گردشی جذاب در کوتا، بالی (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری بالی
گردشی جذاب در کوتا، بالی (قسمت دوم)

بالی جزیره‌ای بی‌نظیر است که از شهرهای کوچک نزدیک به هم تشکیل شده است. در حالی که برخی از آن‌ها مانند اوبود به شدت توریستی و شناخته شده هستند، برخی دیگر کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند. یکی از مقاصد محبوب توریست‌ها در این جزیره کوتا در قسمت جنوبی بالی است که برخی از زیباترین سواحل و کافه‌های ساحلی را ارائه می‌دهد. با این همه کارهای متنوع زیادی وجو.د دارد که در تور بالی می‌توانید در کوتا انجام دهید. بنابراین در ادامه قسمت اول این مطلب شما را برای گشتن در کوتا راهنمایی می‌کنیم.

 

معبد اولوواتو

معبد اولوواتو در بالی که روی شیب تپه‌ای در کوتای جنوبی قرار دارد یکی از جاذبه‌های معروف و پوستری کوتا محسوب می‌شود. این معبد وقف خدای قدرمتد لرد رودرا بوده و از لحاظ معنوی نیز حایز اهمیت است. معبد اولواتو یکی از ستون‌های معنوی بالی، دارای ویژگی‌های معماری کاملا اثیری و  با آثار باستانی و دروازه‌های عظیم است که از آن بنایی بسیار دیدنی و فتوژنیک ساخته است. منطقه معبد دارای یک آمفی تئاتر گسترده است که با صندلی های سنگی مسطح در حاشیه محصور شده که اجراهای بالی در آن برگزار می‌شود. از جمله رقص محبوب ککاک که رقصنده هایی با آتش و هیاهو، و لباس‌های باشکوه و سازهای سنتی داستان رامایانا را به تصویر می‌کشند. این یکی از مواردی است که نباید در بالی از دستش بدهید.

 

موزه Dream Museum Zone

موزه Dream Museum Zone که به اختصار DMZ شناخته می‌شود یکی از مکان‌های تفریحی سرپوشیده در کوتا است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان بسیار جذاب است. در اینجا شما با استفاده از تکنولوژی شاهد نقاشی‌های دیواری سه بعدی خواهید بود که به شدتت فتوژنیک و خیره کننده هستند. این‌ها حدود ۱۲۰ تصویر سه بعدی هستند که در ۱۴ منطقه مختلف تقسیم شده از جمله مصر، سافاری، رنسانس، ورزشی، اندونزی، غرفه کره و غیره می‌شوند. در اینجا می‌توانید با کوسه‌های سفید، باغ‌های معبد بزرگ، دره‌های پر از گل و نقاشی‌های واقعی از حیات وحش ژست بگیرید و تجربه‌ای بی‌نظیر کسب کنید.

 

۵ ماجراجویی متفاوت و جذاب در اندونزی

مرکز غذای دوی سری (Dewi Sri Food Centre)

اگر شما نیز از عاشقان غذا هستید یکی از جاذبه‌های اشتهاآوری که باید به آن بروید دوی سری در کوتا است. منوی آن‌ها گسترده و به شدت وسوسه‌انگیز است و شامل غذاهای اندونزیایی، تایلندی و حتی غربی مانند غذاهای ذرت کبابی تند، نودل مخصوص گوشت و سس صدف خوشمزه می‌شود. با وجود غذاهای متنوع و موسیقی زنده در اینجا تجربه آرامشبخشی برای مهمانان رقم زده می‌شود. به علاوه قیمت‌ها بیش از تصور مناسب هستند و کارکنان مودب و خوش برخوردی هم در این رستوران فعالیت می‌کنند. کافیست یکیار به این مرکز غذا بروید تا مشتری آن‌ها شوید.

فروشگاه Genuine Fake Shop

حتما به فروشگاه‌هایی رفته‌اید که به صد در صد تضمین می‌کنند که محصول‌شان اصل است اما هیچ وقت فروشگاهی رفته‌اید که اعلام کند اجناس غیراصل می‌فروشند؟ حتما در بالی به فروشگاه "غیراصلِ واقعی" بروید. در این مغازه همه چیز از لباس و اکسسوری گرفته تا لوازم الکترونیکی را به صورت فیک یا غیراصل می‌فروشد.

 

معبد مادر بالی، معبدی منحصر به فرد در اندونزی

بازار شبانه کوتا

بازار شبانه کوتا در دهه ۱۹۸۰ تأسیس شد و طبیعتا یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شبانه در کل اندونزی است. این بازار اساسا محلی است که به روشی طراحی شده است تا بتواند نیازهای بومی را تأمین کند. درست از کالاهای ارزان قیمت گرفته تا سایر لوازم جانبی و غذاهای خیابانی، همه و همه چیز را می‌توانید در این بازار شب پیدا کنید. این بازار از ساعت ۶ عصر شروع به کار می‌کند تا نیمه شب به فعالیت خود ادامه می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید لباس، عطر، محصولات آرایشی و سایر لوازم جانبی را با نرخ بسیار مقرون به صرفه‌ای تهیه کنید و با خودتان سوغات ببرید. به علاوه غرفه‌های مواد غذایی طیف وسیعی از غذاها را ارائه می‌دهند که می‌توانید برای رفع خستگی یا گرسنگی در حین گردش سری به آن‌ها بزنید و چیزی بخورید.

واناکو بالی

بالی بهترین مکان برای یافتن هتل‌ها و رستوران‌های مجلل است که برخی از بهترین آن‌ها در ر کوتا واقع شده‌اند. واناکو بالی یکی از این نقاط بسیار جذاب و لوکس در کوتا است. این رستوران به دلیل داشتن حوضچه‌های کوچک عجیب، آبشارها و باغ‌های تازه از سایر مکان‌های ثابت محلی متمایز است. غذاهای مدرن این منو به همان اندازه خوشمزه و شگفت انگیز است که غذاهای محلی هستند بنابراین انتخاب و داوری بین آن‌ها به شدت دشوار است. به علاوه در حالی که از وعده غذایی خود لذت می‌برید، می‌توانید همزمان به تماشای نمایش‌های سنتی و اجراهای مدرن بپردازید که واناکو بالی با عشق برای مهمانان خود اجرا می‌کند. با ترکیبی از غذاهای خوشمزه هندوآسیایی، فعالیت‌های دلپذیر از سنتی محلی گرفته تا محیط طبیعی آرامش بخش آن، تجربه‌ای که در واناکو بالی کسب می شود بی نظیر، لوکس و به یادماندنی است.

 

بهترین استخرهای روف تاپ بالی

 

۰۶ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران