گران‌ترین محله‌های استانبول را بشناسیم (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گران‌ترین محله‌های استانبول را بشناسیم (قسمت دوم)

استانبول به عنوان یکی از کلان شهرهای ترکیه دارای مناطق گردشگری و محله‌های متنوع و دیدنی بسیار زیادی است. اما در بین تمامی این محله‌ها کدام‌ها را باید در الویت اول قرار داد موضوعی است که نیاز به شناخت بیشتر دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را با گران‌ترین محله‌های استانبول برای تجربه گشت و گذاری لوکس آشنا کنیم.

 

محله ساری یر استانبول (Sarıyer)

محله ساری یر در جوار منطقه بشیکتاش استانبول قرار داشته و یکی از مدرن‌ترین محله‌های این شهر زیبا محسوب می‌شود. محله ساری یر خود از مناطق متعددی از جمله ینیکووی(Yeniköy) ، ایستینیه (Istinye) و ترابیا (Trabya)  تشکیل شده است. این مناطق همگی در محدوده ساحل بسفر واقع شده و خانه‌های ویلایی بسیاری با منظره تنگه بسفر در آن وجود دارند. اگر دوست دارید در یکی از منطقه‌های خوش آب و هوای استانبول پیاده‌روی کرده و به گشت و گزار در خیابان‌ها و مراکز خرید این شهر بزنید و در سفر با تور استانبول رفتن به محله ساری یر را فراموش نکنید.

محله باکرکوی استانبول (Bakırköy)

از دیگر مناطق لاکچری که در سفر با تور استانبول می‌توان از آن دیدن کرد محله باکرکوی است. باکرکوی از قدیم‌الایام به عنوان مناطق جذاب و دیدنی استانبول شناخته می‌شود. این منطقه در زبان فارسی همان باقرکوی می‌باشد. محله باکر کوی در محدوده اروپایی استانبول قرار داشته و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. از جمله مناطق گردشگری که در این محدوده می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و لذت ببرید ساحل فلوریا، مرکز خرید آکوا فلوریا و آکواریوم استانبول است. دستیابی به این محله چندان دشوار نبوده و علاقه‌مندان می‌توانند به کمک وسایل حمل و نقل عمومی خود را به این محدوده از شهر برسانند.

 

معرفی مرکز خرید عمار استانبول

محله کادیکوی استانبول (Kadıköy)

تا اینجا اغلب محله‌های گران و لوکس استانبول را که در سمت اروپایی شهر قرار دارند معرفی کردیم. در حالی که در بخش آسیایی استانبول نیز می‌توان محله‌های لاکچری و دیدنی بسیاری را مشاهده کرد. یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین این مکان‌ها محله کادیکوی است. این منطقه علاوه بر سبک شهرسازی مدرن و شیک به عنوان مکانی استراتژیک از نظر موقعیت قرارگیری نیز شناخته می‌شود. چرا که تقریبا در مرکز استانبول قرار داشته و تمامی بخش‌های شهر را به یکدیگر متصل می‌کند. باکرکوی گزینه‌ای مناسب برای کسانی که به منطقه‌ای سرزنده و پویا هستند می‌باشد. این محله خود از سه بخش اصلی دیگر با نام‌های چوره یولو (çevreyolu)، مینی بوس یولو (minibus yolu)  و ساحل یولو (Sahil yolu) تشکیل شده است.

محله اورتاکوی (Ortaköy)

از جمله محله‌های معروف استانبول که می‌توان از آن به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌‌ها نام برد، اورتاکوی است. این محله در بخش اروپایی شهر قرار گرفته و هر گردشگری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری معروف استانبول هم که باشد باید از آن دیدن کنند. از جمله این مکان‌ها عبارتند از: کاخ دولما باغچه، موزه معصومیت استانبول، مرکز خرید جواهر استانبول و مرکز خرید زورلو سنتر.

محله اورتاکوی در حوالی محله بشیکتاش قرار گرفته و خود از دو بخش مجیدیه و مسکو تشکیل شده است. اگر دوست دارید در طول سفر خود سری به رستوران‌های شیک، کافه و گالری هنری دور یک میدان کوچک واقع در کنار آب بزنید این محله قطعا توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. قدمت محله اورتاکوی بسیار زیاد بوده و اغلب بناهای واقع در این محدوده بازسازی شده‌اند.

محله جهانگیر استانبول (Cihangir)

محله جهانگیر استانبول مکانی است که اغلب سرمایه‌داران و ثروتمندان ترکیه در آنجا زندگی می‌کنند. این محله دارای خانه‌های مدرن و شیک بسیار زیادی است. به طوری که به عنوان یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول شناخته می‌شود. جهانگیر از لحاظ مکانی در حوالی میدان تکسیم و خیابان استقلال که از معروف‌ترین جاها برای گردش توریست‌ها است قرار دارد. در این خیابان می‌توانید تفریحات شبانه پرجنب و جوشی را تجربه کنید. در طول روز نیز گردش در کوچه‌های باریک و تماشای بناهای قدیمی و رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های شیک و دنج واقع در آن پیشنهاد می‌شود.

 

راهنمای کامل گرفتن کد HES برای سفر به ترکیه

محله شیشلی استانبول (Şişli)

شیشلی از دیگر محله‌های گران و لوکس استانبول است که در بخش اروپایی شهر قرار دارد. این محله در نزدیکی‌های تنگه بسفر قرار داشته و دسترسی به آن برای افرادی که در محله بشیکتاش اقامت دارند بسیار آسان است. با رفتن به شیشلی فرصت بازدید از جاذبه‌های مهم شهر از جمله مرکز خرید زورلو سنتر، پارک مینیاتورک و کاخ دولماباغچه استانبول فراهم خواهد بود. علاوه بر آن در محله شیشلی می‌توان از بناهای تاریخی و قدیمی بسیاری که متعلق به قرن ۱۹ میلادی هستند نیز دیدن کرد.

۰۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران