گران‌ترین محله‌های استانبول را بشناسیم (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
گران‌ترین محله‌های استانبول را بشناسیم (قسمت اول)

استانبول شهری مدرن در کشور ترکیه است. این شهر زیبا این روزها به یکی از مقصد اصلی گردشگران ایرانی تبدیل شده است. در سفر با تور استانبول می‌توان هر آنچه را که از یک سفر انتظار دارید با هر بودجه و سلیقه‌ای تجربه کنید. اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که به سفرهای لوکس و پرزرق و برق علاقه دارید مطالب این مقاله می‌توان برای شما بسیار مفید باشد. چرا که در این نوشته قصد داریم تا لاکچری‌ترین و گران‌ترین محله‌های استانبول را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

گران‌ترین محله‌های استانبول

استانبول از جمله بزرگترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. به همین دلیل دارای مناطق و محله‌های بسیار زیادی است. اگر به دنبال لوکس‌ترین محله‌های استانبول برای گردش، خرید، تفریح و حتی اقامت در تور ترکیه می‌گردید در ادامه شما را با محله‌های لوکس و گران‌قیمت این کلان شهر ترکیه آشنا خواهیم کرد:

 

محله بشیکتاش استانبول (Beşiktaş)

بشیکتاش استانبول یکی از محله‌های قدیمی و البته اعیان نشین است. به طوری که اغلب هنرمندان و ثروتمندان ترکیه در این منطقه اقامت دارد و یا برای تفریح و گذراندن اوقات بیکاری به آنجا می‌روند. در این محله می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری از قبیل بازارهای محلی، موزه نیروی دریایی، سوار شدن به کشتی، تماشای زنده مسابقات تیم بشیکتاش ترکیه و ... لذت ببرید. این محله به قدری زیبا و دوست داشتنی است که به انتخاب اول اغلب مهاجران نیز در سال های اخیر تبدیل شده است.

 

گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

محله ببک استانبول (Bebek)

از دیگر محله‌های مرفه ‌نشین و اعیان ‌نشین استانبول ببک نام دارد. این محله در ساحل اروپایی بسفر واقع شده است. این محله از قدیم الایام جز مناطق خوب استانبول محسوب می‌شد. به طوری که از محله بِبِک می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین محله‌های استانبول در یک قرن گذشته و شاید پیشتر نام برد. ببک استانبول در حقیقت یکی از محله‌های منطقه بشیکتاش بوده و مکانی دوست داشتنی برای سکونت و خرید است. در این محله قدیمی و البته مدرن می‌توانید از ویلاهای لاکچری در کنار ساحل، عمارت‌‌های با شکوه، کافه، رستوران و غذاخوری‌‌ها با غذاهای دریایی و لوکس لذت ببرید. منطقه ببک دارای یک بندر کوچک برای قایق‌‌های لوکس تفریحی و شخصی نیز است که آن را به یکی از محبوب‌ترین محله‌ها بین ثروتمندان ترکیه تبدیل کرده است.

محله آتاکوی استانبول (Ataköy)

محله آتاکوی از دیگر محله‌های گران و لوکس استانبول است که در منطقه اروپایی این کلان شهر ترکیه قرار گرفته است. در این محله می‌توان شاهد انواع پروژه‌های لوکس ساحلی، خانه‌های فوق‌العاده لوکس و مدرن، مراکز خرید و مراکز تفریحی متنوعی بود. شرایط این محله این روزها آن را به مکانی ایده‌آل برای گردش و تفریح و توریست‌ها و همچنین اقامت علاقه‌مندان تبدیل کرده است. از جمله محبوب‌ترین تفریحات بومیان این منطقه می‌توان به گردش با قایق‌های لوکس و رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های شیک و دنج اشاره کرد.

 

بهترین مناطق گردشگری کنار دریا در استانبول

محله لونت استانبول (Levent)

اگر دوست دارید تا مدرنیزاسیون و تاریخ سنتی استانبول را در یک قالب مشاهده کنید محله لونت جایی است که در سفر به این شهر بازدید از آن توصیه می‌شود. محله لونت استانبول از جمله خاص‌‌ترین مناطق برای گردشگران تور استانبول به حساب می‌آید. جدای از تفریح و گردش این منطقه از استانبول این روزها انتخاب ثروتمندان برای زندگی کردن است.

محله اتیلر استانبول (Etiler)

از دیگر مواردی که می‌توان آن را در بین گران‌ترین محله‌های استانبول قرار داد، محله اتیلر است. این منطقه در همسایگی محله ببک قرار داشته و ترجیح اغلب جوان‌ها برای تفریح و خوشگذرانی است. چرا که در این محدوده می‌توان کلاب‌های شبانه و رستوران‌های لوکسی را برای خوشگذرانی و تفریح پیدا کرد. محله اتیلر پاتوق جوان‌های استانبول برای دوردور است. علاوه بر تفریحات متنوع آنچه این محله را در بین گردشگران تور ترکیه محبوب کرده بافت لوکس این منطقه است که آن را در دسته محله‌های مرفه نشین استانبول قرار داده است.

 

هزینه خوردن غذای خیابانی در استانبول

محله ماسلاک استانبول (Maslak)

محله ماسلاک به عنوان یکی از مناطق گردشگری در بین توریست‌ها شناخته می‌شود. چرا که می‌توان جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب بسیاری را در این محدوده پیدا و از آن‌ها دیدن کرد. از جمله معروف‌ترین این موارد می‌توان به قلعه روملی حصار که در ماسلاک قرار دارد، اشاره کرد. برای دسترسی به این منطقه باید مسیر محله مرکز (Merkez) که از شهرستان‌های ساری یر (Sariyer) است را در پیش گرفت.

در سال‌های اخیر ماسلاک به یکی از مراکز سرمایه‌گذاری و یکی از بزرگترین مناطق برای توسعه املاک و مستغلات در استانبول تبدیل شده است. به طوری که می‌توان ادعا کرد زیباترین مجتمع‌های مسکونی و مراکز خرید استانبول در این محدوده واقع شده‌اند. از جمله معروف‌ترین مرکز خرید در ماسلاک، مرکز خرید وادی است که در فضایی مشرف به جنگل بلگراد واقع شده است. این مکان از بخش آسیایی استانبول تقریبا ۱۶ دقیقه فاصله دارد.

۲۰ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران