بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت دوم

جاذبه‌های گردشگری بالی
بهترین دسر کافه‌ها در بالی: قسمت دوم

دسر، معمولا محبوب‌ترین خوراکی به خصوص برای خانم‌ها و جوانان است. اگر قصد سفر با تور بالی را دارید، باید بگوییم در این خطه، کافه‌های فانتزی بسیاری وجود دارند که دسرهای بی‌نظیری سرو می‌کنند. برخی از این خوراکی‌ها نه تنها خوش طعمند، بلکه آثار هنری فوق‌العاده‌ای بوده و با تزئینات زیبایشان، گزینه‌هایی عالی برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی به شمار می‌آیند. بنابراین هر زمان که احساس ضعف و خستگی کردید و برای بالا بردن قند خونتان به مقداری شیرینی نیاز داشتید، و یا برای نشاندن هوس شیرینی و تنقلات، به یکی از این دسرهای کافه‌های دوست داشتنی بروید. بیایید در ادامه بخش اول، شکم گردی مجازی‌مان را با برخی از بهترین دسر کافه‌ها در بالی ادامه دهیم.

 

ساندارا در بالی (Sundara)

فضای راحت و مدرن داخلی که به استخری در فضای باز در مقابل دریا ختم می‌شود، منظره‌ای شگفت‌انگیز را پیش چشم مخاطبان می‌گشاید.

از طرفی دیگر، منوی جذاب این غذاکده از تجارب سرآشپز در سفر به سرتاسر جهان الهام گرفته شده و دسرهای امضایی مانند شکلات Sibangkaja طرفداران بسیاری دارد. هرچند که پیشنهاد می‌کنیم کیک Valhorana Lava را نیز امتحان کنید. کیک شکلاتی که با کمپوت آلبالو و بستنی وانیلی سرو می‌شود نیز زبانزد بوده و هر چند که نمی‌توان از پاناکوتا، پای لیمویی، قهوه، یخ چای، لیموناد و آبمیوه‌های عالی نیز چشم‌پوشی کرد.سایر دسرها نیز با طعم‌های متنوع و فصلی، ساعاتی خاطره‌انگیز را در کنار دوستان و خانواده در تور بالی رقم می‌زنند. و اما در میان غذاهای لذیذ خرچنگ کاری، سالاد تن ماهی و پیتزا مارگریتا به شدت توصیه می‌شوند.

 

۸ مکان برای خوردن بهترین برگرهای بالی

آدرس:  Four Seasons Resort Bali at Jimbaran Bay, Jimbaran, Kuta Selatan, Bali, 8036 Indonesia

 

باول کیچن در بالی (Bowl kitchen)

در اینجا می‌توانید با دنیای غذاهای متنوع اندونزیایی روبرو شوید. از استیک‌های دم گاو گرفته تا اسپاگتی کاربونارا و چیکن، در این فضای خلاقانه به استقبالتان می‌آیند. همچنین نوشیدنی‌های گوارایی همچون قهوه عالی یا آبمیوه‌های خوشمزه می‌توانند مکملی عالی در کنار غذایتان به شمار آیند.

اما دلیل شهرت این مکان زیبا، دنج و صمیمی، چیز دیگری است!

اینجا، یادآور دوران کودکی و رویاهای پرفروغ آن روزهاست. زمانی که یک پشمک پنبه‌ای می‌توانست تا مدتها ذوقی وافر را در وجودتان بدواند. این توپ‌های چسبناک، لذیذ، کرکی و پف کرده روی یک چوب، از جمله پرطرفدارترین خوراکی‌های کافه کیترینگ Bowl بوده و رنگ‌های رنگین کمان را به لبهایتان نزدیک می‌کند.

این پشمک‌ها به اشکال مینیون، پاندا، خوک یا پیکاچو سرو می‌شوند و شما را به ایام خوش گذشته می‌کشانند. شاید خالی از لطف نباشد که با این گزینه‌های دوست داشتنی، سلفی بگیرید و فالوورهای پیج اینستاگرامتان را غافلگیر کنید.

آدرس:  Jalan Gatot Subroto tengah nomor 88 Dps, Bali, Indonesia

 

فروزن یوگی در بالی (Frozen Yogi)

در یکی از روزهای گرم و شرجی بالی، هیچ چیز بیشتراز یک نوشیدنی یا خوراکی خنک نمی‌چسبد. اگر در چنین شرایطی در حال پرسه زدن اطراف اوبود یا سمینیاک بالی بودید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به دسر کافه Frozen Yogi بزنید و با اولین ماست یخ‌زده بالی روبرو شوید!

در اینجا آزاد هستید هر ترکیبی را که می‌خواهید، خودتان درست کنید. پس یک فنجان برداشته و ترکیبی از ماست یخ زده و رویه و طعم موردنظرتان را درست کنید و با افزودن میوه، گرانولا و تخمه آفتابگردان، آن را به یک میان وعده سالم بدل نمایید. و اگر نمی‌توانید بدون خوراکی‌های شیرین زنده بمانید، آن را با تکه‌های ریس، اورئو، براونی، مارشمالو یا حتی سس کارامل ترکیب کنید. مرحله آخر نیز، مرحله اضافه کردن سس بوده و البته محبوب‌ترین گزینه، سس نوتلاست. در نهایت دسر خود را روی ترازو قرار دهید و بر اساس وزن، هزینه را پرداخت نمایید.

 

نکاتی برای انتخاب هتل در بالی (بخش اول)

در ضمن اگر مردد هستید که چه طعمی را انتخاب نمایید، باید بگوییم طعم‌های متنوع از جمله وانیل، قهوه فندق، زغال اخته، دوریان، مخمل قرمز، شکلات، تارت ساده و چای سبز بیشترین طرفدار را دارند. و اگر ترجیح می‌دهید به طعم‌های کلاسیک پایبند باشید، ماست ساده نیز به تنهایی خوشمزه است، درست مانند شکلات یا نارگیل تنها.

از دیگر گزینه‌های محبوب در منو می‌توان به پایی کاملا پخته شده، ژلاتو، تارو، یخ چای، قهوه سرد و چای قرمز اشاره کرد. در ضمن تمام خوراکی‌های ارائه شده، با قیمت‌هایی مقرون به صرفه به فروش می‌رسند.

آدرس: 8584+FXH, Jl. Kayu Aya, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

کافه مون لایت در بالی (Cafe Moonlight)

در کافه مهتاب می‌توانید کاسه‌های اسموتی، اسپرسوهای خوشمزه، آب میوه‌های تازه، دسرهای میوه‌ای و پنکیک‌های عالی را بیابید که همگی از مواد تازه و سالم ساخته شده‌اند و ذائقه‌تان را شگفت زده می‌کنند!

و فراموش نکنید که از باغ ژاپنی روی پشت بام، می‌توانید به مناظر زیبای اطراف دید داشته باشید و خصوصا غروب تماشایی آفتاب را شاهد باشید، در همان حال که میان وعده‌های میوه‌ای‌تان را نوش جان می‌کنید.

همچنین این کافه، در سرو غذاهای اندونزیایی نیز تخصص دارد. حقیقت این است که عاشق خوراک مرغ، اسپرینگ رول و خوراک گوشت گاو این غذاکده خواهید شد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از طعم بی‌نظیر پنکیک شکلاتی، کروسان و نان شیرینی پخته شده در اینجا غافل نشوید. بعلاوه فضای دنج این کافه، باعث می‌شود مشتریان احساس آرامش کنند و اوقات خوشی را همراه دوستان و عزیزانشان در تور بالی سپری نمایند.

 

اجاره‌ی موتور برای گشت و گذار در بالی

آدرس: Jl. Braban No.26, Kerobokan, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

روایا در بالی (Revayah)

این دسر کافه، انواع بسیار متنوعی از کیک‌ها را بعنوان دسر ارائه می‌دهد. بعلاوه می‌توانید از طعم بی نظیر شیک‌های مخصوص و امضایی این کافه برخوردار شوید که همراه با شکلات و چوب شور بعنوان تاپینگ عرضه می‌شوند. این دسرها در عین حال، از تزئینات جالب توجهی برخوردارند و تصویر آنها به غنای پیج اینستاگرامی‌تان خواهد افزود. نوتلا، ماچا، لاته آفوگاتو، فراپه و چای سبز خامه‌ای نیز از جمله نوشیدنی‌هایی هستند که در این مکان، طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: Jl. Gatot Subroto Tim. No.99, Penatih, Kec. Denpasar Tim., Kota Denpasar, Bali 80237, Indonesia

 

الکمی در بالی (Alchemy)

حتی اگر طرفدار غذاهای گیاهی نیستید، با این حال پیشنهاد می‌کنیم یکبار هم که شده سری به این دسر کافه بزنید و فرصت خوردن سالاد سبزیجات کاملا پخته شده، پیتزا قارچ و کانلونی را از دست ندهید.

اینجا اولین کافه ۱۰۰٪ خام گیاهخواری بالی است و طیف وسیعی از دسرهای خام را سرو می‌کند. جالب است بدانید خوراکی‌ها بسیار سالم بوده و حتی شیرینی‌ها نیز فاقد شکر تصفیه شده، آرد، لبنیات، گندم یا مواد افزودنی شیمیایی هستند. برخی از گزینه‌های محبوب در منو عبارتند از چیزکیک، پای، فنجان کره بادام زمینی، ترافل شکلاتی، بستنی انبه، پای بانوفی و ​​پرالین. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم از صرف اسموتی‌های میوه‌ای خوشمزه، ماچا لاته یا آب میوه‌های تازه در کنار دسر و غذایتان غافل نشوید.

 

۷ غذای خیابانی محلی در بالی

آدرس: Jl. Penestanan Kelod No.75, Sayan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

رستوران ماسیمو II در بالی (Massimo Il Ristorante)

اگر دوست دارید بعد از خوردن یک اسپاگتی یا پیتزای خانگی راویولی اسفناج و کالی خوشمزه از بستنی‌های لذیذ برخوردار شوید، حتما سری به این کافه بزنید. در اینجا ژلاتوی یخی شگفت‌انگیزی با طعم اسمورف، توت‌فرنگی و چند طعم دیگر سرو می‌شود. این بستنی‌های باکیفیت، حاوی میوه‌ها و آجیل واقعی هستند و هیچ طعم دهنده یا افزودنی به آن اضافه نمی‌شود. بعلاوه می‌توانید از خوردن کیک‌های خوشمزه ایتالیایی و تیرامیسو نیز لذت ببرید. و البته نوشیدنی‌های گوارایی همچون قهوه سرد عالی، شکلات داغ یا قهوه با خامه در این مکان منتظرتان هستند.

گفتنی است این رستوران، چشم‌اندازی فوق‌العاده به منظره کتیبه بلانجونگ دارد و با قیمت‌هایی مناسب، فضای باز سرسبز و میز و صندلی‌های زیبا و ساده، ساعاتی خوش را برای مشتریانش رقم می‌زند.

آدرس: Jl. Danau Tamblingan No.228, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar, Bali 80237, Indonesia

 

کارامل در بالی (CarameL)

اگر از طرفداران دسرها و شیرینی‌های فرانسوی هستید و در اوبود بالی به سر می‌برید، سری به این دسر کافه زیبا و جذاب بزنید. اگرچه این مکان بسیار کوچک است، اما همچنان می‌توانید از انواع دسرها در طبقه دوم که مستقیما رو به خیابان است لذت ببرید.

این مکان مشهور در رسانه‌های اجتماعی، دسرهایی منحصر به فرد و خلاقانه و البته بسیار خوشمزه را ارائه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم حتما دسر امضایی این کافه را امتحان کنید که شامل بستنی وانیلی با کارامل و شکلات تلخ است.

بعلاوه کیک‌های زیبا و لذیذ در کنار نوشیدنی‌هایی گوارا همچون اسپرسو خوشمزه، ماچا یا آب میوه‌های تازه، می‌توانند یک میان وعده دوست داشتنی و به یادماندنی را در سفر با تور بالی برایتان به ارمغان بیاورند. منو همچنین شامل غذاهای فرانسوی و اندونزیایی بوده و تاپاس خوش پخت و ماکارونی، محبوبیت بالایی در این کافه دارند.

 

۸ شهر جذاب بالی را بشناسید

آدرس: Jl. Hanoman No.4 B, Ubud, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar, Bali 80571, Indonesia

 

آنجلیتا در بالی (Angelita)

این کافه در کربوکان واقع شده و جای تعجب نیست که این مکان از محبوبیت بالایی در میان مردمان، به ویژه خانم‌ها، برخوردار است. زیرا این مکان زیبا و شیک به سبک فرانسوی، با رنگ‌های ملایم آبی و سفید تیفانی و فضای آرامش بخش و دکوراسیون جذاب، حظ بصری را در حین شکم گردی به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

در اینجا با دسرهایی بسیار منحصر به فرد و متفاوت نظیر کیک خوک مواجه می‌شوید! این دسرها، دارای تزئیناتی زیبا و طعم‌هایی به یادماندنی هستند. بعلاوه، طیف گسترده‌ای از طعم‌های چای برای انتخاب وجود دارند. از دیگر گزینه‌های پرطرفدار در منو می‌توان به تخم مرغ بندیکت، سالاد سزار، کروسان بادام، اکلر، تیرامیسو، موهیتو بوربن، کاپوچینو و لاته سرد اشاره کرد.

آدرس: Jl. Raya Kerobokan no. 10A Banjar Taman Inside Grand Livio Hotel, Legian, Bali, Kerobokan 80361 Indonesia

 

فولی در بالی (Folie)

Folie، یکی از بهترین کافه رستوران‌های بالی است که با طیف وسیعی از دسرها و غذاهای لذیذ از مهمانانش پذیرایی می‌کند. بعلاوه این مکان صورتی و آبی که مملو از گلها و گیاهان طبیعی است، لوکیشن‌هایی جذاب برای ثبت عکس‌های اینستاگرامی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

و اما منوی دسرها به قدری رنگارنگ است که برای انتخاب، سردرگم خواهید شد. با اینحال اکثر مشتریان، عاشق کروسان ژامبون و پنیر و همچنین کیک‌های میوه‌ای هستند. سوپ پیاز فرانسوی خوش پخت، کروسانت کره‌ای و آگلیو، یخ چای، قهوه سرد و آب میوه‌های تازه نیز به شدت توصیه می‌شوند.

گفتنی است این فضای دنج و زیبا، از پرسنلی حرفه‌ای و آموزش دیده برای ارائه خدماتی ارزشمند برخوردار است. بعلاوه در صورت تمایل، می‌توانید از فضای بیرونی کافه نیز برای خورد و خوراک برخوردار شوید. قیمت‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و وای فای رایگان و پارکینگ اختصاصی نیز برای مشتریان فراهمند.

 

۱۲ ساحل دنج، زیبا و خلوت بالی را بشناسید

آدرس: Jl. Subak Sari No.30a, Canggu, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

بادیز ژلاتو در بالی (Buddy’s Gelato)

در اینجا می‌توانید از انواع طعم‌های ژلاتو لذت ببرید. در صورت تمایل، با طعم‌های بین‌المللی شروع کنید نظیر: زغال اخته، کاپوچینو، چیپس چاکو و رام کشمش. بعلاوه ژلاتوهایی با طعم اصیل اندونزیایی به نام Cendol و Es Teler نیز سرو می‌شوند.

علاوه بر ژلاتو، در اینجا می‌توانید از غذاهای سبک مانند برنج برشته ایام ریکا، نودل، سوسیس کبابی و غیره نیز برخوردار شوید. جالب است بدانید این مکان، به دانشگاه‌های دنپاسار بالی نزدیک است. بنابراین جای شگفتی نیست که خوراکی‌ها در این دسر کافه، با قیمت‌هایی مقرون به صرفه و دانشجویی ارائه می‌شوند.

آدرس: Jl. Mertanadi No.46B, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung, Bali 80361, Indonesia

 

گاردین در بالی (Gardin)

برای کسانی که برای لذت بردن هرچه بیشتر از شکم گردی و غذاهای سنتی بالی، به دنبال مکانی زیبا در هنگام صرف دسر هستند، کافه باغ Gardin ایده‌آل‌ترین نقطه است. اینجا علاوه بر دسرهای متنوع، از طراحی داخلی بسیار رنگارنگ و جذابی برخوردار بوده و با پنجره‌های شیشه ای باشکوه سقف تا کف احاطه شده است که مناظری از باغ سرسبز بیرون را به نمایش می‌گذارند. در واقع این مکان، یکی از اینستاگرامی‌ترین کافه‌های بالی به شمار می‌آید. بعلاوه منو نیز با مجموعه‌ای غنی از کیک‌های زیبا و لذیذ نظیر کیک پرتقالی، کیک هویج، تارت نوتلا موز، کیک پنیر تمشک و غیره در کنار نوشیدنی‌های گوارا، لحظاتی باشکوه و دوست داشتنی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

 

هزینه سفر به بالی در ۱۴۰۱ چه قدر است؟

آدرس: Petitenget Street no. 106, Seminyak 80361 Indonesia

 

کاکیانگ در بالی (Kakiang)

و در آخر سری می‌زنیم به این کافه بکری که در نزدیکی پناهگاه جنگلی میمون‌ها قرار دارد و مکانی عالی برای یک عصرانه آرامش بخش به شمار می‌آید. پفک خامه‌ای از پرطرفدارترین گزینه‌های منو بوده و کیک توت فرنگی، پیتزا مرغ باربیکیو و مرغ کبابی، از دیگر خوراکی‌های شاخص این غذاکده محسوب می‌شوند. در ضمن می‌توانید چیزکیک‌های خوشمزه، دونات و پای سیب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. و بدون شک نوشیدن یک لاته عالی، آب میوه یا ماچا در کنار غذا و دسر، خالی از لطف نخواهد بود.

آدرس: Jl. Raya Andong, Petulu, Ubud 80571 Indonesia

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

منبع ۴

منبع ۵

۲۳ آبان ۱۴۰۱

نظرات کاربران