بهترین رستوران‌های رمانتیک در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین رستوران‌های رمانتیک در استانبول

آیا کسی قبلا به شما گفته استانبول در شب چقدر زیباست و چه حس عاشقانه‌ای را به مخاطبان القا می‌کند؟ اگر با معشوقتان به این شهر بی‌نظیر سفر می‌کنید، چرا از این حال و هوا استفاده نمی‌نمایید؟ حقیقت این است که استانبول هرگز نمی‌خوابد و در طول شب، حتی بیدارتر و زنده‌تر است. بنابراین اگر در گشت و گذار شبانه هوس شکم گردی به سرتان زد، بهتر است به یکی از بهترین رستوران‌ها برای صرف شام رمانتیک در استانبول بروید و لذت همسفر شدنتان را به اوج برسانید.

 

Mikla

این رستوران بهترین مکان برای کسانی است که به دنبال یک گزینه عالی برای غذا خوردن هستند. اینجا در واقع، در پشت بام هتل The Marmara Pera در حوالی تکسیم واقع شده و یکی از چشم نوازترین مناظر شهر را داراست. بنابراین نه تنها غذا بسیار لذید و باکیفیت است، بلکه می‌توانید از منظره‌ای پانوراما به شهر خیره شوید. اگر دوست دارید یک شب را در استانبول با معشوق خود زیر نورهای ملایم و رنگارنگ بگذرانید، مطمئن باشید که اینجا را دوست خواهید داشت.

خدمات خوب، پرسنل صمیمی و سبک آشپزی تلفیقی ترکی و بین‌المللی در اینجا به استقبالتان می‌آیند و لحظاتی خاطره انگیز را در سفر با تور استانبول برایتان ثبت می‌کنند. این رستوران همچنین برای برگزاری تولدها و سالگردها، گزینه‌ای پرطرفدار است. گفتنی است که قیمتها در این غذاخوری کمی بالا هستند.

 

معرفی ۶ رستوران معروف در کاراکوی استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, The Marmara Pera, Meşrutiyet Cd. No:15, 34430 Beyoğlu/İstanbul

 

Agora Meyhanesi

اینجا از یک سبک و فرهنگ یونانی-ترکی بهره برده و یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف شامی عاشقانه در جنوب ترکیه و در امتداد ساحل مدیترانه محسوب می شود. این فضای سنتی، در واقع در سال ۱۸۹۰ توسط یک کاپیتان که اصالتا یونانی بود افتتاح شد. دیوارها از آجر ساخته شده‌اند، چراغ ها نور ملایمی دارند، پنجره‌ها به سبک باروک هستند و خلاصه طراحی نوستالژیک آن شما را به صد سال پیش می‌برد.

در اینجا می‌توانید از منوی رنگارنگ رستوران، پیش غذاهای گرم و سرد، سالاد، دسر، چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها را در کنار غذای اصلی سفارش دهید هر چند که ماهی فصلی در اینجا طرفداران بیشتری دارند.

آدرس: Balat, Vodina Cd. No:128, 34087 Fatih/İstanbul

 

1924Istanbul

این رستوران قدیمی روسی، از ۸۰ سال پیش میزبان افراد برجسته‌ای همچون آتاتورک و آگاتا کریستی بوده است. اگر درک شما از یک شام عاشقانه شامل فضایی صمیمی و پاک، موسیقی کلاسیک خوب، غذاهای لذیذ همراه با احساس نوستالژیک است، درست آمده‌اید!

این رستوران در تکسیم، در گوشه‌ای پنهان از خیابان شلوغ استقلال واقع شده و پرسنلی مهربان و کارآمد دارد. در اینجا غذاهای روسی و بهترین نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند و پیشنهاد ما به شما مرغ کیوسکی است که همراه با پنکیک سیب زمینی و مارچوبه ارائه می‌شود.

 

رستوران‌های غذای آمریکایی در استانبول

آدرس: Asmalı Mescit, Olivya Gç. 7-A, 34435 Beyoğlu/İstanbul

 

Lokanta 1741

اگر به دنبال مکانی هستید که در آن بتوانید طعم تاریخ، فرهنگ و غذاهای محلی شهر را در محیطی عاشقانه بچشید، اینجا مکان برای شما مناسب است. مطمئنا کل این رستوران، دارای یک جو تاریخی جالب و فریبنده بوده و از فضای داخلی و محیط بیرونی برای پذیرایی از مشتریان سود می‌برد. بعلاوه این غذاکده، چشم اندازی باشکوه به مناظر شهر قدیمی دارد و مخاطبان را از یک حظ بصری در حین صرف غذا برخورار می‌کند. جالب است بدانید این رستوران، در نوزدهمین جشنواره TimeOut Food and Drinks جایزه بهترین رستوران جدید را از آن خود کرده است.

سرآشپزهای معروف رستوران، دوست دارند دستورالعمل‌های سنتی و مدرن را ترکیب کنند و غذاهایی خلاقانه در اختیار مهمانان قرار دهند. گفتنی است پودینگ برنج پخته سنتی با رایحه اسطوخودوس و کباب تیریت از محبوب‌ترین گزینه‌های منو به شمار می‌آیند.

آدرس: Alemdar, Prof. Kazım İsmail Gürkan Cd. No:34, 34110 Fatih/İstanbul

 

Sarnic

تصور کنید زمان زیادی را به عقب بازگشته‌اید و برای خورد و خوراک به فضای مرموز زیر زمین قدم گذاشته‌اید. چراغ‌های کم نور، سقف بسیار بلند و دکوراسیون جذاب، این محیط رویایی را به یک خاطره فراموش نشدنی تبدیل می‌کنند. این رستوران که در مرکز سلطان احمد واقع شده، گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخی استانبول را به نمایش می‌گذارد و طراحی آن تلفیقی از مدرنیته و سنت است.

غذاهای مدرن آناتولی در کنار غذاهای سنتی عثمانی نیز، هر ذائقه‌ای را راضی کرده و پرسنل مهمان نواز در مورد انتخاب غذا به شما کمک می‌کنند. با اینحال خوراک بره،  گوشت گوسفند پخته شده با لوبیای پخته، پوره سیب زمینی و قارچ محبوبیت بیشتری دارند. و در مورد دسر نیز معمولا باقلوا یا هویج بستنی، گزینه‌هایی پرطرفدارند. در ضمن باید گفت خدمات و غذاها در این جا کمی گران هستند، اما ارزشش را دارد در سفر با تور استانبول حداقل یکبار به این مکان شاعرانه و رمانتیک سر بزنید.

 

جدیدترین رستوران‌ها و کافه‌های استانبول

آدرس: Cankurtaran, Soğuk Çeşme Sk. No:26, 34122 Fatih/İstanbul

 

Maiden’s Tower

آیا فضایی عاشقانه‌تر از بسفر برای صرف شامی رمانتیک وجود دارد؟ اگر به این جو علاقمندید، توصیه می‌کنیم حتما سری به رستوران The Maiden's Tower بزنید. این برج، داستان‌هایی را در پس خود دارد. طبق افسانه‌ای قدیمی، یکی از امپراتورهای بیزانس از یک پیشگو می‌شنود که دختر مورد علاقه‌اش در ۱۸ سالگی در اثر نیش مار می‌میرد. بنابراین دستور می‌دهد تا بر بسفر، برجی بسازند و دخترش را در آنجا قرار دهد تا از شر خطر در امان بماند. اما سرنوشت پیروز می‌شود و دختر، توسط ماری که در سبد میوه پنهان بوده گزیده می‌شود و می‌میرد.

با وجود این داستان غم‌انگیز، اما این رستوران در حال حاضر مکانی فوق العاده است که غذاهای عالی ترکی و بین‌المللی را در محیطی شاعرانه ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید در هنگام صرف غذا به برخی از موسیقی‌های کلاسیک محلی و بین‌المللی گوش فرا دهید. لازم به ذکر است اگر مایلید میزتان کنار پنجره باشد و از مناظر پیش رویتان لذت ببرید، باید ۴ دلار هزینه اضافی پرداخت نمایید.

آدرس: Salacak, Üsküdar Salacak Mevkii, 34668 Üsküdar/İstanbul

 

Tarihi Viktor Levi Sarap

آیا به تنفس هوای تازه باغ، نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای ارگانیک علاقمندید؟ در این صورت حتما سری به این رستوران بزنید که در کادیکوی واقع شده و از غذاهایی باکیفیت و لذیذ، پرسنلی مهربان، فضایی تمیز و جادار و باغی زیبا برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم از غذای اصلی Café de Paris Steak (خیلی خوشمزه!) و همچنین پیش غذاهای مختلفی نظیر رول پنیر و پاسترامی غافل نشوید. و اگر دوست دارید غذایتان را با یک دسر تمام کنید، سوفله شکلاتی بهترین گزینه برای شما و معشوقه تان است. گفتنی است این رستوران بسیار پر رفت و آمد بوده و به خصوص شبها شلوغ می‌شود. بنابراین حتما قبل از مراجعه میز رزور کنید. 

آدرس: Caferağa Mh Moda Cd. &, Damacı Sk. No:4, 34710 Kadıköy

۱۶ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران