گردشی جذاب در کوتا، بالی (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری بالی
گردشی جذاب در کوتا، بالی (قسمت اول)

کوتا یک منطقه شهری بسیار زیبا در بالی است که تاریخچه جالبی از چگونگی ایجاد موقعیت محبوب توریستی‌اش دارد. در واقع کوتا اول یک روستای بومی ماهیگیری بود که بعد از شروع جهانی سازی در جزیره بالی به منطقه‌ای نوظهور و توریستی تبدیل شد و زندگی مردم آن برای همیشه تغییر کرد. اگرچه کوتا را به جشن و سواحل و زندگی شبانه‌اش می‌شناسند اما در حقیقت چیزهای زیادی برای انجام در این شهر وجود دارد که باید در تور بالی انجام دهید. در اینجا شما را برای تجاربی ناب در این شهر راهنمایی می‌کنیم.

 

ساحل کوتا

ساحل کوتا که در غرب جزیره بالی واقع شده میزبان برخی از استراحتگاه‌های جذاب توریستی است. ساحل کوتا در ابتدا جایی آرام و ماهیگیری بود که کم کم به منطقه‌ای شلوغ با مغازه‌ها، کافه‌ها و توده گردشگران تبدیل شده است. اگر تمایل داشتید می‌توانید با اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به ساحل بروید. با این همه در زمان اوج شلوغی بین ۴ تا ۷ ممکن است مسیر کمی پر ازدحام باشد چون منظره این قسمت بالی در غروب آفتاب خیلی محبوب و شناخته شده است توریست‌های زیادی برای بازدید به آن می‌روند. از آنجا که بسیاری از کافه‌ها درست در کنار ساحل واقع شده‌اند، شما می‌توانید هنگام تماشای غروب آفتاب از غذای خود لذت ببرید و شاید عکس‌های زیبایی هم برای اینستاگرام بگیرید. و در فعالیت‌های شبانه کوتا در بالی بهترین خاطرات را ثبت کنید.

موسسه حفاظت از لاکپشت‌های دریایی

لاکپشت‌ها یکی از ویژگی‌های لاینفک اکوسیستم بالی به شمار می‌روند که به خاطر آسیب‌های طبیعی و محیطی وارده بر آن‌ها موسسات زیادی اقدام به حفظ و رهاسازی آن‌ها می‌کنند. بنابراین خیلی عجیب نیست که هنگام گشت و گذار در ساحل با یکی از آن‌ها روبرو شوید. یکی از این موسسات که تا کنون به صدها لاکپشت کمک کرده تا زندگی در آب‌های آبی را پی بگیرند در کوتا واقع شده که می‌توانید به آن بروید. ورود به این موسسه کاملا رایگان است. در این موسسه شما با زندگی لاکپشت‌ها آشنا شده و چیزهای زیادی از اثر آن‌ها در محیط زیست یاد می‌گیرید.

 

بهترین هتل‌های کوتا برای اقامت در بالی

پارک آبی واتربورم (Waterbom)

اگر درباره بالی سرچ کنید، اولین جاذبه‌ای که روی صفحه چشمک می‌زند تصاویر جذاب Waterbom، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در بالی است. به علاوه این یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های آبی بالی است که سواری‌های جذاب متنوعی را ارائه می‌دهد. این پارک وسیع 38 هزار متر مربع مساحت داشته و بازی‌ها و استخرهای مختلفی را برای رده‌های سنی در دسترس قرار داده است. توجه کنید که برخی از سواری‌ها برای سنین کودکان نیستند. به علاوه چندین کافه و رستوران نیز در مجموعه وجود دارد که می‌توانید بعد از کلی بازی و تفریح به یکی از آن‌ها بروید و از غذاها و نوشیدنی‌های خنک سفارش دهید و خستگی در کنید.

بنای یادبود گراوند زیرو (Ground Zero)

این بنای یادبود که بین کوتا و لژیان واقع شده ادای احترام به قربانیان بمب گذاری سال ۲۰۰۲ بالی است. این بنای تاثیرگذار ساخته شد تا در کنار حس همدردی با قربانیان حادثه، وحشت و ویرانی ناشی از این رویکرد غیرانسانی را به تصویر بکشد. بنا از سنگ ماسه ساخته شده و برای نمای آن از سنگ مرمر زیبا که اطلاعات قربانیان بی‌گناه بر روی آن درج شده استفاده شده است. به علاوه در اینجا ۱۲ اکتبر هر سال مراسم یادبود قربانیان توسط دولت محلی برگزار می‌شود. اینا در تمام روزهای هفته به صورت شبانه روزی باز بوده و در شب با روشن شدن چراغ‌ها بهترین چهره خود را به نمایش می‌گذارد.

 

مرکز خرید کوتا بیچ واک بالی

Cosmic Diner

این یکی از بهترین رستوران‌های بالی با سیستم آمریکایی است که به شما امکان لذت بردن از میلک شیک شکلاتی و یا همبرگر خوشمزه و آب دار را در فضایی قدیمی فراهم آورده است. دکوراسیون داخلی با کف‌های شطرنجی، صندلی‌های وینیل، لباس‌های پرسنلی، چهارپایه‌های بالشتک قرمز و تم آبی-قرمز نئون  تزئین غذاخوری را کامل کرده و به شما این احساس را می‌دهد انگار در قرن بیستم قدم گذاشته‌اید. منوی این رستوران اساسا آمریکایی بوده و شامل برگر، پنکیک، وافل، میلک شیک، سیب زمینی سرخ کرده، ساندویچ می‌شود . همچنین نباید از قهوه‌های خوشمزه آن چشم پوشی کرد.

ویهارا دهارمایانا

ویهار دهارمایانا که به عنوان معبد لینگگوان کوتا و یا معبد چینی کونگکو بیو کوتا هم شناخته می‌شود، یکی از مقاصد مذهبی و محبوب در بالی برشمرده می‌شود. این معبد یکی از سازه‌های زیبا و رنگی و دیدنی در بالی است که درست در فاصله یک کیلومتری منطقه اصلی ساحلی کوتا واقع شده است. ویهارا دارمایانا معبد بودایی باستانی چینی است و هنگامی که دالایی لاما، Tenzin Gyatso در سال ۱۹۸۲ در تور بین‌المللی خود از آن بازدید کرد. این ساختار ترکیبی شگفت انگیز از تاریخ غنی کوتا و معماری چینی-بودایی را نمایش گذاشته است باید در تور بالی از آن دیدن کنید. فدائیان محلی که بیشترشان از نژاد چینی هستند  تمام زندگی خود را وقف مراقبت از این معبد کرده‌اند.

 

۵ فعالیت هیجان‌انگیز در کوتا‌، بهشت موج‌سواری بالی

تئاتر کوتا

تئاتر کوتا مجموعه‌ای از تئاترهای کوچک است که در آن می‌توانید فرهنگ و تاریخ بالی را از طریق روش‌های خلاقانه تجربه کنید. این تئاتر به طور منظم نمایش‌های جذابو رقص برگزار می‌کند که طی آن مجریان محلی لباس سنتی زیبا به تن کرده و رقص محبوب Legong را اجرا می‌کنند که برای گردشگران چیز عجیب و غریبی برای تماشای آن است. در کنار این‌ها، نمایش‌های عروسکی، نمایش‌های جادویی و همچنین نمایش‌های درام نور از جمله نمایش محلی محبوب دیگر محسوب می‌شوند. این نمایشگاه همه روزها، از ساعت 5 عصر تا ۱۰:۰۰ باز است.

هواپیمای متروکه کوتا

کوتا جاهای دیدنی و عجیبی برای بازدید دارد که هواپیمای رها شده یکی از آن‌هاست که حالا تبدیل به یک مقصد گردشگری شده است. این هواپیما یک بویینگ ۷۳۷ عظیم الجثه است که اگرچه قبلا پرواز می‌کرد اما بعد از پرواز ناموفق سال ۲۰۰۷ همان جا رها شد. از آنجایی که وجود این هواپیما برای مردم جالب و جذاب بوده و توریست‌ها از آن دیدن می‌کردند تصمیم گرفته شد تا همانجا بماند و جا به جا نشود.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران