوالالامپور- واقع شده و به همین خاطر در زمان بازدید از این مکان، می‌توانید به این کتاب فروشی نیز مراجعه کنید و یکی دو جلدی برای خود کتاب بخرید.

آدرس:  Level 4 Suria KLCC Jalan Ampang

 

Kedai Fixi

Kedai Fixi در واقع نام یک جشنواره کتاب بود که به صورت دوره‌ای در کوالالامپور برگزار می‌شد، اما حالا یک مکان اختصاصی برای این مجموعه در مرکز خرید Sunway Putra در نظر گرفته شده که می‌توانید به آن‌جا مراجعه کرده و کتاب‌های مختلف را برای خود خریداری کنید. البته Kedai Fixi اگر چه جایی بسیار معروف در زمینه کتاب به حساب می‌آید و حتما باید در لیست ما قرار می‌گرفت، اما از نظر کتاب‌های بین‌المللی این مکان در سطح پایین‌تری نسبت به دیگر گزینه‌های لیست ما قرار می‌گیرد. اما یک نکته دیگر در مورد Kedai Fixi جشن‌های کتابی است که در محل فروشگاه‌ برگزار می‌شود و اگر در زمان یکی از آن‌ها با تور کوالالامپور همراه بودید، حتما سری به آن‌جا بزنید.

 

سفری کم هزینه به کوالالامپور با خرید کارت گردشگری

آدرس: L4.41 Sunway Putra Mall 100, Jalan Putra

 

The Cube, Isetan The Japan Store

اگر قبل از رفتن به این کتاب فروشی، سری به Kinokuniya که پیش‌تر به شما معرفی کردیم زده باشید، متوجه شباهت این دو فروشگاه می‌شوید. این شباهت به خاطر همکاری آن مجموعه و مرکز خرید Isetan The Japan Store است تا یک بهشت کم‌مانند برای طرفداران کتاب در تور مالزی به وجود بیاورند. در Cube در هر زمان بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب وجود خواهد داشت. همچنین این محل به نوعی کافی شاپ نیز محسوب شده و شما بعد از خرید کتاب، می‌توانید برای نوشیدن قهوه و مطالعه، پشت یکی از میزهای این مکان بنشینید.

آدرس: Lot 10 50 Jalan Sultan Ismail

 

Book Xcess

اگر قصد خرید کتاب‌هایی با قیمت مناسب را دارید، می‌توانید به سراغ Book Xcess بروید. البته این مکان یک فروشگاه کتاب و لوازم التحریر بزرگ است و مجلات و کتاب‌های بین‌المللی زیادی درآن‌جا پیدا می‌شود. شاید در نگاه اول آن زرق و برق دیگر گزینه‌ها نوشته‌ی امروز را نداشته باشد، اما Book Xcess‌ واقعا جایی بسیار عالی برای خرید کتاب است که تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه می‌کند.

 

بهترین نقاط کوالالامپور برای خرید سوغاتی

آدرس: Amcorp Mall 18 Jalan Persiaran Barat off Jalan Timur Petaling Jaya

 

Silverfish Books

این کتاب‌فروشی کوچک، توانسته در طول دو دهه فعالیت خود، کتاب‌هایی را در مجموعه خود داشته باشد که بعضا بسیار کم یاب هستند. این کتاب‌ها از آثار کلاسیک و روز بوده و در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد. حتی کتاب‌های محلی مالزیایی به زبان انگلیسی نیز در این مکان به فروش می‌رسد که خود می‌تواند گزینه‌ای جالب برای خرید باشند.

آدرس: Bangsar Village II 2 Jalan Telawi Satu Bangsar Baru

 

Bookalicious

نوشته‌مان را با یکی دیگر از کتاب‌فروشی‌های مستقل اما بسیار خوب در کوالالامپور به پایان می‌رسانیم که لئون نگای مجموعه‌دار معروف آن را اداره می‌کند. این کتاب فروشی مجموعه‌ای جذاب از کتاب‌های روز و کلاسیک را به فروش می‌رساند و در آن هم می‌توانید آثاری جدید در ژانر فانتزی را پیدا کنید و هم آثاری از ادبیات کلاسیک روسیه. همچنین نسخه‌های خاص از کتاب‌های معروف نیز در Bookalicious عرضه می‌شود که خرید آن‌ها برای کسانی که اهل نسخه‌های گران‌قیمت و جذاب از عناوین مورد علاقه‌شان هستند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

آشنایی با موزه ملی مالزی در کوالالامپور

آدرس: The Summit 38 Jalan SS13/1K Selangor

۲۴ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران